Vinkkejä synnytyksen käynnistämiseen kotikonstein?
Voisi taas kerätä vihjeitä tähän ketjuun: miten käynnistää synnytys kotikonstein? Tai ainakin kuluttaa aikaansa yrittäessään käynnistää. Laskettu aika tuli ja meni, nyt on tylsää.
Mitä olette tehneet, että synnytys on käynnistynyt?
Itse tiedän muutaman, jotka ravintolaillallisen jälkeen lähtivät synnyttämään, siinä yksi kikka ;)
Kommentit (39)
Mulla ei ainakaan auttanut mikään, siivosin ku hullu, saunoin ja tein pitkiä lenkkejä lähes joka päivä, eikä mitään. Sisätutkimuksia tehtiin eikä niistäkään ollut mitään hyötyä :D Tyttö syntyi 13 päivää lasketun jälkeen käynnistyksellä.
Sanoisin että nautiskele nyt vielä omasta rauhasta kun voit :)
Mene liukuportaisiin, jotka menevät alas ja käänny hetken päästä takaisin, yritä noustaa takaisin portaiden alkamiskohtaan. Mahtavat supparit tuolla ainakin saa.
Onko siitä jotain vaaraa jos ottaa parafiiniöljyä 1-2rkl ? Itselläni ei ole sauna, seksi eikä siivouskaan auttanut mitään.. Eikä myöskään lenkkeily tai saunankaan pesu! Alkaa olo olemaan jo aika tukala ja nyt mietin tosissani sitä parafiiniöljyn ottamista..
Ei mikään toimi. Sattumaa se on, jos synnytys käynnistyy. Kun odotin esikoista niin ihan spontaanisti harrastettiin rv40 seksiä ja sitten meni lapsivedet. Kuopuksen kohdalla olin ihan varma, että se seksi siis käynnistää synnytyksen ja oltiin varmuuden vuoksi harrastamatta seksiä pari viikkoa ennen kun "haluttiin" synnytyksen alkavan. Aloitettiin rv 38+jotain, mutta mitään ei tapahtunut. Samaa jatkettiin siitä eteenpäin joka päivä ja joskus parikin kertaa päivässä. Seksistä lähti täysin maku ja mitään ei tapahtunut. Saunoin myös joka päivä ja hieroin nännejä ja kävin reippailla lenkeillä. Ei mitään. Sitten eräänä iltana 40+2 katsottiin elokuvaa ja syötiin pizzaa ja herkkuja ja kun olin menossa nukkumaan niin alkoivat säännölliset supistukset ja synnytys käynnistyi. Ei sitä voi itse käynnistää. Vauva tulee kuin tulee. Tuntuu pahalta näin jälkikäteen, että ilman mitään erityistä syytä yritin saada vauvan ulos ennen kuin tämä itse oli valmis.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2012 klo 12:59"]
Voiko siitä olla jotain haittaa, että mies "kaivelee" kohdunsuuta?
T: AP
[/quote]
Pahimmillaan tulehdus, sekä sulle että lapselle. En suosittele.
Itsellä rv 38+4 Aamulla normi väsynyt olo, ananasta ja ruiskeipää, pitkä lenkki rivakasti, sisko toi rintapumpun ja päätin tesmiä miten toimii (käsipumppu). Puolen päivä aikaan aivan järkky väsy. Nukkuun. Herään jumalattomaan vessa hätään. Pyyhkästessä limatulppa. Suihkuun. Kuumaa vettä kipeelle selälle ja Eka kivulias supistus. Illalla 23 sairaalassa, tyttö syntyi 3.03.
Ihan huuhaata koko homma. Täällä kokeiltu kaikki mahdolliset keinot (seksi, sauna, seksiä saunassa, siivous, ikkunoiden pesu, rappusten kävely, lenkkeily, inkiväärijuoma, minttutee, lattioiden pesu, tulinen ruoka, vadelmanlehtitee litrakaupalla, vyöhyketerapia..) mutta ei vain käynnisty. Viikkoja nyt 41+2 ja parin päivän päästä edessä siintää käynnistys lääkkeellisesti. Ehkä joillain toimii muttei kyllä tosiaan kaikilla. Been there done that :D
Lopeta jo tuo stressaaminen, aikuinen ihminen.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 00:25"]Puolikas siideri. Tämä on kätilön neuvo ns. Tiskin alta. Toiminut kahdella ystävällä. Toisella kahdesti ja toisella kerran. Ilmeisesti perustuu rentoutukseen ja hyvänolon tunteeseen. Itsellä käynnistetty kaikki kolme. Enkä ole tuota testannut itse.
[/quote]
Kuinkahan vaarallista tämä on lapselle? :/ ilmeisesti mitä myöhemmin alkoa juo, sitä vähemmän harmia siitä on lapselle. Mutta silti. Entä jos kaveri antais alkoholintonta siideriä ja sanoisi sen olevan tavallista? Rentoutuminen tulis varmasti lumeenakin.
Suosittelen lenkkeilyä pienen pissahädän kanssa. Aiheuttaa jumalattomasti supistuksia. Myös seksi ja yleinen itsensä rasittaminen aiheuttaa kovia supisteluja. Askelkyykyt ylämäkeen toimii myös.
Hei itellä on tukalat oltavat kun lapsi painaa koko ajan pallejaan ja kylkiin siis ylös ja muutenkin on vaikeaa saaha unta se vaan möyryää ja rv on 39+2 mikä oikiasti auttaa tähän olo tilaan välillä tulee harjotus supistuksia kait. Mikä neuvoksi ?
Itellä nyt Rv 40+1 ja oon päättänyt luovuttaa kaikki poppas konstit. Mitä enemmän stressaa sitä epätodennäköistä että mitään synnytystä lähtis tapahtuu. Nauttii nyt viimeisistä hetkistä, kun saa rauhassa katsoa esim televisiota. Tuskaset oltavat tässä on itse kullakin, mutta itsensä liialla rasituksella et saa mitään ihmeellistä aikaseksi. Totesin itse että parempi hengähtää ja kerätä voimia synnytykseen kun sen aika on. Ei sinne mahaan kukaan ole jäänyt :D
Minä sain kolmannen lapseni synnytyksen alkamaan sillä, että pari päivää lasketun ajan jälkeen illalla nukkumaan mennessäni sormeilin sen verran syvältä, että sain ärsytettyä kalvorakkoa. Supistukset alkoivat melkein heti perään. Tiedä sitten olisiko joka tapauksessa ollut lähtö kuinka pian, mutta siihen saakka ei kummempia tuntemuksia tai oireita ollut. Eli toimi todella hyvin! Oikein pelästyin, että todellako noin pienestä oli kiinni. Enkä siis ronkkinut mitenkään voimalla, vaan puhtain käsin samaan tyyliin kuin sisätutkimuksessa kätilö kokeilee kohdunsuun tilannetta. Taisi nyt olla tilanne varsin kypsä. 😁
Perinteiset sauna, seksi, siivous (tai muu raskas liikunta). Rintojen ja nännien puristelu. Vadelmanlehtitee. Jossain olen lukenut myös chilistä ja ananaksesta. Netistä löytyy myös ohjeita akupisteiden painantaan.
Ja yhdestäkään näistä ei ole ollut mitään apua. Rv 39+0 ja menty jo 1,5 vk ohi edellisestä lapsesta, mitään ei vaan tapahdu.
Ei mikään muu auttanut kuin sairaalassa laitettiin kalvot rikki ja oksitosiinitippa. Sitten syntyivät rivakalla. Molemmat synnytykset alkoivat +42 viikoilla.
Ei kannata streptokokkia sinne kuljetella enää loppuvaiheessa, kauheasti työnnellä mitään. Ite koitan pitää niin "puhtaana" kaikesta ylimääräisestä kuin mahd, kerran jo ab- tipassa synnyttäneenä.
Tuolla seksipalstalla oli linkki johonkin hypnoosiorgasmiin, ja uteliaana tyttönä kokeilin: ihana rentoutus ainakin, ja paremmalla keskittymisellä olisi "tavoitteenkin" varmasti voinut saavuttaa. Muutaman tunnin päästä alkoivat sitten ekat supistukset ja noin 14 tuntia nauhasta vauva oli maailmassa. Siis tämä tapahtui vajaa viikko ennen laskettua aikaa.
Ainakin ihan miellyttävä keino. Eiköhän nuo parafiiniöljyt yms ole vähän kyseenalaisia.. Nauha kestää noin 40 minuuttia, eli sen verran pitäisi olla "omaa aikaa".