Miten saan mieheni pesemään hampaansa?
Olen ihan toivoton, kun en saa miestäni pesemään hampaitaan. Pidän häntä jo epämiellyttävänä. Jos oikein vaatimalla vaadin kädet puuskassa, niin mies saattaa pestä hampaat, mutta koska en jaksa aikuiselle miehelle tehdä tämmöistä pakotusta joka päivä, niin se ei auta, koska eihän kerran tai kaksi viikossa hampaiden pesu oikein auta. Sen hetken kun se hammastahna on suussa, niin hetken hammastahnan haju peittää vähän sitä mädännyttä hajua, mutta kun on ollut taas monta päivää pesemättä, niin tuollaiset yksittäiset pesut on ihan yhtä tyhjän kanssa.
Mitä voisin tehdä?
Kommentit (58)
Kokeilepa ostaa Nivean valkoista dödöä. Sen on ainut, joka sopi eräälle miesystävälleni. Taitaa olla kyllä oikeasti naisten tuoksu, mutta ei haise juuri millekään, mutta ei jätä tahmaiseksi kainaloita.
ap
AP, EIKÖ MIEHELLÄSI OLE SÄHKÖHAMMASHARJAA? AP:N MIES, JOS OIKEASTI OLET HOLLILLA, NIIN VOISITKO ITSE VASTATA KYSYMYKSEEN, KIITOS!
NYKYAJAN HARJOISSA ON SELLAISIAKIN MALLEJA OLEMASSA, JOISSA ON AJASTIN! EI TARVITSE ÄIDIN KYTÄTÄ EDES LAPSEN HAMPAIDENPESUA OVENSUUSSA KUIN HAUKKA, KUN KONE HOITAA AJAN LASKEMISEN IHAN ITSE.
OLETUSARVOLLISESTI SIIS MYÖS AIKUINEN AVIOMIES KYKENEE SAMAAN, ELI ITSENÄISEEN HAMPAIDENPESUUN 2 KERTAA PÄIVÄSSÄ, 2 MINUUTTIA KERRALLAAN, ELI YHTEENSÄ N E L J Ä
M I N U U T T I A P Ä I V Ä S S Ä ILMAN VAIMON KYTTÄYSTÄ.
KIITOS, OLEN PUHUNUT. CAPS LOCKAILU LOPPU TÄHÄN.
PS. http://www.oralb.fi/products/electric-toothbrush/
kysehän ei ole siitä, etteikö osaisi harjata hampaitaan vaan siitä, ettei tule tehdyksi / ei viitsi / ei jaksa / ei välitä / ei ole aikaa tai mitä ihmettä sitä nyt syynä onkaan.
ap
On sähköhammasharja miehelläni, mutta kysehän ei ole siitä, etteikö osaisi harjata hampaitaan vaan siitä, ettei tule tehdyksi / ei viitsi / ei jaksa / ei välitä / ei ole aikaa tai mitä ihmettä sitä nyt syynä onkaan.
ap
No siinä tapauksessa tarrasysteemi on kyllä ainoa vaihtoehto. Kokeile aluksi kuukausisysteemiä (mainitsit, että tarroja täytyisi olla vähintään 30, jotta tilanne tasapainottuisi). Tsemppiä!
T. Caps Lock
Olen tuo joka kirjoitti saako masentuneen miehen jättää-viestin ja meillä on ihan sama ongelma, mies ei koskaan pese iltaisin hampaitaan! Ihan sairaan hirvittävää sekin. Aamulla pesee, koska töissä ei voi haista, mutta kotona ilmeisesti ihan hyvillä mielin voi :(
älykas, komea ja korkeasti koulutettu mies. Yliopistolla töissä. Hän ei hoitanut hampaitaan ja sai suun kautta bakteeritulehduksen ja massiivisen verenmyrkytyksen. Hän kuoli.
Kerropa se miehellesi. Ja jos hän sanoo ettei hänelle sellaista voi tapahtua niin sairaalan henkilökunta kertoi minulle, että se on itse asiassa yllättävän tavallista. Suun kautta elimistöön leviävään tulehdukseen tulee suhtautua vakavasti.
On sitten varmaan masentunut eikä enää välitä mistään. Eli mt-häiriö.
Sanat ovat kuitenkin halpoja ja halua nähdä, että kauanko tämä muutos sitten kestää. 2 viikkkoa vai 2 kk vai loppuelämän...
Ei ole mies mitenkään mielenterveysongelmainen kyllä. Ei sitten mitenkään.
ap
Sanat ovat kuitenkin halpoja ja halua nähdä, että kauanko tämä muutos sitten kestää. 2 viikkkoa vai 2 kk vai loppuelämän...
Ei ole mies mitenkään mielenterveysongelmainen kyllä. Ei sitten mitenkään.
ap
No jos aikuinen ihminen ei hoida hygieniaansa, niin jotain on pahasti vinossa. Se on oire, hätähuuto tai seuraus jostain, mitä et pysty hoitamaan. Lähetä mies lääkäriin.
Kokeilepa ostaa Nivean valkoista dödöä. Sen on ainut, joka sopi eräälle miesystävälleni. Taitaa olla kyllä oikeasti naisten tuoksu, mutta ei haise juuri millekään, mutta ei jätä tahmaiseksi kainaloita. ap
kun kerrot ex-miesystäväsi tuoksumieltymyksistä ;))
miehelläni on ihan täydelliset hampaat! Mulla on itsellä ne hampaat, jotka lahoavat suuhun.
ap
tietää jo tämmöisistä asioista. Kyse oli ex-miesystävällä allergiasta. Minä uskoisin, että miestä kyllä (toivonmukaan) hävettää enemmän tämä ketju ylipäätään kuin se, että paljastan entisen miesystäväni käyttämän dödömerkin.
ap
Jos mies repsahtaa, niin lupasin hänelle, että vien hänet sitten parisuhdeterapeutille. Sielläpä sitten psykologi voi tehdä arvion, että ovatko vaatimuksen liian raskaita vai onko miehessä oikeasti jotain vikaa niin, etten voi vaatia häneltä hampaidenpesua.
Eiköhän tämä tästä luonnistu nyt ja jos ei luonnistu, niin selitelkööt sitten psykologille tuota asiaa. Ei voi olla enää minun tehtäväni motivoida häntä.
ap
Jos mies repsahtaa, niin lupasin hänelle, että vien hänet sitten parisuhdeterapeutille. Sielläpä sitten psykologi voi tehdä arvion, että ovatko vaatimuksen liian raskaita vai onko miehessä oikeasti jotain vikaa niin, etten voi vaatia häneltä hampaidenpesua.
Eiköhän tämä tästä luonnistu nyt ja jos ei luonnistu, niin selitelkööt sitten psykologille tuota asiaa. Ei voi olla enää minun tehtäväni motivoida häntä.
ap
Mulla on itsellä paljon huonommassa kunnossa olevat hampaat. Paradoksaalista kyllä.
ap