Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisko 3v:lle uusia Duplo Prinsessa -sarjaa vai Lego Friends -sarjaa

Vierailija
26.02.2012 |

meidän 3v. tykkää jo melkein enemmän leikkiä pikkulegoilla, vaikka tuon Friends-sarjan ikärajat oikeasti meneekin 5-6 v.

Molempiakin voisi ostaa, mutta tilat ei kohta riitä, meillä on siis jo sekä duploja että pikkulegoja tosi paljon, mutta pikkulegoja mahtuu enemmän säilyttämään; duplosäilytykset on jo täys (on mm. omakotitalo ja lääkäri ym. ym.).

Toisaalta pikkulegoissa on se ongelma, että kun rakennelma pikkuhiljaa purkautuu, ne pikkuosat helposti sekoaa ja lapset ei osaa niitä uudelleen itsenäisesti rakentaa.

(Toisaalta tekevät kyllä omia juttujaan välillä, mutta ehkä vähän vähemmän, kun meillä on legot nyt lajiteltu tyypeittäin eri laatikoihin. Eivät kai "osaa" alkaa sitten ottaa eri laatikoista osia ja yhdistelemään niitä, usein ottavat vain yhden laatikon ja rakentavat sitten juuri niistä osista. Legoja vaan on niin järkyn paljon, että pakko lajitella jotenkin.)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkulegoja vain kerran ohjeiden mukaan, ei siis mitään luovaa. Sitten hajotti ja kaikki osat hajallaan...

Nyt on 2-vuotias innostunut duploista, niin molemmat sitten leikkivät taas niillä. Ehkä senkin takia ei oikein kiinnostu noista pikkulegoista kuin sen yhden kasauskerran.

Minä ostin vielä 4-vuotiaalle duplosarjaa, kun kovasti halusi juuri tiettyä. Tosin se kiinnostus sitten niihin loppui juuri tuolloin. Ehkä en ostaisi tytölle enää duploja, kun kerran tykkää noista pikkulegoista. Meillä 3v teki vielä tosi yksinkertaisia malleja eikä todellakaan leikkinyt noilla pikkulegoilla.

Vierailija
2/6 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eipä sitä tarvi niitä enää lisää ostaa.

Olisko jotain muuta lelua, peliä, vaikka brion junasarjaa jota voisit ajatella jos kerta legoja ei mahdu enää edes säilyttämään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vielä 8v leikki niillä, vaikka oli pikkuleegojakin. 3 v pystyy itsenäisemmin tekemään duploja kuin friendsejä. Ja ehtiihän niitä friendsejä myöhemminkin.

Vierailija
4/6 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eipä sitä tarvi niitä enää lisää ostaa. Olisko jotain muuta lelua, peliä, vaikka brion junasarjaa jota voisit ajatella jos kerta legoja ei mahdu enää edes säilyttämään?

myös Brio-puujunarataa. Sillä lapset ei juuri koskaan edes leiki.

Lego Friendsejä ja Prinsessa Duploja ei vielä ole.

ap

Vierailija
5/6 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehtiihän niitä friendsejä myöhemminkin.

sitten ne kyllä jo taas kohta koko sarja loppuu..

Niin loppui nyt Belvillekin, jota olen ajatellut koko ajan että "sitten omalle tytölle", ja kun lopulta tuli tyttö, "sitten kun vähän isompi".

Ja Lego Scala -sarjahan loppui jo aikoja sitten.

Olen niiin pitkään ajatellut kaikesta "sitten jos kun mulla on joskus tyttö", ja nyt kun sen tytön monen pojan jälkeen sain, niin sen täytyy kyllä saada lähes kaikki kiva tyttöjen lelu.

Moni kiva sarja tosiaan vaan loppunut tässä vuosien varrella.

ap

Vierailija
6/6 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma, pojan tyttäreni täyttää kesällä 3 vuotta. Isoveljensä, 5 vuotta, leikki jopa 8 vuotiaiden legoilla, eikä 3 vuotias ole yhtään kiinnostunut duploista. Meillä on jonkin verran toisen poikamme lapsuudesta (1980-luvulta) Fabuland- legoja, ja ne ovat mieleisiä tälle 3 vuotiaaalle tytölle. Minä aion hankkia tytölle Friends- sarjaa. Ne muistuttavat jonkin verran noita vanhoja Fabuja, uskoisin olevan mieleisiä. Tämä on siis yhden mummin mielipide, enhän minä voi sanoa, mikä on sopiva lego minkäkin ikäiselle lapselle. Mukavia ne ovat kasata myös minulle, melkein kuusikymppiselle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi