Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meistä tehty TÄYSIN aiheeton ls-ilmoitus!! Olen totaallisen järkyttynyt ja sokissa!

Vierailija
02.03.2012 |

Joku "ystävällinen" naapuri asialla.

Tänään soittivat sosiaalivirastosta ja kertoivat tehdystä ilmoituksesta. Olen niin järkyttynyt, että tärisen, enkä pysty ajattelemaan selkeästi. Miten tämä on mahdollista?

Minä kuulemma huudan ja kiroilen lapsille aamusta iltaan. Minulla itselläni on kaksi vilkasta taaperoikäistä poikaa, sekä kaksi hoitolasta. (olen pph) Meteliä ja menoa, vauhtia ja vaarallisia tilanteita sattuu jatkuvasti. Ja ääntä lähtee neljästä alle 4-vuotiaasta. Olen yrittänyt ja yrittänyt keksiä syytä tälle, olen niin puulla päähän lyöty, kuin mahdollista. Isku vasten kasvoja, olen aivan lamaantunut tästä.

Rakastan lapsiani ja olen hyvin kiintynyt hoidokkeihini.

Nyt viime aikoina ollaan jouduttu olemaan paljon sisällä kovien pakkasten takia. Sekä yhdellä lapsella on paha atooppinen iho, eikä kestä tuulta ja tuiskua, ulkoilu olisi tuskaa hälle. Ehkä lisääntynyt meteli oli liikaa tälle naapurille?

Sossut ovat tulossa ensiviikolla tarkastuskäynnille, mitähän on odotettavissa?

Myönnän, että joskus tulee ärähdeltyä OMILLENI, varsinkin vanhemmalle pojalle, jolla paha uhmaikä painaa päälle ja kaikki tuntuu olevan kovin hankalaa. Varsinkin uloslähtötilanteet ovat kauheita, kun ei haluaisi pukeutua ulkovaateisiin. Laita siinä nyt sitten väkisin vaatteita vastaan raivoavalle taaperolle! Mutta en todellakaan täällä karju aamusta iltaan! Niinkuin ilmoittaja oli ystävällisesti kertonut. Ollaan ulkona 9-11, päikkäri aika 11.30-14.00, jolloin on täysi hiljaisuus ja ulos lähdetään taas klo 15->. Miten ihmeessä täällä voin edes huutaa, kun sisälläolo aika päivässä on pari hassua tuntia!! Tämä siis normaali päivärytmi, silloin kun päästään ulkoilemaan jne.

Apua! Voiko sitä ilmoittajaa saada mitenkään selville? Sanoivat, että nimetön ilmoittaja. Eikö tosiaan kysytä ilmoittajan nimeä lainkaan?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselee se, jonka ex-mies teki ilmoituksen

Vierailija
22/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että moni varmaan ei tuollaisen jälkeen enää halua ap.lle lapsia hoitoon, vaikka perättömäksi todetaankin:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että moni varmaan ei tuollaisen jälkeen enää halua ap.lle lapsia hoitoon, vaikka perättömäksi todetaankin:(

Vierailija
24/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeudenkäynnistä. Myös kaupunki voi korvauksia vaatia ilmon tekijältä jos se perättömäksi todetaan ja kaupungin resursseja käytetään näin väärin.

Tiedän vaan ja OIKEASTI tiedän. Imoittajan nimi KUULUU kertoa kun sitä kysytään. piste. :)

Vierailija
25/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeudenkäynnistä. Myös kaupunki voi korvauksia vaatia ilmon tekijältä jos se perättömäksi todetaan ja kaupungin resursseja käytetään näin väärin.

Tiedän vaan ja OIKEASTI tiedän. Imoittajan nimi KUULUU kertoa kun sitä kysytään. piste. :)

maine kuitenkin helposti menee, vaikka väärä syyte onkin.

Vierailija
26/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan varmasti nippasee naapurin rahapussia. Saa ainakin kantaa ilmostaan jotakin vastuuta jos sen piruuttaan tekee, eri on aito huoli.

Vierailija
27/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin sijassasi tosi vihainen!

ja sitä myötä peloksi!

Kuka meitä kyttää? Uskallanko komentaa enää lapsiani, saati korottaa ääntäni? JOS vaikka joku sattuu kuuntelemaan oven takana..

Ja joo, olen väsynyt, kukapa pienten lasten äiti ei olisi? Mutta lapsia EN KOE taakaksi, päin vastoin, saan heistä hurjasti voimaa ja sitä kautta jaksamista. Mieheni oli myös aivan ällikällä lyöty ja erittäin vihainen!

-aloittaja

Vierailija
28/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tosin lausu kirosanoja enkä huuda montaa tuntia päivässä.

- Joopati joo. Lyös nyt lissää löylyä jollakin.

Vierailija
29/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan varmasti nippasee naapurin rahapussia. Saa ainakin kantaa ilmostaan jotakin vastuuta jos sen piruuttaan tekee, eri on aito huoli.

jos on joku vanha nainen, niin saattaa kuullakin äänen korottamisen ihan eri tavalla.

Mutta tsemppiä ap, onhan se kuitenkin puolen vuoden palkka,jos kahdeksankin tonnia saat.

Vierailija
30/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tosin lausu kirosanoja enkä huuda montaa tuntia päivässä. - Joopati joo. Lyös nyt lissää löylyä jollakin.

Riitatilanteet tulee nimenomaa näissä pukemistilanteissa JA VAIN tämän vanhimman lapseni kanssa. Minä en raivoa, enkä räyhää lapsilleni! Hemmetti soikoon!

Ja eiköhän joku 4, LUE NELJÄSTÄ meillä säännöllisen epäsäännöllisesti ERI AIKAAN ramppaavasta aikuisesta olisi minulle tai vähintään pph:n ohjaajalle sanonut/kertonut/ilmoittanut, jos näin olisi!

-aloittaja

Vierailija
31/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin saa paljastaa. Ei siinä ole mitään syytä ruveta rikosilmoituksia tehtailemaan, koska tuskin kovin moni on niin sairas, että turhaan ja kiusallaan ilmoituksia tehtailisi. Ilmoituskynnys on tehty matalaksi juuri siksi, että asioihin voitaisiin puuttua ajoissa JOS on tarvetta. Tämän vuoksi sosiaaliviranomaistenkin on reagoitava kaikkiin ilmoituksiin, vaikka ne heti vaikuttaisivatkin turhilta. Koskaan kun ei voi tietää.

Jos joku tekee sinusta toistuvasti tekaistuja, aiheettomia ilmoituksia, niin totta kai teet rikosilmoituksen. Kyse ei ole ainoastaan perheen ahdingosta, joka on joutunut aiheettoman ilmoituksen kohteeksi, vaan myös viranomaistyöskentelyn häirinnästä, joka vie resursseja pois niiltä perheiltä ja ennen kaikkea lapsilta, jotka sitä apua tarvitsevat.

Ihmisiä on tuomittu oikeudessa aiheettomista lastensuojeluilmoituksista. Tekijän saa AINA selville, jos poliisi alkaa selvittää asiaa.

Vierailija
32/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin saa paljastaa. Ei siinä ole mitään syytä ruveta rikosilmoituksia tehtailemaan, koska tuskin kovin moni on niin sairas, että turhaan ja kiusallaan ilmoituksia tehtailisi. Ilmoituskynnys on tehty matalaksi juuri siksi, että asioihin voitaisiin puuttua ajoissa JOS on tarvetta. Tämän vuoksi sosiaaliviranomaistenkin on reagoitava kaikkiin ilmoituksiin, vaikka ne heti vaikuttaisivatkin turhilta. Koskaan kun ei voi tietää.

Jos joku tekee sinusta toistuvasti tekaistuja, aiheettomia ilmoituksia, niin totta kai teet rikosilmoituksen. Kyse ei ole ainoastaan perheen ahdingosta, joka on joutunut aiheettoman ilmoituksen kohteeksi, vaan myös viranomaistyöskentelyn häirinnästä, joka vie resursseja pois niiltä perheiltä ja ennen kaikkea lapsilta, jotka sitä apua tarvitsevat.

Ihmisiä on tuomittu oikeudessa aiheettomista lastensuojeluilmoituksista. Tekijän saa AINA selville, jos poliisi alkaa selvittää asiaa.

jos ilmoitus todetaan PERÄTTÖMÄKSI ja vahingoittamis-/kiusaamismielessä tehdyksi eli oikeuskäsittelyn jälkeen. Muussa tapauksessa ei. Lakihan antaa suojan ja mahdollisuuden tehdä ilmoituksen nimettömänä. Eli älä usko näitä, jotka muuta väittävät, koska eivät tiedä mistä puhuvat.

t. lastensuojelun sossu

Vierailija
33/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tekee sinusta toistuvasti tekaistuja, aiheettomia ilmoituksia, niin totta kai teet rikosilmoituksen. Kyse ei ole ainoastaan perheen ahdingosta, joka on joutunut aiheettoman ilmoituksen kohteeksi, vaan myös viranomaistyöskentelyn häirinnästä, joka vie resursseja pois niiltä perheiltä ja ennen kaikkea lapsilta, jotka sitä apua tarvitsevat. Ihmisiä on tuomittu oikeudessa aiheettomista lastensuojeluilmoituksista. Tekijän saa AINA selville, jos poliisi alkaa selvittää asiaa.

Katson kaikkia epäluuloisesti miettien, että onkohan se TUO joka sen ilmoituksen on tehnyt? Tai tuo? Tämä on kamalaa!

-aloittaja

Vierailija
34/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ilmoitus todetaan PERÄTTÖMÄKSI ja vahingoittamis-/kiusaamismielessä tehdyksi eli oikeuskäsittelyn jälkeen. Muussa tapauksessa ei. Lakihan antaa suojan ja mahdollisuuden tehdä ilmoituksen nimettömänä. Eli älä usko näitä, jotka muuta väittävät, koska eivät tiedä mistä puhuvat.

t. lastensuojelun sossu

Luulisi sinunkin työtaakan helpottavan huomattavasti, jos päästäisiin edes näistä kiusaamismielessä tehdyistä ilmoituksista eroon. Kumma muuten, ettei sosiaalitoimisto ole itse aktiivinen näissä tapauksissa. Ainakin minua veronmaksajana kiinnostaa, mihin rahaa valuu.

Vierailija
35/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein nimettömänä ilmon yhdestä pihan perheestä, joiden poika kiusaa ja retuuttaa kaikkia pienempiä. Nimettömänä ihan vain siksi, ettei omat lapset joudu kahta kauheamman kiusaamisen kohteeksi.

Ihmeellistä touhua av:lla, olin pitkään pois ja taidan häipyä taas.

Vierailija
36/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada ilmon tekijän nimi heti, koska saat sen viim. pöytäkirjoista oikeudessa ja lain mukaan sun kuuluu se saada tietää.

Älä usko niitä, jotka väittää ettet saisi tietoosi, kokeile niin huomaat, että saat.

Ellei ilmoa ole tehty nimettömästä prepaidista... tällöin ilmolla ei ole edes painoarvoa ja tulevat vain periaatteen takia katsomaan, että kaikki on ok.

Ole oma itsesi.

Perättömästä ilmosta voi sitten vaatia oikeudessa korvauksia ja summat on julkisten pöytäkirjojen mukaan 6000-8000e

ole sitä ilmoittanut? Ja ei, ilmoittajan ei tarvitse kertoa nimeään jos ei halua.

Vierailija
37/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun (en halua edes ajatella vaihtoehtoa jos) ilmoitus todetaan aiheettomaksi, jääkö siitä merkintä johonkin? Meneekö tieto esimerkiksi neuvolaan?

Ja ennen kaikkea, voinko nyt haudata haaveeni sijais- tai tukiperheeksi ryhtymisestä?

Kyllä yksi puhelinsoitto voi saada ihmisen ja elämän sekaisin!

Tämä on aivan käsittämätöntä. Olen aivan lyöty. =(

Vierailija
38/56 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä ole edes tapahtunut mitään rikosta, joten miten luulet tekeväsi rikosilmoituksen?

Kannattaa tutustua siihen rikoslakiin ensin, ennen kuin rupeaa tällaisia suunnittelemaan. Esitutkitakynnyskään ei taida ylittyä, saatika sitten että kukaan syyttäjä tekisi tollaisesta syyttämispäätöstä.

Älkää myöskään hyvät ihmiset uskoko ton yhden juttuja noista joistain jopa 8000 euron korvaus-summista. Suomen vahingonkorvauslain mukaan tollaisia summia ei tuomita maksettavaksi välttämättä edes raiskaustuomioissa, tai esim lasten hyväksikäyttötapauksissakaan. Ihan höpön höpöä että noin lievästä kunnianloukkauksesta saisi tollaisia summia.

Vierailija
39/56 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saisit tietää ilmoittajan oveluudella. Pääsisit ainaki lähemmäksi tietoa jos viranomaisten tultua kysyisit, että missä tilanteessa olen muka toiminut vastoin lakia? Kai heidän pitää edes vähän selittää mitä olet muka väärin tehnyt? Siitähän sen sitten jo arvaa onko kyseessä naapuri (jos puhuvat jaksamisestasi kotona) vai joku puistotuttu (jos kyselevät ulkoilutilanteistasi lapsien kanssa) kai sen jotenkin rivien välistä voi tulkita? Voisiko sukulaisissa olla jotain ihmistä joka olisi tehnyt ilmoituksen, sekin on mahdollista. Yritä todella tokia tietoa heiltä, että missä tilanteessa he uskovat sinun olleen kovaääninen. Voitahan sanoa, että haluaisit tietää, että osaat kiinnittää huomiota niihin tilanteisiin tulevaisuudessa...tai keksi jotain millä joutuvat sen kertomaan.

Vierailija
40/56 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän meistä äideistä suurin osa ole joskus karjunut lapselle niin että pahalta kuulostaa.

Sen tietävät myös sosiaalityöntekijät. Ei lastensuojelun ole tarkoitus suojella lapsia normaaleilta luonnevioilta ja hankalilta hetkiltä joita vanhemmilla on. Ihannehan mikään "PERKELEEN KAKARAT NYT LOPPU SE PUURON HEITTELY TAI ALKAA PÄITÄ PUTOILLA" -kasvatus ei ole, tietenkään, mutta inhimillistä ja yleistä. Ja tuskin kauhean traumatisoivaa jos se selvästi liittyy äidin pinnan palamiseen ja menee ohi eikä päitä oikeasti putoile.

Se voi silti kuulostaa naapurista kamalalta vaikka sitä tulisi vain kerran viikossa. Varsinkin jos on vähän häiriintynyt ihminen. Tai onhan sekin mahdollista, että joku haluaa kostaa jotain (häiriintynyttä tietysti sekin että sellaiseen tarkoitukseen käyttäisi lastensuojeluilmoitusta). Lapset, pelkkä ajatus lapsista, nostattaa monilla ihmisillä syövereistä jotain hulluutta.

So what jos lastensuojeluilmoitus on tehty. Tietysti harmittaa ja tietysti tulee heti mieleen jokainen kerta kun on ollut vähemmän täydellinen vanhempi ja ne nolottavat. Mutta jos itse tietää että ilmoitus on aiheeton niin mikä ihmeen "shokki" se on, ja miksi hermostua siitä noin paljon.

Saati jotain kunnianloukkaussyytteitä olla suunnittelemassa. Hohhoijaa.