Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YH:t, miten paljon harrastatte liikuntaa?

Vierailija
28.02.2012 |

Minulla on 6,5v ja 8,5v lapset, ja en ehdi harrastaa yhtään liikuntaa, työmatkojen kävelyn lisäksi. Lapset menee nuorempikin jo kouluun syksyllä.

Voisinko jättää nää lapset jo puoleksi tunniksi pari kertaa viikossa keskenään, jos menisin lyhyelle juoksulenkille? Saisin virtaa jumpata kotona lenkin päätteeksi ja voisin paremmin.

Joka toinen isäviikonloppu yksi lenkki ei paljon lämmitä, pitäsi olla säännöllisempää. Kuntosalilla olisi lapsiparkki, mutta nämä lapset on jo niin isoja etteivät viihdy vauvojen keskellä ja siellä taitaa olla muutenkin kirjoittamaton sääntö, että ei yli 7-vuotiaita.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee koiran kanssa lenkkeillessä, sauvakävelyllä/hiihtämässä käyn pari kertaa viikossa ja salilla/jumpissa 1-3 kertaa viikossa.

Hyödynnän lasten harrastusajankohtia.

Vierailija
2/13 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hyvin jättää puoleksi tunniksi keskenään.

Itse tein niin, että lapset saivat katsoa dvd:tä lenkkini ajan, kännykkä oli tietysti mukana. Myöhemmin aikaa pystyi pidentämään tuntiinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka fillareilla, potkiksilla?

Vierailija
4/13 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokopäivätyö, 2 lasta (6 ja 8 v) ja 2 koiraa kyllä pitää huolen siitä että todellakaan mihinkään ei kotoa työajan ulkopuolella poistuta. Työmatkatkin autoilen kun on matkaa parikymmentä kilometriä. Koirien kanssa nyt tulee toki pakostakin käveltyä mutta se on semmoista laiskaa lönköttelyä kun koirat haistelee ja merkkailee.

Mua ei kyllä harmita yhtään, olen hoikka ja ihan tarpeeksi hyväkuntoinen omaan arkeeni näinkin.

Vierailija
5/13 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 6,5v ja 8,5v lapset, ja en ehdi harrastaa yhtään liikuntaa, työmatkojen kävelyn lisäksi. Lapset menee nuorempikin jo kouluun syksyllä.

Voisinko jättää nää lapset jo puoleksi tunniksi pari kertaa viikossa keskenään, jos menisin lyhyelle juoksulenkille? Saisin virtaa jumpata kotona lenkin päätteeksi ja voisin paremmin.

Joka toinen isäviikonloppu yksi lenkki ei paljon lämmitä, pitäsi olla säännöllisempää. Kuntosalilla olisi lapsiparkki, mutta nämä lapset on jo niin isoja etteivät viihdy vauvojen keskellä ja siellä taitaa olla muutenkin kirjoittamaton sääntö, että ei yli 7-vuotiaita.

koska ei sinne lapsiparkkiin mitään yläikärajaa ole. Tietty viihtyvät paremmin sellaisina aikoina, kun joukossa ei ole pikkulapsia - onneksi usein onkin niin, että meidän ipanoiden lisäksi lapsiparkissa ei ole muita :) Joskus jäävät kotiin keskenään, kun käyn salilla (tavoite 3-4 krt/vko, usein toteutuukin). Olen koko ajan puhelimen tavoitettavissa treenatessani, eli jumpat eivät oikein käy silloin kun lapset ovat keskenään. Sama lenkeilläkin, eli puhelin kulkee mukana hätätilanteen varalta.

Kuntosalin lisäksi käyn lenkillä tms. 1-2 kertaa viikossa plus lasten kanssa liikkumiset; kesällä lenkkiä ja fillarointia, talvella luistelua, laskettelua, hiihtoa yms. Kouluikäisten kanssa voi tehdä vaikka mitä!

Mun lapset melko lailla samanikäiset kuin ap:lla.

Vierailija
6/13 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulkkamäkeen

Hiihtämään

Uimahalliin

Pyöräretkelle

Kävelylle

Liikuntapuistoon

Vierailija
7/13 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi uimahallissa käydään vain kahdesti kuussa. Pyöräilyä toki kesällä, silloin jää talvilajit pois. Liikuntapuistoja täällä ei ole.

Vierailija
8/13 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ pe, la, su teemme lumilinnoja tai urheilemme muuten yhdessä ainakin pari tuntia per päivä. Lapioiminen on yllättävän kovaa hommaa. Uimassa käymme joka viikonloppu pari tuntia, harrastamme myös eräretkeilyä.

Mulle riittää tämä

Vierailija
9/13 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan lasten kanssa käyty hiihtämässä, pulkkamäess,ä kesällä lapset pyöräilee ja minä juoksen jne... Uimahallissa käydään kolme kertaa viikossa, toisen yh-äidin kanssa.

Yksinhuoltajuus ei ole, kuin pirun huono tekosyy olla harrastamatta liikunta. Sitä voi ihan oikeasti harrastaa lastenkin kanssa, ainoa vaihtoehto ei ole lapset voi tehdä muutakin, kuin katsella vain dvd:tä.

Vierailija
10/13 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on silloin joko isällään tai mummon/ystävän hoidossa. Lapsiparkkiin salille en halua lasta enä tarhapäivän jälkeen viedä. Lapsen kanssa liikutaan, luistellaan, mennään pulkkamäkeen, uimaan aina kun siltä tuntuu, käytännössä ojtain noista ainakin kerran viikossa.

Kesällä kun lapsi ajaa fillarilla niin voin juosta vieressä. Fillaroin myös työmatkat kesällä. Lapsi ei ole vielä ollut valmis jäämään yksin kotiin lenkin ajaksi.

Vierailija
11/13 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on 7-vuotias autisti ja hän on 2 kertaa viikossa tunnin pitempään iltapäivähoidossa. Tämän tunnin käytän liikuntaan (maksan täyden hinnan iltapäivähoidosta kaikilta päiviltä ja muina päivinä lapsi tulee kotiin aikaisemmin kuin sopimuksessa lukee). Viikonloppuisin yritän saada jonkun katsomaan lapsen perään, jotta voin käydä kerran kuntosalilla.

Vierailija
12/13 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin siis jättää nää jo siksi puoleks tunniksi kotiin, ihanaa. Täytyy alkaa harjoitella sitä lasten kanssa.

Lapset ei harrasta mitään, uimassa käydään välillä yhdessä, ja ulos näitä ei saa oikein millään. Pulkkamäessä käydään välillä. Pyöräiltiin kun ei ollut lunta, mutta ei ne jaksa niin pitkiä matkoja vielä tuo nuorempi ainakaan, tai säännöllisesti ainakaan, on kuulemma liian tylsää, aina pitäisi yhdistää jotenkin kauppa- tai kioskireissuun vähintäänkin. Laiskamatoja taitavat olla. Ja ongelma noiden lasten harrastuksien kanssa on sekin, että ne ovat kummallakin olleet eri aikaan jos ollaan kokeiltu jotain, eli aina on se toinen sitten seurana. Plus ne eivät jää kavereillekaan yksinään vielä, että voisin sen ajan hyödyntää. Ujompia ja arempia tapauksia. :(

Vierailija
13/13 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan sinnikkäästi lasten kanssa touhuilemaan, kyllähän heidänkin on tärkeää oppia liikunnallinen elämäntapa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan