Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla vastaavia kokemuksia - työelämäasiaa!

Vierailija
24.02.2012 |

Työpaikallani on nelisen vuotta sitten otettu käyttöön tehtäväkierto, johon osallistuminen on määritelty vapaaehtoiseksi. En ole itse osallistunut tehtäväkiertoon, koska viihdyn hyvin omassa tehtävässäni ja koulutukseni pääsee siinä oikeuksiinsa.

Nyt on kuitenkin tullut eteen tilanne jossa toisella osastolla työskentelevä henkilö tahtoisi kiertoon minun tehtävääni joita on firmassa tällä nimikkeellä ja tehtävänkuvalla vain kaksi. Esimieheni kysyi, olisinko halukas siirtymään toiseen tehtävään, jotta tämä toinen henkilö voisi kokeilla minuntehtävääni. Olin aika järkyttynyt ja sanoin sitten tietysti, että en ole ja siihen pomo, että voivoi, mitenkäs nyt kun tämä toinen tahtoo siihen hommaan ja tehtäväkiertoa pitäisi edistää ja kaikkea sellaista. Tuli sellainen kuva että pomon mielestä minun olisi pitänyt suostua.

Asia jäi kesken pomon kiireen vuoksi, ja pomo lupasi palata siihen maanantaina mutta nyt mua vaivaa voiko tosiaan noin yksinkertaisesti syrjäyttää toisen työtehtävästä??? Eihän siirtyminen edes ole mun kohdalta vapaaehtoista, jos siihen pakotetaan ja jos siirtymisen periaate on tuo niin kuka tahansa voi haluta kenen tahansa työhön ja siitä vasta sirkus tulee.

Palkkaetuja meillä ei tehtäväkierrosta saa, ellei sitten siirry normaalia palkkaluokkaansa ylemmän luokan tehtäviin.

Taidan ottaa luottamusmiehen mukaan maanantaina. Tuskinpa pomo itsekään suostuisi noin vain jos joku ilmoittaisi haluavansa kokeilla hänen tehtävää! Olen aika ärtynyt ja huolissani nyt.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut "syrjäyttämisestä", eikös nämä ole aina kuitenkin määräaikaisia nämä kierrot... Eli sulla viiraa päästä?

Vierailija
2/44 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule lisää liksaa tai ylennystä. pomo varmaa näkee tän haluttomuutena kehittyä. mietipäs vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut "syrjäyttämisestä", eikös nämä ole aina kuitenkin määräaikaisia nämä kierrot... Eli sulla viiraa päästä?

mutta joka tapauksessa ei minua kiinnosta lähteä omasta tehtävästäni yhtään mihinkään. Tykkään työstäni, osaan sen hyvin ja sain pienen henkilökohtaisen bonuksenkin viime vuodelta. En halua muuhun tehtävään ainakaan vielä.

Suostuisitko itse lähtemään toisiin tehtäviin vain siksi, että joku muu tahtoo sinun tehtäviisi? Et siis olisi hoitanut työtäsi huonosti, viihtyisit siinä jne. mutta sun pitäisi luopua vain koska joku toinen tahtoo kokeilla samaa tehtävää?

Vierailija
4/44 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule lisää liksaa tai ylennystä. pomo varmaa näkee tän haluttomuutena kehittyä. mietipäs vielä.

Enkä halua tästä työstä mihinkään ainakaan vielä. Olen hyvä työssäni kuten jo tuossa kerroin!

Vierailija
5/44 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kiva saada vaikean ihmisen maine? kysehän on vaihdosta, saat sen oman paikkasi takaisin.

kuinka pitkä aika?

Vierailija
6/44 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kiva saada vaikean ihmisen maine? kysehän on vaihdosta, saat sen oman paikkasi takaisin.

kuinka pitkä aika?

Mutta voiko tuohon pakottaa? Se on nyt ydinkysymys.

Vierailija
7/44 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää suostua ettei vaan saa vaikean ihmisen mainetta??!!! älkää nyt viitsikö, ihan kuten avauksen tekijä sanoi niin tuskimpa kovin moni palstalaisista olis valmis luopumaan omasta työtehtävästään vaan sillä perusteella että joku muu tahtoo sen!

Vierailija
8/44 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin tätä! Jos et halua, ilmoitat suoraan että ei onnistu, antaa sen toisen lähteä kiertoon jos haluaa. Jos koet tämän jälkeen syrjintää, otat luottariin yhteyttä.

Vierailija
9/44 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluat itse päättää kenen tilalle sitten menet koska tämähän on vapaaehtoista. Vetoa vapaaehtoisuuteen ja sano, että sulla on nyt niin mielenkiintoisia hommia meneillään, ettet halua luopua niistä.

Minusta tuollainen tehtäväkierto kuulostaa myös ikävälle. En suostuisi.

Vierailija
10/44 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en uskaltais kieltäytyä

Vierailija
11/44 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla lanseerattiin kans tehtäväkierto pari vuotta sitten ja on osottautunut että se on vaan pomojen suosikkien tai muuten vain juonikkaiden ihmisten tapa edetä urallaan kun muita mahdollisuuksia ei enää ole! Meillä kävi jopa niin että työnantaja joutui raastupaan ja maksamaan isot korvaukset, kun yt alkoi ja joitakin hommia lopetettiin kokonaan. Tehtäväkierrossa lopetettavassa hommassa ollut joutui irtisanotuksi, kun taas hänen työhönsä tehtäväkierrossa halunnut ja sen saanut sai pitää työpaikkansa. Irtisanottu nosti kuitenkin mekkalan asiasta ja veti työnantajan oikeuteen. Siellä kävi ilmi että hänet oli pakotettu tehtäväkiertoon uhkaamalla irtisanomisella jos ei suostuisi.

Vierailija
12/44 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluat itse päättää kenen tilalle sitten menet koska tämähän on vapaaehtoista. Vetoa vapaaehtoisuuteen ja sano, että sulla on nyt niin mielenkiintoisia hommia meneillään, ettet halua luopua niistä.

Minusta tuollainen tehtäväkierto kuulostaa myös ikävälle. En suostuisi.

Vierailija
13/44 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en uskaltais kieltäytyä

kuten työnantaja tahtoo. Ei oo hirveesti vaikeuksia valita.... :=//

Vierailija
14/44 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain esim. yhdestä kuukaudesta, yhdentekevää. Tee selväksi milloin pääset palaamaan takaisin omaan tehtävääsi ja pidä kiinni sovitusta päivämäärästä jonka sovitte etukäteen.

Vierailija
15/44 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sulla viiraa päästä?

Vierailija
16/44 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tehtäväkierto pitää toteuttaa just nyt ja muutenkin perustelut. Sit otat yhteyttä pomon pomoon ja pyydät tehtäväkiertoon ja oman pomosi paikalle. Mukaan pyyntöön liität oman pomosi perustelut tehtäväkierron erinomaisuudesta ja tarpeellisuudesta.

Vierailija
17/44 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäisin, että menetän normaalin tehtäväni jos siitä luovun.

Vierailija
18/44 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sulla viiraa päästä?

Vierailija
19/44 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sovi ensin mistä ajasta kyse, ja pelisäännöt selväksi. Mielestäni ei voi pakottaa. Älä suostu ilman kirjallista sopimusta siitä milloin palaat omaan tehtävään takaisin. Se on sinun ja mun mielestä sillä sipuli.

Vierailija
20/44 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tehtäväkierto pitää toteuttaa just nyt ja muutenkin perustelut. Sit otat yhteyttä pomon pomoon ja pyydät tehtäväkiertoon ja oman pomosi paikalle. Mukaan pyyntöön liität oman pomosi perustelut tehtäväkierron erinomaisuudesta ja tarpeellisuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä