Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Mitä tehdä kun mies aikoo raahata kaikki romppeensa yhteiseen kotiin.

Vierailija
28.02.2012 |

Siis tarkoitan huonekaluja. Meille on tulossa ainakin kirsikanvärinen keinoainekulma-atk-pöytä, puhkipierty rumanvärinen kangassohva kiinteällä kankaalla, suuri kokoelma erilaisia kippoja ja kappoja (peräisin miehen äidin ja mummin sotahätävaravarastosta), risa silityslauta (mulla olisi ehjä) vanhat vaahtomuovipatkat ja lastulevyrunkoiset sängyt joiden päällä näitä patjoja pidetään.

Vetääkö heti tiukka linja vai tuleeko tästä pitempi projekti. Auttakaahan kokeneet.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioista ei voi kiistellä, mutta rikkinäisiin tavaroihin pitää olla tiukka linja. Esimerkiksi jos silityslautaa ei ole korjattu 3 kk kuluessa, niin roskiin jne.

Ja maku ja tyyli vaikuttavat. Oikeasti, jos on tottunut tavaroihin, niin pelkistetty linja voi andistaa ja tuntua autiolta ja sille "miimikolle" paljon tavaraa normalin rajoissa sisustus voi kanssa ahdistavalta. Toivottasti seksi luistaa ja tasoittaaa tuota yhteiselon alun särmiä.

Vierailija
42/94 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että muutatte kaikki sängyt sinne makuuhuoneeseen. Varmasti vähän hankalaa. Petaat itsellesi sängyn omaan sänkyysi, mies sitten voi valita omistaan. Sitten siitä kolmannesta sängystä voi tehdä vitsin, jonka murjaisee aina vierailijoille. Tyyliin anopin varavuode. Uskoisin, että mies pikkuhiljaa ymmärtää tilanteen naurettavuuden kun könyää sänkyjem väliä seksiä varten.

Sohvassa sama juttu. Vanha sohva vaan kunniapaikalle. Kun saat säästettyä sohvarahat, niin uusi sohva vaan siihen vanhan eteen. Uuden sohvan voi perustella just sillä, että halusit nojatuoliin sopivan.

Oikeasti, miehelle kannattaa varata joku nurkka omille romuille, muuten sisustat mielesi mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden huoneen voi sisustaa miehen tavaroilla. Sitä voi käyttää myös vierashuoneena tai muokata myöhemmin lastenhuoneeksi. Oikeastaan kulunut sohva on huippuvalinta lapsille.

Vierailija
44/94 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältyt karmivilta kodinsisustusjutuilta...

Vierailija
45/94 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomioimatta! Siis selvää tulevaa riidanaihetta.

Vierailija
46/94 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi vain sanoa, että vanha keitin hajosi? En voi ymmärtää, miksi näin yksinkertaisesta asiasta pitäisi tehdä tuon vaikeampi?

Anoppihan tuo tilalle uuden.

Vierailija
47/94 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vastaavalla kankaalla olevaa ei googlen kuvahaku löytänyt, mutta linkin sohva on melko lailla miehen sohvan henkinen. Väri on kuitenkin hallitsevamman tumman siniharmaa, ja keskellä sohvaa kangas on kulunut puhki. Mutta tuollaisen kanssa mun pitäisi nyt muuttaa saman katon alle. Ei kiitos.

http://94.246.113.70/image/images/65/6509348877.jpg

ap

Vierailija
48/94 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan mies "tarvitsee" oman tilan yhteisessä asunnossa ollakseen onnellinen. Moni mies ei vaan osaa analysoida itseään ja tuo oman tilan tarve tulee esiin järjettömänä paskan keräilynä ja joustamattomuutena.

Meillä asia ratkaistiin niin, että mies sai oman huoneen. Vaatehuoneesta tuli miehen valtakunta, jossa hän näpertää harrastuksensa parissa ja jonka on sisustanut niin kuin itse haluaa. Siellä on hänen tavaroistaan ne, jotka eivät yhteiseen sisustukseen sopineet. En meinannut uskoa todeksi kuinka paljon tämä vaikutti yhteisasumisemme ilmapiiriin. Olemme läheisempiä ja rennompia nyt kun sopiva kompromissi saatiin aikaan. Suosittelen!

Vierailija
49/94 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää ole nyt pelkkä muuttojuttu. Jos toinen on hamstraaja, niin se pitää vaan hyväksyä. Ei toista voi väkisin muuttaa. Miehellä voi olla kykyä henkiseen kasvuun, mutta jos ei ole niin minkäs teet.

Toi sohva olis kyllä dealbreaker.

Vierailija
50/94 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tajusin, ettei yhteisessä kodissa ole MINUN huonekaluja kuin kirjahylly. Omat opiskelijabudjetilla ostetut kamat jäivät kevyesti töissäkäyvän ihmisen budjetilla ostettujen varjoon. Onneksi miehellä on hyvä maku ja sisustanut tyylikkäästi :) Sen sijaan keittiötavarat on suurin osa minulta peräisin, samoin liinavaatteet.

Kompromisseja se parisuhde on, mutta jos apn tilalle joutuisin, lähtisin kävelemään..

Vierailija
51/94 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on vahvan kirsikanvärinen ja pöytätason muoviviilusta ja parin hyllyn edestä on repeytynyt suuria paloja irti niin että lastulevy näkyy. Hyllyt ovat käyristyneet kirjojen painosta.

http://image.nettix.fi/extra/itemimg/918501_918600/atk-poyta-918518_l_1…

Vierailija
52/94 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä aikoinaan muutin miehen kämppään, kuorma-auto haki ensin miehen tavarat pois ja sitten tuotiin minun kämpästä tavarat tilalle. Miehellä oli kaikenlaisia sieltä täältä haalittuja kalusteita (rocky-vuodesohva, 70-luvun kirjahylly, joku kauhea sotkan pyökkihökötys jne..), minulla taas ajatuksella hankittuja. Ei suuremmin tarvinnut taistella omien kalusteitteni puolesta, mutta kyllä tuosta muutosta on kaveripiirissä vitsailtu.

Vierailija
53/94 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan kanssa vaan eroon noista tavaroista - ja mieluiten yhdessä päättäen :). Me olemme asuneet yhdessä nyt alle kaksi vuotta ja meillä on yhä esim. kaksi (huonokuntoista!) sililyslautaa. Jos mies itse silittäisi, olisi varmasti hankittu jo uusi ja ehjä silityslauta. Myös molemmat silitysrautamme ovat 90-luvulta ja hänen raudassaan on jopa ruostetta (joten se pysyy visusti kaapissa).

Jotkin miehen hankkimat huonekalut ovat kyllä ihan ok - joskin itse en olisi ikinä sinistä sohvaa hankkinut. Ja uusista hankinnoista pystymme aika hyvin pääsemään yksimielisyyteen. Jokin aika tässä vielä menee, että saadaan kodista hiottua pois ne huonekalut/esineet, jotka toista eniten häiritsevät. Muutossa lähti pois eniten minun huonekalujani, joten nyt on pääasiassa enää varaa vähentää miehen huonekaluja (mutta minulla on kylläkin pikkusälää, josta varmasti hänen mielestään pitäisi päästä eroon...). Mies on ihana, joten en häntä tämän huonekaluasian takia vaihtaisi - eikä hänkään varmasti minua :D.

Vierailija
54/94 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan mies "tarvitsee" oman tilan yhteisessä asunnossa ollakseen onnellinen. Moni mies ei vaan osaa analysoida itseään ja tuo oman tilan tarve tulee esiin järjettömänä paskan keräilynä ja joustamattomuutena.

Meillä asia ratkaistiin niin, että mies sai oman huoneen. ...

Aikuiselle miehelle oma huone! Ja tuo järjetön paskan keräily tukee kyllä mehukkaasti vaikutelmaa, joka syntyy mm. tuosta ap:n sohvakuvailusta.

:D (Olen pahoillani, että tämä naurattaa - varmasti tilanne on ap:lle rankka. Mutta ehkä hänkin vielä joku päivä nauraa tälle!)

Vierailija
55/94 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vastaavalla kankaalla olevaa ei googlen kuvahaku löytänyt, mutta linkin sohva on melko lailla miehen sohvan henkinen. Väri on kuitenkin hallitsevamman tumman siniharmaa, ja keskellä sohvaa kangas on kulunut puhki. Mutta tuollaisen kanssa mun pitäisi nyt muuttaa saman katon alle. Ei kiitos.

<a href="http://94.246.113.70/image/images/65/6509348877.jpg" alt="http://94.246.113.70/image/images/65/6509348877.jpg">http://94.246.113.70/image/images/65/6509348877.jpg</a&gt;

ap

¨

Hyi helvetti! Meillä oli tuollainen mökillä jonkin aikaa. Kaverilta saatiin ilmaiseksi aikanaan. Ei ollut mitään muuta positiivista tuossa hirvityksessä kuin että sen sai varavuoteeksi vieraille. Ihan hirveä istua ja hemmetin ruman näköinen.

Ole ap tiukkana nyt sille miehellesi. Ei koti voi olla mikään tavarankeräilypiste. Ymmärrän sen että halutaan säilyttää tavaroita joilla on tunnearvoa, sohva ja atk-pöytä ei tosiaan kuulu tähän kategoriaan. Joku raja siihen "käytännöllisyyteenkin"! Taitaa oll sun miehellä insinöörin putkiaivot, kun ei estetiikasta tajua mitään.

Vierailija
56/94 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on vahvan kirsikanvärinen ja pöytätason muoviviilusta ja parin hyllyn edestä on repeytynyt suuria paloja irti niin että lastulevy näkyy. Hyllyt ovat käyristyneet kirjojen painosta.

<a href="http://image.nettix.fi/extra/itemimg/918501_918600/atk-poyta-918518_l_1…" alt="http://image.nettix.fi/extra/itemimg/918501_918600/atk-poyta-918518_l_1…">http://image.nettix.fi/extra/itemimg/918501_918600/atk-poyta-918518_l_1…;

Noi pitäisi kieltää lailla! Ihan hirveitä virityksiä, joita suomalaiset jostain syystä rakastaa. Miksei sitä tietokonetta voi laittaa ihan tavalliselle pöydälle, en ymmärrä. Inhoan sitä toimistofiilistä minkä tuollainen atk-laitos tekee.

Vierailija
57/94 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voi odottaa kahden aikuisen ihmisen suhteen olevan sellainen, jossa kompromissi tehdään tasapuolisesti silloin, kun toisen kanta on täysin lapsellinen ja vastuuton toisen kantaan nähden.

Jos miehellä ei ole mitään sisustusmakua eikä -halua, eikä hän ole valmis ottamaan myöskään minkäänlaista vastuuta yhteisen kodin sisustuksesta ja järjestyksestä, hänellä ei voi olla myöskään sanavaltaa siihen, mitä huonekaluja kodissa on.

Meidän kodissamme on enemmän miehen tavaroita kuin omiani, mutta kyseessä ovat laadukkaat ja esteettiset, keskenään yhteensopivat ja kotimme mittasuhteisiin sopivat huonekalut. Mikään niistä ei ole juuri sellainen, jonka itse ostaisin jos nyt saisin valita, mutta toisaalta omissa tavaroissani sellaisia oli vielä vähemmän (olivat vanhentuneet nopeammin, miehellä siis varmempi maku ja toisaalta hänellä on ollut enemmän budjettiakin hankintoihinsa). Enkä odota, että yhteen muuttaessa kaikki menisi uusiksi, jos mukiin menevää tavaraa on jo valmiinakin.

Mutta hyvänen aika sentään tuota ap:n miehen sohvaa ja atk-pöytää! Ja sänkyjen sijoittelusuunnitelmasta ei kai tarvitse edes erikseen mainita. Ei aikuinen ihminen sisusta kotiaan stressiä tuottavaksi romuvarastoksi, jossa ei edes ovia saa kunnolla auki! Mies tosiaan kuulostaa niinkin keskenkasvuiselta, että tarvitsisi varmaan sen oman huoneen.. Mutta asuinalueesta riippuen sekin voi maksaa maltaita, jos kodissa on oltava ylimääräinen huone vain sitä varten, että mies saa tavaroineen vetäytyä sinne kärsimään haavoittuneen uhmaikäisen egonsa oirehtimisia.

Kyllä meilläkin on miehellä oma työhuone, koska hän oikeasti tarvitsee sellaista. Mutta se, samoin kuin kaikki muutkin tilat, on sisustettu yhdessä pohtien ja vaihtoehtoja miettien siten, että ovat molemmille mieleisiä. Eli juuri niitä kompromisseja tehden. Kompromisseja on kuitenkin vaikea tehdä, jos toista ei voisi vähempää kiinnostaa mikään muu kuin muhkuraisten vaahtomuovipatjojen ja kuoriutuneiden lastulevykalusteiden säilyttäminen!

Aivan uskomaton tilanne, täytyy sanoa.

Vierailija
58/94 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai laita vaikka lukemaan tämä ketju. Ehkäpä saa siitä perspektiiviä?

Vierailija
59/94 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikooko hän pettää minua siksi, että teen lähes kaikki sisustusratkaisut meillä (kuten tuolla aiemmin joku esitti). Mies repesi nauramaan. Ei aio. Absurdi ajatus kuulemma.

Mutta tuo Rocky-sohva, myy se sille av-mammalle joka halusi sisustaa 90-luvun tyyliin. Siitä tulisi varsinainen olohuoneen centerpiece ja katseenvangitsija.

Vierailija
60/94 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asia on ratkaistu niin, että olohuoneen nurkassa on, yllätys yllätys; kirsikanvärinen atk-pöytä. Joo se ei todellakaan ole mikään kaunistus, mutta miehelle tärkeä. On tämä myös hänenkin kotinsa.

Kunhan joskus päästään muuttamaan isompaan asuntoon, mies saa kokonaan oman huoneen jos haluaa. Tykkää tosin kököttää olohuoneessa omassa nurkassaan, siinä on kuulemma hyvä: oma soppi mutta kuitenkin perheen keskellä

Ap, yritä löytää kompromissi, mies kuitenkin tarvitsee sen oman "luolansa". Jos hänellä ei ole mitään omaa, tulee yhteiselämästäkin aika vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi