Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

JOULUKUISET 2012

Kommentit (402)

121/402 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni elelle!! Voima hali sinne!

olipahan mensut, voi elämä! Enpä muista millon oisin vuotanu noin paljon ja 3 kokonaista päivää...mut en antanu tädille valtaa ja reissu meni mukavasti, hyvin lääkittynä :)

Olin ilmeisesti eilen sit niin rentoutunu et tuli nauruitku- kohtaus miehen sukulaisten edessä et osa niistä varmaan luulee et on vauva tulossa, normaalisti niitä on tullu vaan raskaana ollessa.

Mut nyt eikun ovista oottelemaan ja ajoitusta kohdilleen, et on sit simppoja oottelemassa kun ovis tapahtuu.

hilma 4/25-32 yk2

Vierailija
122/402 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Eleanora! Onpa huonoja uutisia. Iso hali täältä ja hirmuisesti voimia, en oikeasti tiedä miten voisi lohduttaa tilanteessasi :-(

Jadesa: Olen omakohtaisesti juuri tässä kierrossa huomannut, että mun on näköjään välttämätöntä testailla ovista useamman kerran päivässä. Tällä kertaa hymynaama ei näkynyt kuuttakaan tuntia, aiemmin joskus jopa vuorokauden! Mutta älä huoli, hyvin voi olla silti sulla tärpännyt, vaikket hymynaamaa bongannutkaan, jos olette kuitenkin peittoja heilutelleet. Pidän peukkuja!

Mupis: kiitos lapsettomuusklinikkatiedoista. Mun pitäs ottaa sinne yhteyttä myös..

Lucija: onnittelut oviksen hyödyntämisestä! Jännäillään ja pidän peukkuja!

Maarunen: Kärsivällisyyttä tässä tarvii itse kukin, vaikka niin haluaisi niinkun NYT tulla raskaaksi! Tsemppiä ja heilutelkaa nyt vaan ahkerasti ennen miehen lähtöä - simpat voi elää viisikin vuorokautta!!

Höpsähtänyt: onnea oviksen bongaukseen!

Hilma: vahvat runsaat menkat on kai merkki siitä että limakalvo on ainakin kunnossa! :-)

Tonnotin: tervetuloa ja pahoittelut tädistä.

Outimj: varovaiset onnittelut ja kaikkea parasta odotukseesi.

Kiva että piipahdit tsemppaamassa täällä Sopaka! Onnea odotukseesi!

Omanapa: Täällä en tiedä onko kevätaurinko vai mikä syynä, kun ihan huikea miehen nälkä vaivaa edelleen?! Että eikö se ovis sitten vielä ollutkaan, vaikka hymynaamamittarin mukaan olis ollut viimestään tänään päivällä? Lämmöt ei ainakaan aamulla vielä olleet nousseet, tai no oli 36.6 ja mulla on yleensä 36.2.. Olen joitain nippailuja tuntenut mutta en osaa sanoa, mikä jos mikään olis ovis. Saiskohan ton miehen vokoteltua vielä tänään varmistamaan.. :-P

Gabriela kp15/27-31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/402 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä tättärää, tänään oli ensimmäinen Clomi päivä. Saa nähdä miten tämän pirttihirmun kuuppa näistä sekoaa. Mulla kun on aina kummallinen taipumus seota jopa pelkästä buranastakin :D

Ajattelin että kokeilen nyt nämä Clomit, ja jos ei muutamaan kiertoon tapahdu oikein mitään, niin sitten soittelen taas sinne lapsettomuus klinikalle. Kyllä mä tuota julkista mietin, mutta mielummin maksan hiukan enemmän, että saan nopeampaa toimintaa, kuin etana kyytiä. Luonne kun on "heti mulle nyt samantien". Koitan olla kärsivällinen.

Kierto oli viimeksi 27pv, sitä ennen 29, ja sitä ennen 24. Eniten mua kumminkin hämää tuo, että menkat alkoi nyt jo dpo 10 kohdalla, mikä nyt oli mulle aika uutta. En mä siis tunnekkaan omaa kroppaani niin hyvin, kuin mä luulin.

Ele, hirmuisesti voimia sinne. Tuttu tilanne tuo mit käyt läpi, joten otat aikaa itsellesi, ja asian käsittelyyn. Se on äärimmäisen kova paikka :( Voima rutistus !!!!

Pahoittelut muille marraskuisille, jotka tänne putosi. Tämä on syvältä. Mutta onneksi täällä voi avautua, ja purnata, ja kaikki ymmärtää miltä se ikuinen täti punainen tuntuu, joka ikinen kuukausi tulee pettymys kassien kanssa. Päätetään nyt arvon leidit, että me tehdään jouluvauvat kaikki, eikö ?!?;)

Marjana, piti sanoman, että ONNEA hirmusesti nyt sinne teille !!! kyllä olisit jo niin nyyttisi ansainnut, että ei tässä voi nyt muuta kuin toivoa parasta !!!! Ihanaa, että teillä onnistui nyt tuo eka inssi, ja nyt todellakin jännätään. Muistat pitää meidät kaikki vaan ajantasalla ;)

Mupis, mikäs teillä on tilanne nyt siis ? Ihan luomusti kokeilette vielä ? Meillä kyllä puhutaan asiasta kotona ihan avoimesti, ja kyllähän se mulle on rankka paikka. Mies onneksi on ymmärtäväinen, ja tukee mua. Mutta onhan se vähän "ihmeissään" kaikesta. Hänellä kun on jo yksi lapsi ennestään, niin oletan, että hänen simpoissaan ei vikaa ole, mutta voihan ajansaatossa nekin hyytyä. Toivotaan kumminkin että näin ei ole :) ja kyllä mä ymmärsin sun sepustuksen ;)

Ollaan hiljattain muutettu eri paikkakunnalle, ja tarttis löytää joku "oma" gyne täältä, mutta en osaa oikein etsiä mistään. Mistä mä löydän jonkun kunnallisen gynen ?? :O soitan terkkariin vaan, vai ? :D tähän asti käynyt aina yksityisela, mutta ei viittis aina maksaa sitä 120eur siitä samasta käynnistä. "Kaikki hyvin, ja on niin kaunista.."plaah :D

ON: Täti tööttäilee edelleen, toivottavasti olisi jo pian ohi. Tosiaan ensimmäisen Clomin otin tänään, 4 pilleriä vielä edessä. Toivon niin että näistä olisi nyt joku apu.

-Claudia kp 3/25-29 yk1+1km+yk3

Vierailija
124/402 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin miehen kanssa lenkillä äsken ja koiria siinä juoksutettiin. Lähdin tietenkin itsekkin juoksemaan ja oli taju lähtä kun rintoihin sattu niin vietävästi, eli tätiä varmaan pukkaa ja kohta sitten virallisesti tänne minäkin.

Claudia: joo siis tämä kierto mennään vielä ihan luomuna ja sitten otan yhteyttä lääkäriin uudelleen ja varataan aika. Meilläkin on ihan avoimet keskustelut kotona asiasta ja se helpottaa kun ei tarvi olla yksin ajatusten kanssa. minulla vaan on välillä ne kohtaukset "sinä et tajuu mitään ja minähän se tässä kärsin" :) mutta onneksi on ymmärtäväinen mies :)

ELE: olet ajatuksissa!! Voimia ja lohduttavia halauksi nyt sinne, vaikka se tuskin helottaa nyt!!

Niin no varmaan nyt siis viimsiä päiviä tätä kiertoo menossa ja joulukuisiin virallisesti tulossa :) anteeksi jo etukäteen :) paikat vaan ei oo kuivunnu missään vaiheessa vaikka normaalisti jo siinä vaiheessa kun tulee rintojen arkuus niin paikatkin on kun saharassa.. mutta eihän tää kierto menny muutenkaan niinku ois pitäny :)

Vierailija
125/402 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille!

Outimj; ONNEA! Tämän pinon ensimmäinen plussa, hienoa! Toivotaan että kaikki sujuu hyvin! :)

Ele; pahoittelut! Tosi kurjaa että kävi noin.

ON; olen ollut täällä taustalla, meillä kun tuo ajoitus ei ihan onnistunut tässä kierrossa miehen työreissun vuoksi. En nyt ihan ole heittänyt kirvestä kaivoon vielä mutta melkein. Mitään tavallisesta poikkeavia tuntemuksiakaan ei ole, etäisiä menkkatuntemuksia kuten aina tässä vaiheessa kiertoa. Ensi kierrossa miehellä ei ainakaan vielä ole näköpiirissä reissuja onneksi!

Liisuli kp 17?/22-27

Vierailija
126/402 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elelle voimahali täältä! Tsemppiä!!

Ja muuten vaan omaa napaa: Mua rupes ahdistamaan koko vauvanteko touhu, kun kaveri rupes tossa eilen muistuttamaan siitä että on kohta vuosi siitä ku meillä on ehkäisy varsinaisesti jätett pois.. Kuitenki vauvan yrittäminen alotettu vasta lokakuussa.. Väkisinki tulee mieleen et onkohan jossain jotain vikaa, eikä toi mun kaverin muistuttelu asiasta kyllä yhtään auta ainakaaan..

Menkatkinxon ihan oudot, kaks ekaa päivää vuosi ihan solkenaan, mut normaalit jäätävät menkkakivut puuttui, pientä jomotusta vaan, nyt sitte vuotoa tulee tos vähän, mut nyt sattuu mahaan muuten, jomottelee vähän samalla tavalla ku oviksen aikaankin munasarjoissa.. Eikä ikinä ennen menkkojen yhteydessä oo tämmöstä ollut..

Vierailija
127/402 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin taas tänne tupsahdin kiireideni keskeltä. Lueskelemassa olen kyllä käynyt ahkeraan.

Ele: Voimahalit sinne. Tiedän tuon liiankin hyvin mitä käyt läpi. Olet ajatuksissa. :(

Outimj: Täältä kans varovaiset onnittelut... vaikuttaa plussalta. Ihanaa!

Uusille tervetuloa! :)

Kaikille en millään saa nyt kommentoitua, eikä lisättävää paljon olisikaan. ;) Hirmuisesti tsemppiä kaikille piinaviikkolaisille tai tädin "yllättämille" - ja muille myös. Itsellä nyt viikko siihen kun menkat ehkä alkavat... Että voi aika tuntua taas kerran kohtuuttoman pitkältä. Me niiiiiiin haluttais joulukäärö!

Aurinkoista kevätpäivää toivottelee,

Norppa81, kp22/28-32, yk4

Vierailija
128/402 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ele: Eikä!!! Toivon vielä että kaikki olisikin kääntynyt hyväksi!! En voi uskoa että teille taas kävisi niin! Olet ajatuksissani! Halauksia ja voimia sinne!!!

Marjana: Ihanaa että kroppasi toimi kuten aina, kellon lailla täsmällisesti! Hienoa että inssi saatiin tehtyä ja supersiittiöt ovat nyt oikeassa paikassa! Nyt piinailemaan! Pidän peukkuja!! Toivottavasti teillä oli nautinnollinen loma!

Nassukka81: Hienoa että syy kivuille löytyi, ei sitten tarvitse enää elää epätietoisuudessa sen suhteen. Tsemppiä piinailuun!

Gabriela: Hienoa että sait sen ai niin ihanan hymynaaman ja saitte sen hyödynnettyäkin! Nyt sitten piinailemaan… :)

Sopaka: Kiva kuulla kuulumisia! Sinullahan alkaa jo vauvamahaakin varmasti olemaan. Nautinnollista raskautta!

ON: Loma ohi ja tänään vasta ehdin lukaisemaan läpi kirjoituksianne. Tekstiä oli niin paljon etten ihan kaikkea ehtinyt kunnolla lukemaan. Marjanan hyvät uutiset saivat hymyn naamalle, samoim Gabrielan hymynaama, mutta Elen huonot uutiset sitten taas surulliseksi. Toivon edelleen että kaikki kääntyisi hyväksi!

Loma oli oikein rentouttava. Nyt on urheiltu, syöty ja nukuttu oikein kunnolla! Hiihdettiin yli 100km ja oltiin laskettelemassaki pari päivää.

Ässäilty on jtp torstaista asti, viimeksi eilen illalla ja tänä aamuna sainkin hieman yllätyksenä hymynaaman testiin. Ihanaa!!! Se hymynaama on vain niin ihana! (Toiseksi paras testitulos :D) Tänä iltana vielä pitää hyödyntää se kunnolla... :) Ja sitten piinailemaan. Usko raskautumiseen on heikoilla, koska pelkään etteivät limakalvot ole vahvistuneet niinkään paljon. Toivon samalla että olen väärässä. Joulutonttu olisi hyvinkin tervetullut... :)

Alexandra, kp15, yk6+km+yk7

Vierailija
129/402 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukan taukoa palstailusta, ettei tää kuumeilu lähe ihan lapasesta. Meinaan kävin jo henkkamaukan nettisiviulla katselemassa mammavaatteita ja pienenpieniä vauvan vaatteita, vaikka kaikki onkin vielä esikoiselta tallessa.

Perjantaina aloin myös jo kytätä raskausoireita. Olin ostanut pullon lempisiideriä ja en vaan saanu sitä alas! Muutama hörppy ja se oli siinä. Muutenkin on väsyttänyt ja palellut koko ajan ja lievää etoavaa oloakin on. Tänään sitten tein testin ja se olikin positiivinen! Koska se mun oviskin oli jo niin ajoissa, niin LA osuu Marraskuun vikoille päiville. Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin! Samaan aikaan olen innoissani ja peloissani.

Anteeksi omanapainen viesti.

Vierailija
130/402 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla tälle puolelle tukemaan Eleä =( Ei sanat riitä kertomaan miten pahoillani olen.

Ja ansku sit tulee ilmoittautumaan marraskuisiin plussanneeksi että saadaan 12 plussa listoille! Voi hurja. Sulla on muuten sama LA kun mulla siis kun mähän taas päätin olla raskaana ja plussata perjantaina. Olis 30.11 laskureiden mukaan et tiukoille menee kumpaan kuuluisin.

Vierailija
131/402 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seuraillut tuolla marraskuisissa ja vauva 2012, mutta

"täti" tuli tänään kylään. Tänään siirryin suosiolla sitten tänne joulukuisiin. Periaatteessa osasin sitä jo odottaa, kun testissä nega jo aiemmin, mutta elättelin toivetta, josko se ei vaan näkyis vielä. Ristiriitaisia tunteita. Mies oli ihan hiljaa, kun kerroin (sanoi jo eilen, et kyl menkat on tulossa, oot niin kiukkunen...).

Taidan mennä nyt tekee ruokaa ja avata punaviinipullon, kun tippaakaan en ole nyt projektin aikana juonut. B12-vitamiineja olen kyllä nappaillut ja greippejä nautiskellut.

Reippaasti plussatuulia, kyllä se vielä jossain vaiheessa tärppää!

Kp1/28 yk4

132/402 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elättelin pitkään toiveita ettei raskaus näy vielä testeissä kun menkat alkoi viikon myöhässä ja kesti yhden päivän. Mutta kai se ny on vaan uskottava ettei sitä marrasvauvaa tule, kyllähän se jo testissä näkyisi:( Voi olla että jokin kiinnittyminen oli, kun kaikenlaisia oiretakin oli.Nyt vaan otettava rauhallisemmin tämän kuumeilun ja kaikenmaailman "haamuoireiden" kanssa...

11/28-32 yk 3

alicia

Vierailija
133/402 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ele: VOIMIA ! :'(

Gabriela: Kiitos paljon vinkistä!

Normaalisti oon testannut ovista aina pelkästään aamulla. Tänään tein aamulla yllätysyllätys jälleen negatiivisen testin, mutta kappas vaan iltapäivällä se hymynaama lävähti ruutuun :) Kyllä kannatti kokeilla useammin testaamista! Vielä kun jaksaisi odotella että se mies sieltä myöhäisestä iltavuorostaan kotiutuisi niin pääsis hyödyntämään tämän... :)

Kaikille paljon tsemppiä matkaan!!! :) :)

134/402 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä monella tuntuu olevan otolliset ajankohdat, toivottavasti tietää plussapuhureita! :)

on: itse ihmettelen oviskipujen ja kiinnittymiskipujen eroa. tuossa 19.3 päivällä tunsin vihlaisun vasemmalla puolella, 20.3. oikealla puolella. kaipa se on vain ovulaatiokipua.. en tiedä mahtavatko 17.3. valloilleen päästetyt simpat yltää 19.-20.3. asti (jos olis ollut ovulaatio). pesu:n laskurin mukaan hedelmällinen jakso alkoi 12. päivä ja ovulaatio olisi tapahtunut 17. päivä. tosin vatsa oli niiiin turvoksissa 18. päivä, enkä mielestäni ollut mitään sen ihmeempää syönyt..pitänee aloittaa tikuttaminen, niin eipä tarvitsisi ihmetellä vaivojen syytä. rinnat eivät aroilta tunnu, mutta kuvitteellisia raskausoireita on, kuten pahoinvointia.

vauvakuumeisena sitä sitten suorastaan hysteerisenä tarkkailee kaikkia pieniä kutinoita ja mahdottomiakin vaivoja. pitäisi tässä opetella tyyntä mielentilaa ja kärsivällisyyttä, tulee kun on tullakseen.

Vierailija
135/402 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi: Elelle iso halaus!

Ja muille tosi paljon tsemppiä oviksen bongailuun (hymynaamoja näkynyt ilmeisesti kiitettävästi:)) ja oireiden kuulosteluun.

Kerronpa omistani, jos niistä on jollekin hyötyä. Dpo 10-11 vuosin siis verta.(Testasinkin heti silloin torstaina, mutta puhdas nega tuli.) Kirkasta. Ihmettelin, koska menkkojen ei pitäisi alkaa vielä ja kun vuotokin oli ihan outoa. Ei yhtään limaista. Vähän elättelin toivoa ja kun vuoto sitten loppui niin olin jo aika varma, että kiinnittymisestä oli kyse. Mä vuodan helposti ja tiputtelen ja kaikkea. Ilmeisesti on herkät limakalvot tms. Sunnuntai-aamuna oli pakko testata ja heti alkoi piirtyä haamunen siihen :) Eilen testasin päiväpisusta ja tuli ihan selkeät kaksi viivaa vierekkäin.

Alavatsassa on ollut kipuinen olo, tuikkinut ja turvottanut ja särkenyt.. vähän huono olo, mutta ei mitään kovin pahaa.. Ja kamala finni leuassa. Se kai se varmin merkki on, kun ei muuten juurikaan näppylöitä naamaan tule :D

Nyt siis 4+1 tai jotain ja ehkä uskaltaudun tuonne odottajien puolelle. LA on jonkun laskurin mukaan 27.11. eli ei nyt tullut joulukuisiin vielä plussaa. Käyn täällä kurkkimassa ja toivon ihan hirveesti plussia. Toi marraskuisten pino näyttää niin upealta!

Nyt paljon puuhpuuh plussatuulia!

Outi

Vierailija
136/402 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansku: Oikein paljon onnea!!! Tarrasukkia sinne!

Emmastiina: Mahtavaa! Suuret onnittelut myös sinulle! Ikävä tulee kyllä, joten tulehan moikkailemaan meitä sitten tänne, joohan!?

Isabelle: Pahoittelut tipahtamisesta! Toivottavasti avasit oikein hyvän pullon ja sait hyvällä omalla tunnolla nauttia viinistä. Tsemppiä!

Alicia: Pahoittelut myös sinulle tänne tipahtamisesta!

Jadesa: Onneksi olkoon hymynaamasta! Itsellänikin on sellainen tilanne että on pakko testata kahdesti päivässä, muuten jää huomaamatta koko ovis. Hienoa että saitte hyvin hyödynnettyä!

Netta: Kyllähän ne simpat elää sen 3-5 päivää, joten hyvinkin voivat jaksaa sinne 19. – 20.3 asti, jos silloin oli kyseessä ovis. Tikuttamisessa on se hyvä puoli ettei tarvitse arvuutella, varsinkin jos on vain vähän ovisoireita. Nyt piinailemaan!

Outimj: Paljon onnea!!

ON: Ovista hyödynnetty eilen illalla ja pyritään varmistelemaan vielä tänä iltana. Olo on rauhallinen ja onnellinen siitä että ovis pääsi yllättämään näinkin aikaisin. Tarkoittaa sitä että tästä kierrosta tulee lyhyempi, mikä onkin tervetullutta. Varsinkin kun pääsiäiseksi on matka suunnitelmissa, niin mukavaa tietää tulos ennen sitä. Voi sitten hyvällä omalla tunnolla maistella paikallisia viinejä, jos ei tärppää.

Unohdinkin mainita että mies kävi jättämässä spermatestin pari viikkoa sitten ja loman aikana tulokset olivatkin jo tulleet. En nyt muista lukuja, mutta tilanne on siis super hyvä. Kaikki arvot (liikkuvuus, määrä jne.) olivat huomattavasti paremmat kuin raja-arvot. Eli, meilläkin tuntuu olevan supersimppoja. :D Nyt kun vaan oma kroppa toimisi, niin saataisiin se toivottu tulos.

Alexandra, kp16, yk6+km+yk7

Vierailija
137/402 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille tuesta. Nyt on vain yritettävä eteenpäin päivä kerrallaan. Surua ja murhetta on kyllä ollut viimeisen vuoden aikana ihan liikaa. 2 keskenmenoa. Sitä miettii miksi juuri minä/me? Mitä olen tehnyt väärin? Olisinko voinut tehdä jotain toisin? Lääkäri kyllä vakuutti etten itse olisi voinut mitenkään keskenmenoon vaikuttaa. Mutta miksi taas? Miksei meille suoda onnea. Toki on kaksi ihanaa lasta joista olen äärettömän onnellinen mutta se vauvankaipuu on niin suuri. En kuitenkaan aio siis luovuttaa. Mennään tulee jos on tullakseen ja haluan mieluummin ajatella KUN on tullakseen. Yrittämään ei vielä päästä kun vuodan edelleen. Mietin sitäkin että vuodanko tarpeeksi kun ekat päivät tuli runsasta kuukautismaista vuotoa ja nyt se on jo niukentunut. Lääkäri sanoi että saattaa vuotaa viisikin viikkoa! Hain jo rautalääkkeitäkun tuntuu että olen niin väsynyt kokoajan. Onhan tässä nyt jo vuodettu kaksi viikkoa yhteen menoon kun koko raskaudenkin vuosin, vaikkakin sitä rusehtavaa mutta silti. Toivon niin että tärppi tulisi nyt nopeammin kuin viimeksi. Meillähän meni vuosi edellisen keskenmenon jälkeen. Kiinnittymisyrityksiä kyllä vuoden varrella ehti olla ja se antoikin toivoa että jotain siellä tapahtuu ja on mahdollisuus raskautua. Kovasti kannustivat että voisin tärpätä nopeastikin ja positiivista on se että raskaaksi tulen.

Nyt täytyisin vain saada ajatukset muualle ja tekemistä! Mitä se on, sitä en tiedä. Sairaslomalla olen ollut töistä enkä ole kotoa mihinkään liikkunut. Täällä on ehkä liikaakin aikaa ajatella menetystä ja asioita ylipäätään. Kenellekään en ole myöskään raskaudesta enkä keskenmenosta kertonut vaikka kaipaisin nyt älyttömästi ystäviä. Todennäköisesti tässä tulee nyt yksi suuri elämänmuutos jos muutamme toiselle paikkakunnalle miehen työn vuoksi. Silloin hänellä olisi enemmän aikaa olla kotona vaikkakin joka toinen viikko olisi sitten pieniä reissuhommia. Sekin mietityttää kun en tunne kyseiseltä paikkakunnalta ketään, välimatkaa tänne taas on niin paljon ettei kavereita tohdi useinkaan nähdä. Tosin olen nytkin vain ollut yksin en ole vain jaksanut nähdä ketään eikä kukaan ole mitään kysellytkään. Yksi syy on varmasti se että kolme hyvää ystävääni ovat viimeisillään raskaana ja se taas muistuttaa minua saman tien omasta surkeasta tilanteestani.

Miehelle sanoin eilen että olen varma että se kolmonen meille vielä joskus tulee kun aika on, niin haluan ajatella etten masennu täysin. Mies oli samalla kannalla. Uskon silti ettei kannata liikaa asiasta nyt puhua ettei kyllästy koko aiheeseen. Tämä on vain niin surullistaja olen jo itkenyt silmät päästäni. Lisäksi tunnen olevani niin yksin. Päivä kerrallaan.

Ele yk6+km,yk17+km,yk0 (Laitoin nyt noin koska haluan aloittaa koko asian ihan alusta kunhan näistä pienistä enkeleistäni selviän. Jospa he olisivat matkalla hakemaan meille sitä vauvaa...)

Vierailija
138/402 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eleanora: Se on varmasti aivan totta että et voinut mitenkään itse vaikuttaa keskenmenoon. Ainakaan et itseäsi saa siitä syyttää vaikka vähän katkera kohtalolle olisitkin. Itse en ole keskenmenoa kokenut, mutta voin ehkä kuvitella kuinka pahalta tuntuu kun pitkään yrittää, sitten on taas onnellisimmista onnelisin kun tärppää ja sitten... Ja sama uudelleen. Kun vain olisi keino millä sinua lohduttaa. Ainut mitä voi sanoa mikä kuulostaa typerältä latteudelta mutta älä menetä toivoa, siinä menee sitten kaikki muukin mukana. Ja niinkuin itsekin tuossa positiivisesti ajattelit että ainakin tulet raskaaksi, siitä lähdetään :) Kannattaa miehelle varmaan puhua tästä tapahtuneesta ja siihen liittyvistä tunteista, olet varmaan puhunutkin? Saat ainakin muistutusta ettet ole surusi kanssa yksin. Se on varmaan ainut lohtu tällä hetkellä. Paljon paljon voimia sulle, tänne voit ainakin aina kirjoittaa tuntemuksistasi jos tunnet olevasi yksin!

Ai niin itsekin olen muuttamassa miehen kanssa Treelle syksyllä enkä tunne sieltä ketään. Onhan se vähän pelottavaa mutta saa niitä tuttuja aika nopsaa, ystävät on sitten taas toinen juttu. Mutta toisaalta, onhan se kiva kun tulee vaihtelua, uusi asunto ja ympäristö :)

Onnittelut Ansku ja Outi! Tarrasukkia :)

ON: Täällä ovisplussa tuli eilen illalla ja hyödynnetty myös. Huomenna otan ekan Teron. Sit alkaa piina, hui.

Plussatuulia!!

Höpsähtänyt kp 14/28-38 yk 6

Vierailija
139/402 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eleanora, olen niin pahoillani :-( En tiedä, "miksi juuri sinä/te", mutta sen tiedän, että se tunne on ainakin tosi inhimillinen ja ymmärrettävä kysymys! Yritä saada lohtua lääkärin, ammattilaisen sanoista: et varmasti mitenkään vaikuttanut keskenmenoon itse! Ja teillä ON mahdollisuus tulla raskaaksi, siitä on nyt paljonkin näyttöä. Voimia ja tsemppiä ja toivostahan ei luovuta! Etkä ole yksin, täällä ainakin paljon sua ajatellaan ja tsempataan minkä voidaan! Ja minä ainakin uskon vakaasti, että teille se kolmas lapsikin vielä suodaan! :-)

Itse yritän pitää mielessä ja saada toivoa siitä, että mähän olen kerran ollut raskaana (aivan liian nuorena tyttönä). Miksen siis voisi tulla toisenkin kerran?? Mutta ei se ajatus aina lohtua anna, on tässä tätä yritystä jo niin kauan takana... Mäkin mietin, ja usein, että miksen minä voi saada lasta, kun "kaikki" muut ystäväni ovat äidiksi tulleet?? (yhtä lukuunottamatta ja hänellä on aikaa vielä vaikka kuinka). Mutta lääkäri on sanonut mulle, että mitään näkyvää syytä ei ole, että voin kyllä tulla raskaaksi, joten yritystä jatketaan ja toivossa eletään. Suomen lääkäri tosin sanoi jo joulukuussa että mars mars IVF:ään, mutta mies alkoi sillon perääntyä enkä ole uskaltanut vielä ottaa uudestaan puheeksi.. :-(

Hyvää kevättä nyt kun kevätpäivän tasaus on ohi! Ja paljon onnea kaikille kaikkiin elämän- ja odotuksen odotuksen vaiheisiin!!

Gabriela kp 17/27-31

140/402 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpsähtänyt: oletko mittailut lämpöäsi? siitä kuulemma voisi saada jotain viitteita.. :)

alexandra84, pikkuhiljalleen tyhmäkin oppii eli mun pitää kyl hankkia ne ovistikut, jottei tarvis ihmetellä. ajatukset väkisinkin tahtoo ohjautua vain tärppiin ja oireiden ihmettelyyn. tsemppiä teille supersimppojen viljelyyn.. ;)

outimj, hirmuisesti onnea! ehdit vielä marraskuun hirmutuuleen mukaan.. :)

eleanora, vaikka tällä hetkellä siltä ei tunnu, kaikella on tarkoituksensa. gabriela hienosti jo laittoikin viestiinsä. teillä tosiaan on hyvät lähtöasetelmat, mahdollisuudet on OIKEASTI saada kolmas, hartaasti toivottu lapsi. pidä päämäärä mielessä, älä matkaa.

gabriela, monesti olen täällä keskustelupalstalta lukenut tarinoita, jossa odotettua perheenlisäystä ei vain tule, pari luovuttaa, ottavat rennosti eivätkä tarkkaile ja mittaile. sitten huomaavatkin että pieni on saanut alkunsa. tahdon siis tällä sanoa, niin vaikeaa kuin se vain onkin, älä murehdi, nauti kauniista aurinkoisista alkukevään päivistä ja kumppanistasi.

on: tänä aamuna oli tosi flunssainen olo, nyt se alkaa mennä jo ohi. nenä oli tukossa ja tuntui, että kuumettakin olisi mukamas ollut. nyt pahoinvointi on siirtynyt etovasta olosta ajoittaiseen kakomiseen. hapankorpulla aloittelin päivää hiljalleen. kyllä siinä silti sai muutaman kerran käydä kakomassa. ehkäpä vain ruokahaluttomuus ja huono syöminen on laskenut sokereita sen verran, että tuota pahoinvointia ilmenee. kaipa tuo flunssakin nyt sitten on tulossa, pitkään siltä säästyin.. :/

netta kp 15/22-24