Huonoin ikinä saamasi joululahja?
Minä sain anopilta viime vuonna 7-päivää lehden lukijalahjalaukkusetin, siis anoppi oli saanut sen lahjaksi kun tilasi itselleen lehden.
Yäk.
Kommentit (97)
Minä sain askartelusaksipakkauksen (lidlistä) jossa oli siis erilaisia vaihdettavia koristesaksipäitä. Ei vaan ollut äitini huomannut että pakkauksesta puuttui itse se osa johon ne päät laitetaan, eli se käsiosa. Lisäksi sain alastoman Ken-nuken. Silloin itketti, nyt naurattaa. Ja olin 24 vuotta.
Halppis, halpois...mikä vitun halppis
Lähes kaikki elämäni joulut ja uudet vuodet, mistähän sitä aloittaisi:
- lapsuuden joulut kun kaikista paketeista paljastui jotain mistä ei pitänyt ja sama myös toisin päin muillakin, yleensä lahjaksi tuli sukulaisilta sellaista roskaa jota he eivät itse tarvinneet tai löysivät jostain eurolla ja halusivat vain kierrättää tavaransa muille. Olessani 6-15 vuotias lahjoista löytyi mm. jalkaraspi, mummu jalkojenhoitotarvikkeita rupisille jaloille, kova ja karhea pesusieni, marmelaadeja joita en syönyt yms. Jonkun mielestä lahjoja ei saa haukkua mutta ihan oikeasti mieluummin en ota yhtään mitään lahjoja kuin sellaisia lahjoja mitä en tarvitse, ainiin lahjoista lasten sydänmeikkipaletti ja karseat läpinäkyvät alusvaatteet lähes unohtui, tuli siis lahjaksi ollessani noin 18v. Joillekin ihmisille joulu on jokin pilailupäivä että katsotaan ja nauretaan kun toiset eivät pidä lahjoista, ehe ehe.
- Joulu etäsuhteessa niin että exä paljasti pari päivää ennen joulua että aikoo muuttaa ja ei tarvitse tyttöystävää koska hän voi kyllä käydä huorissa, jätin hänet ja oksetti koko ihminen että sellainen oli sen vuoden saastainen "joululahja".
- Joulu ulkomailla niin että erään toimiston työntekijät juoksuttivat turisteja hoitamassa erilaisia heidän työnkuvaan kuuluvia asioita niin ettei ehtinyt kauppaan ostamaan jouluruokia eikä mitään muutakaan. Toimistossaan heillä oli suuri kasa lahjoja ja jouluherkkuja jotka he piilottivat pöydän taakse heti kun asiakkaat saapuivat. Päivä valui hukkaan turhaan edes takas juostessa. Jouluna ei myöskään ollut nettiä ja patteri lakkasi toimimasta, vessa myös hajosi.
- Joulu kodittomana kun vuokranantaja sulki puhelimensa ja odotin häntä juna-asemalla 8 tuntia lähes tuhlaten turhaan satoja euroja junalippuihin. Hän sai jo rahansa eikä vuokraaminen enää kiinnostanut, jouluiloa tässäkin.
Ps. jouluinnolla odotan tulevien vuosien p'skajouluja lahjoineen, taidan vaihtaa uskontoa ja lopettaa joulun vieton kokonaan, helpompi niin.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 23:05"]Olenkin jo tämän kertonut eri ketjussa mutta menkööt :)
No minun kokemukseni poikkeaa vähän oikeasta aiheesta, mutta ex-avopuolisolla oli kaikennäköistä joululahjatoivetta David Beckhamin hajuvesi, rannekello, kuntosalikortti...
Ostin miehelle hajuveden ja rannekellon, salikorttiin ( 650e ) ei ollut varaa.
Olin toivonut ainoastaan yhden tietyn korun. Mies sai lahjansa jo 23.päivä ja itse halusin odottaa virallista aattoa. No sitten aattona kun oli aika lahja antaa, mies ilmoitti, ettei ole velvollinen ostamaan minulle korua koska en sitä salikorttia ostanut.
Siinä aikamme riideltyä ja saimme myös sovun aikaiseksi, mies sanoi ostavansa tilalle jotain muuta, mutta ei korua. Sain koiramukin ja tikkarin.
Onneksi oli viimeinen joulu yhdessä...
[/quote]
Mitä vittua!
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 17:37"]Olen parinakin jouluna saanut appiukolta käteistä rahaa kirjekuoressa. Siis tokihan raha käyttöön tulee aina, mutta on tuo nyt jotenkin mielestäni alentavaa. Lapselle tai vaikkapa häälahjana raha on ihan hyvä lahja, mutta henkilökohtaisesti aikuiselta ihmiseltä toiselle aikuiselle joulumuistamisena jotenkin tökeröä. Ja olen vieläpä aina sanonut, että minulle ei tarvitse mitään enkä itsekään hanki lahjoja kuin lapsille.
[/quote]
Minä ilahdun eniten rahasta, niin voin ostaa sillä jotakin mitä oikeasti haluan ja tarvitsen. Alennusmyynnitki kun ovat sopivasti juuri joulun jälkeen. Ei tarvitse itkeä sitä kun paketista paljastuu monta kokoa liian isoja tai pieniä vaatteita. Kävelee rahan kanssa kauppaan ja ostaa oikeaa kokoa olevat omaa silmää miellyttävät vaatteet. Saan nykyään kaikilta rahana lahjani, koska olen niin monta joulua niitä pyytänyt rahana, että se on jo kaikkien tiedossa, että niin on parempi. Tämän joulun lahjaraha saldo on 435 euroa, joita lähden käyttämään lauantaina, kun alennusmyynnit alkaa :)
Kullanvärinen lyttykuonoinen pieni koirafiguuri kun rakas koirani oli juuri kuollut ja se oli kuin pilaversio koirastani :(
Mä saan aina anopilta huonoa halpaa hiuslakkaa jota en ole ikinä käyttänyt, tokmannin alesta Kone merkkistä halppis ripsari joka ei sovi silmilleni
(silmät alkaa punottaa ja kirvelee) ja tokmannin halppis hajuvesiputkilon joka haisee ihan hyttysmyrkyltä. Hohhoijjaaaa.
Just avasin paketin, missä oli nukanpoistajarulla. Thanx, mum.
Itse saab joka vuosi äidiltäni kaikenlaista ei-kivaa. Tänä vuonna tuli napaan asti pitkät "kivihelmet", oikeasti muovia, kirkkaan siniset ja kivien koko noin 5cm*2cm. En muutenkaan käytä juuri koruja enkä saati mitään pitkiä rihakama killuttimia. Kaiken lisäks olen samaisen korun jo nähnyt äitini kaulassa syksyn aikana. Häneltä saan joka vuosi myös pitkän aluskerraston, en ikinä käytä ja kerron sen joka kerta. Villasukkia, en ikinä käytä ja kerron sen joka kerta. Ylipäätään kaikkea joko hänen jo itsensä käyttämää, halvalla löytämää ja varmasti sellaista, jolle minulla ei ole tarvetta.
Lasten täti ostaa huuto.netistä kaikki lahjat ja tänä jouluna kaksi lasten lahjoista oli tällaista krääsää, jotka olivat jo pakettia avatessa rikki ja osia puuttui. Menivät jo juhlapaikalla lahjapapereiden mukana roskiin, koska olivat käyttökelvottomia. Hyvä, että täti sai hyvän mielen, kun halvalla lahjat löysi.
Vanhoja kirjaston ikuisuus kirjoja missä lukee takakannessa että "poistettu".
Kiitos vain anoppi! :)
Ensimmäistä kertaa yhdessä olomme aikana (5 vuotta) sain miesystävältä tänä vuonna lahjoja. Jopa kolme! Kolme karkkipussia omissa paketeissaan. Parempaan suuntaan ollaan menossa :)
Sain teetä (en juo) sekä käsirasvaa (en rasvaa käsiäni, sillä ne eivät kuivu). Lahjan antaja tiesi molemmat erittäin hyvin, sekä olen useasti sanonut, etten halua teetä tai rasvaa kun en niitä käytä...
Ei nyt sinällään huono lahja, mutta siihen nähden, miten itse kysyin lahjan antajan lahjatoivetta ja hankin sen sekä vielä muutaman korun lisäksi, tuntui tämä lahja hyvinkin inhottavalle.
Itkevä, pissaava ja naurava nukke. Olisin halunnut kirjoja, kirjepaperia ja kyniä.
Taatusti anopilta jokin tyylitön pussilakanasetti tai uushopealisikat. Edellisestä saa 5 euroa kirpparilla ja toinen pitää antaa ilmaiseksi jollekin, joka on kiiltävän perään :-)
Oltiin aattona kyläilemässä anopin luona niin lahjojenjaon aikana muille paitsi minulle jaettiin paketit ja jaon jälkeen anoppi meni omalle kirjahyllylleen ja "hmm.."-äänen saattelemana valitsi hyllystä 4 pokkaria ja ojensi minulle. "Sinulla varmaan tulee luettua. Nämä ovat ihan hyviä, luin ne kesällä."
antaja piti sitä hyvänä lahjana