Kotihoidontuki pois yli 2v!!??
Olen pph ja en voi kuin ihmetellä. Lapsia on ainain meidän kunnassa jonoiksi asti tulossa päivähoitoon. Minulla on paljon tasausvapaita ja hoitolapseni menevät jopa 2 viikoksi kerrallaan päiväkotiin ylimääräisiksi. Missä on lapsen oikeudet ja etu? Törkeitä ovat jos muuttavat tuota kotihoidontukea. Joutuisivat kuitenkin palaaman entiseen koska raha ja resurssit eivät riitä lisäämään päivähoitopaikkoja ja henkilökuntaa tarpeeksi.
Kommentit (24)
Toi on muuten ihan tosi asia ja pointti kun kokoajan mesotaan siitä että laiskat äidit makaavat kotona ja nostavat kotihoidontukea. Se kotihoidontuki maksetaan aina alle kolmevuotiaasta jos hoito on saatu järjestymään muulla tavalla kuin laittamalla päivähoitoon. Jos vaikka mummo hoitaa ja vanhemmat on töissä saa saman rahan silti. Toi mietityttää itseäkin kuinka saisin nuo viimeiset lapset koulumaailmaan ilman päivähoitoon laittoa. Taidan siirtyä ilta ja viikonloppuhommiin silloin sitten itse.
Kuka edustajista on tehnyt tällaisen esityksen eduskuntaan???? Kansalaisilla on oikeus tietää! Mistä tieto löytyy?
No ei sitä omalla naamallaan varmastikkaan moni kehtaa myöntää. Mutta vaikka lopettaisivat koko kotihoidontuen maksun niin silti pitäisin lapset kotihoidossa. Saahan sitä nytkin tehdä töitä ja tun tuen nostaa. Eihän kenellekkään mitään kotona olemisesta makseta. Saahan äitiyspäivärahakaudellakin tehdä sunnuntaisin töitä ilman että se vähentää maksettavaa päivärahaa. Itselleni tuo uutinen pikemminkin kuitenkin hyvä asia..sillä olen jäänyt työttömäksi juuri ennen äitiyslomaa joten nyt pääsenkin ehkä nopeammin polttamaan ansiosidonnaista ja saan silti olla lasten kanssa kotona mutta ihan kunnon korvauksella.
Eli meillä hoidettiin kyllä ihan ilman tukia jo se vika vuosi.
Ja mehän maksettiin veroja ja paljon samaan aikaan kun vaivaista tukea nostimme.
22