**KESKENMENON JÄLKEEN-MAALISKUU**
Kommentit (107)
ANIR, uskalletaanko jo laitella sinut listaan? :):)
Otan riskin ja siirryn joukkoonne. Cb:n digitaalinen näytti tänään Raskaana 2-3 viikkoa. Laskettu aika laskureiden mukaan 8.11.2012. Takana vuosi sitten koettu keskenmeno. Pikkusisarusta toivotaan pienelle miehelle.
t. Vilmis, ikää 30 vuotta.
Anir: Oliko miehesi mukana ultrassa? Kuinka hän nyt ottaa vauva-asian, kun yksi etappi tästä matkasta on saavutettu?
Vilmis: Onnea hurjasti plussasta! Rupeaahan sieltä keskenmenopinosta/kuumeilijoista tänne porukkaa tulemaan ihanan tiheään tahtiin!
Täällä pikkuhiljaa vasta uskallettu kertoa tietoa raskaudesta eteenpäin, no eipä tätä mahaa oikein enää saa piiloon mitenkään ;) Mutta pelko jotenkin silti mukana, että onko kaikki hyvin ja onko molemmat kasvaneet tasatahtia/viikkoja vastaten. Rakenneultraankin on vielä niin pitkä aika!
Nippe + tuplat 17+5
Lomareissussa ollaan, flunssan jälkimainingeissa, väsynyt ja päänsärkyinen olo. Mulla ei yleensä koske päähän, inhottava tunne.
Ei auta kuin toivoa, että pieni pysyy mukana. Mies ei ollut ultrassa, mutta alkaa innostua raskaudesta. Auton isofixit kuulemma hyödynnetään tämän lapsen kohdalla :)
Laita vaan Helene minut listalle. Pääseehän sieltä pois jos huonosti käy.
3.lapsi, la 14.10.2012 rv 8+0 tänään :)
Ette uskokaan, miten usein olen täällä käynyt kurkkimassa "tuttujen" tilanteita. Olin ihan varma etten tänne koskaan pääse.
Nyt pelottaa, mutta aion silti nauttia jokaikisestä päivästä, jonka saan raskaana olla. Mitään raskausoireita ei vielä ole ja kovasti odotan, että alkaisi vaikka kuinka hurja pahoinvointi tai vessassa öisin ravaaminen. Kaiken otan riemusta kiljuen vastaan. Rinnat jomottaa ja tykyttää. Menkkakipuja on alavatsalla ja alaselkä on krampissa.
Huomenna menen aamulla verikokeisiin ja parin viikon päähän varataan aika varhaisultraan, ihan ehdottomasti, että saadaan varmuus.
Koitan olla toivomatta vielä mitään. Mutta vaikeahan sitä on itseään hillitä. On tätä niin kauan odotettu.
...liittyä seuraanne? Olen tosin "toisella kierroksella" keskenmenon jälkeen eli km oli 04/10, jonka jälkeen plussasin ja paniikinomaisen raskauden jälkeen saimme maailman ihanimman pojan 08/11. Pikkukakkoselle annettiin lupa tulla heti kun on tullakseen ja viikko sitten plussasin kierrossa, jossa en onnistunut ovulaatiota bongaamaan. Viivat oli jo tosi vahvoja kp 26/28 ja siis viikoilla 3+4 ja CB:n digi antoi "raskaana 3+" kp 30/28 (4+1). Ne hailukat viivat testissä pelottaa, mutta jostain syystä nuo "liian suuret" viikotkin pelottaa. Nuo isot viikot selittynee aikaisella oviksella, mutta silti se mietityttää. Olisin jotenkin luullut, että onnistuneen raskauden jälkeen olo olisi luottavaisempi ja jotenkin varmempi, mutta näköjään ei.
Oireita on ollut jotenkin ihan eri tavalla, kuin tuon pojan raskaudesta. Iltapahoinvointia on jonkin verran, mutta ei semmosta koko päivän kuvotusta. Rinnat on suunnilleen yhtä kipeät kuin joka kierrossa ennen menkkoja. Väsymys on jotain ihan järkyttävää ja vessassa saa juosta. Mutta muuten olo on jokseenkin normaali.
Mieluusti siis ainakin näin alkuun kirjoittelisin täällä teidän kanssa, jos sen suonette, kun ootte ehkä hiukan ymmärtäväisempiä näitä pelkojen ja olojen suhteen.
Laskettu aika olisi menkkojen mukaan 6.11. Jos kaikki menisi hyvin, lapsille tulisi ikäeroa vähän vaille 1v 3kk. Nyt menossa menkoista laskettuna kai 4+5. Ultran varasin jo puolentoista viikon päähän.
Niisku
Onnea myös Niiskurouvalle! Tää onkin huikeeta, kohta koko vauvakuumeilijoiden pino tyhjenee!! Mitä tietysti toivotaan jokaisen kohdalle! Ilman muuta tänne joukkoon kuulut! Jännityksellä olemme mukana odotuksessasi!
Vilmis: En minäkään olis uskonu pääseväni tälle puolelle ja vielä "tuplana". Ja edelleen pelko persuuksissa, mitäs jos kaikki ei mene hyvin. Vaikka toisaalta haluisin vaan niin nauttia tästä raskaudesta ilman pelkoja, mutta mitäs minä historialleni voin... ei niitä kamalia kokemuksia niin vain voi unohtaa... Mutta eihän tässä voi muuta kuin odottaa ja toivoa parasta!
Anir: Ihanaa, että mies on jo innoissaan suunnittelemassa vauvajuttuja! Mutta ehkä innostus kasvaa sitten kun asia muuttuu vielä konkreettisemmaksi vatsan kasvun myötä jne..
Nippe + tuplat 17+5
Heippahei tännekin :)
Tervetuloa mukaan Vilmiina! :)
Ihana ilma oli tänään, oltiin moonta tuntia laskettelemassa ihanassa auringon paisteessa ja sen jälkeen herkuteltiin vielä abc:llä. :D
Aika tuntuu matelevan tuskaisen hitaasti, varhaisultraan on vielä puolitoista viikkoa. Huoh.. Oireita tähän mennessä: nännit kipeet ja rinnat tuntuu "turvonneen". Pissattaa, yöllä käytävä pari kertaa vessassa. Jatkuva väsymys, nyt viikonloppuna nukkunu 11h yöunet ja silti jo yheksän jälkeen illalla alkaa silmät pilkkimään. Nälkä vaivaa tiheempään tahtiin myös. Pahaa oloa ei ole havaittavissa.
Mutta näillä siis mennään, uuteen viikkoon!
terkuin Elmu 5+5
Täällähän on kohta kaikki vanhat tutut koolla :) Minä en kyllä muihin pinoihin uskalla mennä mukaan, en uskalla ollenkaan ajatella lokakuulle saakka, saati vaunu- ym. hankintoja.
Mulla on oireet aika vähäiset, rinnat oli paljon turpeammat, mutta nyt ovat suht normaalit. Senkin takia olin varma että kesken on mennyt... Pientä huonovointisuutta on ilmassa, jos syöntiväli jää liian pitkäksi, iskee tosi heikjo olo.
Joka päivä on tuhrutellut. Miten paljon teillä on vuotoa ollut, joilla on tämä sama riesa? Voiko tässä odotella niitä supervuotoja?
Listaa päivitetty, tarkistakaa tietonne ja ilmoitelkaa mahdolliset virheet ja puutteet:)
Ihanaa kun alun odottajia tullut monta, pysynee tämä pino pystyssä siis jatkossakin:)
ANIR, mulla oli vuodon määrät aika laidasta laitaan, välillä pelkkää tuhrua, välillä jouduin jopa kuukuppia käyttämään ja täyttyi muutamassa tunnissa. Vuodon koostumus oli myös järjettömän vaihtelevaa, yhtenä hetkenä kirkasta verta kuin menkoissa, toisena hetkenä rakeista tummaa verta ja sitten limaisempaa verensekaista(jolloin aina kuvittelin että NYT vuodot loppuvat, mutta aina alkoi uudestaan sinne rv.13+ asti tuollaisena vaihtelevana). Tässä raskaudessa vuotelu oli vähäisempää verrattuna tuohon keskenmenneen kaksosen vuoteluun, ja oli aina tummempaa verta(myös rv.16 ollut viikon vuotelu).
HYVÄÄ ALKANUTTA VIIKKOA KAIKILLE!!!
Helene+Batman 37+2
Helene: Kauankohan pysyt vielä "kasassa"? Alkaa olla jännät paikat sulla hetkenä minä hyvänsä!!! Täällä tullaan hitaasti ja epävarmasti perässä ;)
Anir: Mullakin vuoteli se hematooma jostain rv 6+-10 asti. Mutta on tosiaan tosi yksilöllistä. Välillä oikein syöksyvuotoa ja onneksi suurimmaksi osaksi pelkkää tuhrua... Mutta kyllä pelotti jokainen pikku tuhrukin! Mutta jos on runsaampaa vuotoa, niin varmasti julkiselle pääsee tarkistuttamaan tilanteen...
Nippe + tuplat 17+6
PS. Pikkupaniikki iski tässä. Oon aina ajatellu että kotimaiset juustot on pastoroidusta maidosta valmistettuja, mutta ostin jotain kotimaista leipäjuustoa ja vetelin sitä naamaani hyvällä omallatunnolla, kunnes luin... valmistettu käsittelemättömästä lehmän maidosta... Onkohan kuinka vaarallista?
Moikka!
En oo tosiaan kerenny (muka) kirjotella ylipitkään aikaan... Lukemassa olen käynyt vähän väliä voi kuinka mieltä lämmittää tämä odottajien määrä vastoinkäymisten jälkeen!
Itselläni tämä odotus oli aluksi niin pelottavaa, että vasta rakenneultran jälkeen uskallauduin kertomaan edes sukulaisille :) ja nyt on odotus jatkunu niin, että viimeiset 10vko menossa. Esikoinen (1v ja 9kk) on pitäny kiireisenä ja vaalien aikaan käväsin töissäkin vaalitoimitsijana (muuten oon hoitovapaalla). Maha on alkanu painamaan... Ohan se jo neuvolan mittailujenkin mukaan iso sf 32cm :o, mutta vauva on vko jäljessä kasvussa (lähes kokoajan ollu) ja vettä normisti, mutta kun mulla on eteenpäin kallistunu kohtu ja oon vain 153cm pitkä niin ulospäin mahan on pakko kasvaa :) Raskausdiabetes tuomion sain jo ennen vko 20 ja siitä asti oon seurannu sokereita, mutta hyvänä ne on pysyny.
Onnellista odotusta kaikille kanssasisarille ja tsemppiä niille, jotka vuotojen ja muiden vaivojen kanssa kamppailette. Toivottavasti jokainen pystyy edes jossain vaiheessa nauttia raskaudesta ilman pelkoja!
t.nyssykkä ja poju 31+5
Vessareissu se taas palautti maanpinnalle. Verijuovaista limaa havaittu ja pelko on tietysti aika kova. Mieli yrittää takertua pieniin oljenkorsiin siitä, miten pienet tuhruilut alkuraskaudessa on ihan normaaleita jne. mutta alitajunta taitaa tietää paremmin.
Kiitos, kun sain tulla kanssanne edes hetkeksi.
Niisku 4+6 tai jotain
Toivotaan, että olis vaaratonta, mutta ihan varmasti pelottaa.
Mä valvoin kanssa viime yön alavatsan kuumottavan, menkkakipua muistuttavan kivun kanssa. Ja asennoiduin hiljaisesti, että se oli nyt tässä.
Pelottaa, vaikka tiedänhän minä, ettei kovatkaan menkkakivut välttämättä tarkoita mitään pahaa, kuten ei myöskään pieni vuotelu/ tuhruttelu.
Oletko Niisku ajatellut mennä varhaisultraan? Me ollaan päätetty, parin viikon päästä mennään jos sinne saakka päästään.
Täällä tänään "nautitaan" ensimmäisestä iltaetomisesta ja jatkuvasta nälän kurnimisesta. Tätä lisää, kaiken otan vastaan.
... että eikai satunnaisesta leipäjuuston massuttamisesta vielä vaaraa ole, tietty sit jos sitä vetää ympäri vuorokauden niin tilanne varmaan toinen. Listeria-riskihän niissä on.
Mä massutin esikoisen odotusaikana ihan hulluna mozzarellaa, kunnes tajusin jossain vaiheessa, ettei se taidakaan olla ihan viisasta. Tai en mä tiedä, onko mozzarella pastöroitu, pitänee tarkistaa jos sama himo iskee tällä kertaa.
Mutta mun mielestä sun ei tartte satunnaisesta leipäjuustolla herkuttelusta huolestua!
Niinhän sitä yrittää ajatella, että tämä on ihan normaalia ja varsinkin, kun ässäiltiin tänään, niin silläkin saattaa olla osuutensa asiassa. Pientä menkkajomotuksen kaltaista tuntemusta myös mulla ollut koko ajan. Alkuraskauden ultra on varattuna ensiviikon torstaille, jolloin menkoista laskettuna viikkoja olis 6+2, mutta kun se ovis on ihan varmasti ollut aikasemmin, niin uskalsin sen tuohon ottaa. Tosin voi hyvin olla, ettei ole mitään syytä enää silloin ultraan mennä, mutta kai tässä vielä vähän toivoa kuitenkin on. Parasta kuitenkin varautua siihen, että keskenhän tää menee.
Munkin on pitänyt kommentoida muillekin, mutta aika omanapaistahan tää nyt taas on. Ihanaa kuitenkin, että monet on jo noin pitkällä ja kaikki on hyvin :).
Niisku
Mulle saa listaan laittaa vielä kkm 07/10
Äläs Niisku vielä lyö hanskoja tiskiin. Mulla alkoi tuhruttelut seuraavana päivänä positiivisen testin tekemisestä. Olin ihan maani myynyt. Ja niin vaan syke löytyi rv 7+5. Pelko keskenmenosta kalvaa kyllä koko ajan, tuhrua tulee päivittäin. Odotan vaan niitä megavuotoja, ja kai nekin vielä tulee.
Kävittekö nippe ja helene te isojen vuotojen jälkeen ultrassa tarkistuttamassa tilanteen?
Vilmis: Toivotaan todella, että juuri tässä paketissa ei se listeria sitten oo majaillu, harmittaa ihan vietävästi...
Niiskurouva: Tää on rasittavaa kun hermoja testataan vielä keskenmenon/keskenmenojen jälkeen jollain tuhruilla ja vuodoilla. Mutta oon todennu että näköjään mikään oire tai oireen puuttuminen ei oo merkki mihinkään suuntaan... Onneksi pääset varhaisultraan!
Anir: Kävin sen yhden megavuodon jälkeen parin päivän kuluttua ultrassa ja sit joku kerta lorahti aina hetkellisesti vähän verta ja sillon piti selvitä useempikin viikko aina seuraavaan ultraan toivoen parasta ja peläten pahinta... Mutta aina ultraan pääsee, jos on kunnon vuotoa ollut tarkistamaan tilanteen...
Tää raskausaika on kulunut niin matelevan hitaasti, ettei ole tosikaan! Sain aikaistettua tänään rakenneultraa, johon vielä 2 viikkoa ja 1 päivä (hyvä etten ihan minuutteja oo laskenu kuiteskaan). Täällä viikon sisällä nyt yllättäen ollut pari kolme päivää kivuliaita, lonkkia kolotellut/lantion aluetta ja sitten jotain tuolta emättimen seinämän luota etenkin kävellessä. En tiedä mitä nuo kivut on ja mistä johtuu ja pelottaa et onko ne jo jotain supistuksia vai mitä ihmettä?!? Kun kaksplussan sivuilta luin, että lonkkakivut yleensä vaivaa vähän ennen synnytystä, kun vauva laskeutuu lantioon, mutta joillakin kivut voi alkaa jopa 10 viikkoa ennen laskettua aikaa... No mulla siihen on vielä kyllä paljos pidempi aika...
Nippe + tuplat 18+0
Anir, kiitos tsempeistä! Mä oon jotenkin ihan liekeissä tuosta sun plussasta ja raskaudesta. On vaan hyvä mieli siitä, että sait lopulta sen mitä niin toivoit ja nyt vaan peukut pystyyn, että loppuraskaus menee hyvin ja saat nyytin kainaloon. Ja tuommosia ne miehet voi olla, ensin ei muka halua, mutta sitten on kuitenkin ihan kybälä mukana.
Hei, onko sulla ollut mitään kipuja tuohon tuhruun liittyen?
Nippe, kiitos tsempeistä sinnekin. Mä niin tunnistan itseni noista sun tuntemuksista. Oikeastaan harmittaa, etten ton esikon raskausajalta juurikaan mitään laittanut muistiin tai ottanu kuvia sen kummemmin, kun koko ajan olin ihan varma, että jotain tapahtuu enkä sitten halua semmosia muistoja.
Niitä lonkka- ja muita kipujakin voi tulla kyläl ihan missä vaiheessa vaan. Ihmiset ja kropat on niin erilaisia. Ja raskaudet. Sulla on sitä paitsi kaksi kannettavaa siellä, jotka elää kasvuspurtin aikaa, joten varmasti siinä on oma kroppa koetuksella. Mutta parin viikon päästä oot jo puolessa välissä ja jospa se aika siitä nopeutuis.
ON: Tänään on jäänyt paperiin semmosta hennon vaaleanpunaista pyyhkiessä. Siteeseen ei mitään, eikä varsinaista kirkasta verta ole havaittu. Silti oen jotenkin aika varma, että tämä on menossa kesken. Alamahaa juilii ja "kramppaa" silleen vienosti ja jos oikein muistan, niin näin se edellinenkin km alkoi. Muutaman päivän tuhrut ja lievät kipuilut ja sit tuli kaikki ulos. Totta kai mieli rakentaa pilvilinnoja siitä, että jospa siellä oliskin ollut kaksi ja toinen saatais pitää etc, mutta eiköhän todellisuus ole kuitenkin toisenlainen.
Oireita mulla on ollut muutenkin hirmu vähän, mutta tänään on nekin muutamat hassut tuntemukset hävinneet. Mikäli vuoto ei muutaman päivän sisällä ala, teen varmaan testin ja katon, että kuinka haaleiksi ne viivat on menneet.
Niisku
Uusi kuukausipino avattu:)
ANIR oli saanut ihania ultrakuulumisia, onnittelut!!! Noin minullakin neljännen odotus meni, tuhrua ja kunnon vuotoakin välillä rv.5 lähtien ja rv.7+ todettiin keskenmenevä kaksonen joka vuoti rv.13+ asti pois. Kyllä sinulla pieni siellä jaksaa jatkaa!!
Omassa olossa ei uutta, odottelua vain:)
Helene+Batman 36+6