Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äidit ei saa pukeutua tuulipukuun tai toppahousuihin?

Vierailija
26.02.2012 |

Olen ihmetellyt näissä pukeutumiskeskusteluissa sitä äidit ei saisi pukeutua tuulipukuun tai toppahousuihin. Voisiko joku valaista?

Mielestäni on kivempi olla keväällä/syksyllä ulkona ulkovaatteissa(tuulipuku ja lenkkarit) kun ei tarvitse pelätä hyvien vaatteiden sotkeentuvan kuraisen taaperon kiivetessä syliin. Talvella taas en osaa olla ulkona ilman toppavaatteita ja pipoa. On paljon helpompi olla kevyin kerroksin kuin tönkköön farkkusysteemiin pukeutuneena. Sadekelilläkin mulla on saappaat.

Kertokaa kiltit miksi kauhistellaan säänmukaista ja,käytännöllistä pukeutumista? Oon ihan pihalla.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pyörryttekö kun sanon, että mulla on Rukan siniset "kurahousut" (vyötärösadehousut), jotka laitan kaikkein kuraisimmilla keleillä jalkaan.

Sadesäällä ne ovat ihan asialliset. Hyvin usein näkee että ulos lähdetään kaatosateellakin ulkoilupuvuissa vaikka varmasti vesi tulee läpi kun ei kehdata pukeutua sään mukaisesti.

Vierailija
2/41 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on punainen Rukan puku. Olen monasti ollut ulkona "kurahousut" jalassa ja myös käynyt kaupassa. Kumisaappaat jalassa! Enkä yhtään häpeä. Kiva pysyä kuivana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä sinun on ostettava itsellesi auto ja liikuttava sillä, etteivät kampaus, meikki ja korkokengät kärsi rännässä ja per*e palellu pakkasessa.

siinä keskustelussa, jossa tällaista ehdotettiin äidille, jolla oli kolme lasta. sun on ostettava auto, jotta voit meikata, kun kerran kolmen lapsen (ja ostosten sekä työlaukun) ei kykene pitämään sateenvarjoa meikin ja kampauksen suojana. =D

oikeesti... osa ihmisistä on niin ulkona todellisuudesta, ettei tosikaan.

Vierailija
4/41 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Helsingissä kantakaupungissa ja liikuun lasten kanssa säänmukaisissa varusteissa. Välillä päällä on pilkkihaalarit & maiharit, eikä sitä kukaan ihmettele. Ehkä, jos on huonolla itsetunnolla varustettu ihminen niin pitää miettiä tarkkaan pukeutumistaan. Juhlat on sitten jo toinen asia...

t. DI

Vierailija
5/41 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei minua ahista käydä kaupassakaan lenkin varrella, tai kaupungilla verkkareissa, kun olen keskustassa sijaitsevasta liikuntapaikasta tulossa.

Jos asioikseni lähden kaupungille, laitan jotain normaalimpaa päälle, mutta lähikaupassa voin käydä vaikka ratsastusvaatteissa. PAhimmat kikkareet kengistä putsaan kaupaun ulkopuolella pois ;) (yleensä ne tulee putsattua jo ennen autoon istumista)

Vierailija
6/41 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tilanteen mukainen pukeutuminen ei tarkoita, että pitäisi erikseen laittautua kauppaan :D Kyllä ne pöperöt voi käydä ostamassa ulkoilukuteissakin ja hulluhan se on, joka antaa pyrstönsä paleltua puistoillessa. Vaikka olisi muuten kuinka fiini...

ja kovalla pakkasella on toppahousut jalassa. Ihan suvereenisti liikun toppa-asussa kahviloissa ja vaikka stockalla kaupassa.

Eikä kukaan tosiaan kiinnitä huomiota, miksi kiinnittäisikään.

Olen niin samaa mieltä. Miksi edes kauppaan pitäisi laittautua? Pöh. Ei hetkauta missään kulkea toppavaatteissa ja pipon altakin paljastuu sopivasti sekaisin oleva tukka!

Vierailija
7/41 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väitäkään muut kuin teinit, joilla ei vielä ole itsetuntoa pukeutua lämpimästi.

Mutta itsekin joudun kyllä keräämään kaiken itsetunnon kehdatakseni tehdä kauppareissun ulkoilun päätteeksi toppakuteissa:D

Vierailija
8/41 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä sinun on ostettava itsellesi auto ja liikuttava sillä, etteivät kampaus, meikki ja korkokengät kärsi rännässä ja per*e palellu pakkasessa.

Vierailija
9/41 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi niihin täytyy pukeutua AINA?

Vierailija
10/41 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väitäkään muut kuin teinit, joilla ei vielä ole itsetuntoa pukeutua lämpimästi.

Mutta itsekin joudun kyllä keräämään kaiken itsetunnon kehdatakseni tehdä kauppareissun ulkoilun päätteeksi toppakuteissa:D

Yleensä pukeudun johonkin muuhun kuin em. vaatteisiin. En siis tykkää tuulipuvuista ja toppahousuista. Ja ei, älkää kysykö miksi. En vain tiedä.

Mutta minusta on itse asiassa aika nautinnollista karauttaa tyyliin tuulipuvussa tms. kauppaan. Ihan vain sen takia, että av-mammat pääsevät paheksumaan =D

Vierailija
11/41 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselle nobodyt täällä on mieltä?

Vierailija
12/41 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi niihin täytyy pukeutua AINA?

Tuskin monikaan painaltaa juhliin tai kylään tuulipuvussa.

Vierailija
13/41 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väitäkään muut kuin teinit, joilla ei vielä ole itsetuntoa pukeutua lämpimästi. Mutta itsekin joudun kyllä keräämään kaiken itsetunnon kehdatakseni tehdä kauppareissun ulkoilun päätteeksi toppakuteissa:D

minuakaan ei hävetä olla ulkoilemassa lapsen kanssa toppavaatteilla mutta jostain syystä jos menee johonkin isompaan merkettiin ulkoilun jälkeen ne vaatteet tuntuvat nololta, tuossa lähikaupassa nyt ei ole väliä vaikka yöpaidassa kävis :). nim. tänään isommassa marketissa toppavaatteilla ollut (en kyllä huomannut että kukaan ois pahasti kytänny)

Vierailija
14/41 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. ulkoillessa lasten kanssa, lenkkeillessä ym.

Eipä ole tullut mieleenkään lähteä lenkille korkkarit jalassa :) Sehän vasta idioottia olisikin!

Mutta kyllä minä esim. lähtiessäni ostoskeskukseen lauantairuuhkaan tai tapaamaan ystäviäni kahville/lounaalle laitan pikkuisen parempaa päälle, meikkaan ja pistän hiukseni kuosiin, mutta kylläpä näissäkin tilanteissa ja paikoissa näkee niitä jotka menee jokapaikkaan se ulkoilupuku päällä ja tukka ponnarilla, naama meikittä.

Mutta ennen kuin minut kivitätte tästä, niin sanon että mielestäni jokainen on vapaa kulkemaan vaikka perunasäkki päällä yötä päivää jos se oikealta ja omalta tuntuu.

Vierailija
15/41 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidillä yllä, niin sitä kiukkuisempia ne on, ja sitä vapaammin lapset on kasvatettu. Yleensä oppii aika nopeasti jo kaukaa näkemään nämä.

Itsevarman äidin erottaa pukeutumisesta joka miellyttää itseä ja jota kantaa ylpeänä.

Vierailija
16/41 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pyörryttekö kun sanon, että mulla on Rukan siniset "kurahousut" (vyötärösadehousut), jotka laitan kaikkein kuraisimmilla keleillä jalkaan.

Vierailija
17/41 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tietty jos tykkäät niin anna palaa =)

Vierailija
18/41 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsevarman äidin erottaa pukeutumisesta joka miellyttää itseä ja jota kantaa ylpeänä.

ja farkut/toppatakki on sen merkki, että ei ole itsevarma? Juu...

Vierailija
19/41 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kovalla pakkasella on toppahousut jalassa. Ihan suvereenisti liikun toppa-asussa kahviloissa ja vaikka stockalla kaupassa.

Eikä kukaan tosiaan kiinnitä huomiota, miksi kiinnittäisikään.

Vierailija
20/41 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihmiset hänestä ajattelevat. Marketissa voi aivan hyvin olla tukka ponnarilla ja toppahousut jalassa ilman meikkiä, mutta jos on menossa vaikka lounaalle Kämpiin, niin tietysti pitää olla vähän eri vermeet päällä ja meikkiäkin nassussa. Tilanteen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan