Taapero kömpii joka yö meidän makkariin nukkumaan.
Loppuuko se itsekseen vai pitääkö asialle tehdä jotain? Ei olla enää palautettu omaan huoneeseen vaan on annettu nukkua aamuun asti aikuisten vieressä.
Kommentit (20)
ongelmalliseksi tämä järjestely..
ap
ongelmalliseksi tämä järjestely..
ap
ei päästetty sänkyyn asti vaan talutettiin takaisin omaan sänkyyn. Tätä piti pahimmillaan jatkaa viikon verran, mutta sitten taas jonku kuukauden pysyi siellä. Ja taas sama homma alusta ;)
taapero kokeili ekan viikon nukkumista samassa sängyssä mutta ilmeisesti totesi olosuhteet liian ahtaiksi, kuumiksi ja meluisiksi koskapa on sittemmin pysynyt omassa sängyssään yöt. Kyllä asiat järjestyy:)
Jos makkari tarpeeksi iso, ottakaa taaperon sänky samaan huoneeseen.Aikanaan menee mielellään omaan huoneeseen. Näin ainakin meillä oli. Vauvan itkuun ei taapero herännyt.
Jos makkari tarpeeksi iso, ottakaa taaperon sänky samaan huoneeseen.Aikanaan menee mielellään omaan huoneeseen. Näin ainakin meillä oli. Vauvan itkuun ei taapero herännyt.
ei päästetty sänkyyn asti vaan talutettiin takaisin omaan sänkyyn. Tätä piti pahimmillaan jatkaa viikon verran, mutta sitten taas jonku kuukauden pysyi siellä. Ja taas sama homma alusta ;)
Surullista, kun ei huomioida lapsen tarpeita.
Nyt on hienosti nukkunut omassa sängyssään klo 6 asti ja sitten parin tunnin lisäunet meidän sängyssä. Parina yönä viikossa nukkuu kokonaan omassa sängyssä.
Edellisyönä 5v tuli nukkumaan meidän väliin.
Tätä se välillä on. Enempää ei meidän sänkyyn mahdu ja joskus olen itse lähtenyt sohvalle evakkoon...
Kyllä se loppuu viimeistään armeijassa tai sitten kun on tyttöystävä yökylässä.
Surullista, kun ei huomioida lapsen tarpeita.
Ei ole lapsen tarpeen huomiotta jättämistä, että hän ei nuku vanhempien välissä. Sen verran siinä nukkui, että tiedän, että ei nukkunut hyvin. Heräili kuumuuteen, potki ja hikoili yms. Eikä kukaan nukkunut.
Omassa sängyssä nukkui hyvin ja rauhassa ja kaikki sai nukkua. Olen itse herkkä uninen, eli tiedän jos riuhtoo ja potkii omassa sängyssä.
Miksi olisi pitänyt antaa pilata koko perheen unet? mukaan lukien itsensä. Lapsi talutettiin omaan sänkyyn ja rauhoitettiin ja siliteltiin takas uneen ja sitten takas omaan sänkyyn nukkumaan.
viimeistään silloin kun on ekaa kertaa tyttö- tai poikaystävä kylässä:) Itse heräsin tänä aamuna vierestäni 4v ja melkein 7v pojat. Se aikuinen "poika", jonka sänky oikeasti on, olikin jo paennut tungosta toisen lapsen sänkyyn... Meilä edelleen melkein joka yö joku lapsista tunkee meidän viereen, joskus palautetaan omaan sänkyyn joskus ei. Kait tuo joskus tosiaan loppuu.
vanhempien makuuhuoneeseen ja jopa kiinni vanhempien sänkyyn. Sillain on meillä saatu yöt rauhallisemmiksi. Nuorimmainen 4 vuotta ja vieläkin tulee öisin viereen. Tällä hetkellä nukkuu siskon kanssa patjoilla lattialla. Joskus nukkuu siellä koko yön, mutta joskus kömpii meidän väliin.
jos et halua niitä hoitaa? Lapsella on selvästi tarve olla öisin lähellä, silloin sinun velvollisuutesi on tarjota se läheisyys. Ei vanhemmuus ole sen kummempaa.
jos et halua niitä hoitaa? Lapsella on selvästi tarve olla öisin lähellä, silloin sinun velvollisuutesi on tarjota se läheisyys. Ei vanhemmuus ole sen kummempaa.
lapsi herää yöllä, ja lähtee tarkistaan missä äiti. Kun äiti löytyy asiat ovat taas kunnossa, voi jatkaa unia omassa sängyssä. Ei tarvi koko loppuyötä olla äidin vieressä.
Taidan blokata itseni tältä palstalta pois vähäksi aikaa. En kestä näitä v***un superäitejä!!
Haha, av-mamma iskee jälleen. Muistathan imettää taaperoa myös vähintään kolmannelle luokalle? Oikeassahan olet aina ja tiedät parhaiten miten asiat menee :-)
Noin kasvatetaan huonoitsetuntoisia lapsia.
antaa lapselle hellyyttä....
Aikansa se taapero yisin könyää viereen. Siitä kannattaa nauttia ja antaa lapsenkin nauttia. Ei se sitä tosiaan loputtomasti jatka.
antaa lapselle hellyyttä....
Aikansa se taapero yisin könyää viereen. Siitä kannattaa nauttia ja antaa lapsenkin nauttia. Ei se sitä tosiaan loputtomasti jatka.
esimerkiksi että lapset saavat riittävästi unta ja että heillä on hyvinvoivat ja levänneet vanhemmat myös?
Onhan se ihanaa ja suloista, mutta riittävä unen määrä on myös vanhempien huolehdittavana. Sitten ihmetellään kun itse on väsynyt ja lapsi kiukkuinen, nukkumaan menot yhtä helvettiä jne. kun kukaan ei koskaan nuku kunnolla. Jos te nukutte niin hyvä. Meillä ei nukuta. Ei edes se lapsi. Enkä myöskään ymmärrä miten se heikentää lapsen itsetuntoa, jos hänelle huolehditaan riittävä ja hyvä yöuni? Itse en ikinä lasta ole huudattanut nukkumaan mennessä enkä yöllä. Tarpeeseen vastataan heti. eikä painajaisesta hätääntynyttä lasta saa jättää yksin omaan sänkyyn vaan hänet ensin rauhoitetaan ja sitten nukutetaan ja sitten mennään itse jatkamaan unia.
Musta ainakin on. Meillä 4v tulee usein ja joskus jopa 7v myös. Mä ainakin nautin siitä että vielä haluavat tulla, tulee se aika jolloin eívät tule vaikka mikä olisi :)