Löytyykö Marrasmasuja 2012
Kommentit (310)
Muistan itekkin miten kaikki oli niin uutta ja ihanaa kun ekaa lasta ootti. Meillä kun olisi viides tulossa. Edelliset lapset ovat aika helposti saaneet alkunsa, kun taas masuasukkia on kovasti jo kesästä asti tehty ja tammikuusa jo yritys lopetettiin ja päätin keskittyä itseni laihduttamiseen. kunnes sitten tuli kovasti merkkejä että vauva sieltä taitaa tulla. ja usiamman testinkin ehin tehä kun alussa näytti haamuja noi testit ja osassa ei mitään ollu mutta pikkuhiljaa se viivakin vahvistui. Minulla ikää siis 32 vuotta ja lapset ovat -05, -06, -08, -10. ihanaa ootella marraskuuta.
Voisin suoraan kopioida Sipsun tekstin ja laittaa sen tähän itselleni. Täsmää kaikki muhunkin :D Eka lapsi siis tulossa, itse olen 26 ja mies pari vuotta vanhempi.
Tosin ehkä sitä lukuunottamatta, että ainakaan vielä en teekkään mitään varmistustestiä... Unisena toissa-aamuna tein testin ja siihen tuli kyllä tosi selvä viiva, vaikkei nyt ihan yhtä punainen kuin varmistusviiva niin melkeen. Siinä hetkessä oli kyllä niin pöllämystyny, et sovittiin vaan miehen kanssa, että hakee toisenkin testin. Mutta eipä sille taidakaan olla tarvetta ainakaan vielä, kun ei menkkoja oo näkyny vieläkään ja olo on hyvin epänormaali. Neljänä viime yönä on oon heränny jossain välissä pahaan oloon. Aaamusin vointi on ihan hyvä, mut sit iltapäivää kohti ku mennään, akaa tulla paha olo, ja sit tosiaan yöllä jossain välissä heräänki siihen. Oksentanu en oo, mutta alavatsa on kipeä on vaan semmonen paha olo. Ennen plussaa röyhtäilin yli viikon, kaverien kanssa oli pakko välillä juoda kokista ihan vaan sen takia, ettei näyttäis niin oudolta, että röyhtäilen jatkuvasti :D Ehdin syödä pillereitä pari vuotta ja sitä ennen mulla oli tosi kovat menkkakivut aina pari ekaa päivää, ja nyt tää paha olo tuntuu vähän samalta ku aina menkkojen alussa.
TaskuTee + masuasukki 4 + 3 (?)
TaskuTee, no jopas sattuikin :D
Mä tein eilisaamuna sen varmistustestin. Halusin nähdä onko viiva vaikka vahvistunut, ja kun noita testejä tuossa lojui jo valmiiksi niin... :) Käytössä mulla oli noita Davidin herkkiä liuskoja, ja palstoilta oon lukenut että niissä ei kai se viiva oo ikinä yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Joten eiköhän ne testailut ollu tässä. Eka neuvolakin on jo varattu, hätähousu ei malttanut yhtään odottaa ;) Nyt vaan ihmetellään. Väsyttää koko ajan, tissit on pinkeet ja maha ihan järkyttävän turvoksissa, niinku olisin jo vaikka kuin monennella kuulla :D Apua, minkähän kokoseks tässä vielä paisuu..
Mä muuten haluun ton Vauva-lehden "muhkean odotusnumeron" mitä ne tossa mainostaa!
Sipsu
Plussa testin tein tiistaina, jotenkin epätodellinen olo tuli siitä. Meillä kun on vauvaa toivottu jo alkusyksystä asti.
Vähän saman oloinen tarina minullakin kun sipsulla ja TaskuTeellä. Olen 26-vuotias ja esikoista odotan, laskurien mukaan LA 4.11.
Varmistus testin ajattelin tehdä nyt viikonloppuna, testin raita kun oli selkeä muttei mikään hurjan tumma. Peukut pystyssä että raita vahvistuu, vaikka selkeitä oireita kyllän ollut. Rinnat aristaneet jo pari viikkoa, ja äkillisiä menkkamaisia kipuja on päivittäin.
Tänään siis laskujeni mukaan 4+5
Onnea plussasta tinta ja tasku tee!
Mulla tuo huono olo on aika kaameeta ties kuinka monesti oon jo oksentanu. joka odotukselta on pahentunu nää raskauspahoinvoinnit. toivottavasti seuraavat kolme neljä kuukautta menee nopeasti, sitten ehkä tuo oksentelu loppuu.
Miekin jo innoissani sen neuvolan varasin ja saahan sitä ootella kun vasta 10+2 se on. ja äitiyshousut jo kävin ostaa kun edellisetä jouduin jo viikolla kahdeksan ottaan ne käyttöön, muistaakseni.
nuusku 4+4
Jos mie alkaisin listaa laittamaan tuohon alkuun odottajista eli
LA / nimimerkki/ monesko/ sairaala
Soitin kanssa neuvolaan ja varasin ekan ajan. Sain sen tohon alla kolmen viikon päähän.. se neuvolan täti sanoi, että LA ois 3.11, mutta itse katsoin jostain laskurista aiemmin ton 4.11. No, ehkä lisää tarkentuu sitten myöhemmin...? Tuli mieleen, et huomioikohan noi laskurit karkauspäivän? Se ehkä selittäis sen kolmannen päivän, mistä th puhui. No en tiedä.
Paha olo vaan jatkuu.. Ja väsymystä on tullu myös. Ekaa kertaa pitkiin aikoihin nukuin tänään päiväunet töistä tullessani. Ei vaan jaksanu enää hereillä.
Ootteko kertonu vielä kenellekkään raskaudesta? Mun oli pakko parille ystävälle saada kertoa. Ajattelin, että samoille ihmisille haluaisin kuitenkin puhua, jos vaikka kävis niin ikävästi, että tulis keskenmeno. Mutta töissä en ole vielä puhunut edes työparille. On aika uus työpaikka, eivät varmaan riemusta hypi, kun sitten aikanaan kerron. Mut ymmärtävät varmasti, en mä sitä epäile.
Niin ja sairaala on TYKS.
Olen aiemmin kirjoitellut kuumeilijoiden puolella, nyt sitten pääsen kirjoittaa tänne :)
Plussasin haalean viivan torstaina 01.03. Pitihän sitä sitten tehdä testi eilen ja tänään vielä. Maanantaina verikokeisiin niin eiköhän usko jo sitten :)
Minulla on kaksi poikaa. 01/08 sekä 04/10. Takana on myös kaksi laparoskopiaa, joissa on kystia poistettu molemmista munasarjoista sekä oikeasta arpeutumisen vuoksi piti puolet ottaa pois. Siksi on ihme plussa :)
eilen oli oksettava olo. en tiedä oliko psyykinen että kuvitteli oireet. mutta huono olo oli...
edellisissä raskauksissa ei ole ollut sen kummempia oireita. turvotus, painon nousu +25kg sekä alkuraskaudesta väsymys.
synnytyssairaalaa en tiedä. On puhunut että lopettaa Raahen sairaalan ja siellä on aiemmat lapset syntynyt. Vaihtoehtona on Oulaskangas, Oulun Yliopistollinen tai Keski-Pohjanmaan keskussairaala. Toivon että pääsen Raaheen...
pieni.rakkaus la 10.11
tervetuloa mukaan pieni.rakkaus!
Tasku Tee: mieki oon huomannu että laskureissa voi olla tuo päivän heitto. Ultrasssahan sitten La aika paremmin tarkentuu.
ei olla vielä kerrottu kellekkään. ahistaa varsinkin omille sukulaisille sitten kertoa vauvasta. kun ne ei oikein tykkää että meille lisää vauvoja tulee, ja saa aika ikäviä kommentteja. jos pystyis peittelemään siihen kun pahoinvointi loppuu, niin jaksaa ottaa ikävät palautteet vastaan. En tiiä millon lapsille kerrotaan. he jo kovasti ovat toivoneet että meillä olisi vauva. =) joten sieltä pitäisi tulla iloinen vastaan otto.
Ja toivottavasti tulisi lisää marrasmasuja tänne. =)
Kyllä löytyy. Marraskuu 2 päivä la.:)
Ihan tärinöissä ja onnellisia ollaan rakkaan kanssa.
Tähän lisätäkseni vielä.
Minulla on 6 vuotias tytär entuudestaan.
Raskausoireet oli ilmoilla heti ja kuukautiskivun tuntu ilman menkkojen tuloa oli yksi varma tunne mahdollisesta raskaudesta.Miesystävälleni tämä on ensimmäinen ja jännityksellä ja innoissamme odotamme tulevaa.:)
Suuremmalta pahoinvoinnilta olen toistaiseksi säästynyt.Eikä huimaustakaan ole pahemmin ollut hetkeen.Nyt on oireina mieletön väsymys ja kasvaneet rinnat(ei muuten haittaa, mutta ovat kipeät),jatkuva mylläys mahassa ja heti kun jotain syö niin maha turpoaa :DD ,vaatteet ahdistaa ja maha painaa, pissalla saa juosta kokoajan ja edelleen tuntuu menkkamaista kipua alamahassa.Tästä huimauksesta,pissalla ravaamisesta ja rintojen kasvamisesta pääteltiin jo ennen plussaa että 90% varmuudella oisin raskaana.Rakas sanoi myös että kuulemma jotenkin säteilin ja hän oli ennen testiä varma että oon raskaana. Pitkitin viikon menkkojen myöhästymiseen asti testin tekemistä ja pelkäsin tehdä testiä ylikaiken jos se ei olisikaan näyttänyt plussaa.Mutta plussahan sieltä tuli samantien.Ei tarvinnut edes odottaa kun 2 viivaa näkyi.:D Siinä sitten tuli itkureaktio ja tärinä rakkaan kanssa!!!!Ensimmäinen neuvola aikakin on varattuna 16.tammikuuta. Sitä nyt odotellaan innoissamme ja toivotaan ja rukoillaan että kaikki on ja menee hyvin. Oikein paljon onnea teille kaikille muillekkin marrasmasuille ja onnittelijoille kiitoksia.
On tämä vaan niin ihmeeellistä ja ihanaa!!
Onnea plussasta pieni.rakkaus ja nainen-84.
Tein aamulla uuden testin ja plussaahan tuo edelleen näytti :) Tällä kertaa vielä hieman selkeämmin kuin viimeeksi.
Meillä ei ole kerrottu vielä kellekkään raskaudesta. Aikaisemmin oli puhetta ystäväni kanssa että yritämme vauvaa, mutta tämän hetkistä tilannetta hän ei vielä tiedä. Varmastikkin lähiaikoina kerron hänelle.
Eilen illalla tuli ensimmäisen kerran pieni kuvotus, meni onneksi pian ohitse. Muuten melko normaaleilla voinneilla mennään. :)
Tän aamuna plussasin vahvat viivat! Vasta kolmas testi antoi positiivisen tuloksen. ;)
Itse siis olen 24-vuotias kahden tyttären onnellinen äiti. Tytöt ovat syntyneet 8/08 ja 4/10. Neljäs raskaus tämä siis, syyskuussa sain keskenmenon rv8+? joka todettiin vasta ultrassa rv 10+6 (LA 27.3). Mutta nyt kovasti toivotaan että tämä uusin kyytiläinen pysyy matkassa loppuun asti. :)
LA olisi ilmeisestikin 6.11, mutta se sitten ultrassa joskus aikojen saatossa varmistuu. :) Ja synnytyssairaala olisi TAYS.
Oireita ei kauheasti vielä ole ollut. Aamuisin pientä huonovointisuutta, mutta ei mitään ykäilyjä vielä. Kokemuksen mukaan ne alkaisivat vasta viikon 8 paikkeilla. :P Ja vatsa on ollut viikonpäivät ihan valtavan turvoksissa, näyttää kuin olisin 3kk raskaana jo nyt. ;D Eiköhän se siitä tasoitu. :)
Vielä ei olla raskaudesta kenellekkään kerrottu, mutta saa nähdä kuinka kauan pystytään asia salaamaan. Yrittämisestä on kyllä useampikin tiennyt... Luultavasti muutamalle läheiselle ystävälle täytyy kertoa pikapuoliin. :)
Itselläni on ollut piinaavaa tämä yrittämisen aika kun tällä htekellä on 6 tuttua raskaana yhtä aikaa ja kaikkien heidän LA on maalis-heinäkuussa. :P Nyt saan sitten liittyä heidän joukkoonsa. :)
muumi 4+5
Täytyy myöntää että olen kertonut jo muutamalle. KAhdelle hyvälle ystävälle ja omalle äidilleni. Ei se ole niin "jännittävää" kun on kolmas raskaus.
Niin itse olen 25-vuotias ja mies 34v.
Oireet kadonneet. ei etoavaa tunnetta, ei väsytä. kummallista...
huomenn menen verikokeisiin, pakko saada varmuus :)
pieni.rakkaus 4+1
Täällä on siis yksi lisää tänne marrasmasujen joukkoon! :) E-pillerit jäi pois parisen kuukautta sitten ja yhdet menkat tässä välissä on ehtinyt olla. Nyt sitten perjantaina tein ensimmäistä kertaa raskaustestin, vaikkain menkat oli vain pari päivää myöhässä. Kumma kyllä olosta jotenkin tunsi raskauden :) Ensimmäinen testi hailakka viiva, mutta aamulla uusitatestissä jo selkeä viiva.
Onnellisia, mutta hieman hämillisiä ollaan. Mieheni on parisen vuotta vanhempi, mutta emmä oo vielä ehtineet naimisiin tai muuta...Moninen vuosien tuttavuuden jälkeen seurustelua vasta alle vuosi takana ja yhessä asuminen kuukausissa :)
Mutta aivan mielettömän ihana asia liittyä tähän joukkoon.. Mukavaa vaihtaa ajatuksia niin muidenkin ensareiden kuin jo sitte kokeneempien kanssa :)
viikkoja laskeekseni 5+4
...Niin ja sairaalan on Oys Oulussa..
Ja onnea plussista! :)
Me ei olla kerrottu vielä kenellekään. Ensimmäisenä varmaan kerron vanhemmilleni ja sisaruksilleni. Sitten esimiehelleni kerron myös aika pian, koska meillä on ollut yrittämisestä jo puhetta, ja mulle täytyy sijaista alkaa etsiä hyvissä ajoin (ovat vähän saamattomia yleensä sen suhteen :D).
Niin ja synnytyssairaala on TAYS.
Onnea plussasta nainen-84, muumi ja JonnaMaria ja tervetuloa mukaan!
Minä kans ihmettelen kun on pari oireetonta päivää, ainoastaan väsymys. muuten yleensä tuo pahoinvointi ollut joka päiväistä aikaisemmin.
nuusku 5
Hyvähän se on mennä verikokeisiin kun on terveyskeskus kiinni tämän viikon. tällaista täällä pienellä paikkakunnalla...
Onko muilla menkkamaista kipua? välillä tuntuu jatkuvasti että menkat alkaa. olen pakkomielteinen ostamaan raskaustestej. etenkin kun en pääsekäään sinne verikokeisii...
pieni.rakkaus 4+2
Onnea plussasta muumi ja JonnaMaria! :)
Soittelin äskettäin neuvolaan ja sainkin ajan jo ensi viikolle, tuolloin siis 6+1. Olin varautunut kääntelemään kalenterin sivuja useamman viikon verran. Heti rupesi jännittämäään! :D
tinta 5+1
Varovaisesti ilmoittaudun marraskuisiin. Tänään tehty testi ja plussaa se näyttää :) Oon 26 v. ja esikoista tässä odotellaan aviomiehen kanssa. L.A. olis viimeisten menkkojen mukaan 4.11. Oon aika hoo moilasena tässä että mitäs nyt :D Varmistustestin ajattelin vielä tällä viikolla tehdä ja sitten soittoa neuvolantädille.
Sipsu ja masutyyppi 4+2 (?)