Auttakaa laihtumisprojektissa
Mulla on nyt ollut neljä kuukautta laihtumisprojekti käynnissä. Olisi mukavaa olla kesällä kunnossa. Mutta ongelma on se, että oon saanu neljän kuukauden aikana 2 kg pois.
Olen ihan pulassa. En ole yksin saanut aikaa mitää. Siksi pyydänkin teiltä apua.
Tavoite minulla siis tämä muuton on saada ihan ruokavaliolla ja kotiliikunnalla. Siis käymällä lenkillä ja tekemällä jumppia ilman apuvälineitä.
Eli jos kerron vähän, miten oon tähän asti toiminut.
Jumppaillut olen kotona. Varsinkin vatsaa ja pakaroita. Pakaroita olen treenannut niin, että olen mennyt selin makuulla, polven koukkuun ja pakara ylös. Tässä asennossa olen sitten ollut niin kauan, kunnes en enää jaksa. Vatsoja taas olen treenaillut samanlaiten, mitä pakaroita, mutta pakaroiden ylösviemisen sijaan olen nostanut ylävartaloa. Lenkillä olen käynyt joka päivä vähintään 30 minuutin lenkin.
Syöminen on minulle todella ongelma. Syön yleensä 3 - 6 kertaa päivässä.
Aamupalalla leipää, mehua/kaakaota, jogurttia
Lounaalla hedelmää, muroja, jogorttuia
Välipalla napsin kasviksia yms. mitä tulee päivälliselle
Päivällisellä syön sitten lämpimän ruuan lautasmallin mukaan.
Jos edellisen päivän olen syönyt noin, niin tulee aina hirveen paha olo. Oon syönyt ihan liikaa. Joten seuraavaat päivät syön seuraavanlaiten:
Aamupalalla leipää ja mehua/kaakaota/jogurtia
Lounaalla hedelmä
Päivällisellä kunnon lämmintä ruokaa lautasmallin mukaan
Ja siten kun olen muutaman päivän syönyt vähän, niin sorrun taas tuohon ensimmäiseen.En syö kaupan valmisruokia, sekä yritän ostaa aina kaikki mahdollinen luomuna.
Nyt siis kaipaan neuvoja. Laittakaa vaikka jotain hyviä jumppaohjeita yms.
Kiitän paljon niitä, jotka viitsivät vastata asiallisesti! Niin ja pituuteni on 158 ja paino 57kg. Tavoite olisi 50-53. Riippuu siitä, että missä painossa tunnen oloni mukavaksi ja näytän hyvältä.
Kommentit (24)
Nyt huomasin, että miten pieleen olen syönyt.
Tänään söin aamupalan normaalisti, eli leipää, juotava jogurtti ja tuoremehua. Lounaaksi tein ruuaksi salaattia, jossa oli siis salaatilehteä, kurkkua, tomaattia, paprikaa, omenaa ja raejuustoa. Maha ei ole nyt turvonnut, eikä ähky ja kaloreitakin söin paljon vähemmän.
Nyt otan kyllä itelle tavotteeks, että teen päivällä aina itselle ruokaa.
tehdä, että alkaa oikein sattumaa? Itse alnan aina hikoomaa ja henkkästyn lenkeillä, mutta ikinä ei esim. maitohapot kerry jalkoihin.
Aamupalana aina kaurapuuro ja kourallinen marjoja + tuoremehu ja kahvi rasvattomalla maidolla.
Lounaaksi kasvissosekeitto tai salaatti raejuustolla.
Välipalaksi omena ja näkkäri +kahvi. Tai sitten itse tehty jogurttimarjasmoothie hunajalla makeutettuna.
Päivälliseksi yleensä uunissa valmistettua lihaa/kalaa/kanaa ja vihanneksia ja täysjyväpastaa tai riisiä.
Iltapalaksi hedelmä ja kaksi ruisleipäpalaa kalkkunalla, salaatilla ja kurkulla sekä vettä.
Mitä liikuntaan tulee, niin pidennä lenkkejäsi. Keho alkaa polttaa rasvaa syvemmältä vasta puolen tunnin jälkeen.
Tee aina vähän yli eli siihen asti kun sattuu, niin rasvaa palaa ja lihas kehittyy. Ja muista pitää lepopäiviä välissä, ei kamalaa treeniä joka päivä.
Näillä keinoin sain 2kg kuukaudessa pois 5kk ajan eli 10kg. Ja järkevillä valinnoilla pudotuksen jälkeenkin on pysyneet poissa. Tsemppiä sinulle!
Aikana olen pitänyt tunnin tai puolitoista. Silloin kun en vielä tuota aikaa pystynyt juosta niin kävelin reippaasti tai hölkkäsin.
-jugurtti ellei ole maustamatonta
-mehu
-kaakao
-liika leipä
-tuoremehu
-murot
noissa on kamalat määrät sokeria ja turhia kaloreita!
"juotavaa jugurttia" voi tehdä itse marjoista ja piimästä tai maustamattomasta jugurtista. aineet vaan tehosekoittimeen ja ympäri. ei ole piilosokereita eikä turhia kaloreita!
tehdä, että alkaa oikein sattumaa? Itse alnan aina hikoomaa ja henkkästyn lenkeillä, mutta ikinä ei esim. maitohapot kerry jalkoihin.