Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa maalaisen Hesassa

Vierailija
28.02.2012 |

Näyttää raitsikalle pysähtymismerkkiä. lol

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lol

Vierailija
2/86 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touché!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en näyttänyt merkkiä. Oli myöhäinen ilta ja hiljainenn liikenne. mutta siitä eteenpäin en ole luottanut, että ratikka automaattisesti pysähtyisi.

Vierailija
4/86 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä miljoonakaupungissa pitää kyllä näyttää, samalla pysäkillä pysähtyy monia ratikoita, mistä ne muuten tietää mihin mä aion.

Vierailija
5/86 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadilaiset on niin nuivaa sakkia, ettei huomaa vaikka meteori tippuis selän taakse

Vierailija
6/86 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raitiovaunut pysähtyvät, jos pysäkillä on matkustajia - ei toki ole haitaksi vinkata pysäytysmerkkiä omalle ratikalle, etenkin jos pysäkiltä kulkee useita raitiolinjoja."

Tuo HSL sivuilta. Ja joo, olen itse kokenut sen että ratikka painaa etenkin huonolla säällä pysähtymättä ohi jos ei kättä heilauta, kun on yksin pysäkillä.

Mut mä olenkin vain tämmönen ekan polven stadilainen, melkein maalainen siis. Kyllä mun vanhemmat on jopa Espoosta. ;)

Vierailija
7/86 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimim. nähnyt hämmästyneitä ilmeitä kampin keskuksen kohdalla kolmosen päräyttäessä ohi kun kukaan ei heilauttanut kättä.

Vierailija
8/86 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

stadilaiset tietää kyllä että spora pysähtyy huitomattakin.

Vierailija
9/86 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sporat automaattisesti pysähdy jos esim kyydistä ei kukaan ole poistumassa eikä pysäkillä olija näytä haluavan kyytiin. Vai kuvitteletteko, että se kuski pysäyttää vaunun, avaa ovet ja seisoo siinä vaikkei kukaan ihminen liiku sisään tai ulos?

On multa mennyt dösäkin pysäkiltä ohi, kun kukaan ei näyttänyt merkkiä (meitä oli siinä 5) ja linjalla kulki vain yksi bussi. Oli ilta ja dösät kulki harvoin. Siinähän odoteltiin yli 20 min seuraavaa.

Vierailija
10/86 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seisot pysäkillä joka on useamman linjan pysäkki.

Kyllä se ratikka voi ohittaa periaatteessa jopa yöllisen Lasipalatsin pysähtymättä jos ei kukaan halua siitä ulos eikä ketään näytä haluavan sisälle.

Vierailija
11/86 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä miljoonakaupungissa pitää kyllä näyttää, samalla pysäkillä pysähtyy monia ratikoita, mistä ne muuten tietää mihin mä aion.

Hesassa jokaisen ratikan on velvollisuus pysähtyä pysäkillä aina kun siinä on joku

Vierailija
12/86 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysähdy, kuski on tehnyt virheen: http://www.hsl.fi/FI/matkustajanopas/hyvatietaa/Sivut/pysahtymismerkki…

Joskus olen kyllä kuullut, että poikkeusreittiläisiä pitäisi huitoa erikseen pysähtymään.

Vierailija
13/86 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sporat automaattisesti pysähdy jos esim kyydistä ei kukaan ole poistumassa eikä pysäkillä olija näytä haluavan kyytiin. Vai kuvitteletteko, että se kuski pysäyttää vaunun, avaa ovet ja seisoo siinä vaikkei kukaan ihminen liiku sisään tai ulos?

On multa mennyt dösäkin pysäkiltä ohi, kun kukaan ei näyttänyt merkkiä (meitä oli siinä 5) ja linjalla kulki vain yksi bussi. Oli ilta ja dösät kulki harvoin. Siinähän odoteltiin yli 20 min seuraavaa.

Otapa yhteyttä HKL ellet usko. Jokaisen ratikan pitää pysähtyä pysäkillä jos joku siellä seisoo. Onnikoille pitää näyttää merkki

Vierailija
14/86 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kun istuu taksissa etupenkillä...

Vierailija
15/86 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisempina aikoina kannattaa näyttää.

Vierailija
16/86 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, pysähtyykö, ja se, pitäisikö pysähtyä, ovat eri asioita. Miten voit väittää, että aina pysähtyvät, jos monilla on vastakkainen kokemus...

Vierailija
17/86 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesassa jokaisen ratikan on velvollisuus pysähtyä pysäkillä aina kun siinä on joku

ei ne silti toimi niin, koska niitä ajaa ne maalaiset ex-bussikuskit, jotka odottaa sitä merkkiä. ;)

Vierailija
18/86 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelee pyöräteillä.

Tai jää toljottamaan kaikkien tielle, tyyliin rullaportaiden alapäähän tai yläpäähän.

Nojaa, en mä ole kyllä juurikaan huomannut mitään erityisiä maalaisten merkkejä. Tietysti maalaiset aina valittaa, kun kahvilat on niin kalliita. Mut kun ne on.

Ja lisätään vielä, että maalaiset ei ole kyllä mua helsinkiläisenä ärsyttäneet. Olen myyjänä ystävällisesti neuvonut kulkureittejä joskus ja muutenkin ollaan oltu ystävällisiä puolin ja toisin.:)

Vierailija
19/86 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysäkki sellainen että siitä menee busseja ja ratikoita - eikä läheskään aina kukaan nouse ratikan kyytiin/kyydistä kyseisellä pysäkillä.

Menen tuosta päivittäin, ja ei tosiaan läheskään aina ratikka pysähdy jos sille ei kukaan pysäkillä huido (eikä kukaan jää poiskaan).

Jos ei pysähdy, kuski on tehnyt virheen: <a href="http://www.hsl.fi/FI/matkustajanopas/hyvatietaa/Sivut/pysahtymismerkki…" alt="http://www.hsl.fi/FI/matkustajanopas/hyvatietaa/Sivut/pysahtymismerkki…">http://www.hsl.fi/FI/matkustajanopas/hyvatietaa/Sivut/pysahtymismerkki…;

Joskus olen kyllä kuullut, että poikkeusreittiläisiä pitäisi huitoa erikseen pysähtymään.

Vierailija
20/86 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on kuitenkin se, että suurinosa stadilaisista on maalaisia jos maalainen määritetään siten että on muualta muuttanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi