Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nimi tanskalais-suomalaiselle lapselle

Vierailija
27.02.2012 |

Ehdotuksia:) Nimi saisi sopia molempiin kieliin, ei ole pakko löytyä esim. suomen nimipäiväkalenterista, mutta ääntämys saisi toimia edes kutakuinkin. Esimerkkinä vaikka Edla, ei ole juuri Suomessa käytössä mutta toimii ihan hyvin. Tykkäämme melko pehmeistä nimistä, esim. Lovi(i)sa, Anna, Hilma, Alvar, Aksel, Emil.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytölle tuli mieleen supisuomalainen Venla. Vähän samaa sarjaa ääntämisen suhteen kuin Edla, mtta varmasti helppo lausua tanskalaisellekin.

Muita ehdotuksia tytölle:

Sonja -ystävä

Linda -kaunis, löytyisi suvustakin. taitaa olla jo mennyt muodistakin ja vähemmän yleinen nyt?

Julia -liian lähellä isän veljen nimeä

Tilda -tykkään, matilda ehkä kuitenkin parempi

Lilja -liian suomalainen? kaunis kyllä. lilia voisi olla parempi?

Helen -täytyy miettiä

Pojalle:

Leo -kiva! sopisi sukunimeen

Joel -ei paha

Tino -ihan kiva

Klaus -tykkään! en tosin miellä "lapsen nimeksi" mutta tottuisihan siihen

lähinnä haemme siis nimiä, joka löytyisi molemmista maista!

Vierailija
2/44 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edda, Hedda, Ben, Daniel, Mikael

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytölle tuli mieleen supisuomalainen Venla. Vähän samaa sarjaa ääntämisen suhteen kuin Edla, mtta varmasti helppo lausua tanskalaisellekin.

Sonja -ystävä

Linda -kaunis, löytyisi suvustakin. taitaa olla jo mennyt muodistakin ja vähemmän yleinen nyt?

Helen -täytyy miettiä

Pojalle:

Joel -ei paha

Tino -ihan kiva

Kiitos kommenteistasi nimiehdotuksiani kohtaan.

Minusta Lilja ei ole mitenkään suomalainen nimi, vaan ennemminkin yleispohjoismaalainen tuossa kirjoitusasussa. Itse olen törmännyt ruotsalaisiin, norjalaisiin ja islantilaisiin Lilja -nimisiin suomalaisten lisäksi, joten miksen se toimisi Tanskassakin. Entäs Lilian, mitä sitä tykkäisit? Jatkoin Liliaa parilla kirjaimella. :)

Venla on minusta metka nimi, koska se tosiaan on ihan suomalainen nimi sellaisenaan (juuret kuitenkin johtavat ruotsalaisiin nimiin Vendla ja Vendela), mutta on helppo lausua "oikein" muuallakin. Siksi ehdotin sitä. Toisena nimenä voisi ihan hyvin olla esim. Sofia, Matilda tms. yleinen nimi, joka löytyisi molemmista maista.

Mitä Klausiin tulee, niin eikös se ole vain hyvä, että nimi "kypsyy" iän myötä? :)

t. sama

Vierailija
4/44 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Else

Berit

Anders

Morten

Vierailija
5/44 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääntämystä ajattelin...

Vierailija
6/44 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotimaana nyt Tanska, mutta myöhemmin varmastikin Suomi.

Vierailija
7/44 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tanskalainen kaveri Ellen ja tykkään nimestä. Suomessa se tosin saattaa assosioitua Ellen Jokikunnakseen, mikä ei ainakaan mun päässä oo mitenkään hyvä mielleyhtymä. Ja Tanskassa se taitaa olla sellanen vanhojen ihmisten nimi.

Amalia? Tänkin niminen tanskalainen mulla on.

Vierailija
8/44 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen osaisi Suomessakin jokainen lausua ja kirjoittaa.

Vierailija
9/44 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agnes

Eeva

Helge

Martta

Elias

Matias

Kasper

Lars

Vierailija
10/44 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai Sigmunds

Vierailija
11/44 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellen oli hyvä ehdotus, pidän siitä. Ellen Jokikunnas -assosiaatio on tosiaan vähän miinusta.. Nimen ei tarvitse olla yleinen, vähän erikoisempikin käy. Tämän vuoksi esim. Elias ei pääse listalle vaikka kaunis onkin.

ap

Vierailija
12/44 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

frida

mat(h)ilde/mat(h)ilda

elvira

vilhelmina

lena

lina

jesper

daniel

alexander

Vierailija
13/44 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytto: Bambi

Vierailija
14/44 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otto.

Vierailija
15/44 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elli, Ella, Marie, Matilda, Tilda, Sofia, Elviira, Rosa/Roosa, Eelis, Rudolf, Matias, Oscar/Oskari

Vierailija
16/44 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi: Elle Anniki. Saa lainata.

Vierailija
17/44 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ella

Noomi

Mai, Mei

Ilse

Ingela

Alissa, Alisa

Annika

Annette

Aki

Kim

Mikael

Magnus

Bengt

Benjamin

Daniel

Max

Alex

Axel

Thomas

Vierailija
18/44 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tanskalainen nimikö? Nenna olis kivan pehmeä, Jytte ihan järkyttävä mutta niin tanskalainen!

Ellen ei mielestäni assosioidu Jokikunnakseen, ehkä vielä muutama vuosi sitten kun oli julkisuudessa enemmän. Mutta jos häiritsee, niin Ellan tai Ella?

Vierailija
19/44 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gabriel

Tunnen tuon nimiset tanskalaispojat.

Vierailija
20/44 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonja -ystävä

Helen -täytyy miettiä

Pojalle:

Joel -ei paha

Tino -ihan kiva

Kiitos kommenteistasi nimiehdotuksiani kohtaan.

Minusta Lilja ei ole mitenkään suomalainen nimi, vaan ennemminkin yleispohjoismaalainen tuossa kirjoitusasussa. Itse olen törmännyt ruotsalaisiin, norjalaisiin ja islantilaisiin Lilja -nimisiin suomalaisten lisäksi, joten miksen se toimisi Tanskassakin. Entäs Lilian, mitä sitä tykkäisit? Jatkoin Liliaa parilla kirjaimella. :)

Venla on minusta metka nimi, koska se tosiaan on ihan suomalainen nimi sellaisenaan (juuret kuitenkin johtavat ruotsalaisiin nimiin Vendla ja Vendela), mutta on helppo lausua "oikein" muuallakin. Siksi ehdotin sitä. Toisena nimenä voisi ihan hyvin olla esim. Sofia, Matilda tms. yleinen nimi, joka löytyisi molemmista maista.

Mitä Klausiin tulee, niin eikös se ole vain hyvä, että nimi "kypsyy" iän myötä? :)

t. sama

Lilian olisi myös kaunis:) se on tosin kamalan lähellä erään perheenjäsenen nimeä. Toi Klaus-juttu on kyllä totta. Kivempi noin päin kuin aikuiset Nuput, Lillit jne. Klaus olisi myös suomessa vähän harvinaisempi nimi. Venlasta olen tykännyt koko ikäni, mutta se on liian yleinen minusta. Olen ajatellut, että ensimmäinen/toinen nimi voisi olla meidän mielestä joku vaan tosi kaunis, yleisyydestä riippumatta ja se toinen nimi olisi sitten kutsumanimi. Esim. Lovisaan olen nyt mieltynyt, ja se voisi olla jälki- ja kutsumanimenä vaikka Annan tms yleisen mutta kauniin perässä.

Mitä olette mieltä Lovi(i)san kirjoitusasusta? Onko yhdellä i:llä suomessa hankala? Suomalaiset voisivat mun puolesta lausua sen suomalaisittain, mutta vääntäisikö osa kuitenkin "Loviissa"? Sukunimeen ei kuitenkaan oikein sopisi kaksi i:tä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi