JOULUKUISET 2012
Kommentit (402)
Minä pikku hiljaa varovasti täällä kurkistelen.. menkkoja en vielä odota alkavaksi ainakaan viikkoon mutta kun se ovis tosiaan jäi bongaamatta nyt kierrossa niin tuskin mitään ihmeitä tapahtuu :)
No ässäilyjä ei kuitenkaan oo vähennetty yhtään sen enempää ja mistäs sitä koskaan tietää. mitään ei siis pienimpiäkään oireita oo mihinkään suuntaan että mitään uskomuksia ei oo mutta onhan nuita ihmeitä ennenkin sattunu :)
no tsekkailen täällä teitä ja odottelen tätiä niin voin taas alkaa itsekkin uuden ja toivottavasti viimeisen kierron :)
mupis kp23 /29 yk3 osa2 :)
Ele, kirjoittelet vaan tänne, jos se tuntuu paremmalta vaihtoehdolta. Aina meidän joukossa on tilaa. :)
hilma: Tervetuloa! Ja kiitos tsempeistä!
ON: Me lähdetään miehen kanssa nyt mökkilomalle muutamaksi päiväksi, joten tavataan ensi viikon puolessa välissä. :) Ja sitten minäkin olen jo dpo 7-8 tienoilla, jee!
Mukavaa viikonloppua ja plussapuhureita!
Marjana kp 17/28-30 yk 24
mies saateltu matkaan, jääpi kaksi kiertoa väliin. nyt pitänee katsoa, oliko onnea matkassa tällä kierrolla. en kyllä millään malttaisi odottaa..
hilma ja Marjana, toivotan rentouttavaa lomaa. joskus loma tekee hyvää ihan noin raskautuimisenkin kannalta. :)
mupis, käytät ilmeisesti ovistestejä(?)..
eleanora, multa ei tarvii pyydellä anteeksi tänne kirjoittamista. seuraan mielenkiinnolla kuinka sinun käy, pidän sulle kovasti peukkuja! :)
Netta. kyllä ne on nyt ollu 3kiertoa käytössä ja kahdessa kierrossa tuli vahvat viivat oviksesta , mutta nyt meni kierto alkuunsa ihan sekaisin ja en siis odottanutkaan ovista että sinäänsä ei mikään yllätys :)
ja siis otsikosta.. eilen mietiskelin kaikkea tyhmää.. oon ollut ihan yliväsynyt ja (anteeksi herkille :) ) paikat ei tunnu kuivuvan missään vaiheessa. nyt en oo enään tikuttanut moneen päivään kun on niin pitkällä jo kierto menossa, mutta siis väsymystä: on, rinnat on ukon mielestä kasvanu (itse en huomaa), tyhmä olo kokoajan ja eilen ällötti kaikki tympeet hajut mitkä normaalisti kestän ihan ok..
No tein sitten r.testin..
no negahan se tietty oli ja en plussaa oottanutkaan.
alkas nyt vaan menskut niin pääsis tästä taas eteenpäin ja vois lopettaa tän tuumiskelun :)
no nauttimaan auringosta pihalle ja muita hommia taas miettimään :)
mupis kp25/29- yk3
netta: Tiedän miltä susta tuntuu ja pidän peukkuja, että teillä on onnea matkassa tällä kertaa. Se on superinhottavaa kun miehen tai omat matkat osuu niin, että jää yrityskiertoja välistä. Kun ei millään haluaisi minkään hidastavan tätä projektia!
Sori nyt tulee omaanapaa. Mutta piti tulla kertomaan tämä.
Nimittäin, onneksi olen tällainen usein testaaja! Ikinä ennen ei ole käynyt näin. Testasin eilen aamulla hymynaamatestillä: nega. Päivällä kl 12: HYMYNAAMA! Illalla klo 18: nega!! Ja sen myötä miehen innostunut ja onnistunut viettelys!!! ;-)
Aiemmin olen muistaakseni aina saanut vähintään kaksi hymynaamaa tyyliin iltapäivällä ja illalla, muttei sitten enää aamulla. Nyt LH huippu menikin tosi nopeasti ja sen olisin kyllä missannut jos en olis (ohjeiden vastaisesti) testannut useamman kerran päivässä! Mullahan ei välttämättä kroppa anna merkkejä oviksesta, mutta tällä kertaa tuli selvää viestiä kropaltakin. Bongasin peräti kahtena päivänä kananmunalimaakin! Ja miehen nälkä oli kyllä melkoinen...!!! ;-) Kyllä nyt on hyvä mieli, että ehdin sen hymynaaman nähdä. Eilen illalla jomotteli aika kovastikin oikealla puolella, joten olen aika varma, että se oli se ovis jo. Onpahan jännitettävää loppukuuksi!! :-)
t. taas toivossa jälleen kerran ja edelleen elävä Gabriela kp14/27-31
Hei!
Pakko oli tulla kurkkimaan tänne kuumeilijoiden puolelle ja en voi muuta sanoa kuin, että olen äärettömän onnellinen Marjana sinun puolestasi, että inssi onnistui!!! Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin, että siellä supersiittiöt hoitavat homman kotiin ja saatte oman pienen joululahjan kotiin! :))
Ele: Sinullekin paljon onnea raskautumisesta! Älä huolehdi sitä vuotoa. Minä vuosin 5 viikkoa!! putkeen alkuraskaudessa. Päivittäin tuli turhuvuotoa pikkuhousunsuojaan asti, mutta syyksi löytyi kohdunsuulla osittain oleva istukka, jonka alta pääsi tuota verta tulemaan. Joten yritä vain nauttia pienestä ihmeestä sisälläsi! :)
Paljon tsemppiä myös kaikille muille yritykseen ja siitä toivottavasti seuraavaan odotukseen!
sopaka & pieni 23+4
Mikä sielä tilanne? Olet kovasti rukouksissani. Voimahalit.
mupis:Sinulla on oikea asenne! Niinhän moni on sanonut, kun on vähiten odottanut raskautumista niin silloin se juuri onkin tapahtunut =)
Marjana: Hauskaa ja ennen kaikkea rentouttavaa mökkireissua =)
Gabriella: Onnea oviksen bongauksesta! =) Nyt sitten odottellaan jännittyneenä =)
Sitten hieman omaa napaa.
Itselläni on joka päivä ihme tuntemuksia mahassa: paineen tunnetta alavatsalla, nipistelyjä ja repäisykipuja. Se, että näitä on näin paljon tuntuu ihmeelliseltä. Raskaustestin tein torstaina ja negaa näytti, yllätys :D Tänään pitäis aloittaa terolutit. Hieman jännitän tuleeko niistä mitään sivuvaikutuksia ku en ole ennen niitä syönyt.
Aurinkoista päivän jatkoa kaikille =)
Kirjoittelin tuolla aiemmin, että vuoto alkoi ja josko se kierto olisi sitten ollut siinä. Noh, vuoto loppui ja sen jälkeen on ollut hassu olo. Viime yönä näin ihan kummallisia unia ja valvoin pitkään, kun oli niin huono olo ja vasemmalta juili vatsaa. Aamulla en malttanut olla testaamatta ja haamuhan sieltä tuli. Ihan selkeä, ei tarvinnut tihrustaa :)) Nyt jännittää, toivottavasti viiva siitä vielä vahventuu! En ajatellut, että heti tärppää ja siksi notkuin täällä joulukuisissa, la osuu kuitenkin marraskuun lopulle, eli taidan mennä ilmoittelemaan itseäni tuonne marraskuisten plussarivisöön jossain vaiheessa. Raskauspuolelle en kyllä vielä uskalla.
Katsellaan nyt miten käy :) Saattaa olla, että joudun tänne vielä palaamaan.
Teille jokaiselle lähetän ihan hurjan suuret tsemppihalit ja plussapuhurit!
Outi, tänään dpo 13
Dpo 10, ja täti tuli, minkäs sille tekee.
Tässä nyt pakko vielä kysyä, että mihin osaisin olla yhteydessä, että lähdetään kaivamaan syytä, että miksi ei tärppää. Onko tuo väestöliiton klinikka, vaiko onko kunnallisia, vai mikä on se linkki jota kautta pääsee tutkimuksiin. Onko ne nimeenomaan lapsettomuus klinikoita, vai ? Anteeksi, jos tyhmiä kysyn, ja kaiketi väärällä palstallakin, mutta esim. Marjana ,voisitkohan auttaa ?
Pitää perehtyä teidän muiden tilanteisiin tarkemmin, kunhan tämä täti ketutus laantuu..
-Claudia, 2/25-29, yk1+km+yk3
Sopaka: Et usko miten helpotti tuo tieto että saattaa pitkäänkin vuodella ja silti kaikki ok! Olen selannut nettiä ja lukenut kaikkea mahdollista. Joillekin tullut km, toisilla taas kaikki sujunut hyvin:) Ja tosiaan mun tuttu kätilö sanoi että joissakin raskauksissa vaan vuotelee eikä syytä välttämättä löydy. Yritän siis olla murehtimatta niin kauan kun ei runsasta ja veristä vuotoa tule ja kunhan ei tule kipuja. Kiitos ihan hirmuisesti sinulle kannustavista sanoista ja onnea paljon raskauteen!:)
Helmi: Oireesi kyllä kuulostaa ihan raskausoireilta:) Koska testaat uudelleen?
Claudia: Oletko ajatellut kysyä julkiseltapuolelta siis? En tiedä osaanko oikein auttaa mutta yksi vaihtoehto voisi olla naistentautien poliklinikka. Ainakin sinne voi soitella ja kysäistä asiaa. joku muu ehkä täällä tietää paremmin kuin minä miten edetä jos tutkimuksiin haluaa:)
ON: Eilen soitin päivystykseen kun ruskeanvuodon joukossa oli ns. hyytymäviiruja (en tiedä miksi muuksi niitä voisi kuvailla mutta ohuita hyytymiä kuitenkin, ällötys ja anteeksi). Sanoivat kuitenkin ettei hätää jos ei tule runsaasti kirkasta verta tai ole kipuja. Sanoi kuitenkin että kannattaa naistentautienpolille soitella mutta sinne olinkin yhteysissä jo alkuviikosta. Oikeastaan en tiedä koska sinne kannattaa mennä (ultraan) koska en halua että epäselväksi jää näkyykö syke vai ei. Pelottaa tavallaan koko ultrauskin:D Hassua. Sen ainakin tiedän että raskaana olen ja masukin on vähäsen turvonnut (mies siitä sanoi joten kai sen täytyy olla:D). On tämä vaan kamalan epävarmaa kun kolmattahan tässä odotellaan ja silti on niin epävarma olo, syynä on siis tuo vuotelu, muuten ehkä sitä osaisi jo ottaa rennommin. Rusehtavaa tullut tänäänkin pyyhkiessä mutta yritän kuitenkin olla murehtimatta sitä liikaa. Eikös keskenmenossa kuitenkin olisi kipuja ja runsasta vuotoa?
Mami: Oli mukavaa kun kyselit kuulumisia:) Ajatuksissani olet sinäkin ja toivotan hirmusti plussaonnea tähän kiertoon että pääset sinäkin odottajien puolelle!
Ele rv5+4
En olekaan niin ahkerasti kerennyt täälä kirjoittelemaan mutta...
Marjanalle paljon PALJON onnea matkaan !!!! Olipas mukavaa luettavaa ! :)
Ele: PALJON onnea plussata! Tämä pitää myös peukut pystyssä et kaikki menee hyvin!!!!
Toivottavasti nyt mahdollisimman monelle sataa plussia tässä kierrossa!!
Itse olen testaillut hymynaamatesteillä ovista.. eipä ole näkynyt :(( ja kyllä tuntuu että kohta alkaa oleen liian myöhäistä. Ja pistipä miettimään että olisko kannattanut tehdä kaksi kertaa päivässä testi jos vaikka onkin sitten jäänyt sen takia bongaamatta. Mistä te muut hymynaamatestejä käyttävät ostatte ne? Ostin esikoista yrittäessä muistaakseni halpa-testien sivuilta sen 7 testin paketin ja maksoi n. 30 e. Nyt mies tilasi niitä ebaystä ja sai samalla hinnalla paketin joka sisältää 20 kpl testejä.
-Jadesa
Itselläni tuli asia puheeksi ihan normaalissa gynetutkimuksessa ja lääkäri siinä sanoi että ottaa kunnalliselle puolelle yhteyttä niin tutkitaan kumpikin eli minut ja mies ja sitten saadaan lähete eteenpäin sairaalan puolelle johon jonotus aika on noin 6kk+.
Voit ottaa yhteyttä myös ihan lapsettomuus klinikalle jossa ne tutkimukset myös tehdään, mutta se tietenkin maksaa enemmän ,mutta ajan saa huomattavasti nopeampaa.
Ja kyllä.. se on lapsettomuus klinikka vaikka sitten ette miehesi kanssa lapsettomia olisikaan :)
siellä vaan tutkitaan ,että onko jokin lääketieteellinen selitys sille miksi ette raskaudu. Kovasti tsemppiä nyt ja rohkeutta. sitä se minultakin vaati :)
mutta kun asian saa edes hieman eteenpäin niin kummasti se olo rauhoittuu siitä. (vaikkakin aluksi noin viikon olin itse hermoraunio ja itkuinen kun vain ajattelinkin asia.)
Mekään emme siis vielä ole käyneet tutkimuksissa, mutta edes puhuminen lääkärin kanssa asiasta helpotti jo, ja varmaan ensi kuun aikana otetaan ajat meille ja aloitetaan tutkimukset mikäli nyt ei ihmettä tapahdu :D
tulipa tekstiä.. No toivottavasti ymmärsit mitä koitin selittää :)
Eli lyhyesti ja ytimekkäästi tonno kp1/30-32 yk 6
Nyt täällä vuodotetaan taas veristä ihan siteeseen asti. Yön aikana oli tullut ihan kunnolla verta, niinkuin menkoissa. Kesken taitaa siis auttamattomasti mennä, ei taida marraskuista meille tulla, ei usko enää riitä:(
Ele
Pahoittelut joukkoomme tippuneille..
Ele: Voimia sinulle nyt suunnattomasti, kävi miten kävi!! Toivotaan parasta tietenkin. Käyhän nyt selvittämässä tilannettasi lääkärin pakeilla.
Claudia: Itse kävin ihan perusterveydenhuollossa omalla lääkärillä epäsäännöllisten menkkojen takia, jolloin myös mainitsin, että pian alotamme yrityksen. Sain lähetteen labroihin ja gynellekin varmuuden vuoksi ja pco löytyi. Silloin gyne sanoi, että puoli vuotta täytyy yrittää ilman apuja (paitsi terolutit sain kiertoa säännöllistämään) ja sitten hän voi laittaa lähetteen lapsettomuuspolille, jossa jatketaan tutkimuksia. Kunnan kautta tosiaan halvempaa touhua, mutta esim. lapsettomuuspolille on käsittääkseni jopa puolen vuoden jono?!
ON: Ei ne ovistestit nyt sit ehtiny tulla tähän kiertoon :/ kökkö. Mut oon aika varma, että ovis oli nyt viikonloppuna eli aika alkukierrosta (kp~10). Eilen jopa vasemman munasarjan kohdalta jomotteli ja toissailtana nivusia särki(?!). Pikku hiljaa alkaa taas toiveet nousemaan korkealle, että kunpa jo ois tärpänny! Noh, neljättä yritystä tässä nyt vasta mennään.. pettymykset laimenee kerta kerralta. JA edessä vielä piiiitkä piina, pääsiäisenä pääsee testailee,jos pääsee!
MUOKS. Unohdin aamulla mitata lämmön, mutta nyt näytti 37,3, selkeesti kohonnu viime päivistä. Oviksen on pakko olla jo ollu siis! Oi, että, toivon niiiin kovasti. On nimittäin ainakin hyödynnetty ;P
Jouluvauvoja tähän ketjuun kaipailee Lucija kp 12! Ahkeraa yritystä kaikille tähän viikkoon!
Tuntuu että kirjotteluaika on nykyään aika kortilla... Puuhaa riittäis enemmän kuin tarpeeksi!
Pidetään peukut pystyssä kaikille oviksen bonganneille ja hyödyntäneille, toivottavasti tärppää! =)
Ele: Iso halaus sinulle, toivotaan parasta!!!
Tämä koettaa turhautuneena metsästää hymynaamaa, mies on lähdössä työmatkalle ja niin kovin toivoisin että tulisi ennen sitä... Jotenkin on nyt niin raskas olo kun vielä tätä kirjottaessakin koko ajan näen tuossa vasemmalla lehden mainoksen "muhkean odotusnumeron" kivan masun... Mistähän saisi hankittua hieman kärsivällisyyttä kun on aina ollut kaikkimullehetinyt-ihminen. No, ei auta kun koettaa ajatella iloisia ajatuksia =)
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
meille marraskuista:( joten tänne kai palailen. Kirjoitan enemmän kunhan jaksan.
Kiitos teille kaikille tuesta!
Ele
Kaikki lämpöiset ajatukset täältä lähtee nyt sinulle!! Paljon paljon voimia sinne, ei varmasti auta nyt mitkään sanat, mutta olet kovasti ajatuksissa ja rukouksissa. Toivottavasti nyt sinulle tapahtuisi jotain ihanaa jos se yhtään voisi nostaa surullista mieltä. VoimiaVoimia!
ON:Täällä aloitettu oviksen bongailut nyt vasta. Nega tuli äsken. Yritän ottaa rauhallisesti tämän kierron. (Hyvä taas sanoa näin, hah)
Höpsähtänyt 12/28-38 yk 6
Minä tulla tupsahdin tuolta marraskuun puolelta tänne joulukuisiin. En nyt osaa sanoa oliko nyt mikään pettymys, ainakaan vielä kun yk 2 vasta pyörähti nyt käyntiin..
No mutta onpahan viikonloppuna muutakin ajateltavaa kuin täti. Pääsen miehen kanssa kahdenkeskiselle minilomalle vanhentumiseni kunniaksi ja sehän tulee ihan tarpeeseen :)
hilma kp 1/25-32
Sen verta ehdin tuossa lueskella et Marjanalle pidetään peukkuja täällä pystyssä!!! :)