Miksi äidit ei saa pukeutua tuulipukuun tai toppahousuihin?
Olen ihmetellyt näissä pukeutumiskeskusteluissa sitä äidit ei saisi pukeutua tuulipukuun tai toppahousuihin. Voisiko joku valaista?
Mielestäni on kivempi olla keväällä/syksyllä ulkona ulkovaatteissa(tuulipuku ja lenkkarit) kun ei tarvitse pelätä hyvien vaatteiden sotkeentuvan kuraisen taaperon kiivetessä syliin. Talvella taas en osaa olla ulkona ilman toppavaatteita ja pipoa. On paljon helpompi olla kevyin kerroksin kuin tönkköön farkkusysteemiin pukeutuneena. Sadekelilläkin mulla on saappaat.
Kertokaa kiltit miksi kauhistellaan säänmukaista ja,käytännöllistä pukeutumista? Oon ihan pihalla.
Kommentit (41)
Mielestäni tilanteen mukainen pukeutuminen ei tarkoita, että pitäisi erikseen laittautua kauppaan :D Kyllä ne pöperöt voi käydä ostamassa ulkoilukuteissakin ja hulluhan se on, joka antaa pyrstönsä paleltua puistoillessa. Vaikka olisi muuten kuinka fiini...
ja kovalla pakkasella on toppahousut jalassa. Ihan suvereenisti liikun toppa-asussa kahviloissa ja vaikka stockalla kaupassa.
Eikä kukaan tosiaan kiinnitä huomiota, miksi kiinnittäisikään.
Sellanen perinteinen sadeasu on tosi hyvä jos joutuu olemaan sateessa tai muuten todella kurasissa paikoissa. Voi huoletta istua vaikka märälle penkille, eikä tarvi yhtään varoa:)
Näin lapsilla on vanhemmat, jotka viihtyvät heidän kanssaan ulkona ja heillä on kivaa, kun ei tartte kykkiä sisällä, kun eihän ilman hyviä ulkovaatteita tarkene ja viitsi ulkoilla.
Unohda heidät. Sä olet äiti joka omalla pukeutumisella välität lapsistasi myös.
Näin lapsilla on vanhemmat, jotka viihtyvät heidän kanssaan ulkona ja heillä on kivaa, kun ei tartte kykkiä sisällä, kun eihän ilman hyviä ulkovaatteita tarkene ja viitsi ulkoilla.
Unohda heidät. Sä olet äiti joka omalla pukeutumisella välität lapsistasi myös.
vaikka pukeudunkin ns. fiinisti (en todellakaan pue päälleni tuulipukua tms.), en ole koskaan palellut ulkona eikä mun korkkarit myöskään estä touhuamasta lapsien kanssa =)
Vaatteet saa pestyä, sitä varten on pesukone ja kyllä viime kesänä tuli potkittua palloakin piikkikoroissa ;)
en tarvii kuravaatteita...
Muksutkin viihtyvät paremmin sisällä kun sattuu. Kunhan sade loppuu niin johanrynnitään kuralätäköihin...=D
en tarvii kuravaatteita...
Muksutkin viihtyvät paremmin sisällä kun sattuu. Kunhan sade loppuu niin johanrynnitään kuralätäköihin...=D
Mitä mieltä olette äidistä joko käytää kurahaalareita, sellasia jossa on henkselitkin:) ?
Hyvä!!
Just noin. Mä tiedän äitejä jotka käyttä säänvaatiessa kurahaalareitakin. En ymmärrä miksi ihminen ei voi pukeutua tilnteen mukaan, itse ainakin niin teen.
Tottakai pakkasella pitää pukeutua niin, että tarkenee!! Loskakelillä sitten vaikka kurahousut!!!
Just niin, äidit voi pukeutua vaikka kurahousuihin jos sää on sellanen.
Hankkikaa hyvät goretexit niin niillä pärjää melkein joka säällä! Kurahaalarit lienee tarpeen taaperoilla, jotka ISTUU vesilätäköissä, mutta aikuinen kyllä pärjää fiksummallakin vaatetuksella :)
Hankkikaa hyvät goretexit niin niillä pärjää melkein joka säällä! Kurahaalarit lienee tarpeen taaperoilla, jotka ISTUU vesilätäköissä, mutta aikuinen kyllä pärjää fiksummallakin vaatetuksella :)
Ei ehkä sinne lätäkköön mutta märälle puistonpenkille? Toiset liikkuu ulkona ihan sateessakin, ei vaan niin että sade on jo lakannut ja maassa on lätäköitä.
Siis tosi kähee vetää keltaset kurahaalarit päälle ja ei todellakaan tarvii varoa vaikka kura ja loska lentää :)
pukeudut toppahousuihin tai tuulipukuun? Jos puistossa tai pihalla lasten kanssa leikkiessä, niin täällä etelä-suomessa on ihan normaali asustus huonommalla säällä. Muulloin farkut, ei ne nyt niin pahasti kuivalla säällä likaannu. Pestävä ne ulkoiluvaatteet on joka tapauksessa, ihan sama mitä on päällä, toiset tykkää ulkoilla ulkoiluvaatteissa ja toiset piikkikorkokengissä ja minihameessa. Molemmat on minulle ok, en pidä kumpiakaan äitejä sen parempina tai huonompina. Enkä varmasti katso pahasti, jos joku tulee puistoon marketin kahisevassa tuulipuvussa!
Ihan hyvin ulkona voi olla ulkoiluvaatteissa ja juhlissa sitten juhla vaatteissa jne....
Täällä meilläpäin näkee toppahousuja siellä sun täällä ja itsekin käytän niitä talvisin päivittäin ja ihan myös siellä kaupassa. Tosin niissä tulee äkkiä kuuma, että käyn ne jalassa vain pikaostokset tekemässä.
Ihme hommaa, että toppahousutkin on nykyään nolot.
Saa ja on jopa suotavaa pukeutua ulkoiluvaatteisiin kun ulkoillaan. Mä luulen että nämä tyylipoliisit tarkoittavatkin sitä, ettei saisi pukeutua AINA niihin ulkoilu/ urheiluvaatteisiin. Mutta mä en ole paras sanomaan, kun itsekin vedän päälleni mieluiten ne mukavimmat vaatteet, eli laadukas kuoritakki ja housut ja alle sopivaa lämmikettä... On mulla tyylikkäämpiäkin vaatteita, mutta harvoin haluan niitä laittaa päälle kun lähdetään lasten kanssa paikalliseen ostoskeskukseen kirjasto-ruokakauppareissulle. Eli mä oon kai sitten tuulipukumamma, ei mahda mittään! Ei mua kiinnosta muitten mielipiteet, vaan oma mukavuus....!