Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyttekö te aina vieraiden erityisruokavalioista?

Vierailija
02.03.2012 |

Mulla on ollut aina oletus, että jos joku ei voi syödä jotain, hän osaa itse oma-aloitteisesti joko kertoa asiasta etukäteen tai jättää syömättä sen osan tarjottavista, jota ei voi syystä tai toisesta syödä.

Tuli mieleen tuosta täysjyväkakkulapsesta.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaisitte mulle, jos kysyn teidän perheeltänne, että ehdittekö poiketa meillä kylässä lauantai iltana?

Alatteko ensin kysellä, että mitä aion tarjota ja sitten luetella rajoitteitanne vai miten toimitte?

Meidän perhe ei tarvitse mitään erityistä, mutta kyllä mun nähdäkseni täyspäinen emäntä kysyy itse

Vierailija
82/84 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vieraiden tullessa aina vegaanista ruokaa koska se sopii kaikille. Yritän nykyään myös tehdä lähes kaiken gluteenitta ja vehnättä. Mutta soijayliherkkyys pitäisi myös tietää etukäteen, ja muut allergiat.

Mä olen allerginen liki kaikille kasviksille. Ja siis ihan oikeasti. Olen allerginen myös lähes kaikille hedelmille ja osalle marjoista. Kasvis-, juures- ja hedelmäallergiat ovat aika yleisiä, joten ei sovi tuo sun ruokas kaikille. Mä en luultavasti pystyisi syömään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaisitte mulle, jos kysyn teidän perheeltänne, että ehdittekö poiketa meillä kylässä lauantai iltana?

Alatteko ensin kysellä, että mitä aion tarjota ja sitten luetella rajoitteitanne vai miten toimitte?

Meidän perhe ei tarvitse mitään erityistä, mutta kyllä mun nähdäkseni täyspäinen emäntä kysyy itse

Ja jos nyt hoksaatkin tehdä just sitä äärettömästi paprikaa sisältävää piirakkaa, jota haluat välttämättä tarjota minulle kahvin kanssa, voin sitä pienen palan maistaa ja samalla ohimennen mainita, että olen allerginen paprikalle. Tai voin kieltäytyä piirakasta, ja kertoa juuri syöneeni kotona itseni ähkyyn.

Vierailija
84/84 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ala kysymättä kertomaan ruokarajoitettani. Kysyttäessäkin joudun usein varmistamaan, että kysyjä ymmärtää vähälaktoosisen ja laktoosittoman eron ja se on tosi kiusallista. Eli ilman kysymistä en todellakaan sano yhtään mitään. On nimittäin käynyt joskus niin, että etukäteisilmoituksesta huolimatta ruoat on tehty vähälaktoosisena ja sitten molempia nolottaa ja minua vituttaa, kun en voi syödä mitään.

Lasten kohdalla asia on eri, toki ilmoittaisin oman lapsen rajoituksista, jos niitä olisi. Myös meille tulevien lasten rajoitukset varmistan, jos mitään ei ole mainittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan