Miksi Suomalainen nainen ei laittaudu ihmisten ilmoille mennessään??
Eikö olisi mukava olla huoliteltu ja vähän miettinyt minkälaisissa tamineissa ulkoilmoille astuu..
Kommentit (108)
Edes jokin kompromissi kuten mulla. Korkokenkiä enkä hameita jaksa usein pitää vaikka ne on kauniit. Mut hiukset on laitettu ja aina meikkiä. Minä en ymmärrä naisia joilla on AINA ponnari ja meikitön naama ja sukupuoleton vaatetus. Siis joskus ei jaksa laittaa, käsitän, mut jotenkin sääli jos ei koskaan yhtään. Se on kulttuurimme surkea tapa. Ja minusta kun naisen etuoikeus on voida panostaa, miehellä on vähäisemmät keinot.
samaa mieltä. Ei tarvitse olla pyntätty, mutta ikävä kyllä harvoin me suomalaiset olemme niin luonnonkauniita ettei tarvitse yhtään laittautua. Hiukset ovat myös usein ongelmakohta, meillä kun on suurimmaksiosaksi ohuet hiukset, niin ne vaan pitää laittaa, että ne olisivat jonkun näköiset.
Onko teillä niin huono itsetunto, ettette voi lähteä ulos ilman pallelikerrosta?
kyllä niin moni maailman ongelma ratkeaisi sillä kun suomalaiset naiset vain älyäisivät laittautua!!!
Edes jokin kompromissi kuten mulla. Korkokenkiä enkä hameita jaksa usein pitää vaikka ne on kauniit. Mut hiukset on laitettu ja aina meikkiä. Minä en ymmärrä naisia joilla on AINA ponnari ja meikitön naama ja sukupuoleton vaatetus. Siis joskus ei jaksa laittaa, käsitän, mut jotenkin sääli jos ei koskaan yhtään. Se on kulttuurimme surkea tapa. Ja minusta kun naisen etuoikeus on voida panostaa, miehellä on vähäisemmät keinot.
on kuin minä. Eli viisi päivää viikossa pitää olla tällingissä ja viikonloppuina sitten relataan.
Suomessa on niin vähän asukkaita, että käsite "ihmisten ilmoilla " ei oikein sovi tänne.
Muutkin pukeutuvat samoin, tai itse asiassa kai pikemminkin ovat pukeutumatta ja laittautumatta.
Ollessani alle 40v kiinnitin kyllä tuohon huomiota.
hainhampaalla kiinni tai ponnarilla, mutta käytän aina kauniita vaatteita, olen naisellinen ja tykkään korkkareista
Tänään laitoin kevyen silmämeikin ja vaihdoin siistimmät vaatteet kun lähdettiin pariksi tunniksi kaupungille.
Mutta usein astun myös ovesta ulos kun lähden koiran kans lenkille tai käymään kävellen lähikaupassa. Usein voi sataa räntää tms. Miten minun nyt sitten sinne pitää laittautua. Samat siistit tamineet mitä laitan kaupungille lähtiessä vai?
Juhlat on sitten asia erikseen.
korko takaa kipeät jalat koko loppupäiväksi ja pahimmillaan seuraavaksikin. Kun poljen pyörällä tuolla talvisäässä, niin ei ihan ekana tule mieleen laittaa ripsaria jotta näyttäisin ap:n mielestä nätiltä tai korollisia kenkiä jotta ryhtini kelpaisi ap:n kaltaisille sieluttomille harakoille.
lauantairuuhkassa ostoskeskuksessa kuinka kulahtaneen näköisiä useimmat suomalaiset 30-40 vuotiaat naiset on, valitettavasti. Ja tämä olis korjattuna ihan sillä että vähän olis sipastu väriä kasvoille, hieman päivitetty vaatetusta tälle vuosituhannelle, kampauksesta puhumattakaan.
Jo pelkästään korkeampi korko kengissä parantaa ryhtiä. Ja kaiken kruunaa hymy kasvoille, niin a´wot sitähän näyttäis jo ihan eriltä!! -AP
ei mua haittaa käydä vaikka työvaatteissa kaupassa töiden jälkeen. En näe tarpeellisena olla aina totaalipyntätty "ihmisten ilmoilla". Joka aamu laitan kevyen meikin ja laitan hiukset nätisti, mutta viikolla lähden niin mielenkiintoisissa vaatteissa kuin lenkkareissa ja tuulipuvussa liikkeelle. Teen fyysistä työtä (vrt. miesten raksatyö) ja joudun paljon liikkumaan. Viikonloppuisin normiasu on farkut, nahkasaappaat, villakangastakki.
Menen lähikauppaan vapaapäivänä ilman meikkiä ja tuulipuvussa. Se on mun oikeuteni.
Ja miten niin on kysymys muiden huomiosta tai siitä mitä muut ajattelee? Kyse on itsen ja naiseuden arvostamisesta.
Ja miten niin on kysymys muiden huomiosta tai siitä mitä muut ajattelee? Kyse on itsen ja naiseuden arvostamisesta.
Ei voi sanoa, että on vain yksi oikea tapa olla nainen, niinkuin jotkut tuntuvat ajattelevan.
Mulla on elämässä tärkeämpiäkin juttuja. Ja mukavampiakin. :)
siinä ovat minun syyni olla laittautumatta mitenkään erikoisesti.
Sen kerran, kun mennään johonkin juhliin, niin panen ripsiväriä ja tosi vähän jotain muuta meikkiä. Mies pukee lapsia siinä mun meikatessa ja huikkailee mulle, että älä liikaa maalaile, että sut tunnistaa siellä kemuissa. Tosiaan, en edes itse tunne oloani itsekseni ja semmoinen jäykistely sitten ei ainakaan näytä hyvältä. Miehen mieliksi ei ainakaan tartte meikata ja laittautua, sillä siihen hän kuulemma minussa ihastuikin, että olen etupäässä meikittä ja kuulemma silti niin kaunis :) Sehän on tietysti katsojan silmässä, mutta olen ihan tyytyväinen itseeni.
Mielestäni mulla on kuitenkin ihan tilanteisiin sopivat vaatteet aina kun lähden ihmisten ilmoille. Mutta käytännöllisyys ennen kaikkea! Nykyään ulkoilupuvutkin on minusta tosi kivoja ja ihan kaupunkikelpoisia. Enkä nyt tarkoita niitä tuulipukuja. Liekö niitä edes saa enää?
ja korkokenkiin, meikkaamalla ja tupeeraamalla?
Minä olen ensisijaisesti ihminen ja arvostan mieluummin terveyttä ja liikkumisen helppoutta kuin sitä, että joku itseään koko ajan muihin vertaava leidi tulee masentuneeksi, oli sen syynä sitten minun ylivertainen tyylikkyyteni tai se että aiheutan ko. leidille henkisiä häiriöitä.
Siksi käytän housuja ja matalia kenkiä ja liukkaalla pistän icebugit jalkaan, etten kaadu ja katko luitani. Tuuli pyörittelee hiuksia niin että on ihan turha yrittää laittaa niistä kampauksia ja räntä kastelee kaiken, sotkee meikit ja lätistää hiukset. Jos joku haluaa itselleen vaivaisenluut, kylmänkyhmyt ja jatkuvasta laittamisesta kärsineet hiukset, sen kun. Ei häiritse minua.
Arvosta silti itseään ja naiseuttaan?!
Saattepahan aatella, et onpa siinä taas ruma suomalainen nainen.
Olen aika paljon matkustellu ulkomailla ja en voi sanoa, että missään olis sen erityisemmän kauniita ja laitettuja naisia liikkeellä.
Joka maassa on laitettuja ja ei laitettuja :D En usko massasta erottuvani.
lauantairuuhkassa ostoskeskuksessa kuinka kulahtaneen näköisiä useimmat suomalaiset 30-40 vuotiaat naiset on, valitettavasti. Ja tämä olis korjattuna ihan sillä että vähän olis sipastu väriä kasvoille, hieman päivitetty vaatetusta tälle vuosituhannelle, kampauksesta puhumattakaan.
Jo pelkästään korkeampi korko kengissä parantaa ryhtiä. Ja kaiken kruunaa hymy kasvoille, niin a´wot sitähän näyttäis jo ihan eriltä!! -AP