Käytän ansiosidonnaisen loppuun, sitten
menen mihin tahansa töihin, jotta työssäoloehto täyttyy ja taas ansiosidonnaiselle...tällä taktiikalla hamaan tulevaisuuteen...en vaan enää jaksa kun kerran ikinä ei onnistu koulutusta vastaavan työn saanti...mulla on nyt paukut loppu!
Kommentit (25)
menen mihin tahansa töihin, jotta työssäoloehto täyttyy ja taas ansiosidonnaiselle...tällä taktiikalla hamaan tulevaisuuteen...en vaan enää jaksa kun kerran ikinä ei onnistu koulutusta vastaavan työn saanti...mulla on nyt paukut loppu!
pienentää tulevan ansiosidonnaisen määrää. Itse olin juri 500 päivää ansiosidonnaisella ja aloitin seuraavana päivänä työt enkä tippunut työmarkkinatuelle.
ansiosidonnainen suhteessa parempi kuin hyvätuloisilla, mullakin eroa palkkaan vain muutama satku. Ja kun on tottunut tulemaan vähällä hyvin toimeen...AP
Tässä hienossa suunnitelmassa on vaan ihan pienen pieni puute: mitenkähän tuon täsmätyön tekemisen toteuttaa saamatta karenssia?
jos määräaikainen työ tai sijaisuus loppuu, eikä jatkoa ole, ei siitä mitään karenssia tule!
Oletko oikeasti tyytyväinen pitkään työttömänä? Onko tuo vain fantasiaa vai onko sinulla oikeasti kokemusta pitkästä työttömyydestä? On lopulta aika masentavaa olla toimettomana kotona, eka kuukausi voi tuntua virkistävältä lomalta.
lapset koululaisia, ja meillä niin paljon tekemistä ettei toimettomana tarvitse olla. Mua ei ole uhannut tylsistyminen, joko puuhaan jotain tai luen, syrjäytyminen ei pelota, jos olis varaa, jäisin kotiin kokonaan, mutta nyt täytyy välillä käydä työelämässä. Mikään työ ei ole tuntunut niin tärkeältä että olisin kokenut sitoutuvani siihen täysin. Katsotaan nyt mitä tulevaisuus tuo tullessaan, en rakenna kuitenkaan tulevaa lainkaan vakituisen työn varaan, mulle riittää työt silloin tällöin. Kateutta ympärilläni olen kyllä havainnut ja piikittelyä, mutta ei mua se kiinnosta mitä muut ajattelevat, tää on mun elämää. Onneksi on ystäviä, jotta saan myös aikuiskontakteja silloin tällöin. AP
Kun lapset ovat isompia todennäköisesti alat kaivata työelämään. Eläkkeesi myös tulee olemaan melko pieni. Mutta eipä kai tuosta muuta haittaa itsesi kannalta ole..
Moraalisesti se on kuitenkin jotenkin arveluttavaa. Itseäni ärsyttää eräs sinun tavallasi elävä, koska hän tuo aina esiin miten köyhä hän on ja ei ole varaa siihen ja tähän. Ja yhtäkkiä hänellä onkin varaa sellaisiin asioihin mitä meillä (kaksi työssäkäyvää aikuista ja lapsia) ei olisi varaa.
kyllä minut jonkinlaiseksi kotirouvaksi voi lukea. Mutta olen todellakin välillä pitkähköjäkin aikoja työelämässä. En siis elä mieheni rahoilla, vaan kun olen työssä säästän niin paljon kuin voin ja sitten saan ansiosidonnaista. ja todettakoon, että säästän ollessani töissä todella paljon tulevaa varten...monia tuhansia. Että en ihan perinteinen kotirouva ole.AP
Mitäs sitten, kun lapset lentää pesästä ja haluaisivat opiskella? Vai heillekö opetat saman mallin myös?
Mitäs jos mies jättää tai kuolee?
Kenen luulet palkkaavan vanhan työkokumuksettoman luuskan silloin, kun sä sitä ehkä mahdollisesti haluat?
Miten sun eläke?
Mitäs sitten, kun lapset lentää pesästä ja haluaisivat opiskella? Vai heillekö opetat saman mallin myös? Mitäs jos mies jättää tai kuolee? Kenen luulet palkkaavan vanhan työkokumuksettoman luuskan silloin, kun sä sitä ehkä mahdollisesti haluat? Miten sun eläke?
Moraalitonta lapsia kohtaan. Ikävä kyllä tällainen elämänmalli periytyy. Sitäkö haluat lapsillesi?
- mikä koulutus
- millä alalla olet
jne., jos viitsit vähän avata...
itse määräaikaisena, pienet lapset, miettii elämän vaihtoehtoja... toisaalta ei viitsisi heittää työkokemustaan, osaamistaan, koulutustaan "hukkaan".
Sitä vaan jotenkin putosi hoitovapaalta palattua yllättäen työttömäksi jäätyään 10v. uralla taaskepäin, että jotenkin on turhauttavaa aloittaa taas ihan alusta uran rakentaminen kun pienet lapsetkin... (paitsi jos kohta onni potkaisee ja saa parempia töitä).
vastasin jo, että säästän eläkettä. Tämä on ihan tavanomaista akateemista pätkätöiden ja projektien ja muiden sekalaisten töiden tekemistä. Pah, tämä mitään periydy, meillä on myös kotona ihan toisenlaista työhistoriaa omaava perheemme isä, joka tehnyt pitkää uraa korkeastikoulutettuna ja vakipaikalla, hyvällä palkalla. Ja veroja olen maksanut työelämästäni yli kahdeltakymmeneltä vuodelta, Ei kai vaan kateus nosta päätään! AP
koulutus FM. Tutkijana, opettajana, sekalaisissa projekteissa ja hui, myös raskaissa fyysisissä töissä aika ajoin....AP
Mistä, mitä ja milloin valmistunut? Jostain ei-niin-arvostetusta yliopistosta täyttä huuhaata opiskelleena 20 vuotta sitten valmistunut?
Valmistumisesta joitakin vuosia. Ja tiedän, meitä maistereitä kyllä riittää, mutta ei mun alalla niin kovin paljon, en halua tarkentaa.AP
kunnes oikeita töitä löytyy. Sitä tehdään vaikka eläkkeelle asti. Miksi tuosta pitää kirjoittaa?