Älkää kukaan koskaan ottako kaverin lasta perhepäivähoitoon!!
Tätä päätöstä kadun - niin paljon, että tekisi mieli purkaa koko hiivatin sopimus!!!
On aivan käsittämätöntä, että vanhemmat eivät ajattele, kuin itseään! Minä en ole päiväkoti!
Otin kaverin lapsen virallisella sopimuksella meille hoitoon, kyllä kaduttaa!! Vanhemmat eivät pidä hoitoajoista kiinni yhtään!! On kampaajaa, leffaa, kaverin tapaamista´.. Voinko tuoda/joudun tuomaan X:n aiemmin. Just. Päivähoitopaikka kun ei ole vanhemman kampaajaa varten!
Tai sitä, että hakija voi rauhassa viettää 1,5h kotonaan töiden jälkeen viiniä siemaillen ja lehteä lukien. Varsinkaan, kun 2,5-vuotias odottaa, että hänet tullaan hakemaan.
UGH. Ei ikinä enää tutun lasta hoitoon!!
T. pph
Kommentit (53)
Vanhempien on myös haettava lapsensa suoraan töiden jlk hoidosta, oli sitten pph/tarhassa.... tämäkin tieto löytyy laista!Mistä laista tällaista löytyy?
että kun lainkohta löytyy,niin linkkiä vaan sinne?!
mitä se vanhempi tekee kun lapsi on hoidossa. Pääset itse helpommalla kun et vatvo asiaa.
Ota myöhästymisiin ja hoitoaikojen siirtämisiin tiukempi linja. Opettele sanomaan ei. Kerran kun sanot niin seuraava kerta on jo helpompi.
Vanhempien on myös haettava lapsensa suoraan töiden jlk hoidosta, oli sitten pph/tarhassa.... tämäkin tieto löytyy laista!Mistä laista tällaista löytyy? Mielestäni tämä on outoa, kun puhutaan subjektiivisesta päivähoidosta? Miten voi olla, että töistä tullessa on haettava heti, kun lapsi saa olla kuitenkin hoidossa huolimatta siitä, onko vanhempi töissä vai kotona?
En oo koskaan sellaista sopimusta allekirjoittanut, jossa lukis että suoraan töistä pitää tulla hakemaan lapsi kotiin. Käyn kyllä kaupan kautta ja vuosien aikana oon ylitöitä lyhentäessäni käynyt muutaman kerran kampaajallakin. Ja erittäin hyvällä omallatunnolla.
Vanhempien on myös haettava lapsensa suoraan töiden jlk hoidosta, oli sitten pph/tarhassa.... tämäkin tieto löytyy laista!Mistä laista tällaista löytyy?
että kun lainkohta löytyy,niin linkkiä vaan sinne?!
ja vielä hoitopäivän pituus asetuksesta:
"Päivähoito järjestetään osapäivä- ja kokopäivähoitona. Kokopäivähoidossa lapsen hoitoaika saa yleensä jatkua yhtäjaksoisesti enintään kymmenen tuntia vuorokaudessa ja osapäivähoidossa viisi tuntia."
Huom. sanalla yleensä. Mikä on yleisyyden raja?
se on niin vaikea ilmoittaa, että hoitoaika alkaa 8.30 ja sitä ennen teille ei voi tulla, koska sinulla on muuta tekemistä siihen aikaan (jos ei ole niin keksit, pääasia että yhtään kertaa ei voi tuoda etuajassa).
Jos ei onnistu, niin sanot vain että muistathan että nämä ylimääräiset tunnit tulevat aika kalliiksi.
Ja hoidat mukisematta sovitut hoitotunnit. Se ei todellakaan kuulu teille hoitajille, mitä vanhempi tekee hoitopäivän ajan- minä olen sairauden vuoksi kotona kun lapsi on puolipäiväisenä hoidossa ja monen monta kertaa hoitajat ovat alkaneet pyytelemään että hakisin vieläkin aikaisemmin tai että pitäisin kotona useammin. Vähän vaikea siihen sanoa mitään, etenkin kun kuulolla on usein muita mammoja...ammattitaidottomuutta heidän puoleltaan.
Vanhempien on myös haettava lapsensa suoraan töiden jlk hoidosta, oli sitten pph/tarhassa.... tämäkin tieto löytyy laista!Mistä laista tällaista löytyy? Mielestäni tämä on outoa, kun puhutaan subjektiivisesta päivähoidosta? Miten voi olla, että töistä tullessa on haettava heti, kun lapsi saa olla kuitenkin hoidossa huolimatta siitä, onko vanhempi töissä vai kotona?
En oo koskaan sellaista sopimusta allekirjoittanut, jossa lukis että suoraan töistä pitää tulla hakemaan lapsi kotiin. Käyn kyllä kaupan kautta ja vuosien aikana oon ylitöitä lyhentäessäni käynyt muutaman kerran kampaajallakin. Ja erittäin hyvällä omallatunnolla.
mutta se olikin vuorohoidon puolella. Lapset olivat hoidossa tasan tarkkaan sen ajan kun työvuoro + matkat vaativat, ei sekuntiakaan enempää. Yöhoitolaisilla oli toki vanhempien nukkumisaika esim. yövuoron jälkeen.
Minä hyvää hyvyyttäni otin lapsen tänne, että häntä ei tarvitse vielä laittaa päiväkotiin. Ollaan äidin kanssa tunnettu useita vuosia. Paikka sattui olemaan vapaa, kun äiti joutui palaamaan töihin. Itse he hössöttivät alkuun, että tulee todella lyhyet hoitopäivät, 5-6h. Nyt päivän pituus on jo 7 tuntia.
Kyllä minä kestän ja mukisematta hoidan, niinkuin sopimuksessa lukee. Tein aloituksen siksi, että kaverin lapsen hoitaminen ei kannata, alkaa hiertämään välejä.
Ja edelleenkin tässä on tärkeintä lapsen hyvinvointi. Hänet kun ihan totta olisi mahdollista hakea se 1,5h aiemmin. Mutta kun ei.
Ap, joka lähtee tekemään nyt töitään.
se on niin vaikea ilmoittaa, että hoitoaika alkaa 8.30 ja sitä ennen teille ei voi tulla, koska sinulla on muuta tekemistä siihen aikaan (jos ei ole niin keksit, pääasia että yhtään kertaa ei voi tuoda etuajassa).
Jos ei onnistu, niin sanot vain että muistathan että nämä ylimääräiset tunnit tulevat aika kalliiksi.
Ja tietysti hoidat hoitotunnit, se mitä vanhemmat hoitoaikana tekevät ei ole hoitajan asia.
- eivät toki kaikki - ovat moraalittomia löysäpeffoja. Kyllä herää sata kertaa ajatus, että pitääkö kaikkien OIKEASTI lisääntyä???
Nastistitautisten ei ainakaan.
kysyt tiukkaan savyyn: Mihin aikaan olet hakemassa tanaan? Normaaliin aikaanko, klo 14?
Luulisi etta alkaisi pikku hiljaa tulla hanelle tietoisuuteen etta haluat hakuajasta pitaa kiinni.
Tama siis jos et halua asiasta suoraan sanoa, mika minusta olisi paras.
Jos ei onnistu, niin sanot vain että muistathan että nämä ylimääräiset tunnit tulevat aika kalliiksi.Ja tietysti hoidat hoitotunnit, se mitä vanhemmat hoitoaikana tekevät ei ole hoitajan asia.
Tämä on NIIN totta! Ei ikinä kenenkään kaverin lasta meille hoitoon! Vaikka tehtiin virallinen sopimus, ja kaveri hyvin tietää että kyseessä on mun LEIPÄTYÖ ja elinkeino, niin hups vaan kun se unohtuu!! Jumankauta että mulla keittää välillä. Esim. nyt en saa vielä(kään) unta. Olen herännyt kesken unien ja mielessä keittää että sanonko perjantaina suorat sanat. Perjantainahan mamin pitää ensin käydä kaupassa (=alkossa) ja helposti jotain kivaa shoppaamassa. Onko kiva odotella että itse pääsisi edes joskus ajoissa hoitamaan vaikka omia asioitaan!
Mietippä ite.
Mitä jos se ainoa vanhempi on työreissussa 2 tunnin ajomatkan päässä eikä muita ole hakemaan?
Itselläkin on tänään työpalaveri, jonne menen metrolla töistä, johon taas olen mennyt autolla. Palaverissa on kännytkkä kiinni enkä puhelinta katso kuin vasta palaverin päätyttyä. eli 2 tunnin päästä ja kun tuosta sitten mene metrolla töihin hakemaan autoa ja ajan kotiin voi aikaa olla kulunut soitosta pahimmillan yli 3,5 tuntia.
Ei joka paikassa saa edes omaa puhelinta pitää mukana työtehtävien hoidossa. Eikä minullekaan löydy tuuraajaa kun olen yksin palaverissa ja palaverin siirtämien ei useinkaan onnistu koska muilla on kalenterit täynnä. Hyvällä tuurilla voin taas olla etätöissä ja lapsi on haettu 5 minuutin päästä.
Mikään laki ei velvoita hakemaan sairasta lasta puolen tunnin päästä. Eikä tuollaista sopimustakaan voi velvoittaa allekirjoittaman.