Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko eurooppalaiset lapset jotenkin heitteillä verrattuna suomalaisiin?

Vierailija
03.03.2012 |

Olen hieman hämilläni, kun olen tässä seuraillut näitä keskusteluja tästä kotihoidontuesta ja muutenkin kaikista lapsenhoitoon liittyvistä jutuista.

Täällä Englannissa esimerkiksi on ihan tavallista, että lapset menevät hoitoon muutaman kuukauden iässä, tai kotiin tulee hoitaja. Monet äidit tekevät lyhennettyä työpäivää, mutta silti.

Samoin täällä ei kellään lapsella ole koskaan haalareita tms, vaan kaikki pukeutuvat ihan normaaleihin vaatteisiin. Olen miettinyt, miten ne selviävät kun olen täältä av-palstalta oppinut, että lapsi pitää olla päästä varpaisiin vuorattuna goretexillä. Muuten on huono vanhempi.

Samoin monesti ihan vauvatkin on ilman pipoa ulkona, olen kuitenkin ymmärtänyt ettei lapset täällä ole jatkuvasti korvakierteissä tms. Ainakin mun työpaikan mammat ei ikinä puhu mistään sairastelukierteistä.

Sää ei voi olla selitys, sillä vaikkei täällä lunta ole kuin pari päivää vuodessa, on täällä kuitenkin ihan oikea talvi ja sataa paljon (se goretex!)

Toivoisin asiallisia vastauksia näihin mieltäni askarruttaviin kysymyksiin:)

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

britanniassa huonosti voiva nuoriso mellakoi.

Vierailija
42/58 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit vaikuttavat varm,asti italialaisten vilkkauteen mutta edelleenkään geenit eivät vaikuta siihen, osaako sanoa kiitos, anteeksi, päivää tai tajuaa kätellä ja teititlleä tai osaa esitellä itsensä. Tuohon vaikuttaa kasvatus ei geenit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonoiten käyttäytyvää porukkaa. Selkään sietäisivät saada.

Vierailija
44/58 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
45/58 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit vaikuttavat varm,asti italialaisten vilkkauteen mutta edelleenkään geenit eivät vaikuta siihen, osaako sanoa kiitos, anteeksi, päivää tai tajuaa kätellä ja teititlleä tai osaa esitellä itsensä. Tuohon vaikuttaa kasvatus ei geenit!

sen ujon suomalaisen voi oikeasti olla vaikea jutella rennosti jokaisen aikuisen kanssa, joka sitä häneltä odottaisi. Italiainen lapsi taas hyvinkin saattaa olla sosiaalinen ja parempi muutenkin tulkitsemaan ihmisten tunnetiloja. Olen aivan varma, että suomalaiset ovat geeneiltään epösosiaalisempia kuin useimmat muut maailman kansat. Itse olen asunut pitkään ulkomailla ja olen huomannut itsestänikin, että minua ei vaan jaksa kiinnostaa muut ihmiset niin paljon kuin ulkomaalaisia. Samoin toinen lapseni on samalla tavalla geneettisesti epäsosiaalinen.

Vierailija
46/58 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttivät tilaisuutta hyväkseen ryöstelyyn ja huligointiin. En tiedä miten se nyt on kytköksissä huonosti voivaan nuorisoon.

Kyllä täällä meilläkin anarkistit on huligoinut, vaikka 2006 Smash-asem ja makasiinien tuhopoltto.

Vierailija
47/58 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole sama asia! Sosiaalisuus voi olla gneettistä mutta myös opittua. Hyvät käytöstavat ovat hyvän kasvatuksen tulos!

Kukaan ei saa geenien myötä taitoa sanoa anteeksi, kiitos j apäivää vaan ne opitaan sillä, että vanhemmat kasvattavat lasta.

Käytöstavoilla ei ole geneettisyyden kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
48/58 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne etelänmatkalla nähtävät brittinuorison juhlimiset ja mesoamiset on "valebrittien" aikaansaamaa, ihan kuten ne jalkapallofanien tappelutkin. Juu ja brittinuorison kulttuuriin ei kuulu juominen, irtosuhteet ja tappelut. Lisäksi eihän siellä ole syrjäytyneisyyttä eikä wt meininkiä. Koska tottakai brittinuoriso osaa käyttäytyä ja vielä paljon paremmin kuin suomalainen nuoriso.

Eli me kaikki brittikasvastuksesta oppia ottamaan, koska brittinuoret ja erityisesti aikuiset ovat niin hyvätapaisia ja onnistuneita kansalaisia:)

Vierailija
49/58 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttivät tilaisuutta hyväkseen ryöstelyyn ja huligointiin. En tiedä miten se nyt on kytköksissä huonosti voivaan nuorisoon.

Kyllä täällä meilläkin anarkistit on huligoinut, vaikka 2006 Smash-asem ja makasiinien tuhopoltto.

Mutta aika harvinaista tuollaiset useampi päiväiset mellakoinnit käsittääkseni siellä Suomessa ovat?

http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2011/08/tutkijat_lontoon_mellakat_syrjay…

Vierailija
50/58 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut pitkään ulkomailla ja olen huomannut itsestänikin, että minua ei vaan jaksa kiinnostaa muut ihmiset niin paljon kuin ulkomaalaisia. Samoin toinen lapseni on samalla tavalla geneettisesti epäsosiaalinen.

no mutta hyvähän se on ettei turhaa mussuta. Mä en itsekään jaksa mitään ylivilkkaita etelän-asukkeja, jotka puhuvat puhumisen vuoksi. Ymmärrän small-talkin tarkoituksen, mutten voi sietää sitä teennäistä roskanpuhumsta vaan ettei olisi hiljaista hetkeä.

Ei mikään ihme että ne on sellaisia ylivilkkaita adhd aikuisia jos ei lapsenakaan saanut koskaan olla hiljaisessa paikassa, vaan aina oli aikuiset huutamassa toistensa päälle.

Ja ihan sivusta pakko avautua näistä jenkkiohjelmista, joissa aina huudetaan ja vislataan kovaa. Onko ne oikeesti kasvatettu pitämään tommosta möykkää, vai onko se joku teennäinen joukkokäyttäytyminen?

Vierailija
51/58 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mitään kehityksen edelläkävijöitä. Eivät missään asiassa, eivätkä varsinkaan terveyteen ja hyvinvointiin liittyvissä asioissa.

Vierailija
52/58 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttivät tilaisuutta hyväkseen ryöstelyyn ja huligointiin. En tiedä miten se nyt on kytköksissä huonosti voivaan nuorisoon. Kyllä täällä meilläkin anarkistit on huligoinut, vaikka 2006 Smash-asem ja makasiinien tuhopoltto.

Mutta aika harvinaista tuollaiset useampi päiväiset mellakoinnit käsittääkseni siellä Suomessa ovat? <a href="http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2011/08/tutkijat_lontoon_mellakat_syrjay…" alt="http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2011/08/tutkijat_lontoon_mellakat_syrjay…">http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2011/08/tutkijat_lontoon_mellakat_syrjay…;

kuka tahansa voi keksiä minkä syyn mellakoinnille tahansa.

Kyllä niiltä tutkijoilta saa semmoisia syitä mitä itse haluaa, kysyy vaikka tarpeeks monelta ja julkaisee sitten omaan agendaansa sopivan syyn.

Mutta joo, siellä oli niin iso joukko liikkeellä, että varmaan oli motiivejakin yhtä monta kuin huligaania. Ja varmasti jollain oli paha olla ja poliisit ja vartijat on hakannu joskus täysin ilman syytä.

Vierailija
53/58 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mitään kehityksen edelläkävijöitä. Eivät missään asiassa, eivätkä varsinkaan terveyteen ja hyvinvointiin liittyvissä asioissa.

Ja kyllä ainakin itse olen täällä todella tyytyväinen julkiseen terveydenhuoltoon. Ja täällä kuitenkin sijaitsevat maailman huippuyliopistot.

Se suomalainen peruskoulu riittää tasavertaistavaan koko kansan perussivistykseen, mutta kovinkaan mahtavaa yliopistokoulutusta Suomessa ei ole.

Ihan näin vaan OT.

Vierailija
54/58 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin voisin kuvitella meneväni pariksi päiväksi viikossa töihin, kun lapsi on 1-1,5v. Se olisi varmasti päänupille ja perheen rahatilanteelle erittäin hyvä ratkaisu, eikä liian kuormittavaa lapsellekaan. Eikös jossain juuri lukenut, että Suomessa juuri pikkulasten vanhemmat tekevät kaikkein pisintä päivää. Vaihtoehdot ovat joko 100% kotona tai 100% työelämässä. Toki on aloja ja työpaikkoja, joilla osa-aikaisuus onnistuu, mutta väittäisin, että suuressa osassa työpaikkoja se ei onnistu. Esim. omassani se ei onnistu, työ on sellaista, että työtehtävää on mahdotonta tehdä osa-aikaisesti ja myöskin olisi hyvin hankalaa tehdä samaa työtehtävää puoliksi toisen työntekijän kanssa. Pomo on kategorisesti kieltäytynyt alaisten osa-aikaisuuspyynnöistä. Ehkä työsuojeluihmisen kanssa saisi osa-aikaisuuden runnottua läpi, mutta jos haluaa voida hyvin työpaikallaan ja saada inhimillisiä työtehtäviä, ei voi ryhtyä sellaiseen.

Vierailija
55/58 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se suomalainen peruskoulu riittää tasavertaistavaan koko kansan perussivistykseen,

Vierailija
56/58 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllähän sen pukeutumisen seuraukset näkyi: enkkulapsilla hyvin monella oli krooninen nuha. Tai siis se oli normaalia, että nenä valui koko talven. Yskäpöpöt oli hirveitä. Paljon pahempia kuin Suomessa! Tämä nyt ei liity varsinaisesti pukeutumiseen, mutta kuitenkin.

Vierailija
57/58 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmön haihtuminen pään kautta on myytti, mikä ei pidä paikkaansa.

Kyllä pään kautta haihtuu lämpöä ihan yhtä paljon kuin muistakin suojaamattomista kehon osista.

Ei siinä ole mitään myyttistä.

Ja oho, pään kautta haihtuu enemmän lämpöä kuin sun vasemmasta kyynerpäästä, jos sulla on takki mutta ei päähinettä!

Järkikin sen sanoo.

pipopakko on ihan käsittämätön ilmiö! Lapsilla on oltava hattu säällä kuin säällä ihan kuin ne lapset menisivät täysin pilalle ilman päähinettä. Viime kesänä katselin säälien kun parikuinen vauva huusi Ruskovillan silkkimyssy päässään ja vanhemmat ihmettelivät että mikähän sillä on. Muutenkin vauva oli kiedottu villavaatteisiin. Heinäkuussa! Olisko sillä vaikka kuuma?

Vierailija
58/58 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan ne ranskalaisetkaan mitään edelläkävijöitä ole, mutta samat vaatimukset sielläkin on ulkoiseen kohteliaisuuteen liittyen. Ja näpeille läpsitään jos lapsi käyttäytyy lapsellisesti. Etelä-Euroopassa meno on ihan samanlaista. Varmasti hyvät tavat ovat hieno juttu, mutta ei hinnalla millä hyvänsä.

Ja todellakin ne pahimmat wt-brititkin yleensä halutessaan osaavat peruskäytöstavat, vaikka Ibizalla tahallaan ne unohtavatkin.