Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

JOULUKUISET 2012

Kommentit (402)

Vierailija
41/402 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Oikeassa olet, ihanaa kun edes alkukierto menee nopeasti :) Hormonit jatkuvat samalla lailla tässäkin kierrossa. Pähkäilen tosiaan edelleen tätä vuodon niukkuutta. Nyt enää tiputtelee. Eli, ihan samalla lailla kuin viime kierrossakin. Toivon että kyse on vain siitä että se limakalvo kyllä kasvaa, muttei kokonaan valu pois. Voikohan olla niin? Nyt pitää tosiaan vain malttaa odottaa, niin kuin kirjoititkin.

Voin vain kuvitella kuinka stressaava teidän tilanteenne on! Onneksi kroppasi kuitenkin on ollut hyvin säännöllinen ja on varmasti nytkin, mutta ymmärrän huolesi! Onneksi huomenna alkaa viikonloppu, saat ehkä jotain muuta ajateltavaa hetkeksi.

Outi: Jep, meidän kohdalla meni kyllä kaikki mahdollinen pieleen sen km:n aikoihin. Nyt vaan toivotaan että tämä kohtu tästä tosiaan vielä palautuisi ja saataisiin uusi mahdollisuus. Tämä mielentila menee ihan edes takaisin. Mutta useimmiten kuitenkin jonkinlaisen optimismin ja huolen välillä. Sanoisin että sinulla oli todennäköisesti ovis tiistaina. Hienoa että saitte sen hyödynnettyäkin! Sinä saatkin kohta jo aloittaa sen piinaamisen.

Helmi86: Itse söin teroja tosiaan puolitoista kiertoa vahvistaakseni limakalvoa. Siinä kokonaisessa kierrossa tosiaan vuodot alkoivat, vaikka söinkin niitä ja gyne kyllä suositteli silti jatkamaan sen 10 päivää. Joten, arvailisin että voit aloittaa kuurin, vaikka tuhrut olisivatkin jo alkaneet, jos vuodot eivät kuitenkaan vielä kunnolla ole alkanut. Jos olet hirveän epävarma asiasta, niin soita gynelle. Se kuitenkin on ilmaista :D

Lucija: Arvaus siihen miksi sinulla kiertojen pituus vaihtelee joka toinen kierto on se että ehkä munasarjasi toimivat vähän erilailla. Ehkä ovuloit toiselta puolelta aina vähän myöhemmin. Onnea oviksen tikuttamiseen! Toivottavasti se sieltä löytyisi! Niin ja pahoittelut tänne tipahtamisesta!

ON: Niin kuin tuossa jo Marjanalle kirjoittelinkin, alkavat nämä niukatkin vuodot jo loppua ja enää on tuhruttelua. Tai, no, jonkinlaista tuhrutteluahan tämä on koko ajan ollut. Mitään kunnon vuotoja ei ole ollenkaan. Vaikuttaa ihan samalta kuin viime kierrossa. Yritän olla stressaamatta. Ultrassa kuitenkin limakalvot olivat 0,5 paksummat kuin viimeksi. Ja nyt ultrattiin ennen ovista, silloin juuri ennen tätiä.

Huominen enää töitä ja sitten ihana viikon loma!

Aurinkoista viikkoa kaikille!

Alexandra, kp3

42/402 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

outi: Minä liputan sen puolesta, että nuo sinun tiistaiset kovat kivut on tarkoittaneet munarakkulan irtoamista ja sehän on sen jälkeen hedelmöityskykyinen 12-24 tuntia. Punaviinin sanotaan edistävän verenkiertoa kohdussa, jolloin kiinnittyminen helpottuisi.

Helmi: Minusta sinun kannattaa kysyä tuosta Terolutin aloittamisesta lääkäriltä, jos kierto heittelee noin paljon. Ideahan on, että se aloitetaan kierrossa ovulaation JÄLKEEN, koska se häiritsee/estää ovulaation. Nyt jos kierto olisi ollut ns. normaali, eli menkkojen jälkeen olisi tullut ovulaatio aikaisessa vaiheessakin ja sen jälkeen menkat alkaakin jo kp 15 ja aloitat silloin Terolutit, niin et tule todennäköisesti ovuloimaan seuraavassa kierrossa. Mutta jos se vuoto on vain sellaista tiputtelua, niin kyllä minä aloittaisin ainakin Terolutit. Minulla oli ne käytössä viime kesänä ja varmistin aina ovulaatiotesteillä, että ovulaatio ehti varmasti mennä ennen kuin aloitin kuurin. Toki kuuri syödään sitten loppuun, vaikka vuotoa alkaisi tulla.

Lucija: Jospa sinulla toinen puoli munasarjoista toimii eri tavalla. Yleensähän se enemmän PCO-tyyppinen munasarja valmistaa hitaammin munarakkuloita, jolloin tulee pitempiä kiertoja.

ON: Täällä jännäillään onkohan meillä taas kasvamassa munarakkulat molemmilla puolilla. Oikea puoli ilmoittaa selvästi kasvavasta munarakkulasta, mutta eilen tuli tuntemuksia myös vasemmalle puolelle. Toivottavasti, niin olisi tuplamahdollisuudet onnistua inssissä. Jännää kyllä kuulla ensi viikolla ultrassa, että pitääkö nämä tuntemukset paikkansa. :)

Marjana kp 9/28-30 yk 24

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/402 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki te jotka myös jouduitte joulukuisiin niin tsemppiä tähän uuteen kierrokseen!=) tässä kierroksessa me kaikki plussataan eikö vain?

Ja mikäs sen ihanempaa kuin pieni käärö jouluks? =)

Ei muutakuin lakanat heilumaan ja plussia meille kaikille!!

Vierailija
44/402 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen piti niin kiirettä ettei tännekkään kerennyt enää iltapäivällä kirjoitteleen :D

Kivut on nyt hellittäneet ja se minimaalinen vuotokin näyttää hiipuvan entisestään, eli eiköhän täti taas kamojaan pakkaile (vieläkin koko täti tuntuu oudolle kun tätä aikaa ajattelee) Edelleen meinaa välillä juilia tuosta vasemmalta puolen mutta onneksi selviää ilman särkylääkkeitä. kaiken varalle tein tänä aamuna raskaustestinkin ja negaa näytti. Mitä sitten lie ollut nuo kivut, kävi kyllä mielessä että näinköhän oli kysta joka sitten puhkesi samaan aikaan kun täti paukkasi paikalle, kivun kovuus kyllä sopisi siihenkin.

Pitäisiköhän minunkin joskus kirjoitella tänne enemmän kommentteja teille muille eikä aina vain tutkiskella omaa napaa ja valittaa xD

Nyt naiset peitot heilumaan ja plussia odottelemaan!! Kaikki ollaan ansaittu joululahjaksi käärö :D

Vierailija
45/402 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33v ja mies 37 ja toisesta lapsesta haaveillaan, esikoinen on melkein tasan 8kk. Yrityskerta nro 2 alkoi tänään kun täti tuli kyläilemään... Oli pari Clearbluen ovistikkua jäljellä esikoisen yrittämisen jäljiltä ja heti toisella tikulla sitten tärppäsikin hymynaama. Täytyy siis vaan jatkaa tikuttelua, kierto on ollut jokseenkin sekaisin imettämisen lopettamisen jälkeen. Tuli sitten vielä mieleen liukuvoiteen vaikutus siittiöihin ja googlailinkin asiasta äsken. Ilmeisesti liukkarit kannattaa jättää kokonaan pois, eipä ole moinen aikaisemmin tullut mieleenkään!

Kevättä kohti mennään kovaa vauhtia, toivotaan paljon plussia =)

Maarunen kp 1/25-31

Vierailija
46/402 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maarunen, aina mahtuu mukaan! :)

Alexandra: oletko kysynyt lääkäriltä tuosta vuodon niukkuudesta? Me ollaan kyllä jouduttu lisäämään vähän näitä peiton heilutus sessioita tätä vauvaprojektia varten, aina se ei kyllä jaksa innostaa.

Marjana: Oliko teillä 13. päivä se inssi?

on: Täälä on sormet ja varpaat ristissä, että ovis oli ja meni jo. Ainakin se on nyt hyödynnetty. Olo on taas normaali, eli menkkamainen olo katosi. Itseä ainakin stressaa jonkin verran enkä mä oikein pysty innostumaan seksistä, kun miettii olisikohan tää nyt SE kerta.

Ansku kp 17/35-62 yk4+km+yk1

47/402 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexandralle toivotan ihanaa talvilomaa ja reissua! Heitä kaikki murheet nurkkaan ja nauti lomasta. :)

Maarunen: Tervetuloa joukkoon! Niinhän ne sanovat, että liukuvoiteen käyttöä tulisi välttää, mikäli mahdollista.

Ansku: Hyvä, että saitte oviksen hyödynnettyä. Kyllähän nuo menkkamaiset oireet ja niiden häviäminen kertoisi siitä, että ovis olisi ollut. :) Ehkä tästä tuleekin siis normaalimittainen kierto.

13. päivä on meillä varattuna se inssiaika ja toivottavasti sitä ei jouduta siirtämään mihinkään. Eli toivottavasti ovulaatio osuu tuolle tiistaille.

ON: Eilen tuntui taas selvästi munasarjojen kohdalla "kasvukipuja". Olen kyllä lähes varma, että molemmilla puolilla on follikkelit. Suorastaan hymyilyttää, kun tuntee oman kropan toimintaa ja mitä siellä tapahtuu. Siinä vaiheessa, kun olen raskaana, en varmasti muuta tee kuin silittelen masua ja nautin siitä, että siellä on asukki. Tämä on se ruusunpunainen kuva, johon ei oteta huomioon mahdollista raskauspahoinvointia, närästystä ynnä muuta ikävää. :D

Viikonloppu olisi pian aluillaan ja sehän todennäköisesti menee todella nopeasti. Sunnuntaiaamuna ajattelin ensimmäisen ovistestin tehdä. Eilen ässäiltiin ja tänään olisi tarkoitus vielä ässäillä. Sen jälkeen jätetään petipuuhat inssin jälkeiseen aikaan. Huh, nyt pitää keksiä itselleen muuta ajateltavaa ja tekemistä, ettei viikonloppua hötkyä tämän takia. :D

Marjana kp 10/28-30 yk 24

Vierailija
48/402 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Pidän sormet ristissä että olisi molemmilla puolilla munarakkulat! Nautinnollista viikonloppua ja onnea ensi viikolle!

Nassukka81: Hyvä että kivut hellittivät!

Maarunen: Tervetuloa mukaan!

Ansku: Olen kysynyt gyneltä vuodon niukkuudesta, mutta en nyt ihan tällä viikolla. Eli, kävin viime kierron oviksen aikoihin viimeksi ultrassa ja silloin nimenomaan siitä syystä että viime kierron vuodot jäivät niin vähäiseksi. Tässä vaiheessa kiertoa gyne ei voi sanoa asiaan juuta eikä jaata, vaan hänen täytyy nähdä se tilanne kohdussa ja silloinkin loppukierrosta, jotta hän näkee josko se limakalvo on kasvanut. Nyt olen tosiaan viime aikoina käynyt ultrassa jo useamman kerran ja maksanut siitä itseni kipeäksi, joten yritän malttaa odottaa tämän ja ensi kierron, ennen kuin menen uudelleen. Saa nähdä miten onnistuu. Voi olla että ensi tädin jälkeen soittelen ja kyselen josko annostusta pitäisi nostaa.

Itseäni stressaa aina ovista bongatessa että saadaanhan se varmasti hyödynnettyä. Piinailu on siihen nähden rentouttavaa :)

ON: Yritän epätoivoisesti olla stressaamatta vuodon niukkuudesta. Se on lievästi sanottuna vaikeeta. Toisaalta tässä vaiheessa kiertoa asialle ei kuitenkaan voida mitään. Laitan kaiken uskoni siihen että limakalvo oli 0,5 paksumpi viime ultrassa, joten jotain on kuitenkin tapahtunut.

Huomenna herätys 4-aikaan ja lähtö kohti Yllästä. Toivottavasti rentouttava ja ihana loma tiedossa. Juuri riitelimme mieheni kanssa, joten sitä kaivataan. :)

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!

Lomani aikana tuskin pääsen koneelle, joten olen hetken hiljaisena :) Onnea kaikille alkukiertoon, etenkin Marjanalle!

Alexandra, kp4, yk6+km+yk7

Vierailija
49/402 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat tajus vihdoin toissa päivänä häipyä.

Mulla mieli ihan maassa. :'( Joka paikassa nään vauvoja, raskaana olevia ja kuulen vauvauutisia ja puhutaan niin varmasti siitä, että kyllä meille vielä iltatähti tulee (vaikka eivät ole raskaana, mutta suunnittelevat etukäteen tulevaa)... Tottakai olen kaikkien puolesta tosi iloinen, mutta en voi sille mitään että se kirpasee samalla sisintäni. :'( Yritän olla positiivinen, mutta kamalan herkkis olen nykyään, johtuukohan ihan tästä vauvakuumeesta?

Miten teillä muilla menee nuo fiilikset?

Rentouttavaa viikonloppua. :)

Vierailija
50/402 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mami, aivan samoja fiiliksiä mullakin. En oikein osaa edes lähipiirin lapsista iloita kuten ennen. Joka toinen vastaan kävelevä nainen tuntuu olevan raskaana ja joka kerta raskausmahan nähdessä kirpasee..

on: eilen lenkillä sain miehen kanssa puhuttua vauvajuttuja ja selitettyä näitä mun kiertoja. mies tuntu olevan kiinnostunut oikeasti.. meinas itku tulla mulle kun totesin et ei taida meille vauvaa tulla tänävuonna. Puhuttiin sit taas adoptiostakin, siihenkin tuntuu olevan ikuisuus ennen ku pääsee prosessin aloittamaan.

Menkatkin sit alko alkutuhruttelun jälkeen reippaasti. eli tänään kp 2/23-34 yk 4, voi lisäillä listaan. Hyvä puoli täs lyhyes kierros on se et seuraava ovis voi olla jo ens viikon viikonloppuna! kunpa ovistikut ehtis tulla ennen sitä :)

Vierailija
51/402 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi Mami, NIIN tuttuja tuntemuksia sulla! Must tuntuu siltä, että MIHIN vain katsonkin, siellä on raskaanaoleva nainen ja/tai lapsi kärryissä. Ja se risoo, nippaa, satuttaa, suututtaa, surettaa, itkettää.. Olen ihan hirveän KADE, vaikka yritän olla jokaisesta onnellinen heidän puolestaan.

Mutta sitten aina välillä tulee ihania iloisia hetkiä, kun kuulee uudesta raskaudesta. Kuten Eleanoora marraskuisista! Tulin hänen uutisestaan ihan tosi hyvälle mielelle, koska se antaa toivoa meille kaikille pitkänmatkalaisille!! ;-)

Lucija: Ihanan ymmärtäväinen mies sulla. Monelle miehelle nimittäin adoptio ei ole vaihtoehto, joten tosi hyvä, että sulla on adoptiomyönteinen mies :-) Vaikka varmasti teille tulee omiakin lapsia! Mulla aina välillä kummittelee adoptiovaihtoehto mielessä, mutta mulla on päinvastainen ongelma kuin sulla; ikää olis vaikka muille jakaa joten mahdollisuudet ovat normaalia kapeammat :-(

Oma napa sairastaa. Eilen aamulla alkoi liiankin tutut oireet eli epäilen poskiontelontulehdusta :-( Ja olo on sen mukainen = aivan hirveä. Sain antibiootit kyllä tästä aamusta onneksi, mutta kohta pitää mennä lentokoneeseen ja se ei kyllä yhtään tunnu hyvältä ajatukselta..! :-(

Mutta, hyvää viikonloppua itse kullekin ja tsemppiä piinailuun ja vauvakuumeeseen!!!

Gabriela kp5/27-31

Vierailija
52/402 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Pimpelipom, Helmi86, Lucija ja Maarunen!

Ansku; tuo joka toinen päivä kuulostaa hyvältä tahdilta - jostain muistan kuulleeni, ettei liian useinkaan olisi välttämättä hyvä peittoja heilutella, simppoja ei kai oikein sitten riitä!

Alexandra; luulisin, että niukat vuodot eivät sinällään välttämättä tarkoita ongelmaa, kannattanee luottaa tuohon että limakalvon kasvua on kuitenkin näkynyt.

Marjana; Luulenpa minäkin että nuo taloudelliset asiat järjestyvät sitten kyllä jotenkin. Teillä koittaa jännät paikat, toivotaan että ovis saapuisi juuri silloin kuin pitääkin! Ja tosiaan, hyvin mielenkiintoista varmasti nähdä olivatko tuntemuksesi oikeassa munarakkuloiden suhteen, toivotaan että näin on.

Outimj; minä ajattelisin jotenkin niin, että se aika kierrosta, jolloin tekee mieli eniten, juurikin on se hetki, jolloin raskautumisen mahdollisuus on suurin. Olikohan se LH-hormoni, jonka pitoisuudessa ilmenee voimakas piikki juuri ennen ovulaatiota, ja joka vaikuttaa myös niihin haluihin.

Nassukka; kysta-teoria kuulostaa minusta aika todennäköiseltä. Minulla lienee ollut kerran tällainen, ja kivut olivat kyllä kauheat! Onneksi alkaa helpottaa.

Mami; ymmärrän kyllä tunteesi kovin hyvin. Meillä kun on jo kaksi tyttöstä ja kolmannen yrityskin niin alussa, en itse sinällään tule surulliseksi tai ahdistu vauvojen tai raskaana olevien näkemisestä, mutta kyllä se on kummallista miten julmetun paljon niitä vauvoja ja pyöreitä masuja on alkanut näkyä tämän yrityksen aloittamisen jälkeen!

ON; täällä ässäilyt hyvässä vauhdissa ja tänään jatketaan! Olen ollut hieman epävarmoin mielin tästä kolmannen lapsen toivomisesta, mutta tuntuu että nyt vauvakuume sen kun kasvaa. Ehkä se kuitenkin on niin, että sitä saattaisi myöhemmin katua jos ei olisi antanut lapsille ainakin mahdollisuutta tulla, tuskin ne työasiat tai taloudellinen tilannekaan sitten kun elämää joskus katsoo taaksepäin niin kovin merkittäviltä tuntuvat. Kokonaan eri asia toki on suodaanko niitä lapsia, mutta meillähän toki jo on kaksi, joten nöyrin ja kiitollisin mielin tässä toki liikkeellä ollaan.

Liisuli kp 7/22-27 yk2

Vierailija
53/402 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vielä lisätä, että meillähän on jo kaksi lasta, joista olen todella kiitollinen ja onnellinen, mutta silti se kirpasee kun kolmatta ei kuulu. Tuntuu että yllättävän moni pitää niin itsestään selvänä että lapsia tehdään tuosta noin vaan. :(

Ja kaiken näiden fiilisten keskellä kyllä iloitsen täysillä just esim. Elen puolesta joka nyt plussasi. :) Vaikea selittää näitä sekavia tunteita, mutta kyllä te varmasti ymmärrätte mitä Mami koittaa selittää. ;)

Vierailija
54/402 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyisi alkaa kirjoitella työhakemuksia, jotenkin se on niin rankkaa, että pakenin tänne :) Paljon on tullut uusia mukaan, tervetuloa! Toivottavasti saadaan tähän pinoon vähintään yhtä monta plussaa kuin marraskuisiin on siunaantunut, ihania uutisia niin paljon! Alkaa itseäkin aina jännittää kun, joku ilmoittaa haamun tai plussan pärähtäneen testiin.. ja ne kuvat testeistä, oioi! Minä kanssa näen joka paikassa raskaana olevia naisia.. kyllä se vähän kirpaisee, mutta enemmän on vaan sellainen jännittynyt olo, että koskahan itsellä on tuollainen ihana massu. (katsotaan sitten kun täti kurvaa parin viikon päästä paikalle, että kuinka positiivisesti jaksan suhtautua..)

Nyt on oviksesta 3-4 päivää ja totta kai kuulostelen jo oireita ja vahtaan tuntemuksia. Vasemmalla puolelle nipistelee välillä.. ja väsyttää.. eli toisin sanoen: ei mitään oireita. Ensi viikon alussa voisi tapahtua kiinnittyminen, eli ehkä sitten jotain.. esikoisesta muistan, että kiinnittymisvuotoa kyllä tuli vähän.. no se omasta navasta nyt.

Parane pian Gabriela, ikävältä kuulostaa :( Muille tsemppiä ässäilyihin, piinailuihin (Ansku ainakin?) ja tädin selättämiseen!

Outi kp20/31-35 (oviksen mukaan nyt vähän päivitettynä)

55/402 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on ollut suorastaan melankoliaa havaittavissa. Tsemppiä nyt joka ikiselle ja nauttikaa ihanista kevättalven päivistä!

Minäkin näen vauvoja ja raskaana olevia naisia joka paikassa ja tottakai se kirpaisee joka kerta, kun yrittämistä on ollut vaikka kuinka kauan.

Täällä on suurin osa kuitenkin vasta yrittämisen alkutaipaleelle, joten älkää turhaan murehtiko. Pitäkää mielessä ne prosentit, että suurin osa raskautuu ensimmäisen vuoden kuluessa ehkäisyn pois jättämisestä. Sitten on toki meitä, joilla kuluu kauemmin, mutta meilläkin on silti mahdollisuus, eikä pyyhettä kannata heittää kehään. Uskon, että jokaisella on tässäkin elämän tilanteessa niin paljon hyviä asioita, joista kannattaa vaan nauttia nyt. Nautitaan siitä vauvamasusta sitten, kun on sen aika.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Marjana kp 11/28-30 yk 24

56/402 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä enemmän jännittää mitä lähemmäs ovista mennään! Voi itkujen kevät, kun se osuisi kiltisti tiistaille, kuten on kaavailtu ja päästäisiin inssi tekemään silloin.

Eilen ei ässäillessä ollut vielä mitään tuntemuksia oviksen suuntaan. Ei se ehkä siis liian aikaisessa ainakaan tule, mutta kunhan ei venyisi liian pitkälle sitten. Pitää tuossa myöhemmin tänään ovistestiä tehdä jo varmuuden vuoksi. Toisekseen on hyvä saada 1-2 negaa ennen ovisplussaa, niin voi varmasti sanoa mistä asti se on plussaa näyttänyt. Seksiä emme harrasta enää ennen inssiä, mikä tuntuu suorastaan kamalalta, että ei voi varmistella tässä vaiheessa. :D

Pikkuhiljaa hysteeriseksi muuttuva

Marjana kp 12/28-30 yk 24

Vierailija
57/402 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjanalle tuli toivottamaan hirmusti tsemppiä tulevaan. Toivon että kaikki osuisi kohdalleen ja sujuisi nappiin ja se plussakin sieltä viimein tulisi! Peukkuja siis sinne ihan mielettömästi!

Plussatuulia kaikille muillekin!

Ele rv4+4 (joka kärsii ajoittaisesta minimaalisesta rusehtavasta vuotelusta mutta yrittää pitää hymynhuulilla kaikesta huolimatta)

Vierailija
58/402 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mami: Mulla on ollut hieman samanlaisia fiiliksiä. Tuntuu, että kaikki ympärillä olevat ihmiset on raskaana. Ja niin kovasti kun toivoo sitä omaa kääröä syliin, on pakko myöntää että välillä tuntuu pahalta. Olen kylläkin iloinen jokaisen puolesta! =)

Gabriel: Koita parantua! Ja muista levätä riittävästi.

outimj: Onnea työnhakuun! Ja ilmoittele heti jos oireita ilmaantuu tai päätät tehdä testin =)

marjana: Kiitos ihanasti tsemppi viestistä! Sitä välillä vaan unohtaa, että on itse yrittänyt vasta niin vähän aikaa. Ja kun päätös vauvan yrittämisestä on tehty, niin tietenkin toivoo, että sen saisi heti :D Ollaan ehkä liian malttamattomia täällä ;) Ja hurjan paljon tsemppiä tiistaihin. Toivottavasti kaikki menisi hyvin, ja pääsisitten tekemään inssin!

Itselläni on ollut mahan vihlaisuja ja outoja tuntemuksia muutaman päivän. Varsinkin silloin kun jotain tekee. Luin jostain, että jos kierto on hirveän lyhyt, voi ovis olla jo todella aikaisessa vaiheessa. Testejä en ole tehnyt, mutta ässäilty on ja paljon :D Täytyy tässä lähipäivinä tarkkailla kehoa minkälaisia tuntemuksia on. Ilmoittelen kyllä heti tänne =)

Kevätpäivän jatkoa kaikille!

Vierailija
59/402 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana, en minä ainakaan ole ollenkaan alla päin :) Ennemminkin on sellainen iloisen jännittynyt olo. Ja ihan totta, kyllä nyt täytyy nauttia vaan kaikesta mitä on. Ja just näistä ihanista kevätpäivistä varsinkin. Haluan kuitenkin ottaa tästä vauvakuumeilustakin kaiken ilon irti, kirjoitella ja ihmetellä ja kuulostella olotiloja. Ja tehdä testejä (vielä en ole sortunut).

Pidän sinulle peukkuja, että ovis olisi kohdillaan! Hirmuisen jännittävää!

Elelle pakko sanoa, minulla oli raskauden alussa vuotelua enemmän ja vähemmän. Mutta tuolla tuo 1v 11kk tuhisee omassa sängyssään :)

Helmi, kiitos! Sain jonkinlaisen hakemuksen kirjoitettua.. on se vaan aina niin hankalaa. Ja tulehan sinäkin jakamaan tuntemuksesi ja oireesi, kun niitä ilmaantuu!

Omaa napaa, tänään on ollut outoja tuntemuksia vasemmalla puolella. En osaa oikein selittää, mutta tuntuu siltä kuin siellä olisi pieni pallura.. sellaista tylppää tuntemusta, ei siis satu. Selkää, vasenta nivusta ja vatsaa on vähän särkenyt ja olen ollut nälkäisempi kuin aiemmin. Todellisuudessa siis varmaankin ilmaa vatsassa ja menkat alkamassa :D

outi kp22/31-35

60/402 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmi: Yleensähän se luteaalivaihe on noin pari viikkoa, joten jos kierto on lyhyt, on ovulaatiokin aikaiseen. Kannattaakin siis hyödyntää. ;)

Outi: Ehdottomasti tästä vauvakuumeilusta tuleekin ottaa kaikki irti ja kuulostella oireita. Nimenomaan hyvällä fiiliksellähän se on ihanan kutkuttavan jännittävää. Ja täysin hölmöä. :D Arvaa vain kuinka paljon testejä minä olen tehnyt. Se on vaan niin hauskaa, vaikka raskaustestit on niitä negoja olleetkin. Tuskin nuo oireet sinulla ainakaan menkkoja vielä enteilee. Toivottavasti ovat siis hyvän edellä tuntemuksia.

Ele, minä olen niin iloinen sinun puolestasi! Nyt voi sitten sanoa, että turhaan murehdit kiertojen heittelyjä tai mitään siitä, että tuleeko sitä kolmatta enää. Kyllä se sieltä on tulossa! Onnea sydämeni pohjasta! *halaus*

ON: Minä en oikeasti meinaa kestää housuissani! Tiedättekö mitä? Minä menin sähläämään tämän iltaisen ovistestin kanssa ja tein sen siis täysin väärin ja Clearblue ei antanut minulle mitään tulosta! En sitten raaskinut uutta enää tehdä vaan teen huomisaamuna. Nyt on alavatsalla sellaisia jomotuksia, että minua oikeasti pelottaa sen testin näyttävän aamulla plussaa. Toivottavasti ei vielä kuitenkaan, kun en tiedä saisinko huomiselle mitään inssiaikaa. Rupean kyllä itkemään, jos sitä inssiä ei päästä tekemään tässä kierrossa. Eihän siinä mitään, jos olisi vapaalla tai edes samalla paikkakunnalla töissä, että pääsisi sinne toimenpiteeseen mihin aikaan vaan käymään.

Minulla on kädet ristissä kainaloita myöten, että testi on plussalla tasan tarkkaan tiistaiaamuna.

Ja että nämä jomotukset on vasta enteilyä ja munarakkuloiden kasvua...

Marjana kp 12/28-30 yk 24