Jonkun kaikki vaatteet mahtuu matkalaukkuun
Uskotko jos joku sanoo, että hänen kaikki vaatteet mahtuu matkalaukkuun? Itse uskoisin mahdollisesti jos väitteen esittäjä asuu lämpöisessä maassa. Mikä sinulle on Suomessa minimimäärä vaatteita?
Itse ajattelen että vaatteita pitää olla ohuita ja paksuja ja siltä väliltä. Siistimpiä ja sitten liikuntaan omansa.
Kommentit (12)
Arkivaatteeni mahtuisivat matkalaukkuun takkeineen ja kenkineen. En ole hamstraaja. Sitten jos lisätään nekin vaatteet mitä käyttää ehkä kerran tai kaksi vuodessa niin tuskin mahtuisi.
Meillä oli joskus sellainen matkalaukku, jonka bed&breakfast isäntä Skotlannissa sanoi olevan ennemminkin liikkuva vaatekaappi kuin matkalaukku. Siihen olisi mun vaatevarastoni mahtunut tai mahtuikin, koska se toimi muuttolaukkuna. Mukaan Lontooseen ei tosin tarvinnut pakata kaikista paksuimpia untuvatakkeja ja toppakenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Arkivaatteeni mahtuisivat matkalaukkuun takkeineen ja kenkineen. En ole hamstraaja. Sitten jos lisätään nekin vaatteet mitä käyttää ehkä kerran tai kaksi vuodessa niin tuskin mahtuisi.
Luulisin että suurimmalla osalla on näin, että ne mitä paljon pitää, mahtuisi, koska kaikilla on ne lempivaatteet. Sitten on hirveä liuta vaatteita mitä ei pidetä, itsellänikin.
Uskon, koska omani mahtuvat. Siis sellaiseen isoon matkalaukkuun ( samsonite on omani), ei käsimatkatavaraan. Meni jossain vaiheessa niin yli konmaritus, että vähän kaduin. Sitten tuli korona ja jäin työttömäksi, ei ollut varaa ostella uusiakaan. Näillä pärjäsin hyvin. Nyt 9 kuukautta sitten sain työttömäksi ja ostin muutaman työvaatteen, mutta ne ei tätä "mahtuu matkalaukkuun" romuttaneet.
Olen muuttanut viimeisen viiden vuoden aikana neljä kertaa ja vaatteeni ovat olleet yhdesä laukussa.
Toki en tiedä onko hirveän ekologista tämäkään, kun jatkuvasti joutuu pesemään vaatteita.
En tiedä mitä väliä sillä on, mahtuuko kaikki kaapissa olevat vaatteet yhteen laukkuun vai ei.
Pärjään ihan hyvin kuukausi tolkulla reissussa, sillä mitä mahtuu normaaliin selkäreppuun.
Olisi ihanteellista. Mut ei onnistu ainakaan tänä vuonna :D
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä väliä sillä on, mahtuuko kaikki kaapissa olevat vaatteet yhteen laukkuun vai ei.
Pärjään ihan hyvin kuukausi tolkulla reissussa, sillä mitä mahtuu normaaliin selkäreppuun.
Mitä siihen yhteen selkäreppuun mahtuu? Muutamat alkkarit, sukat, kahdet housut, kaksi t-paitaa, yksi pitkähihainen ja takki? Niillä pärjäät kuukausitolkulla? Vaikka syksy vaihtuisi talveen?
Ihminen tarvitsee vain kolme sukkaa. Niitä voi pestä yksi kerrallaan.
Mun vaatteet ei meinaa mahtua edes vaatehuoneeseen. Kengillä on oma kaappi ja loput kellarissa. Matkalaukkuun saan just ja just mahtumaan kahden viikon lomavaatteet.
lempivaatteet kyllä mahtuu leikiten
Olen kuullut sellaista huhupuhetta että matkalaukkuja on eri kokoisia, tiedä sitten onko näin oikeasti.