Mistä tunnistaa maalaisen Hesassa
Kommentit (86)
Siitä kun istuu taksissa etupenkillä...
Aina tietenkin etupenkillä. Miten juttelet kuskin kanssa jos olet takapenkillä?
kävelee pyöräteillä.
Tai jää toljottamaan kaikkien tielle, tyyliin rullaportaiden alapäähän tai yläpäähän.
itse olen kyllä huomannut, että usein helsinkiläiset teiniporukat tungeksivat kulkuväylillä, mutta niinhän teinit tekee kaikkialla.
Ihan ihme ketju. Ei mitään tuollaisia ole. Helsinki on täynnä NIIN monenlaista porukkaa, että varmaan kaikki maalaiskliseet löytyvät myös eri helsinkiläisiltä ihmisiltä.
Hyvähän se toki on, että on olemassa kotiseuturakkaus ja sellainen "oma kaupunki" -tunne. Mutta ikävää, jos helsinkiläisillä se perustuu siihen, että vertaillaan itseä muihin. Asun itse Helsingissä (toistaiseksi, mutta muutan varmaan pois, kun asuminen on niin kallista ja muistakin syistä), mutta olen kotoisin pienemmästä kaupungista, joiden ihmisillä kotiseuturakkaus perustuu nimenomaan siihen paikkaan, kaupunkiin ja sen ominaispiirteisiin - joita ovat miljöö, luonto, historia... Jossain muualla listaan voisi kuulua ihmisetkin.
Kai Helsingissä itsessään jotain hyvääkin on, johon voisi tuntea kuuluvansa, se sijaan että etsisi vain eroa muihin?
JA kävelee kuolleen yli luullessaan, että niin kuuluu kaupungissa tehdä.
Aina tietenkin etupenkillä. Miten juttelet kuskin kanssa jos olet takapenkillä?
Miten se vaikeutuu takapenkistä?
Aina tietenkin etupenkillä. Miten juttelet kuskin kanssa jos olet takapenkillä?Miten se vaikeutuu takapenkistä?
On se kohteliaampaa mennä eteen jos yksin menee, ei tarvi peilille jutella
taksissa. Takapenkiltäkin voi jutella ihan tarpeeksi hyvin. Jos ajattelette, että taksikuski haluaa teidät etupenkille, miksi ne kuitenkin aina avaavat takaoven?
keskellä eikä oikealla. Jos maalaisia on kaksi, ne seisovat vierekkäin. Tiedoksi: oikealla seistään, vasen kaista jätetään niille, joilla on kiire just siihen seuraavaan metrojunaan tai liityntäbussiin.
paljasjalkainen stadilainen ja istun taksissa aina edessä!
tunnistaa ihan vain kartasta ja sojottavista etusormista, kun kierrämme nähtävyyksiä tai näemme muuten vain jotain kivaa. asuin joskus aikoinani muutaman vuoden helsingissä, enkä silti oppinut liikkumaan kuin ihan keskustassa, joten kartta on aina saatavilla ja useimmiten jopa näkyvillä kädessä.
saa pysäyttää ja tulla juttelemaan. emme pure.
Takseja on muuallakin kuin Helsingissä ja ihan samat "etikettisäännöt" niissä on muissakin kaupungeissa.
Sepänpuiston liepeillä. Stadilaisia ollaan, mutta harjoiteltiin lukemaan karttaa:) Tuli siihen avulias paljasjalkainen vanhempi nainen kyselemään minne matka. Kerrottiin, että ollaan menossa paloasemalle ja harjoitellaan vain kartan lukemista. Siitä huolimatta neuvoi meille reitin jossa mahdollisimman vähän ylämäkeä ihan vain jutellakseen niitä näitä. Niin oli ystävällinen ja avulias stadilainen.
On multa mennyt dösäkin pysäkiltä ohi, kun kukaan ei näyttänyt merkkiä (meitä oli siinä 5) ja linjalla kulki vain yksi bussi. Oli ilta ja dösät kulki harvoin. Siinähän odoteltiin yli 20 min seuraavaa.
Olisko kannattanut näyttää merkkiä? Ja jopa 20 minuuttia jouduitte odottamaan? Voi kauhea kuinka pitkä aika odottaa ihan vain omaa tyhmyyttään..
Mä olen Espoosta ja kun muutin pienempään kaupunkiin olin ihan ihmeissäni kun bussit pysähtyivät vaikkei niille näyttänyt merkkiä.
Takseja on muuallakin kuin Helsingissä ja ihan samat "etikettisäännöt" niissä on muissakin kaupungeissa.
Häh, mitkä "etikettisäännöt"?
Maalaisen tunnistaa siitä, että hän käyttää sellaisia sanoja kuten "raitsikka" ja "Hesa".
Näyttää raitsikalle pysähtymismerkkiä. lol
seisoo liukuportaissa vasemmalla puolella.
Helsinkihän on maalaispitäjä.
t: nimim. Kotikaupungissani on 12 miljoonaa asukasta
...täällä helvetiassa monikin asuu. Työn perässä ollaan tultu ja kymmenen vuotta asuttu, ilman että olisi tullut tunnetta, että nyt asutaan kotikaupungissa.
Aidon helsinkiläisen tunnistaa siitä, että se harppaa sujuvasti kadulle kuolleen yli ja vielä valittaa siitä kunnossapidolle.