Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoin ikinä saamasi joululahja?

Vierailija
27.11.2012 |

Minä sain anopilta viime vuonna 7-päivää lehden lukijalahjalaukkusetin, siis anoppi oli saanut sen lahjaksi kun tilasi itselleen lehden.

Yäk.

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin kerrostalossa hakaniemessä ja oltiin molempien vanhempien luona joulut. Muuten lahjat olivat ihan ok mutta anoppi antoi mulle lumikolan saatesanoilla - ettehän te sillä mitään tee mutta jätetään se tänne niin voi lykkiä meidän pihaa puhtaaksi kun käytte täällä. Näin tehtiin

Vierailija
42/97 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulaiseni hehkutti tänä vuonna, että sai mahtavan joululahjan mieheltään. Mies osti tälle naiselle siivojan ennen joulua kotiin. Minusta tuo on aivan kamalan sovinistinen lahja. Miten siivoja on lahja vaimolle???? Eikös se ole ihan koko perheelle? Yök, mikä mies. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää lumikola-juttu oli kyllä kaikkien aikojen paras! :D :D

Vierailija
44/97 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään sukulaisen kanssa oli ihan varta vasten sovittu, että ei hankita mitään toisillemme. No, hänpä ei sitten saanut omaa osaansa sopimuksesta pidettyä. Se on ainoa kerta, kun lahjaa avatessani olen tuntenut lievää ärtymystä. Paketista paljastuivat ainakin kolme numeroa liian isot, possun pinkit lasketteluhanskat, joiden varsi jatkui lähes kyynärpäähän asti. Ja minä en edes laskettele. 

Vierailija
45/97 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askin Marlboroa.

Vierailija
46/97 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex- anopilta sain matkamuistonuken, sellaisen flamencotanssijan joka oli muovisessa rasiassa. Se oli vähän ennen joulua käynyt Espanjassa ja toi sieltä kasseittain tollaista krääsää, mitä antoi kaikille joululahjoiksi.

Vierailija
47/97 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain anopilta hajuvesi testeri pullon jossa oli puolet jäljellä. Pullossa oli vielä se testeri tarra :)

Mieheni osti pinkin possun joka toimi pattereilla ja röhki. Meinasin tikahtua kiukkuun silloin!

Vierailija
48/97 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parinakin jouluna saanut appiukolta käteistä rahaa kirjekuoressa. Siis tokihan raha käyttöön tulee aina, mutta on tuo nyt jotenkin mielestäni alentavaa. Lapselle tai vaikkapa häälahjana raha on ihan hyvä lahja, mutta henkilökohtaisesti aikuiselta ihmiseltä toiselle aikuiselle joulumuistamisena jotenkin tökeröä. Ja olen vieläpä aina sanonut, että minulle ei tarvitse mitään enkä itsekään hanki lahjoja kuin lapsille.

Vierailija
49/97 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä tykkää aina "opettaa" muita elämään omien sääntöjensä mukaan. Tähän saakka olemme (sisko, sen mies, minä ja vaimo) saaneet kopiokoneilla otettuja kopioita lehtiartikkeleista. Esim. stressinhallinnasta (mulla vähän stressaava homma), margariinin vaaroista hömppäsivstoilta (siskon mies lääkäri), lastensaannin vaikeuksista (siskolle), lastenkasvatuksesta (vaimolle). Nämä kopioit ovat aina tullana ja se sitomispaperijuttu päällä. Tämä itse täydellisyys lähettelee postissa jopa tärkeimmät. Ensin muuten oikeesti vitutti mutta olemme tulkinneet tuon tavallaan välittämiseksi, isä ei suostu ikinä puhumaan noista asioista, vastaus on vaan että teidän nuorten pitäis ymmärtää noi asiat.

Pari viikkoa sitten laitoin sille kirjeessä artikkelin missä oli eläkeikäisten psyykeongelmista ja niiden ehkäisystä juttua, jännityksellä odotamme huomista ;D

Vierailija
50/97 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 17:37"]

Olen parinakin jouluna saanut appiukolta käteistä rahaa kirjekuoressa. Siis tokihan raha käyttöön tulee aina, mutta on tuo nyt jotenkin mielestäni alentavaa. Lapselle tai vaikkapa häälahjana raha on ihan hyvä lahja, mutta henkilökohtaisesti aikuiselta ihmiseltä toiselle aikuiselle joulumuistamisena jotenkin tökeröä. Ja olen vieläpä aina sanonut, että minulle ei tarvitse mitään enkä itsekään hanki lahjoja kuin lapsille.

[/quote]

Anoppi pisti tuonkin vielä paremmaksi, laittoi joulurahjalahojen mukaan vielä lapun missä oli koko vuoden aikana annetut muutkin rahasummat. Myös lapsille. Multa pääsi miltei huutonaurua kun mulla oli tasan se kolmekymppiä vuoden saldona ja "lempivävyllä" reilu tonni. Hiukan punotti sekä lempivävy, sen vaimo että anoppi kun ko. laskelma putosi keskelle lattiaa lempivävyn käsistä kun laittoi raht kukkaroonsa samantien.

Vierailija
51/97 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 17:41"]

Isä tykkää aina "opettaa" muita elämään omien sääntöjensä mukaan. Tähän saakka olemme (sisko, sen mies, minä ja vaimo) saaneet kopiokoneilla otettuja kopioita lehtiartikkeleista. Esim. stressinhallinnasta (mulla vähän stressaava homma), margariinin vaaroista hömppäsivstoilta (siskon mies lääkäri), lastensaannin vaikeuksista (siskolle), lastenkasvatuksesta (vaimolle). Nämä kopioit ovat aina tullana ja se sitomispaperijuttu päällä. Tämä itse täydellisyys lähettelee postissa jopa tärkeimmät. Ensin muuten oikeesti vitutti mutta olemme tulkinneet tuon tavallaan välittämiseksi, isä ei suostu ikinä puhumaan noista asioista, vastaus on vaan että teidän nuorten pitäis ymmärtää noi asiat.

Pari viikkoa sitten laitoin sille kirjeessä artikkelin missä oli eläkeikäisten psyykeongelmista ja niiden ehkäisystä juttua, jännityksellä odotamme huomista ;D

[/quote]

Olisi kiinnostavaa tietää isäsi koulutus/ammatti :)

Vierailija
52/97 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuvesipullo oli pohjanoteeraus.

Vierailija
53/97 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä, joka oli ollut meidän tyttärien elämässä oikein huonosti läsnä, teki "parannuksen" meidän ollessa jo aikuisuuden kynnyksellä. Hän halusi hyvitellä menetettyjä vuosia antamalla meille joululahjat (äiti yleensä hoiti kaikki lahja-asiat). Paketissa oli jotkut halppiskorvikset ja pienet hajuvesinäyteputket. Isä vaan ei ollut huomannut, ettei meistä kummallakaan ollut reikiä korvissa ja minä kärsin hajuherkkyydestä..

Vierailija
54/97 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 17:49"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 17:41"]

[/quote]

Olisi kiinnostavaa tietää isäsi koulutus/ammatti :)

[/quote]

Seminologi eli kravattisonni, lasipalli jne ja eläkkeellä ollut jo pitkään...

Vierailija
55/97 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa halpahallikrääsä pahinta. Melkein voi ennen joulua tokmannia yms kierrellessä tarjouksien perusteella arvata mitä muutamilta saa, mieluummin jäisin ilman.  Yleensä lahjoissa siis tavaraa kuten halvinta mahdollista suihkusaippuaa, kynttilöitä, enkeleitä, keksejä tai jotain pandan suklaata joka on ollut könttäalennuksessa. Harmittaa heitellä joulun jälkeen roskiin kun tietää, että antaja on tyytyväinen kun halvalla pääsi ja luulee antaneensa jotain todella kivaa.

Vierailija
56/97 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko kysyä, että miksi heitätte krääsääkään roskikseen sitä lahjaksi saatuanne? Olisi niillekin ottajia, kannattaisi laittaa ne varastoon ja myydä vaikka kirpparilla kavereiden kanssa tai lahjoittaa johonkin keräykseen. Jotakin se krääsäkin voi ilahduttaa.

Vierailija
57/97 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei se krääsä nyt suoraan roskiin mene, vaan esimerkiksi eriparin tuikkukipot ja tonttumukit vien fridalle yms mikä ottaa tavaraa ilmaiseksi vastaan.  Roskiin menolla tarkoitin lähinnä syötäviä juttuja kuten keksejä ja halpaa suklaata, jota työhuoneen kahvipöytä esimerkiksi notkuu muutenkin joulun jälkeen. Roskiin menee myös sellaista, mikä hajoaa käsiin kuten eräänä vuonna saatu kiinalainen valoilla varustettu enkeli, jonka valosysteemi kuumensi enkelin mekkoa vaarallisesti ja valoissa ilmeni myös kosketushäiriöitä. 

Vierailija
58/97 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirajulisteeseen kääritty posliininen vinttikoira, sekin ihan kulahtanut. Varmaan jostain kirpparilta ostettu. Roskiin meni jotta heilahti.

Vierailija
59/97 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 19:37"]Nyt on pakko kysyä, että miksi heitätte krääsääkään roskikseen sitä lahjaksi saatuanne? Olisi niillekin ottajia, kannattaisi laittaa ne varastoon ja myydä vaikka kirpparilla kavereiden kanssa tai lahjoittaa johonkin keräykseen. Jotakin se krääsäkin voi ilahduttaa.
[/quote]

Nuoruudessani minusta ei ollut kurjempaa "lahjaa" kuin joutua maksamaan kirppiskuluja krääsästä joka ei mene kaupaksi. Nykyään on kyllä nettikirppikset, muttei sekään takaa myyntiä. Suosittelen suoraan antamaan pois, ei säilömään nurkissaan.

Vierailija
60/97 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 19:37"]Nyt on pakko kysyä, että miksi heitätte krääsääkään roskikseen sitä lahjaksi saatuanne? Olisi niillekin ottajia, kannattaisi laittaa ne varastoon ja myydä vaikka kirpparilla kavereiden kanssa tai lahjoittaa johonkin keräykseen. Jotakin se krääsäkin voi ilahduttaa.
[/quote]

Nuoruudessani minusta ei ollut kurjempaa "lahjaa" kuin joutua maksamaan kirppiskuluja krääsästä joka ei mene kaupaksi. Nykyään on kyllä nettikirppikset, muttei sekään takaa myyntiä. Suosittelen suoraan antamaan pois, ei säilömään nurkissaan.
[/quote]

Niin ja siis antamaan pois oikeasti tarvitseville, ei pistämällä pahan kiertämään seuraavana jouluna, häissä, synttäreillä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi