JOULUKUISET 2012
Kommentit (402)
Helmi86: Nuo hymynaamatestit on Clearbluen testejä. Muistaakseni Raskauskeijulla oli aina jossain vaiheessa edullisimpia nuo, mutta niitä saa kyllä monesta paikasta. Ne on selkeitä ja ne näyttävät miullakin oviksen aiemmin kuin David-merkkiset testit. Niillä on käynyt usein niin, että saan plussan vasta, kun ovis iskee päälle jo muutaman tunnin päästä. Ne ei oikein toimisi näissä hoidoissa, kun hieman aiemmin pitäisi se LH-piikki kuitenkin bongata.
Gabriela: Hyvä, että alat olla terve pikkuhiljaa. :)
Ele: Kiitos. :) Minä puolestani pidän täällä peukkuja, että tuo vuoto on sinulla ihan normaalia, eikä mitään keskenmenoa tule. Emme suostu siihen! Tarrasukkia pikkuiselle matkaan. :)
Joskus ehkä marraskuisten ketjussa pohdittiin tuota Clomien pitkäaikaista käyttöä. Minä muistin tänään lääkäriltä kysyä sen käytöstä ja sain vastaukseksi, että on olemassa viitteitä siitä, että yli 9 kuukauden jatkuva käyttö voi lisätä kohtusyövän riskiä myöhemmässä vaiheessa. Ilmeisesti se riski ei ole mikään hurjan suuri, koska kyllähän tuota käytetään pitempäänkin, mutta minullekin sanottiin, että käytetään nyt vain inseminaatiokierroissa, jos niitä vielä tarvitaan. Eli ns. luomuyrityskierroissa ei jatketa Clomeilla enää ollenkaan.
Marjana kp 14/28-30 yk 24
Niin mahtavia uutisia!!! Saako kysyä että mikä tuo inssi on? Mä olen ihan pihalla (nolotus).
Ele; Kädet ristissä, että kaikki menisi hyvin. Mullahan tuli punaista vuotoa (niukasti) kun kuopusta aloin odottamaan.
Aurinkoista päivää kaikille. :)
Mahtavaa että inssi saatiin tehtyä! Nyt pidetään peukkuja että tärppää!
Lyhyesti ON; ajoitukset eivät meillä oikein onnistuneet kun mies joutui yllättäen lähtemään työreissulle. Noin 3-4 päivää ennen oletettua ovista ässäiltiin että kyllä kai siinä teoreettinen mahdollisuus on, mutta kyllä mulla katse alkaa kääntyä jo seuraavaan kiertoon. Parempaa onnea teille muille!
Liisuli kp 12/22-27
Pakko oli tulla tänne puolelle kommentoimaan...
Marjaana: Nyt rutistus ja kovasti onnea! Tieto siitä että ovis tapahtu ja extralaatuiset siittiöt on saatu hollille antaa kuitenkin toivoa pienestä jouluihmeestä! Ihana että kroppakin oli satasella mukana hommassa =)
Ele: Sinua jos ketä tsempitän ja heittelen ajatuksia tuonne yläilmoille että kaikki menisi hyvin. Sinäälään joo pieni vuotohan ei ole vaarallista ja jopa varsin normaalia mutta samalla ymmärrän tuskasi edellisten epäonnistumisien jälkeen. Kerrothan kuulumisia...
Ja kaikille muille tuhannesti onnea! Vetäkääpä marraskuuta paremmaksi tuo plussatilasto ;)
Itse tjottailen haaveilun kanssa, hommat kyllä hoidettiin ihan satalasissa =)
Marjana, tsemppiä kovasti täältäkin päin. nyt vaikuttaisi kaikki olevan kohdallaan tähtien asentoa myöten! :)
eleanora, relax ja nauti kauniista aurinkoisista päivistä! (tiedän, helpommin sanottu kuin tehty)
on tässä vielä aikaa vetää marraskuun tilastoja paremmiksi... ;)
kp 7/22-24, yk 1
Marjana: Täytyy kyllä tilata noita testejä seuraavaksi. Kiitoksia vastauksesta =)
Ompas täällä ollut tytsyt tänään hijaista. Keskustelua kehiin :)
Omasta olotilasta sen verran että huono olo on jatkunut ja mahakivut. Ostin muuten uusimman vauva lehden. Oli kyllä hyvä! Suosittelen =) Vielä en ole uskaltanut sitä tilata ettei tuo huonoa onnea ;) Oletteko te uskaltaneet ostaa jo jotain tulevalle vauvalle, esim. vaatteita vai pelkäättekö te sen tuovan huonoa onnea? Itse tekis niin mieli ostaa jo jotain ihania tarvikkeita ja vaatteita, mutta en ole taikauskon vuoksi vielä uskaltanut..:D
Mami: Inssi eli inseminaatio eli keinohedelmöitys. :) Mies vei aamulla siemennestenäytteet labraan, jossa ne sitten pesivät sen. Sitä en tiedä mitä siinä tapahtuu tarkemmin, mutta käytännössä ne siittiöt erotetaan siemennesteestä. Sitten iltapäivällä ne pestyt siittiöt ruiskutettiin suoraan kohtuun pienellä katetrilla. Eli lähinnähän tuolla hoidolla varmistetaan, että matkaan lähtee hyvänlaatuisia siittiöitä ja ne hoidetaan kohdunkaulasta läpi tuolla katetrilla, kun kohdunkaulan limoihinhan jää ihan hirveästi siittiöitä. Lääkärin mukaan "se kun on semmoinen suo tuo naisen kohdunkaula". =P
Helmi: Minä en myöskään uskalla ostaa mitään vauvatarvikkeita, enkä edes noita lehtiä. Tämä palsta on ainoa, mihin olen sortunut vauvakuumeen myötä. Ja tännekin kyllä vasta puolen vuoden yrittämisen jälkeen. Sivusilmällä katselen vauvanvaatteita, mutta kävelen kiltisti ohi niistä. Jospa sitä jossain vaiheessa pääsisi hankkimaan niitä. :)
ON: Vähän hassu olo on ollut kyllä tuon inssin jälkeen. Alavatsalla on nippailuja, vaikka yleensä niitä ei ole hirveästi enää ovulaation jälkeen. Toivottavasti se nyt tapahtui niin kuin kuuluikin. Tuo värillinen vuoto kyllä onneksi loppui.
Heiluteltiin tänään vielä peittoja varmisteluksi. Oli kyllä ihan läheisyyden kaipuutakin, kun viimeksi lauantaiaamuna harrastettu seksiä ja tässä on tätä stressiä nyt ollut.
Se pitäisi nyt sitten kaksi viikkoa pyöritellä peukaloita ja toivoa parasta. Jos se täti sieltä kuitenkin saapuu sitten, niin suorastaan jännittää miten saan miehen puhuttua ja tsempattua uuteen inssiin ensi kierrossa. Tottakai hän itsekin tietää, että tämä on tärkeää, mutta miehelle tämä kyllä oli henkisesti raskaampaa. Yritän nyt olla kaksi viikkoa puhumatta koko vauva-asiasta, että voidaan keskittyä ihan muihin juttuihin. Pöydällä on asiasta muistuttamassa vaan labravaraus raskaustestiin kahden viikon päähän, jos vuotoa ei kuulu. :)
Marjana kp 15/28-30 yk 24
oijoi, jännät paikat teillä siellä Marjana! Mä niin pidän peukut pystyssä että se plussa nyt tulee eikä tarvi enempää inssejäkään tehdä!:) Meetkö labraan verikokeisiin raskaustestiin vai tehdäänkö ihan virtsasta?
Mami: Anteeksiettä utelen mutta millaista se vuoto silloin sulla oli kun olit raskaana? Tää on jotenkin niin raastavaa kun joutuu vaan odottamaan ja yrittää pitää toiveita yllä!
Vauvahankinnoista: En ole itse uskaltanut edes ajatella yrityksen aikana mitään hankintoja/lehtiä tms enkä nytkään vielä pitkään aikaan (jos tämä loppuun asti kestää). Suurimman osan vauvatavaroista olen antanut aikanaan eteenpäin joten uusia täytyisi ostaa jos pikkuinen meille suodaan. Olen hieman taikauskoinen joten sekin kai vaikuttaa :D
ON: Täällä vuodellaan edelleen. Rusehtavaa vuotoa tulee pyyhkiessä, eilen tuli vähän enemmän punaistakin mutta tänään taas ollut rusehtavaa. Sidettä ei tarvitse pitää mutta jatkuvastihan sitä täytyy käydä vessassa tarkistelemassa, aaaargh! Kyllähän järki sen sanoo että jos kesken menee niin ei sille itse mitään voi. Tunteet heittelee toivosta epätoivoon, ihan kokoajan. Oireitakin kyttäilen jatkuvasti onko niitä vaiko eikö. No, rinnat ainakin on edelleen kipeät ja nännit kirkuvan punaiset, mielialanvaihteluita on, väsymystä ja kahvi maistuu sekä haisee pahalta. Kaikki olisi niin hyvin jos ei vuotaisi. Onnistuneissa raskauksissa kun mulla ei tämmöstä ole ollut niin epäilykset nousee pintaan. Kipuja ei onneksi ole, menkkajomotuksia tosin ajoittain mutta ne tähän kai kuuluukin. Mulla siis vuodellut tänään viikon yhtä vuorokautta lukuunottamatta joka päivä tuota rusehtavaa vuotoa. Seksiä ei ole edes uskaltanut ajatella (yleensä ollaan aika aktiivisia joten tuntuu sekin kovin kummalta). Toki vauvanalku on kaikkein tärkein ja sitä suojellakseni teen mitä vaan mutta kovin korkealla ei ole usko että tämä loppuun asti menee. Tänään havaitsin rusehtavia hyytymiäkin(?) tuon vuodon joukossa, pieniä viiruja. Onneksi ilmat on mitä upeimpia kun kevät aurinko paistaa! Saa ajatukset välillä muualle. Näin yksinollessa kun lapset nukkuu ja mies on reissussa, on ehkä pahinta. Yritän kuitenkin olla kokonaan masentumatta:)
Missä on Alexandra???????
Plussa-aaltoa joulukuisiin toivotellen,
Ele rv5+0(?)
Marjana, Kiitos kun kerroit, nyt tiedän siis missä mennään. :) Muistan rukouksin teitä.
Ele, Ja teitäkin muistan rukouksin. Mulla tuli siis ihan alkuvaiheessa punaista tuhrua kun pyyhkäisin, loppui kuitenkin nopeaan. Kauanko sulla on tuo vuoto kestänyt?
Kauniita unia siskot. :)
Ele, minullakin tuli tuhrua ja joskus vessakäyntien jälkeen ihan kunnolla vertakin.. Sitä ihmeteltiin silloin, mutta vasta nyt vähän aikaa sitten sain tietää, että mulla on kohdunkaula sellanen, että sitä "sisäosaa" on siellä ulkopuolellakin vähän..tavallaan se reuna tulee yli..vaikea selittää, mutta että ilmeisesti mun vuotoni johtuu siitä..olen muutenkin kova tiputtelemaan.. Voisko tuo sinun olla sellaset hämäysmenkat..eikös joillakin saata tulla, vaikka olisi raskaanakin?
Toivotaan, että kaikki menee hyvin! Se on niin kurjaa, kun asiaan ei voi itse tässä vaiheessa vaikuttaa :( Peukut on pystyssä ja paljon tarrasukkia pienelle kyytiläiselle!
Omaa napaa pikaisesti vielä: Eilen tuli selkä kipeäksi ja vatsaa vihloi vähän.. Tänään sitten pyyhkiessä punaista paperiin. Mulla alkaa usein viikkoakin ennen varsinaisia menkkoja tiputtelu.. eli tämä voi olla sitä. Tietysti elättelen toivoa, että olisi kiinnittymisvuotoa. Nyt siis ovulaatiosta 9 tai 10 päivää..
Mukavaa torstain jatkoa!
Outi
Ele: Voi että minä toivon, että tiputtelu loppuu, että saat mielenrauhan. Ei se helppoa kyllä ole tämä vauvakuume. Sitten kun se asukki on masussa, tulee vielä tuollaisia hankaluuksia aiheuttamaan pelkoja. Voimia edelleen sinne! Olet ajatuksissa! Milloin pääset lääkäriin tuon asian takia?
Verikokeesta tuo raskaustestilähete on. En kyllä mene sinne ihan saman tien. Pahemmalta tuntuu kuulla jonkun sanovan ääneen "et ole raskaana" kuin katsoa se itse kotona tehtävästä raskaustestistä...
Ainiin, ja Alexandra on Ylläksellä lomalla tämän viikon. :)
Outi: Toivottavasti tuo vuoto on kiinnittymisvuotoa. Milloin meinaat testailla?
Jokos siellä alkaa porukalla olla ovisoireita ilmassa? Näyttää moni olevan sen verran hyvässä vaiheessa kiertoa. :)
Omassa navassa ei mitään uutta eilisillan jälkeen. Oikean munasarjan kohdalla on edelleen nippailuja/jomotuksia ja nännit on arat. Näitä oireita vähän kummaksun edelleen...
Marjana kp 16/28-30 yk 24
Mami: Mulla siis ollut tätä tiputtelua nyt jo viikon. Siitä päivästä lähtien kun menkat piti alkaa. Yks päivä on ollut välissä etten ole vuotanut ollenkaan:( Mulla ei onnistuneissa raskauksissa ole ikinä ollut mitään vuotoja joten siksi ei toiveet kovin korkealla ole.
Outi: Mulla ei varmaan tollasesta ole kysymys kun kaksi raskautta sujunut alusta loppuun ilman vuoteluita. Kohdunulkoinen sitten vuotelikin kokoajan mutta punertavaa ja keskenmeno vuosi sitten alkoi samantien verisellä runsaalla vuodolla. Tsemppiä että sulla tuo tarkoittaisi kiinnittymistä!:)
Marjana: Eipä se murehtiminen lopu koskaan, sitten kun lapsen saa niin siitä vasta onkin huolissaan kokoaajan:D Aikamoinen kiertokulku. Soitin sinne polille tiistaina ja sanoivat että ainakin ensi viikon perjantaihin täytyisi odotella ennen kuin ultralla voi mitään nähdä (olen aika ymmälläni että eikö siellä muka edes näkyisi jo missä alkio on jos kerran munasolujen kypsymistäkin niillä nähdään??) jos alkaa kovat kivut tai vuoto muuttuu veriseksi ja runsaaksi niin sitten suoraan päivystykseen. Eli yli viikko vielä, ei millään jaksaisi...
ON: Vuotelu senkun jatkuu. Sidettä ei tarvitse pitää mutta alkkareihin asti tuli rusehtavaa tänään. Yli viikko siis vuodettu putkeen niukkaa rusehtavaa vuotoa. Täytyisi saada ajatukset muualle mutta kokoajan sitä miettii.Pitäisi vielä käydä moikkaamassa viimeisillään raskaanaolevaa kaveriakin, jotenkin en juuri tällä hetkellä mitenkään jaksaisi.
Ele rv5+1(?)
Ele: Paljon Tsemppiä ja paljon lämpimiä ajatuksia täältä! On varmaan tosi pelottavaa sun tilanne, mutta kyllä monella naisella on vuotoa raskauden alkuvaiheessa ja silti raskaus on täysiaikainen! Se, että aiemmin sulla ei ole ollut tiputtelua ei välttämättä sekään kerro "mitään" koska jokainen raskaus voi olla naisella aivan erilainen! :-) Ja vielä, jos nyt yhtään lohduttaa, niin se että murehdit ja olet huolissasi ei vaikuta lopputulokseen eli sitä ei tarvitse stressata, et voi aiheuttaa raskaudelle haittaa murehtimalla. Pidä vaan itsestäsi huolta ja helli ja nauti, koska sinä olet raskaana ja se on hieno ihana asia!
Sitä en minäkään tiedä miksei ultrata voi kun vasta oliko se viikon 6 jälkeen; ehkä he haluavat ultrata vasta kun sydämen syke näkyy.
Jos et jaksa nähdä viimeisillään raskaanolevaa niin älä mene. Ehdit kyllä nähdä hänet myöhemmin ja hän varmasti ymmärtäisi sua jos tietäs syyn.
Marjanalle myös terkut ja tsempit, hyvältä kuulostaa!
Täällä ei vielä mitään oireita oviksesta. Alankin varmaan vasta lauantaina mitata hymynaamamittarilla. Vaikka tilasin niitä amazonista nyt aika paljon että voisin kyllä alkaa jo huomenna... ;-)
Ihanan aurinkoista kevätpäivää (+16C täällä meillä) kaikille!
Gabriela kp11/27-31
Tänään pääsin käymään gynellä näiden mun alavatsa kipujen vuoksi.. Syyksi löydettiin 5 kystaa vasemmasta munasarjasta, suurin oli hieman yli 2 cm. nyt vain sitten odotellaan että häipyisivätkö itsestään pois. Samalla sain kuulla lääkäritädiltä että minustakin löytyi kaunis kohta :D kuulemma munasarjat ja kohtu on todella kauniin näköiset, harmi ettei moinen näy ulospäin xD Samalla reissulla sain kuulla myös että limakalvot jne näyttävät hyvältä, joten omalta osalta pitäisi olla kaikki kunnossa raskautumista ajatellen. Sainkin lääkäriltä passituksen kellistää mies petiin, kertoi että näyttäisi hyvinkin otolliselle hetkelle pikkuhiljaa :D meinasin jo pyytää tältä lääkäriltä kirjallisena tuon passituksen niin ei mies pääsisi valittamaan väsymystä tai mitään kun olisi oikein lääkärin määräys :D
täytyy sanoa että on jotenkin helpottunut olo kun kuuli ettei mitään vakavaa ainakaan ole ja kivut aiheuttaa "vaan" nuo kystat.. pienet ilot ne taitaa olla mullakin :D
Minulla on jäljellä vaatteita ja tavaroita esikoisesta mutta kyll oon parit vaatteet ostanu ku ollu niin suloisen näköisiä ja jopa rintarepun :D Mieskin yllätti ja oli tilannu mulle/meille vauvalehden minkä sain maaliskuun alussa:) Täällä on kyll ihan hirvee vauvakuume päällä:)
Ele: Täälläkin peukut pystyssä et ois ihan normaalia tuo vuoto eikä mitään keskenmenon merkkejä!
Marjana: Tsempit sinne kuulostaa hyvältä ja toivotaan et se plussa tässä kierroksessa tulis :):)
Nassukka: Kiva kuulla ettei mitään vakavaa! Heh, no ei muutakun lakanat heilumaan ;)
ON: Eipä mitään kummempaa... Ovista vain odotellessa..:)
Ele: Julkinen puoli ei varmasti muuten vaan ota vielä ultraan tuossa vaiheessa. En kyllä tiedä voisiko siellä ultrassa oikeasti jotain näkyä jo. Yksityiselle varmaan pääsisit, mutta maksaa toki mansikoita.
Gabriela: Oih, kuulostaa tuo +16C todella hyvältä. Tilaisin sitä tänne Suomeenkin jo. :) Ala vaan kaivella niitä hymynaamoja pikkuhiljaa esiin. Se ovis voi sieltä yllättäen saapuakin paikalle.
Nassukka: Onpa hienoa, että kipujen syy selvisi noinkin "harmittomaksi". :) Väärennät vaan lääkärinlausunnon petihommista. Ei se mies huomaa!
pimpelipom: Alkukierron päivät on kyllä aika tylsiä, kun ei vielä voi tehdä mitään vauvahaaveen eteen. Muuta kuin pitää itsestään huolta, urheilla ja syödä hyvin.
ON: Edelleen jatkuu oikean munasarjan kohdalla nippailut/tuntemukset. Nännit on myöskin edelleen arat. Odotan mielenkiinnolla loppuuko nämä oireilut jossain vaiheessa... Minulla on onneksi enää huominen työpäivä ja sitten talviloma. Olemme mökillä noin puolet lomaviikosta, joten minua ei välttämättä täällä näe sitten muutamaan päivään. Selviätte ehkä, vaikka lista onkin päivittämättä sen aikaa. :)
Marjana kp 16/28-30 yk 24
Olen hämmentynyt. Tänään alkoi rusehtava vuoto, joka on muuttunut kirkkaaksi, vähän kummalliseksi, vuodoksi. Menkkakipuja on, päätäkin särkee..ja vähän huono olo. Oliskohan tämä kierto sitten tässä.. Aika lyhyt aika jäi kyllä oviksen ja tädin väliin.
Ei nyt vielä päivitetä kp1, vaikka tämä siltä vahvasti tuntuu.
Anteeksi, kun en nyt ehdi muiden juttuja kommentoimaan, palaan paremmalla ajalla. Tsemppiä ja plussapuhureita :)
Ihanaa, heti kun rekisteröidyin tänne niin onkin ollut niin kiirettä ettei ehdi koneella istumaan ja laskemaan näitä todella tylsiä alkukierron päiviä:) Vaan eipä tosiaan haittaa yhtään... Ja nytkin on kiva melkein vapaa viikonloppu tulossa, ens viikko kipakasti töitä ja vielä hauskempi viikonloppu. Sittenhän voikin alkaa kuulostelemaan erinäisiä oireita:D
Oireista tosin; ennen edellisiä menkkoja oli oiretta jos toista ja osa niistä palasi heti menkkojen mentyä. Alavatsassa kaikenlaista elämää munasarjojen kohdilla ja kohdussa, huonoa oloa ja yöhikoilua. Huhhuh sentään. Yleensä en hikoile öisin (enkä päivisin), mutta jotenkin olen ajatellut että hormonihommien heittäessä häränpyllyä olen myös aina jonkun aikaa herännyt aamuisin hiestä märkänä. Näin ainakin aikanaan ainokaista odottaessa, synnytyksen jälkeen ja pillereitä ja renkaita aloittaessa ja lopettaessa. Onko kellään muulla tällaisia oireita?
Huonon olon, etomisen ja närästyksen liittää toki ennen menkkoja varmoiksi raskausoireiksi, mutta menkkojen aikana ja jälkeen olen tullut tulokseen, että jos tästä vauvahommasta ei muuta tulosta tule niin ainakin mahahaava stressistä:D
MARJANA: Kuulemma ei olla menossa hoitoihin eikä tutkimuksiin, miehen mielestä yritetään vaan luomuna kunnes täytetään 45v ja sitten lopetetaan. Tosin mies ei ehkä itse ole vielä oivaltanut, että mieli tulee järkyttävän painostuksen alla muuttumaan;) Ja sulle ja muille "pitkänmatkalaisille" erityistä onnea, teidän tunneskaalaan on niin helppo eläytyä itsekin!
Tuntuu siltä että on vain ajan kysymys milloin teen comebackin kuumeilijoihin. Jotenkin en uskalla edes vielä kokonaan odotuspuolelle siirtyäkään. Eilen illalla ja viime yönä kipuilin alamahasta, oikealta puolelta. Kipu tuli yllättäen ja oli sellaista ettei oikein istua voinut. Meni kuitenkin ohitse mutta tänään kaupungilla käydessä sitten hulahtikin verta siteeseen asti:( Olen varmuuden vuoksi nyt sidettä käyttänyt niin ainakin näkee millaista vuotoa sieltä tulee. Ja tämä oli ikävä kyllä nyt ihan tummanpunaista, veristä vuotoa. Ei oikein usko tahdo millään riittää. Miksei sitten vuoda kunnolla jos meinaa? Tai loppuisi vuoto sitten jos on loppuakseen. En kyllä usko että montaa päivää menee kun alan vuotaa kuin seula, ei tämä hyvältä vaikuta:(
Tsemppiä teille jokaikiselle, kunhan teille plussa tulee (ja se varmasti tulee teille kaikille ennemmin tai myöhemmin!) todella toivon että raskaudet sujuvat alusta loppuun onnellisesti ilman vuotoja ja muita harmeja.
Anteeksi vielä että käyn täällä kirjoittelemassa mutta jotenkin en uskalla muuallekaan. Keskenmenon jälkeen odottajissa voi kirjoitella muttei vaan uskalla marraskuisiin:/
Ele
Täytyy kyllä sanoa että sulla tosiaan on kellontarkka kroppa!:) Mainiota! Sitten vaan tuloksia odottelemaan! Plussaonnea toivotan roppakaupalla!
Mami: Ymmärrän täysin nuo tunteesi ja varmasti niitä on monilla muillakin. Jotenkin itsekin olen yrityksen aikana aina ollut vielä enemmän onnellinen pitkäänyrittäneiden plussista kun se antaa toivoa aina omalle kohdalle. Usko pois että sinulle ja kaikille muillekin pitkäänyrittäneille se plussa vielä pärähtää!:)
Täällä olen käynyt välillä kurkkimassa. Kiitokset monille ihanille onnitteluista. Tosin täällä ei kovin hyvältä vaikuta:( Ruskea vuoto on muuttunut veriseksi, tosin niukaksi mutta kuitenkin ja menkkajomotuksia on ajoittain. Polille soittelin eikä tässä vaiheessa vielä mitään voi tehdä kun ultrallakaan ei välttämättä nää edes alkion sijaintia joten seuraillaan...Toivon niin että tämä olisi vaaratonta mutta epätoivo iskee lujaa kun vuosi sitten oli keskenmeno ja aiemmin on koettu myös kohdunulkoinen. Päivä kerrallaan se nyt on mentävä ja yritettävä luoda uskoa. Miehellekin jo ehdin itkeä kun hän oli niin ihana plussauutisen kuultuaan (lähetin testistä kuvan hänelle töihin) toi kukkia ja onnitteli ja hänestä huomasi miten onnellinen oli. Aika pitkään kuitenkin meillä yritystä oli, tämä plussa tuli pari viikkoa ennen kuin vuosi takaperin keskenmenneestä. Sitä vain miettii miksi elämä on niin helevtin epäreilu:( Pitäkää minulle paikkaa mikäli tänne takaisin joudun palaamaan haavojani nuolemaan:(
Anteeksi harvinaisen epätoivoinen omanapa mutta nämä ovat tuntemukset tällä hetkellä. Plussaonnea toivotan teistä jokaikiselle! Oma Joulutonttu olisi mitä parhain Joululahja:)
Ele rv4+6(?) Ainakin vielä toistaiseksi