Uskaltaisitko laittaa lapset kahdestaan junaan?
Kysymyksessä on 10v ja 8v. Mummu haluaisi heidät nyt hiihtolomalla luokseen. Junamatka kestää reilu 3h. Lapset eivät ole ennen matkustaneet junalla, joten kokemus olisi ihan uusi.
Jostain syystä mua hirvittää päästää lapsia kahdestaan matkaan ja sanoinkin, että ei. Mutta siis olenko liian hysteerinen asian suhteen?
Kommentit (50)
Toisella kädellä vaahdotaan, että alle 12 vuotiaat ei saisi olla iltapäiviä yksin koulun jälkeen-heitteellejättöä.
Mutta on kuitenkin ihan ok tunkea junaan ja vapauttaa maailmalle ominneuvoin???
En tajuu..
voisitko selventää vähän ajatuksiasi kun ei tullut ihan tuosta otsikosta ilmi? Mikä alla olevassa ehdotuksessa nyt niin pahasti vialla on?
viedä lapset junaan paikoilleen oikeaan vaunuun, ja samalla kysyä joiltain lähellä istuvilta että jääkö kukaan samassa paikkaa pois kuin lapset. Varmasti suostuu joku sen verran katsomaan lasten perään että osaavat sitten oikealla pysäkillä poistua, kun eihän tuon ikäisiä tarvitse muuten sitten vahtia.
Olemme ajatelleet laittaa 10 v tytön Jyväskylä - Helsinki lennolle isansä luokse. Saako sen ikäisen laittaa yksin koneeseen, saako hän apua ja mikä olisi halvin yhtiö? Automatka kestää 4-5h ja lentomatka kestäisi vain 20-30 min, että siinä suhteessa aikaa säästyisi ja isänkään ei tarvitsisi istua 10 tuntia putkeen autossa. Eniten vaan huoletuttaa se että lapsi eksyy ja joutuu väärälle portille.
Olemme ajatelleet laittaa 10 v tytön Jyväskylä - Helsinki lennolle isansä luokse. Saako sen ikäisen laittaa yksin koneeseen, saako hän apua ja mikä olisi halvin yhtiö? Automatka kestää 4-5h ja lentomatka kestäisi vain 20-30 min, että siinä suhteessa aikaa säästyisi ja isänkään ei tarvitsisi istua 10 tuntia putkeen autossa. Eniten vaan huoletuttaa se että lapsi eksyy ja joutuu väärälle portille.
Mä olen lentänyt yksin 4 vuotiaana savonlinnasta helsinkiin. Miehen poika lensi just viime talvena (ikää 6v) hki-ivalo.
muakin hirvittäisi. Nimenomaan tuo juna, lentokoneeseen kyllä päästäisin - siellähän tenavista huolehditaan. En varmaan päästäisi.
Tuota itsekkin mietin että päästäisinkö 10v tytön yksin lentokoneeseen Jyväskylä - Helsinki lennolle isänsä luo.
Mä olen lentänyt yksin 4 vuotiaana savonlinnasta helsinkiin. Miehen poika lensi just viime talvena (ikää 6v) hki-ivalo.
Mun avomiehen lapset ei osaa matkustaa kahdestaan junalla, vaikka ovat 13- ja 8-vuotiaat. Jotkut ovat vaan avuttomampia kuin toiset.
lapset on 3tunnin suoran junamatkan matkustaneet isälleen jo 3-vuoden ajan,olivat silloin ekan kerran 7 ja 10.Mutta tuota väliä oli kuljettu paljon lasten kanssa yhdessäkin joten junassa matkustus oli tuttua ja isä asuu pääteasemalla niin ei voi ohikaan ajaa.Hyvin on matkat sujuneet vaikka toki vieläkin jännitän miten sujuu.Pelkään just noita kännikaloja yms.
näin pimeään vuodenaikaan. En tiedä, lentokoneeseen voisin ennemmin päästää.
toisaalta en uskalla itsekään yksin matkustaa..