Miten toimitte jos lapsenne rikkoo kylässä jotain? Korvaatteko esineen rahalla vai mitä teette?
Kommentit (12)
mulla on täystuhokakarat, 10-vuotiaskin saattaa tuhota vaikka mitä.
Enpä kyllä tykkääkään kyläillä joten hyvä vaan kun ei kutsuta.
ei ole vielä koskaan rikkonut (kop kop), ja kyllä se hiukan riippuisi esineestä. Tietysti tarjoutuisin korvaamaan.
silmälasit olisi eri juttu.. muuta en kyllä nyt keksi.. noo joo, jotku hifilaitteetki on kalliita niin pitäs kyl varmaa keskutel vanhempie kaa..
Silmälasit korvaisin ihan rahalla, koska ovat kalliit, eivät mene vakuutukseen ja kuitenkin ite pitää tarvitsijan ne käydä.
eli se nimenomaan korvaa, jos tulee rikottua jotain kylässä.
Vierailija:
Silmälasit korvaisin ihan rahalla, koska ovat kalliit, eivät mene vakuutukseen ja kuitenkin ite pitää tarvitsijan ne käydä.
Ja joka tapauksessa vakuutuksissa on omavastuuosuudet.
Poika aikoinaan rikkoi ison liukupeilioven, meni vakuutukseen ja omavastuu maksettiin siitä, tietysti.
tai ainakin tarjoudutaan korvaamaan. Ikävä kyllä olen huomannut että toiset eivät ajattele näin vaan heidän lapsensa saavat mielin määrin rikkoa ja hukata meidän omaisuuttamme ja vanhemmat vain hymähtelevät eivätkä edes pahoittele! Olen huomannut että jotkut (poika)lapset oikein kokeilevat toisten tavaroista että kuinka suurta kulutusta se kestää ennen kuin rikkoutuu. Raivostuttavaa!
Oma poikani on rikkonut muutaman kerran toisen lapsen lelun.
Olen tarjoutunut korvaamaan lelun, mutta vanhemmat eivät ole halunneet. Tilanteet ovat tuntuneet hieman noloilta...
Meillä kun ei ole rahaa korvata yhtään mitään.