Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästynyt peleihin. Onko hän riippuvainen? Kumpi meistä oikeassa?

Vierailija
26.02.2012 |

En tiedä, mikä tarkalleen määrittää riippuvuuden kriteerit... Mikä on voimakas tai lievä riippuvuus. Silti minusta tuntuu, että avomieheni on jollakin tasolla peliriippuvainen. Normaalisti hän on tyyni ja rauhallinen, mutta olen huomannut, että pelatessa tai pelin jälkeen hän on agressiivinen. Ihan normaalissa keskustelussa hän korottaa ääntään ja tiuskaisee. Tästä nousee riita, sillä minä en siedä turhaa riitelyä, jonka hän aloittaa täysin tyhjästä. Mielestäni agressiivisuus johtuu peleistä ja hän suuttuu minulle vielä enemmän.

Avomieheni pystyy kuitenkin elämään normaalia elämää eikä pelaa jatkuvasti, silti päivittäin. Hän jopa herää aamulla ennen töihin lähtöä klo.5.00 pelaamaan. Minusta tämäkään ei ole normaalia enkä ymmärrä kuka todella laittaa kellon soimaan aamuyöstä pelien takia. Outoako?

Vaikka tässä ei ollakaan pahimmassa mahdollisessa tilanteessa, haluaisin tietää, mitä muut tästä ajattelevat. Onko normaalia? Tämä syö suhdettamme, koska pelit tulevat jatkuvasti väliimme riitana. Onko kellään muulla tällaista?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä en siedä turhaa riitelyä"

Minkä verran käytät aikaa netissä itse?

Mitä tahdot miehesi tekevän pelaamisen sijaan? MIten HÄNEN täytyy muuttua, että teillä olisi kaikki hyvin? Sinussahan tuskin on korjaamisen varaa.

Vierailija
2/6 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ollutkaan ettei hän saisi lainkaan pelata. Minusta hän rupeaa käytökseltään muuttumaan agressiiviseksi ja se on mielestäni ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalkuttava vänisijä, ikivalittaja, kitisijä? Pitääkö miehen muuttaa sinut onnellisemmaksi? Hanki muuta tekemistä kuin miehen olkapään takana huohottaminen.

Vierailija
4/6 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvaani ei kuulosta normaalilta. Tosin oma mies ei pelaa ollenkaan joten en ehkä ole paras arvioimaan.

Vierailija
5/6 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalkuttava vänisijä, ikivalittaja, kitisijä? Pitääkö miehen muuttaa sinut onnellisemmaksi? Hanki muuta tekemistä kuin miehen olkapään takana huohottaminen.

Taisi löytyä vastaamaan kaikenlaisten kusipäiden kuningas, jonkin sortin peliriippuvainen varmaan itsekin.

Ap, miehesi käytös ei ole normaalia.

Vierailija
6/6 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdalla. Tuo, että herää pelaamaan viideltä on jo aika selvä merkki. Ja tuo tyhjästä hermostuminen.

Netistä löytyy tietoa asiasta, saatat edes löytää vertaistukea itsellesi. Vaikeaa on olla riippuvaisuudesta kärsivän läheinen, voimia sinulle.

Meillä on perheessä ollut peliriippuvainen nuori. Pitkä työ tehty asian kanssa, nuorella tämä riippuvuus liittyy aspergerin oireyhtymään. Nuori saa nyt terapiaa siihen ja asia on saatu hallintaan. Lapsen kohdalla on vaan läheisillä enemmän keinoja kuin peliriippuvaisen puolisolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme