Löytyykö Marrasmasuja 2012
Kommentit (310)
Voi Mimosa, Tinuppi ja Vilmu, osanottoni. Todella ikäviä uutisia olette joutuneet kokemaan :( Paljon voimahaleja teille kaikille ja jaksamisia! Ei ite uskalla edes kuvitella teidän olotilojanne. Kyllä aika parantaa haavat pikku hiljaa..
pieni.rakkaus: Ihana ultrakuva! Paljon onnea, tuo kuva varmasti ilahduttaa mieltä ja kovasti :)
Aeris: Onpa hyvä, että sait sykkeen kuulumaan kotikonstein. Iloitse siitä :) Itsekin olin onneni kukkuloilla, kun ekalla neuvolakäynnillä saatiin pikkuinen syke kuulumaan.
Kysyit, onko kukaan saanu unessa orgasmeja.., pakko myöntää että minulla on tämä samainen "vaiva" nyt, niin hupsulta kuin se kuulostaakin, mut näemmä sitten onkin ihan normaalia :D Muutamana yönä olen siihen herännyt, mietinkin että luultavasti liittyy jotenkin tähän raskauteen, mutten ole viitsinyt kenellekään asiasta jotenkin puhua.. :D Hyvä, kun löytyi kohtalotoveri ;)
Pinks taisi kysellä vatsan seudun pyöristymisestä, kyllä tuota alkaa vähitellen olemaan ilmassa. Mies se meillä tuumaa päivittäin, että masu on kyllä jo vähä kasvanut, hän silittelee ja taputtelee sitä joka päivä :D Ja hei, tänne saa kyllä hehkuttaakin omia kuulumisia, sitä vartenhan täällä ollaan, että jaetaan ilot sekä surut toistemme kesken.
Meillä oli viime viikonloppuna jännät paikat, vanhempani tulivat yökyläilemään luoksemme. Tuli sit kerrottua vauvauutisista, vaikka ajattelin kertovani vasta äitienpäivänä. Olihan ne yllättyneitä ja iloisia uutisesta. Hassua, kuinka sitä jännittääkin kertoa positiivisesta uutisesta näinkin paljon :D Nyt on kyllä huojentunut mieli sen osalta.
Neljäs kerta toden sanoo.. Laatta lentäny neljästi, eilen viimeksi. Tympäsee jo tuo huonovointisuus, vaikka tavallaan hyvä merkki pikkuisen olemassa olosta onkin. Mutta kyllä se vetää mielen apeaksi, kun oksettaa ja vielä kaamee kevätflunssa päällä yhtä aikaa.
Ensi maanantaina olisi eka ultra, jänskättää. Toivottavasti kaikki olisi hyvin, pistää aina miettimään kun lukee muiden ikäviä uutisia ultrakäynneistä.. Mutta ei auta murehtia etukäteen, pidetään päät pystyssä ja mielet virkeänä kuitenkin! :) Tsemppiä kaikille!
-huuliharppu- 11+3
En oo hetkeen TAAS kirjotellu, taustaillu vaan. On niin mukava lukea muiden juttuja, toki Mimosan, Tinuppin ja Vilmun menetys surettaa kovasti, eikä nuita ole koskaan mukava lukea ja kuulla, siispä täältä lähetän voima halin ja paljon jaksamisia teille!
Mä kans kyl nään tosi hävyttömiä unia, mut jossain vaiheessa ne sit muuttuu synnytys uniks :D Ja siis taas hereillä ollessa ei kyl tee yhtään mieli seksuaallista kanssa käymistä.
Mäkin nyt sit otin ja huusin huuto.netistä itelleni dopplerin, onhan se sellai mieltä rauhottava juttu kun voi ääniä kotona kuunnella :)
Ja kyl vaan mulkin on jo pikkusen turvotus laskenu, ja oikea masu ruvennu näkymään: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/578579_10150762875798194… , ja oon kuullu et mitä useampi synnytys takana sitä nopeammin rupee masukki näkymään.
Mun tekis miel jo kaikille kertoo et odotan vaavia, mut odotan ens ma kun on ultra äippäpolilla.
Tänään mul oli jo nla lääkäri. Kaikki oli hyvin. Paitsi että mun hemppa ei ollu kun vähän noussut 107->109, ja käskivät ottaa rautaa nyt 2xpäivässä. Ja vissiin tuosta johtuu mun kaamea väsymys. Me myös jälleen kurkistettiin masuun ultralla, ja siellä hienosti sydän sykki ja toki se taas toi itelle sellasen varmemman olon. Lääkäri sai mitattua vaavelista viikkoja jo 12+4(varhasiraskauden ultran mukaan nyt 11+6). Mut katotaan nyt mitä ne sit äippäpolilla saa viikkoja, ja rupeen elää sen mukaan sit. Mut kyl vaan alkaa tulee sellai olo: MÄ SAAN OIKEESTI VAUVAN!
Nyt jos vaihteeks tirsoille!
Myrtti & Väiski rv 11+6 (12+4)+ ultraan 4pv
Tässä vielä tän päivän tuliaiset neuvolasta:
Tinuppi, Mimosa ja Vilmu, todella ikäviä uutisia. Mä olen niin pahoillani.
Mitäs naiset siellä Suomen np-ultrassa oikeen tapahtuu? Täällä, niinkuin olen kertonut on vähän eri systeemi. Mulla oli lääkäri viime viikolla ja hän ultrasi ihan normaalisti mutta ei kai mittaillut sen tarkemmin. Mä sain itse päättää haluanko tarkempiin tutkimuksiin ja päätin tällä kertaa mennä. Tutkimus nimellä First trimester screening vastaa ilmeisesti tuota teidän Np-ultraa..?! En ole ihan varma, mutta huomenna se selviää. Se on siis ylimääräinen tutkimus, jota mun oma lääkäri ei tee ja siitä joutuu maksamaan olisko joku 100e.
Mulla on maha pullahtanut ihan parin viikon aikana esille. Myrtti mä olen kuullut samaa, jo toisen lapsen kanssa maha tulee nopeammin näkyviin ja näin ainakin mulla. Oli pakko luopua omista housuista ja siirtyä mammaosaston housuihin. Suurimman osan vaatteista käyn varmaan H&M ostamassa, kestää sen mitä pitääkin ja siellä on tosi kivoja juttuja.
Oli maininta jostain suljetusta ryhmästä, sopii ainakin mulla oikeen hyvin!
Jen 12+5
Mä voisin hei tänään värkkää sen ryhmän meille. Must on kiva väkertää kaikkea semmoista!
Vilmu: Suuren suuri osanotto menetyksesi johdosta. Suru ottaa oman aikansa, mutta kyllä se jossain vaiheessa helpottaa. Se voin sanoa omasta kokemuksesta aivan varmasti.
Aeris: Myös mulla on ollut villejä unia, mutta niistä en ole orgasmeja saanut. :P Esikoista odottaessa varsinkin neljännellä kuulla oli muuten vaan valtavat halut. Mies ei meinannut tahdissa pysyä. xP Kakkosta odottaessa sitä ei ollut, mutta nyt taas kolmannen kohdalla taitaa tuo oire tulla toistumaan. :D Ihan normaalia se on. :)
Myrtti85: Onneksi sullakin on jo noin näkyvä masu! Mä kun kuvittelin olevani ainoa, jonka masu pullottaa ihan kauheena. :P Mammahousut on ollu käytössä jo kolmatta viikkoa kun ei tavalliset enää mahdu. Jotkut kaikkein löysimmät collegehousut vielä saan päälleni, mutta jossain vaiheessa nekin alkaa ahditaa...
Tänään kävin NT-ultrassa ja siellä oli kaikki hyvin! Onneksi! Mulla kun oli jo niin valtava paniikki sen suhteen... Niskaturvotusta oli 1,35mm ja se on ihan normaali. 3mm on kuulemma sellanen mistä pitäis alkaa huolestuun. CRL oli 54mm eli iso tyyppi on tulollaan. :D Päivää pienemmäksi mittaili siellä, mitä menkoista laskien eli LA ei muuttunut. Meillä se vauveli syntyy kuitenkin varmaan jo lokakuun lopulla kuten aiemmatkin tapaukset (38+4 ja 38+2). :)
Myös mulle sopii hyvin tuo suljetu ryhmä. Sinne saa sitten helpommin vaikka joka kuulle uuden ketjun niin ei tartte tällästä kilometriketjua lueskella, etenkin kun meitä on näin monta kirjoittelemassa. :)
onnellinen muumi 12+1 :)
Mä oon nyt ihan tyhmä ja varmasti suotta huolissani, mutta mua on keskenmeno alkanut pelottaa ihan toden teolla :(.
Nipisteleekö teidän muiden mahoja miten paljon? Ja miltä se tuntuu? Just eilen kävin valittelemassa siitä että laatta on lentänyt niin urakalla, mutta nyt on olo parantunut (tänään en oksentanut vaikka etookin) ja mahaa on alkanut silleen... yleisesti kivistää koko vatsaa. Ja kipristeee alavatsaa, ei kovin kovaa, ja sitten pistää sekä oikealle että vasemmalle sivulle alavatsaan silleen että vähän jo sattuu. Erityisesti kipristää jos vaikka makaa sohvalla pitkään ja sitten nousee ylös. Täähän on ihan normaalia kohdun kasvukipua vai mitä?? Voi kun mulla olisi joku doppleri niin saisi tähän heti jonkun vastauksen! Ultraankaan ei ole tullut edes kutsua vielä. Oon ihan hirveän levoton :(
ja anteeksi oma napa 9+5 :(
Otavatar,ei ole ollenkaan typerää olla huolissaan :) Mä olen tässä raskaudessa vielä neuroottisempi kuin edellisessä ja sain taas foorumikiellon neuvolasta x) Mulla on kanssa ollut todella pahaa ja etovaa oloa, mutta oksensin (ennen tätä päivää) viimeksi 15.4. Koko viikko on ollut todella raskas ja paha olo, mutta ei ole oksennus lentänyt kunnes...tänään kun päikkäreiltä heräsin niin lensi oikein urakalla. Nieluun ja nenää kirveli pitkään sen jälkeen ja varmaan tuli koko viikon muonat ulos :S
Mulla on myös nippaillut vatsasta todella paljon. On ollut menkkamaisia jomotuksia ja aina vessakäynnin yhteydessä tulee katsottua paperia pyyhkiessä. Luulenpa, että nämä nyt ovat just niitä kohdunkasvuviikkoja :) Mulla semmoinen nippailu tuntuu aika syvältä...ihan kuin lihaksiin pistäisi. Vaikea selittää, mutta uskon kyllä että sinulla on kaikki hyvin :) Viikot sopivat niin hyvin noille kivuille.
Ei kellään sun kaverilla olisi doppleria, jota lainata? Myös neuvolaan kannattaa soitella, äitien rauhoittelu ja kuunteleminenhan on osa työtä :)
Tsemppiä vain! Niin kauan kuin oireita on, niin tuskin on mitään hätää :) Kohtahan se pahoinvointi voi joillakin onnekkailla jopa loppuakin :)
Mulla on kipuja ihan joka päivä. Sattuu, särkee, pistää... Välillä nivusissa on pistoja ja särkyä, mahaan nippaa ja varsinkin öisin on hyvän asennon löytäminen välillä työn ja tuskan takana. Mulla oli samoja kipuja esikoisen kanssa ja kaikki meni hyvin, että en ole ihan hulluna huolestunut. Toki välillä tulee hetkiä että auts, hetkinen nyt sattuu enemmän kuin normaalisti, APUA!! Mun lääkäri oli sitä mieltä, että kasvukipuja ne on ja ei tarvitse alkaa panikoimaan. Joo toki helpommin sanottu kuin tehty, mutta yritä ottaa ihan rauhassa!
Jen
kiitos paljon rohkaisusta Aeris ja Jen :-}
Taidan tosiaan olla vähän uuno. Hölmönä lueskelin vaikka mitä foorumeita ja keskenmenon oireet on tosiaan aika paljon rajummat kun nämä mun pikku nippaisut... nyt pitää vaan huokasta ja rauhottua.
Hö, tyhmää tämä kun ei ekakertalaisena tiedä mistään mitään :)
Osanottoni Mimosa, Tinuppi ja Vilmu, todella surullisia uutisia. Luin näitä viestejä eilen bussimatkalla kotiin ja kyyneleet tulivat silmiin.
Luultavasti näistä uutisista johtuen oon Otavatarin tapaan ollut tänään tosi huolissaan pikkuisen voinnista. Ollaan muuten aika samoilla viikoilla (mulla n. 9+3). Varmaan aika samanlaista kipristelyä oon myös tuntenut, kuten Otavatar kuvasit. Sellaista pientä jomotusta ja kipristelyä. Jatkuva kuvottava olo ja ruokahaluttomuus vaivaa myös. Oon yrittänyt pysytellä rauhallisena, mut tänään se on ollu vaikeampaa. Kai nää kuuluu asiaan? Ensikertalaisena on niin vaikea tietää, miltä "kuuluis" tuntua ja mikä on normaalia.
Omaa napaa jälleen, mutta myös sitä varten kai tää ryhmä on, et voidaan huoliamme jakaa. Ihanaa ja kiitos että ootte olemassa :)
Siis mitä ryhmää Myrtti85 oot perustamassa? En löytänyt vastausta noiden aiempien viestien joukosta.
on vatsassa tuota samaa nipistelyä, vihlontaa ja lievää jomotusta, mistä otavatar on huolissaan. Pelko pois, ne ovat vain kasvukipuja:). Toki itsekin välillä mietin yhtä ja toista kamalaa, vaikka on tosiaan jo monta onnistunuttakin raskautta takana. Liekö ketään odottajaa, joka ei olisi ollenkaan huolissaan mahdollisesta keskenmenosta? Odottajien peruspelkoja, vaikka useimmilla kaikki sujuu hyvin.
Hirmuisesti onnea np-ultrassa käyneille, onnellisia uutisia saaneille! Osa teistä on myös laittanut kivoja ultrakuvia:). Minulla on se maaginen ultra viikon kuluttua torstaina, ja kieltämättä jännittää. Kaikki on mitä todennäköisimmin hyvin, siihen pitäisi osata luottaa. Ei ole ainakaan tiedossa mitään syytä huolehtia. Ystäväni sanoi kerran viisaasti raskaana ollessaan: "Olen niin kauan raskaana kunnes toisin todistetaan."
minea, myrtti85 tarkoittanee ehdottamaani suljettua ryhmää. Eli tuonne "ryhmät" -osioon luodaan meille ketjun mammoille oma suljettu ryhmä, jonne vain siihen hyväksytyt pääsevät kirjoittamaan ja lukemaan keskusteluja. Uudet odottajathan voivat anoa ryhmään pääsyä. Itse kaipaan siis siksi tuota ryhmää, että kirjoittelu olisi avoimempaa kun ketjut eivät olisi aivan kaikkien luettavissa. Olen kerran aiemmassa odotuksessa ollut vastaavassa ryhmässä mukana, ja se toimi hyvin. Kunhan vain muistatte kirjoitella, kukin voimiensa mukaan:).
Muut raskausoireet eivät vaivaa minua niinkään paljon kuin tämä väsymys. Iltapäivästä eteenpäin olo on useimpina päivinä aika lamaantunut. Toki ainakin lapset ja kotityöt on hoidettava, mutta mitään ekstraa ei sitten jaksakaan tehdä. Vähän harmittaa, mutta tokihan tämä on ohimenevä tilanne.
Yrittäkää luottaa, että se pieni nyytti on sylissä ennen pitkää. Tiedän, vaikeaa näin alussa olla murehtimatta, mutta yritetään:).
äippä ja pieni ihme rv 11+2
Nyt on siis suljettu ryhmä perustettu. Eli vasemmassa laidassa on tuo lista, mis mm. KESKUSTELUT, NIMET JNE. niin sieltä löytyy RYHMÄT, ja kun valkkaa sen löytyy ryhmä valikko missä on nyt ryhmä "Marrasmasut 2012". Ja koska suljettu niin pitää laittaa liittymis pyyntö minkä mä sit hyväksyn, eli samoin tein ei pääse sinne sisään (paitsi et mä oon paaljon koneel xD).
Laitoin liittymispyynnön ryhmään :)
Mistäs sen tietää kun on hyväksytty?
Täl hetkel kaikki jotka pyytäny niin on hyväksytty. Mä en tiedä mistä sen sit tietää, olisko et kun kokeilee pääseekö sisään ryhmään. Vai tulisko siit säpö, koska nuo liittymis pyynnöt tulee säpöön ainakin :)
Hei! Oon jo pitkään lueskellut näitä sivuja, mutta vasta nyt sain aikaseksi tehdä tunnukset ja hypätä mukaan :) Mulla on rv 13+2 menossa ja la 19.11 niin siinäkin mielessä oon jo varvemmilla mielin raskauden suhteen. Pari päivää sitten käytiin niskapoimu ultrassa ja sielläkin oli kaikki hyvin. Oli niin ihana tunne nähdä oma pieni siellä heilumassa ja kyllä mieskin oli tosi innoissaan asiasta :D Laitan tänne jossain vaiheessa sen ultrakuvan jos saan sen tänne koneelle skannattua.
Oon 26v ja mies 29v ja asutaan Oulunseudulla, joten synnärinä Oys, ensimmäistä odotetellaan. Eli mutki vois lisätä tohon listalle.. :)
Lähipiiri on tiennyt raskaudesta jo melko alusta asti, mutta nyt on ollu ilonen ja helpottava olo kun on ystäville ja työpaikalle kertonu että odottaa. Kaikki ollu niin ilosia kun raskaaksi tuloa oltiin toivottu ja 1,5 vuotta.
Musta tuntuu et mun maha on alkanut jo vähän pyöristyä, eikä mulla turvotustakaan oo nyt ollu.. :) Ihanaa et vähitellen alkaa näyttää ulospäinki et on raskaana. Mites teidän masut? Ootteko käyttäny jotain rasvoja/öljyjä raskausarpien ehkäsyys/hoitoon?
Täällä uusi marrasmasulainen :) Olen siis 27v ja mies 20v ja ensimmäistä odotellaan. Laskettu aika on 6.11 ja np-ultrassa on jo käyty ja kaikki näytti olevan kunnossa, onneksi. Nyt vasta pikkuhiljaa alan uskomaan tähän raskausasiaan, kun mulla(kin) yksi keskenmeno takana sekä munasarjoja jouduttu ronkkimaan kystanpoistoissa...Joudun myös sairauteni vuoksi pitämään raskaudenkin aikana pientä lääkitystä koko ajan, ja se myös välillä huolettaa, vaikka onkin toki lääkärin kanssa tarkkaan mietitty juttu.
Lueskelen tässä illalla tarkemmin ketjua, aika urakka siitä tuleekin ;)
6.11/J
Voi, kuinka ikäviä uutisia taas tullut. Pahoitteluni minultakin kaikille menetyksen kohdanneille :(
Tuntuu kyllä tosiaan keljulta kertoa hyviä uutisia, mutta täällähän tosiaan jaetaan ilot ja surut. Minun hyvä uutiseni on, että viime la löysin (ainakin luulen löytäneeni) vauvan sykkeen kotidopplerilla :) Helpotti kyllä todella paljon...toivottavasti kaikki menisi hyvin loppua kohden. Ensimmäinen neuvola oli viime perjantaina ja siellä ei saatu vielä sykkeitä kuulumaan, mutta seuraavana päivänä sain itse kuulumaan :) Nyt sitten tulee kuunneltua niitä joka toinen päivä ja joka kerta kuuluu helpommin :)
Hehe, viime yönä kävi tosi jännä juttu. En tiedä liittyykö se raskauteen, mutta muistaakseni ensimmäisessä raskaudessa oli samanlaisia oireita välillä. Onko kukaan saanut unessa voimakkaita orgasmeja? x) En tiedä, miten se voi liittyä raskauteen, mutta sellainen "vaiva" minulla nyt - ja jos menee yhtään samalla tavalla kuin viime raskaudessa, niin näitä tulee olemaan monta edessä :D Toi oli muistaakseni niin voimakas, että heräsinkin siihen x)
Ikäviäkin vaivoja kyllä löytyy. Pahoinvointi on jotain ihan kamalaa, vaikka en ole kyllä nyt yli viikkoon oksentanut. Jatkuvasti kuitenkin on semmoinen olo, että kohta lentää. Kamala väsymyskin on päällä...ei meinaa jaksaa mitään. Onneksi mies pystyy auttamaan :)
Oi, ihana ultrakuva!! Todella selkeä! Paljon onnea :)