Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi te äidit olette yhtäkkiä muuttuneet sottapytyiksi?

Vierailija
09.03.2012 |

Olen perhepäivähoitaja ja toiminut sellaisena 12v. Tässä ajassa äidit ovat muuttuneet todella paljon, itsekkäämpään suuntaan. Yksilöä korostava kulttuuri on korostunut entisestään. Yksi selkeä esimerkki tästä on sotkuun suhtautuminen.

10v sitten ei tullut kuuloonkaan tulla kenenkään kotiin sisälle kengät jalassa, nykyään äidit ravaavat kuraisissa kumppareissaan pitkin kotiani, kun hakevat lapsiaan hoidosta. Samoin luulevat, että on ihan ok työntää lapsi kuraisissa ulkovaatteissa sisälle, kunhan sanottuani asiasta ottavat ensin kengät pois.

Toinen asia, jonka olen huomannut äitikavereiden kyläillessä, on sotkeva ruokailutapa. Vauvoille ja pienille lapsille annetaan kaikki ruoka käteen ja murustavat ja rusentavat mustikasta lähtien kaiken rinnuksille, pöydälle ja lattialle. Minulla on aina ihan tuhottoman työläs siivousruljanssi edessä, kun joku pikkulapsiperhe lähtee vierailulta.

Omien lasten kanssa minulla on syöttökaukalo, johon murenet putosivat. Eikä tullut mieleenikään antaa mitään helposti sotkevaa lapselle käteen VIERAASSA PAIKASSA, kuten mustikoita! Monet perustelevat tämän hienomotoriikan kehityksellä ja vauvan uteliaisuudella ja blaablaa. Sotkemista se on! Harjoitelkoot mustikkaleikkejä kotonansa.

Räkää ei pyyhitä, annetaan kuolata rauhassa sohvalle jne. Annetaan lääppiä vitriinejä ja ikkunoita likaisilla käsillä. Miettikää nyt vähän!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan jaksa välittää, on tässä suurempiakin huolia.

t. 7 tuhatta

Vierailija
2/3 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltää jotakin lapselta.Se vaatii sitä kasvattamista ja opastamista, vähän vaivannnäköä...Rimanalituksia varmaan sattuu jokaiselle joskus,mutta onhan niitä perheitä, joissa on täysin eri siisteyskäsitys ja tapa toimia, heidän vierailunsa jälkeen alkaa ihan perussiivoaminen. Tosin, kun heidän lapset poistuvat kahvipöydästä, kehotan KAIKKIA lapsia menemään käsipesulle, tasapuolisesti omieni ohella.Eivät vielä ole loukkaantuneet ja menen tarvittaessa auttamaan, jotta aikuiset saavat kahvitella rauhassa.

Ymmärrän sen, että mikäli haluaa sumppinsa juoda rauhassa, sen alta vuoden ikäisen antaa mielellään mussuttaa keksejä lattialla ja läästiä niitä lattiaan, omasta vireystilasta riippuu, kuinka hyvin kestän katsella....Eipä se nyt suuri vaiva ole pyyhkiä, mutta joskus on pakko aktiivisesti keksiä jotain niiiiin kiinnostavaa juttua, ettei kiinnitä huomita... :)

Sohvalle ei ole asiaa syömään eikä kaffepöytärallia harrasteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on juuri tuo sormiruokailu ja kuolaus ajankohtaista, eikä kyllä tulisi mieleenkään toimia noin. Kyläreissuilla ihan purkkisosetta ilman mustikkaa tai banaania tai porkkanaa.. Ja ryömimään päästän emännän luvalla avaraan paikkaan. Muuten sylissä tai kaukalossa. Tuossa ei ole kyse pelkästään sotkuisuudesta vaan käytöstavoista ja toisen kodin kunnioituksesta.

Terv. Siisti äiti..