Huonoin ikinä saamasi joululahja?
Minä sain anopilta viime vuonna 7-päivää lehden lukijalahjalaukkusetin, siis anoppi oli saanut sen lahjaksi kun tilasi itselleen lehden.
Yäk.
Kommentit (97)
Reilusti vanhentunut ja pinnalta harmaa Geisha-suklaapatukka. Sen kanssa myöskin hienossa Stockmannin lahjakotelossa oli nailoniset alushousut mallia "kainaloon asti". Nämä miehen mummolta vuonna 1994. Mieheni sai häneltä tuolloin käytetyn, rikkinäisen ja likaisen Batman-figuurin. Oltiin siis yli 20-vuotiaita kuitenkin..
Mieheni (joka on hämmästyttävän huono ostamaan lahjoja) antoi minulle muistaakseni ekana yhteisenä joulunamme lahjaksi Semmareiden dvd:n. Siis sen laulukuoron :) Olin tuolloin 24-vuotias :D Olin erehtynyt sanomaan joskus aiemmin kun näin esitystä tv:stä, että se on hauskan kuuloinen. No, eipä tuosta voinut harmistua kun selkeästi oli yrittänyt ilahduttaa.
Nykyään pari kuukautta ennen joulua varon sanojani ettei mitään tuollaista tule, ja vihjailen tyyliin "voi kun tämä kännykkä alkaa jo olla tiensä päässä" ja "voi vitsi kun saisi keikkaliput tuonne ja tuonne" niin hänellä on mistä valita :D
Doven pro age -rasvapurkit lahjapakkauksessa, kun olin 15-vuotias. Kyllä hieman hämmästelin poikaystävän valintaa..
Anopilta sittemmin perus tylsä Adidaksen deodorantti ja suihkusaippua -paketti.
Pussi liköörikarkkeja, kun olin viimeisilläni raskaana ja kärsin raskausdiabeteksestä. Lahjan antaja kyllä tiesi asiasta.
Siitä sitten seuraavana jouluna Herkuttele kevyesti - keittokirja.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 18:40"]
Mieheni (joka on hämmästyttävän huono ostamaan lahjoja) antoi minulle muistaakseni ekana yhteisenä joulunamme lahjaksi Semmareiden dvd:n. Siis sen laulukuoron :) Olin tuolloin 24-vuotias :D Olin erehtynyt sanomaan joskus aiemmin kun näin esitystä tv:stä, että se on hauskan kuuloinen. No, eipä tuosta voinut harmistua kun selkeästi oli yrittänyt ilahduttaa.
Nykyään pari kuukautta ennen joulua varon sanojani ettei mitään tuollaista tule, ja vihjailen tyyliin "voi kun tämä kännykkä alkaa jo olla tiensä päässä" ja "voi vitsi kun saisi keikkaliput tuonne ja tuonne" niin hänellä on mistä valita :D
[/quote]
Oman kokemukseni mukaan niiltä surkeilta lahjanostajilta menee kuitenkin nuo hyvinkin suorat vihjaukset iloisesti ohi korvien ja mieleen jää jotkut ihme möläytykset. Jos nyt vaikka satun mainitsemaan, että oho, puuhaarukasta katkesi varsi, niin joululahjapaketista löytyy taatusti ikioma puuhaarukka niiden keikkalippujen sijaan. Ei sillä, puuhaarukka on ihan hyödyllinen lahja, mutta kyllä ne keikkaliput olisi enemmän ilahduttanut.
Parhaat koululaisvitsit -kirja joskus 18-vuotiaana. Oli itkussa pidättelemistä.
EX-mieheltäni printatun paperilapun, jonka mukaan HÄN maksaa parturikäyntini. Meillä oli yhteiset rahat.
Se etten saanut mitään. Hävetti ihan silmät päästä, kun huomasin jouluna, etten saanutkaan mieheltä mitään lahjaksi. Lapsille oli kyllä ostnaut vaikka mitä. Mutta mulle ei mitään. Siksi hävetti, että olimme sukujoulua viettämässä ja ihmiset puhuivat lahjoistaan, sisarukseni olivat ostaneet puolisoilleen lahjoja, minäkin omalleni. Ja minä en saanut mitään. :´(
Suklaakonvehdit. Oikeasti mitään sellaisia todella huonoja ei tule mieleen. Tosin keräilenkin pitkin vuotta listaa mihin merkitsen ideoita lahjoiksi, kun kaikki kuitenkin aina kysyy. Siitä on sitten helppo sanoa, että tälle olisi tarvetta. Tai sitten minua on vain helppo miellyttää.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 22:34"]
Se etten saanut mitään. Hävetti ihan silmät päästä, kun huomasin jouluna, etten saanutkaan mieheltä mitään lahjaksi. Lapsille oli kyllä ostnaut vaikka mitä. Mutta mulle ei mitään. Siksi hävetti, että olimme sukujoulua viettämässä ja ihmiset puhuivat lahjoistaan, sisarukseni olivat ostaneet puolisoilleen lahjoja, minäkin omalleni. Ja minä en saanut mitään. :´(
[/quote]
Samanen parturi-lappu mies teki tätä minulle vuosia ja kerran lähjoitti äitienpäiväksi petunian taimen...sääli vaan, että parvekkeellamme oli niitä 8 metriä.
Anopilta Kiinamarket/HalpahalliKRÄÄSÄÄ. Olen saanut varmaan viisi "Dolge & Cabbana" tai "Loui Voittuin" -lompakkoa, pari hyttysmyrkyltä haisevaa "merkki"hajuvettä, verkkosukkahousut (älkää kysykö miksi), euron Kiina-meikkejä, jotka paitsi näyttävät räikeydessään järkyttäviltä, niin myös haisevat vahvasti kemikaaleilta. Lisäksi saan kerran vuodessa sen keinonahkaisen kympin laukkuhirvityksen, eli jonkun teinix "Guoess"-kopion....hohhoijakkaa.
Itse käytän laadukasta kosmetiikkaa ja ostan laukut/kengät nahkaisina, jotta ne kestävät vuosia. Ai että sitten vihaankin tuota Kiina-p*skaa, joka on ostettu kaikkea muuta kuin ajatuksella, aaargh. Roskiin menee ja luonto kiittää.
Lasten eläinfiguurisakset, kun olin yli 20-vuotias. Olivat oikeakätisten sakset, ja minä olen vasuri. Nämä kuitenkin ymmärrän, koska lahjan antaja oli vasta vähän yli 10 vuotta. Samoihin aikoihin sain kummitädiltäni lahjaksi magneettisulkijalla varustetun koirapenaalin.
Olenkin jo tämän kertonut eri ketjussa mutta menkööt :)
No minun kokemukseni poikkeaa vähän oikeasta aiheesta, mutta ex-avopuolisolla oli kaikennäköistä joululahjatoivetta David Beckhamin hajuvesi, rannekello, kuntosalikortti...
Ostin miehelle hajuveden ja rannekellon, salikorttiin ( 650e ) ei ollut varaa.
Olin toivonut ainoastaan yhden tietyn korun. Mies sai lahjansa jo 23.päivä ja itse halusin odottaa virallista aattoa. No sitten aattona kun oli aika lahja antaa, mies ilmoitti, ettei ole velvollinen ostamaan minulle korua koska en sitä salikorttia ostanut.
Siinä aikamme riideltyä ja saimme myös sovun aikaiseksi, mies sanoi ostavansa tilalle jotain muuta, mutta ei korua. Sain koiramukin ja tikkarin.
Onneksi oli viimeinen joulu yhdessä...
Ohis mutta luen näitä miehelle ääneen, totean että on meillä vielä toivoa kun kaikenlaisten sankareiden kanssa tekin ootte ollu yhdessä :D esim toi kuntosalikortti-urpo. Onko nää torvelot sitten ne muut 364 päivää ihan fiksuja?
Työpaikalta hikinauhan ja piparin :-(
Oli aika hektinen työpaikka töidenkin suhteen. Pomo harrasti maratoonia, mutta hikinauhasta tuli mieleen töiden hektisyys, painkaaa vielä kovempaa töitä!
Anopilta shampoo ja hoitoaine harmailla hiuksille ollessani parikymppinen brunetti (eli en edes mikään platinablondi, jolle shampoo olisi ehkä sopinutkin(?)). Samalta anopilta saatu myös näitä eurokauppojen tms. hirveämpiä kosmetiikkatuotteita, meikkejä, hajuvesiä ym. jotka menevät suoraan roskiin.
OT, mutta anoppi on myös kunnostautunut viime aikoina siivoamaan kaappejaan ja me saamme nämä "lahjoitukset". Ollaan sitten kiikutettu omaan roskikseen jotain ties kuinka vanhoja, kannettomia ja kulahtaneita muovirasioita (suurin osa vanhoja jäätelörasioita tms.). Kieltävä vastaus kun ei kelpaa, "hyviä ovat vielä ja ihan käyttökelpoisia". Meillä vaan on kaapit jo täys kippoja, eikä nämä vanhat jätskirasiat nyt niin loisteliaita ole, että alkaisin niille raivaamaan tilaa omista kaapeista. (tulipa tästä rikkinäisestä vaa'asta mieleen :))
Olen saanut paljon surkeita lahjoja, en edes muista kaikkia. Muutama nyt tuli mieleen: kummitädiltä hänen ilmaslahjaksi saamiaan tavaroita kuten jotain pientä posliinisälää ja paperitarvikkeita. Sellaisia, mitä hänelle oli tullut jossain Yves Rocherin paketissa kaupan päälle. Kaikki vielä pakattuna erikseen.
Mummolta pumpulipuikkoja, omaan pakettiinsa pakattuna ja jotain kahden markan luomiväriapplikaattoreita, myös omassa paketissaan. Pandan suklaalevy (siis tavallinen suklaalevy) omassa paketissaan. Miramen huulirasva, myös sinällään pakattuna.
Anoppikokelaalta tekokuituiset "villa"sukat jossain koossa 36 (kokoni on 40), ostettu jostain halpaliikkeestä. Yritin urheasti käyttää, hajosivat heti.
Exältä mm. yksittäispakattu olutpullo, laatikollinen karkkia.
Monena vuonna olen saanut sen, mitä olen nimenomaisesti kieltänyt ostamasta. Että jos jokin hajoaa/ jotain puuttuu ja haluan valita uuden itse.
Olen usein saanut myös sinne päin, vastaan kun kysytään mitä haluan lahjaksi niin saan jotain vähän saman tyyppistä. Miksi kysyä jos ei kuuntele vastausta?
Yli puolimetrinen eläinpatsas, jolle ei tämän kokoisesta asunnosta löydy mitään muuta paikkaa kuin olohuone tai komero. Joka kerta, kun lahjan antaja on tulossa kylään, pitää raahata patsas komerosta olohuoneeseen.