JOULUKUISET 2012
Kommentit (402)
Plaah, nyt on sitten tädin lähtö loppusuoralla, ja sitten vaan uutta matoa koukkuun.. Tässä kierrossa jää oviksen metsästykset sun muut väliin, sillä joudutaan ens kuu asumaan anoppilassa.. Hyvä ehkä toisaalta, jos pystyis menemään ens kuun ainakin vähän rennommalla otteella.
Toivottavasti saadaan tähän kuuhun yhtä suuri plussapuhuri ku viimekuuhunkin!++
Tonno kp 5/30-32
(Mihin marjana on muuten hukkunut? :) )
Ompas tänne tullut porukkaa lisää sitten viime kurkistuksen, marraskuisista tippuneita ja sitten surujen kautta. Onnea yritykseen kaikille uusille vanhoille tutuille ja erityisosanotot Eleonoralle:/ (Itse aloittelin tämän palstan lueskelua taustalla juuri tuolla marraskuisissa ja vaikka käsittämättömän monella tärppäsi niin näyttää tätä väkeä piisaavan täälläkin.)
Jännät ajat tuntuu olevan tosiaan monella, ovulaatioviikko siis. Itselläkin, tosin alkuviikko meni metsille kun piti riidellä ukon kanssa... vaan eiköhän se saatu silti hyödynnettyä:) Mähän en ole tikutellu vielä kertaakaan, mutta luulen että tunnen ovulaation. Ainakin aika milloin sen pitäisi tapahtua, se että lähteekö tästä vanhasta kehosta enää mitään liikkeelle joka kuukausi on eri juttu... Mutta päästäänpä ainakin piinailemaan kohta porukalla ja tutkailemaan oireita-> niitä kaikille!!
aliiina
yrjö..kaveri yrjökin siis tuli meille kutsumatta. Hoidossa ollu liikkeellä ni eikö tuo likka tuonu sen kotiin ja aamulla sit mieskin sairaana. Nyt sit ootellaan et millon tulee itelle ja pojalle.
Eikun ovista oottelemaan...ja kuulostaa siltä et moni on omamsa hyvin päässyt hyödyntämään. Plussapuhuria kaikille+++++++++++
hilma 7/25-32 yk2
netta: Oon mä mittaillu lämpöjä joo ja todennu että ei toimi mun kohdalla. Ovulaation voin bongata sen avulla kun lämpö nousee silloin, mutta koen helpommaksi tuon tikuttelun. Ja sitten taas mulla ei se lämpö laske vielä menkkojen alkuun vaan saattaa jopa vähän nousta kun vuoto on pahimmillaan. Liittynee kipuihin, olisko jotain tulehduksellista..
Alexandra: Mulle ei lääkäri antanut sen tarkempaa ohjeistusta kuin että otetaan lääke kierron 15.-24. päivä. Ei sanonut edes että pitäisi tikuttaa. Ehdotti vaan että voisin mielenkiinnosta tikuttaa niin näkee tapahtuuko ovulaatiota. En tiedä sitten. Lääkeselosteessakaan ei ollut ohjetta miten otetaan niin kai se on kaikilla sitten yksilöllisesti lääkärin ohjeen mukaan :) Miten se perusteli sulla tuon että 4 päivää oviksesta eka. Syötkö myös 10 päivää?
ON: Eli eka tero otettu täällä.
Millos se Marjana tuleekaan takas kertomaan kuulumisia? Jännityksellä odotetaan. :)
Höpsähtänyt 15/28-38 yk 6
HEI!
Moikka Marjaana!! pidän sulle isosti peukkuja. Oon tässä teitä taustaillut ja puhuitte noista ovis testeistä ja niiden pongailusta niin voin sanoa että pienen harjouttelun jälkeen toi Donna test oli mulle tosi hyvä (sylkitesti) Eikä aina tarvinnut uusia ostaa varsinkin kun kuumeilin aika kauan (14 kiertoa) Donna test näytti minulla myös raskauden.. sama hormoni mitä donna testaa kun nousee taas pilviin myös alkaneen raskauden kohdalla
minni + poika vauva 5 kk
Outille onnea veturinkuljettajan paikasta! :)
sopakalle rentouttavia raskauspäiviä! Mukavaa, että olet käynyt täällä piipahtamassa ja tsemppaamassa. Jospa ne vauvapöpöt tarttuisivat. ;)
Ja mukavaa, että myös Minni on käynyt täällä piipahtamassa. :) Onnea poikavauvasta!
Claudia: En lukenut niin tarkasti kirjoituksia läpi, että tietäsin onko joku jo vastannut kysymykseesi. Mutta jos julkisen puolen kautta haluaa lapsettomuustutkimuksiin, niin oikea osoite on ottaa yhteyttä oman terveyskeskuksen hoitajaan/lääkäriin. Sitä kautta ne hommat lähtee rullaamaan (hitaasti, mutta kuitenkin). Suoraan polille ei pysty menemään vaan sinne vaaditaan lähete terveyskeskuslääkäriltä. Jos teillä on yritystä tuo 4kk ja välissä ollut keskenmeno, niin luulen kyllä, ettei julkinen puoli ota teitä vielä tutkimuksiin. Silloin jää vain se yksityinen puoli vaihtoehdoksi. Sinnehän pääsee aina, mutta maksaa vaan melkoisen paljon. On toki mahdollista käydä yksityisellä gynellä ensin ja myös hän voi sen lähetteen laittaa eteenpäin julkiselle puolelle. Mutta tosiaan sinne joutuu jonkin aikaa jonottamaan. Meillä oli ensimmäisestä tk-lääkärikäynnistä 3 kuukautta siihen, kun käytiin sitten lapsettomuuspolilla ensimmäisen kerran.
Elelle suuren suuret halaukset ja kaikki tsempit ja sympatiat! Olin niin surullinen, kun luin viestisi siitä, miten kävi. :( Voimia kaiken surun keskellä teille molemmille.
ON: Täällä olikin hieman jo kyselty minun perääni. Eli lomalla olen ollut ja nauttinut yhteisestä ajasta miehen kanssa. Ystäviä ja sukulaisia on nähty ja yritetty olla stressaamatta mistään. Hyvin on onnistuttu. Voi olla, etten niin kovin aktiivisesti tässä loppuviikostakaan vielä pyöri, vaikka nyt ollaankin jo kotona. Saa nähdä jääkö luppoaikaa. :)
Päivittelin tuon kuumeilijalistan, mutta kirjoituksia oli tullut niin hirveästi, että rohkeasti käpälää pystyyn, jos on kiertopäiviä väärin tai joku on jäänyt lisäämättä. :) Samasta syystä en nyt kovin monelle osannut kommentoida, kun en ehtinyt ihan ajatuksella kaikkien kirjoituksia lukemaan. Joka tapauksessa tasapuolisesti plussatuulia kaikille! :)
Tässä vaiheessa mennään dpo 9 kohdilla ja mitään kummempia oireita ei ole kyllä vielä ainakaan tullut. Kovin on siis epäuskoinen olo, että tässä raskaana oltaisiin, mutta noin 5 päivän päästähän sitä tiedetään paremmin ja varmemmin.
Marjana kp 23/28-30 yk 24
Moi kaikki, sama viesti lähti SYYSVAUVA toiveissa ketjuun, mutta tämä taitaa nyt olla realistinen, ellei liiankin toiveikas ketju, johon liityn innolla :)
Eli: kova vauvakuume päällä, taivuttelujen jälkeen toinen yrityskerta takana. Nyt menossa kp21/29-30
Oviksen piti sattua laskurin mukaan 12.-17.3. välille (siis kp 11-16), koska en millään usko oviksen tulevan noin aikaisin.. Yritykset olivat kp 15 ja 17. Harmillisinta oli se että ovislimat ja tuntemukset ajoittuivat vasta kp18-20. Mikä tuntuu käsittämättömälle...Onneksi on toivoa että siittiöt olisivat jaksaneet sinnitellä useamman päivän. Nyt jännittää, 10pv sisään pitäisi menkkojen tulla tai sitten EI.
Jippii, on ihanaa olla nainen. Pääkivusta kärsinyt koko pitkän viikon, ja pahaolo siinä sivussa, kiitos Clomifen, tuo ihana lääke. Mä arvasin, että mulla tulee kaikki mahdolliset oireet mitä purkissa lukee. Noh, oon kokeillut ajatella niin, että mitäpä sitä en tekisi, että pienen nyytin saisin.
Marjana, juu, en mä olekkaan sinne painelemassa sinne heti huomenna, mutta ajattelin jo kysellä vähän ,että kuinka tämä homma toimii. Ja oliko se tosiaan niin, että ennen kun olet vuoden kokeillut, tai keskenmenoja 3kpl saanut, niin ennen sitä ei katsota että onko simpat kunnossa, ja onko mulla röörit auki. Eli lähdetään selvittämään sitä, miksi ei vaan tärppää. Jotenkin kummallista, että vuosi täytyy ihmetellä, ja todeta sen 12krt, että kyllä, vika on jossain.
Kaikille tänne tupsahtaneille pahoittelut, ja hirmuset plussa onnet jatkoon. Maltti on valttia, ja odotus palkitaan, trust me ladies !
ON: Nyt täti Punakka otti, ja vihdoin lähti, ja aletaan sitä ovista metsästämään urakalla. Oli aika hellyyttävää, kun mies kysyi, "kai sulla niitä metsästys tikkuja on sitten tarpeeksi?" Voiko mies enää kauniimmin kysyä, että onko ovistikkuja tarpeeksi ?! :D Eli tässä alkanee peiton heilutus, ja oviksen metsästys, ja toivotaan että Clomit saa mussa ihmeitä aikaan, ja me saataisiin joulu nyytti :)
-Claudia kp6/25-29
Tonnotin: Vaikka anopilla asuminen ei kuulostakaan ihan unelmatilanteelta, niin oikeassa olet siinä että ainakin pitäisi mennä rennosti ensi kuu.
Aliiina: Hienoa että saitte riitelystä huolimatta oviksen hyödynnettyä. Pääset sitten sinäkin piinailemaan :)
Hilma3: Voi kauheata! Toivottavasti ei tartu enää teihin!
Höpsähtänyt: Otan itse lugeja ja käytän estrogeenilaastaria 10 päivää, ovisplussan jälkeen 4. päivästä seuraavat 10 päivää. Sitten testaan, jos plussa, jatkan lugeja vielä jonkin aikaa, jos nega, lopetan ja sitten tule täti muutaman päivän päästä. En tiedä kuinka tarkkaa tuo on silloin kuin ottaa ainoastaan teroja, mutta ainakin minulle sanoi että on tärkeätä tikuttaa sen takia ettei aloita liian aikaisin tai myöhään. 4 päivää ovisplussan jälkeen sen takia että teoriassa ovis tulee 2 päivää plussan jälkeen ja sitten odotetaan vielä kaksi päivää että mahdollinen hedelmöittyminen ehtii tapahtua ja sen jälkeen vasta hormoonit kehiin. Ymmärsin gyneltäni että voivat haitata hedelmöittymistä jos ottaa liian aikaisin. Niin ja jos aloittaa liian myöhään, ei teho ole sama. Mutta, voihan olla ettei ajoitus ole niin tarkkaa kuin syö ainoastaan teroja, en osaa sanoa.
Minni86: Ollaan mekin taidettu kuumeilla samassa ketjussa aikoinaan… Kiitos tiedoista Donna-testin toimivuudesta. Voisi vähän tarkastella sitäkin. Kyllä alkaa testeihin mennä pieni omaisuus… :) Oikein ihanaa kevättä sinulle! Ja oikein paljon onnea pojastasi!
Marjana: Mukavaa että lomasi on ollut rentouttava ja olette saaneet ajatukset muualle. Kyllä oli hyvä ajoitus tuolla inssillä juuri ennen lomaa. Ensi viikkoa nyt sitten innolla odotamme kaikki ja toivomme teille vain sitä parasta tulosta!!
Charlotte82: Tervetuloa mukaan!
Claudia: Voi harmi! Toivottavasti oireet tasaantuvat! Vinkiksi muuten että meillähän miehen simpat testattiin juuri yksityisellä puolella (julkinen ottaa meidät vastaan vasta kuin km:sta on kulunut vuosi, vaikka onkin tiedossa myös heidän papereissaan että luomuna raskaus ei todennäköisesti onnistu) ja se ei ollut mitenkään hirveän kallista, taisi olla noin 50 euroa Kela-korvausten jälkeen. Ja se taas on toistaiseksi osoittautunut suunnilleen halvimmaksi tutkimukseksi, kuin vertaa esimerkiksi kilppariarvoja ja ultria… :) Itse olen ainakin todella tyytyväinen siihen että simpat on nyt testattu, tiedetään ainakin ettei sillä puolella ole mitään ongelmia. Munajohtimien aukiolotutkimus onkin sitten huomattavasti kalliimpi juttu… Ihanaa kun miehesi on myös niin täysillä mukana projektissa! Metsästysonnea!!
ON: Viikko on mennyt todella nopeasti, toivottavasti jatkuu samalla lailla. Kevät on kyllä niin ihanaa aikaa, valoisaa ja lämmintä.
Oikein hyvää viikonloppua kaikille!
Alexandra, kp18, yk6+km+yk7
Oli pakko tulla pitkästä aikaa kurkkimaan tänne kuumeilijoiden puolelle=)
En tiedä, muistatteko minua enää Alexandra ja Marjaana... ja olihan täällä vissiin joku muukin aiemmin tutuksi tullut.
Ihanaa lukea, että Marjaanalla asiat oikeasti edenneet. Jotenkin punteissani tutina, että nyt se plussa sieltä tässä tai seuraavassa kierrossa tulee. Tsemppiä!
Alexandralle myös onnea piinailuun. Toivottavasti se seuraava plussa pysyy kyydissä piiitkään ;)
Itse kuumeilin teidän kanssanne vuosi sitten täällä ja tammikuisiin sen plussan sain.
Meidän lumipallomme syntyikin sitten vasta helmikuun puolella, mutta hyvää kannatti odottaa. Tässä teille vielä kuva meidän pikkuisesta, joka on jo 1,5 kk!
Hurjan nopeasti aika mennyt... Kohtahan joudun jo uudestaa tänne ;)
Plussapuhureita kaikille tutuille ja tuntemattomille!
Tellu
Claudia: Niin tottahan se on että tuntuu tympeältä odottaa, mutta kai ne tutkimukset sen takia aloitetaan vasta vuoden jälkeen kun niin suuri prosentti naisista raskautuu juuri sen ekan vuoden aikana. Toisaalta sehän on juuri lohduttavaakin kuulla että ei todellakaan tarviis huolestua ekan vuoden aikana ollenkaan kun mahdollisuudet on vielä niin hyvät. Siitä siittiöiden tutkimisesta mulle sanoi gynekologi juuri viime kerralla, että kun tutkimukset vuoden yrittämisen jälkeen aloitetaan, ekana tutkitaan juuri tuo spermanäyte ja se viedään itse ainakin täällä jyväskylässä eräälle klinikalle ja tutkimus maksaa sen 100e. Eli tuon voi tehdä ennen kuin vuosi on kulunut. Eli joka tapauksessa joutuu sen 100 euroa maksamaan. Se on ainut hyöty, että jos niissä jotain vikaa on, hoitoihin pääsee sitten heti kun ongelma tiedetään. Mutta voihan olla ettei mitään vikaa ole ja raskaudutkin ennen kuin vuosi on mennyt niin siinä tapauksessa tuo 100 e menee hukkaan. Me kyllä varmaan itse käydään antamassa tuo näyte ennen kuin vuosi on kulunut. Sori sekava selitys :)
Alexandra: Voi ei, toivottavasti se nyt ei estänyt sitä hedelmöittymistä. Ei kai se niin hölmö lääkäri voinu olla. Pitäisköhän mun ihan soittaa jonnekin ja kysyä. Hitto. Järjellä ajateltuna en usko että voi estää hedelmöittymistä kun siitähän saa vaan vähän lisää niin sanottua progesteronia, eli dydrogesteronia mikä on lähes kuin tuo luonnollinen progesteroni. En tiedä. Täytyy nyt kyllä selvittää. Kiitos kun kerroit kuitenkin. :)
Marjana: Tervetuloa takaisin! Hyvä tuo asenne että ottaa rauhallisesti! :) Tsemppiä!!
ON: Tännepä ei mitään ihmeellistä. Osaisiko joku muu Teroluteja käyttänyt kertoa miten lääkäri on sinulle määrännyt ne käytettäväksi?? Mulla tosiaan niin että ovulaatiota ei ole pakko tikuttaa. Otetaan tero 15.-24. kiertopäivä ovulaatiosta riippumatta.
Tein muuten suuren muutoksen elämässäni kaksi päivää sitten ja vihdoin saan olla ylpeä itsestäni. Lopetin nimittäin niinkin typerän asian kuin tupakoinnin. Ennenkin olen yrittänyt mutta nyt sain jostain ihmeen kovan motivaatiopiikin ja katkoin tupakat roskiin ja loppujen lopuksi tämä ei ole edes kovin hankalaa, on niin paljon motivaatiota lopettamisen suhteen. KERRANKIN! Kyllä se vauvahaave on se paras tsemppaaja tässä. Vaikuttaa niin paljon hedelmällisyyteen tämä kyseinen myrkky. Hyi. :)
Aurinkoista perjantaita kaikille ja plussatuulia!! :)
Hienoa! Tsemppiä sulle tupakoinnin lopetukseen! Onnistut varmasti!
Mäkin tossa syksyllä juonittelin ton mun mieheni lopettamaan tupakoinnin, nyt se on sitten 6kk jo ollut ilman sauhuja! :)
ON: Ei mutään uutta.. Täti pakkailee laukkujaan ja valmistautuu lähtöön. Vähän hermostuttaa, toi anoppilaan muutto, mut kaippa siitä hengissä selviää :D
Tonno kp6/30-32
Ruoka oli aina pöydässä, joku kummasti siivoaa aina mutta muuten se ei mukavaa ollutkaan :) Omaan aikatauluun jo niin tottuneena vanhuksilla oli hieman vaikeaa olla sanomatta meille joka asiasta. Onneksi sitä ihanuutta kesti vain kaksi viikkoa :)
Ja vaikeampaa se tuntu miehellä olevan ku mulla.
Nyt 8km väliä ja kaikki hyvin :)
On: ei mitään.. rinnat edelleen arat.. turvottaa.. mutta ei menkkoja.. en kyllä oo ihan varma ees että millä kpllä oon menossa, mutta veikkaan että about 26 menossa.. jos on näin niin melkosen aikasin on kyllä tuo rintojen kipuilu tullut.. no odotetaanpas se täti tänne niin päästään mekin koittaan sitä joulu vauvaa :)
Me ollaan kerran jo asuttu samassa pihassa anopin kanssa, joten osittain totuttu siihen meininkiin, mutta empä silti kyllä odota innolla :D ja kokonainen kuukausi siellä sitten majaillaan.. :D
Kylläpä mieltä virkistää kun aurinko noin lämmittää!
Marjana ja Alexandra; tervetuloa takaisin ja kiva että olette saanut lomailtua ja siten pikkuisen taukoa tästä. Toivotaan että molemmille pärähtäisi plussa tässä kierrossa!
Ansku; Onnea! Hienoa kun plussia alkaa ilmaantua, toistaiseksi kai vielä marraskuun puolelle tosin.
Claudia; tsemppiä oviksen metsästykseen!
ON; piinapäivät meneillään, pieni toivonkipinä toki elää, mutta oikeastaan en juuri usko mahdollisuuksiin tässä kierrossa. Mitään oireita raskautumisesta ei ole, tätituntemukset sieltä alkaa jo puskea päälle. Lyhyen kiertoni ansioista taidan edelleen pysyä täällä joulukuisissa kuitenkin. Seuraavassa kierrossa LA menisi sitten varmaankin ihan joulukuun viimeisille päiville :)
Aurinkoista viikonloppua ja plussatuulia!
Liisuli kp 21/22-27 yk2
Höpsähtänyt: Minullekin määrättiin terot kp 15-24 ilman mitään sen kummempia selityksiä, että pitäisi ottaa ovulaation jälkeen, lääkäri ei siis maininnut ovistesteistä mitään. Mulla noi terot on auttanu aika hyvin siihen, että kierrot alkaa pikkuhiljaa tasoittumaan ja pitenemään. Mulla kun ongelmana oli just liian lyhyt kierto. Vielä olisi tämä kierto ja kaksi seuraavaa syötävä teroja, sit päästään lisätutkimuksiin. Niin, ja onnea tupakan lopettamisesta, hieno juttu!!
ON: JES, ovistestit tipahti postiluukusta! Teinpä sit heti yhden ja negaa näytti. Ajattelin tehdä täs nyt ehkä tänään vielä toisen ja huomenna. Sit kyl uskon siihen et mun ovis on kyl ihan alkukierrosta, ens kierrossa pääsee sitäkin sit testaamaan! Tylsää tämä kierron vaihe :/ Samat oireet toistuu joka kierrossa, tällä hetkellä kipeä olo, järkyttävä väsymys, särkyjä vähän jokapuolella, lämmöt koholla, öisin nään painajaisia.. Kunpa nää oireet joku kerta johtuis siitä pikkusesta!
Rentouttavaa viikonloppua kaikille! Ensi viikolla sitten plussia kehiin naiset!
- Lucija
Claudia, ikävää että olet Clomeista saanut noin paljon haittoja. Onko sinulla kontrolliultra tässä kierrossa? Minulle lääkäri sanoi vähän siihen malliin, että jos haittoja tulee paljon, voi lääke todennäköisemmin ohentaa myös kohdun limakalvoa. Toivottavasti sinulla ei käy niin.
Onhan se vuoden raja tosiaan tuskaisen pitkä, mutta silti minusta on hyvä, ettei yhteiskunnan varoja tuhlata turhiin tutkimuksiin, kun suuri osa raskautuu kuitenkin vuoden sisällä. Jos joku haluaa aiemmin tutkimuksiin, niin aina pääsee yksityiselle onneksi.
Tellu, onnea vaavista! Ja toki me sinut muistetaan. :)
Höpsähtänyt, minäkin käytin Terolutia viime syksynä. Ei se lääkäri minua ainakaan ohjeistanut ovistestejä tekemään, vaan arvioi Terojen aloituspäivän kierron pituuden mukaan. Minä halusin kyllä itse varmistaa, ettei ne estä ovulaatiota ja tikutin oviksen ja aloitin Terot aina sen mukaan sitten.
ON: Testailin tänä aamuna raskaustestillä ja selkeä nega se oli. Eipähän siihen tietenkään vielä voi luottaa, kun nyt on menossa dpo 10-11 vasta. Kuhan huvikseen testailin, jos vaikka olisi näkynyt jotain. Mitään merkittäviä oireita ei ole kyllä raskauden puolesta vieläkään. Ihan normaaleja loppukierron rintojen arkuutta, valkovuotoa ja välillä ellotusoloa. Niitä kun on ollut joka kierrossa.
Tänään meinasi kyllä hieman taas ahdistaa se ajatus, että tärppiä ei tulisi tästäkään kierrosta, mutta suljin sen tunteen kylmästi pois, etten pilaisi muuten mukavaa lauantaipäivää.
Odottelu siis jatkuu... Tiistaina voisi käydä siellä verikokeissa testaamassa onko tultu raskaaksi vai ei. En vielä tiedä aionko mennä sinne lainkaan vai odottelenko vaan alkaako ne menkat tiistaina tai keskiviikkona.
Marjana kp 25/28-30 yk 24
Tervehdys kaikille. Näyttää pahasti siltä että tulen jatkamaan teidän jo vaikuttavan pituista listaa!
Lyhyesti taas itsestäni: minä 35 vee mies 34 vee ja esikoista kuumeillaan. Fiilikset on sellaiset että luen teidän uusimmat tarinat myöhemmin...
Marjana lisäätkö listaan
Emmastiina 2/29 yk6
En ole ehtinyt käydä täällä melkein viikkoon kun ollaan oltu lomalla:) ni en ole ehtinyt myöskään lueskella kaikki uudet kommentit läpi..
Elelle voimahaleja hirrrvvveeesti!!! Mullakin keskenmeno takana ja se oli kyll tosi kamalaa ja masennuinkin sit mut nyt kaikki taas jotenkin hyvin.
Ja tervetuloa kaikki uudet ja pahoitteluni tädin tulosta ja tipahdusta marraskuista tänne! Mut tää kierros kaikki sit plussa eiks niin?:)
ONNEA Outimj plussasta!!!:)
Marjana: kiva et loma sujui hyvin.. Täällä toivotaan et sun nega muuttuis plussaksi!!:)
ON: täällä oli ovis ja hyödynnetty on:) eli nyt se piinailu sit alkaa:)
Pimpelipom kp 20/31 yk 3
Ele: Olen niin pahoillani puolestasi! Ja minun ajatukseni ovat saman kuin sinunkin, miksi teille ja miksi taas! Uskomatonta että osia ihmisiä koetellaan niin kovasti! Onneksi teillä sentään on jo kaksi lasta, saa varmasti ajatukset heidän avullaan edes hieman pois tästä projektista, vaikka se onkin lähes mahdotonta. Pidän sormet ja varpaat ristissä että teillä tärppää heti kuin vain saatte taas yrittää niin uudelleen! Kyllähän ne lääkärit yleensä sanovat että kun kroppa raskautuu, tekee se sen helposti uudelleen. Tuo teidän mahdollinen muuttohan voisi olla ihan positiivinenkin ilmastonvaihdos. Vaikka varmasti olisi vaikeata, jos kaverit jäävät jälkeen. Ihaninta sinussa on kyllä ehdottomasti positiivisuutesi! Tässäkin varmasti lohduttomalta tuntuvassa tilanteessa jaksat ajatella eteenpäin ja teidän tulevaa lastanne, jonka aivan varmasti saatte! Iso halaus!!!
Höpsähtänyt: Hienoa että ovisplussa löytyi ja on hyödynnetty! Nyt sitten piinailemaan! Kuinka nopeasti plussan jälkeen alat ottaa noita teroluteja? Jos laskin oikein niin kaksi päivää? Itselläni lääkärin määräyksestä vasta 4 päivä oviksen jälkeen…
Gabriela: Mitä mieltä itse olet IVF:stä? Sääli että miehesi alkoi perääntyä kuin hänen kanssaan viimeksi asiasta puhuit, jos itse olisit valmis jo siihen. Teidän tilanteenne on varmasti tuskastuttava, kun ei ole mitään syytä löytynyt sille että raskaus antaa odotuttaa itseään. Siinä mielessä on helpompaa kun tietää mistä johtuu. Toisaalta toki pelko siitä ettei tilanne korjaannu on hirveä. Mutta, kesää kohti, ihanaa kun on niin valoisaa ja lämmintä ulkona!
Netta: Ovistikkujen käyttö on itselle nykyään pakollista ihan noiden hormooneiden takia. Mutta, on kyllä pakko myöntää että omalla kohdallani niistä on muutenkin hyötyä. Saadaan varmisteltua aina tärkeinä päivinä. Niin ja olen huomannut että ovuloin vain joka toinen kuukausi ja vaikka se onkin totta kai todella masentavaa, niin siihenhän on lääkkeet ja ensi kierrossa meinaan ne pyytääkin. On siis ihan hyväkin ovistikuilla varmistaa että ovuloi. Toisaalta osa tikuttajista tuntee että he stressaavat liikaa jos tikuttavat. Eli, on hyvinkin henkilökohtaista :) Sinullapa onkin jo oireita, toivotaan että ne onkin niitä varsinaisia oireita, eikä sinun tarvitse tikuttamista aloittakaan! :)
ON: Eilen päivällä jomotti vatsaa siihen malliin, että eiköhän se ovis ollut. Illalla sitten vielä varmisteltiin. Nyt on ihanan rento olo, tietää että parhaamme olemme tehneet ja paremmin ei voisi ajoitukset mennä. Aika näyttääkin nyt sitten miten kävi. Lauantaina aloitan estrogeenit ja luget ja 10 päivää siitä eteenpäin testaan. Eli, pääsiäisviikolla, sopivasti juuri ennen pääsiäismatkaamme Prahaan.
Alexandra, kp17, yk6+km+yk7