Miksi joku haluaa sektion ilman pakottavaa syytä? En voi ymmärtää.
Kommentit (46)
Siis jos ei ole ollut varsinaista lääketieteellistä perustetta?
Lapsi kasvaa tällä hetkellä ihan yläkäyrällä, eli olisi melkoinen synnytettävä alakautta. Lisäksi vauvalla on vielä pieni rakennevika, joka korjataan leikkauksella pari päivää syntymän jälkeen. Kätilön mielestä kuitenkin alatiesynnytys on meille se helpompi vaihtoehto.
Itseä kuitenkin hirvittää vauvan koko, mahtuuko se laisinkaan syntymään. Onko tässä laisinkaan neuvotteluvaraa vai pitääkö vain tyytyä lääkäreiden tuomioon?
ja sen mukaisesti sektioiden määrää. Kyllä tuo mikä sinulle tapahtui on todellakin poikkeus!
Mitä sitten vaikka lisääkin, kun tämä synnytys tapahtui, ja näin voi tapahtua muillekin. Kannattaa ottaa kaikkia asiat huomioon.
Synnytin tämän jälkeen kaksi lasta vuosina -92 ja -95 ja nekin alakautta. -92 syntynyt lapsi oli iso ja meinasi jäädä hartioistaan kiinni, oli todella kova homma puskea.Lapsella oli synnyttyään mustelmavanne otsalla ja sai pisteitä 7/8/8 ja hän on lievästi kehitysvammainen autisti. Viimeinen oli helppo, ei kestänyt kauan, lapsi oli 2580g.
Olen edelleen sitä mieltä että sektio on äidille ja lapselle turvallisempi ja parempi vaihtoehto nykypäivänä, vaikka leikkauksessa omat riskinsä onkin niin on niitä alatiessäkin.
Minulla on myös 2 ystäviää joilla mennyt tosi huonosti synnytykset, ja niistä tulleet ikuiset viat.Toinen ystävistä hakee korvauksia ja toinen kärsii seksielämän takia.
41
lukemaan synnytys traumoista ja niiden yleisyydestä.
Oma lapseni syntyi perätilassa, pelkkä ilokaasu kivunlievityksenä. Sairaalan koko jälkikeskustelu oli ''nopea oli'' -toisin sanoen sitä ei käyty.
Arvaan syyksi, että tietävät itsekin tehneensä väärin.
Tuloksena on hallitsemattomia reaktioita ja aivan saatanallisia ahdistusreaktioita. esim kyyneleet lähtevät valumaan itsestään kun otan lapsen syliin. Moniko teistä haluaa tuntea kiintymyksen ja helvetillisen epätoivon yhtäaikaa kun halaa lastaan?
Entä moniko haluaa katsoa kerta toisensa perään painajaisia joissa tulee revityksi paloiksi synnytyssalissa?
Muistakaa että valvetilaa voi vielä hallita, mutta entäs unia?
Tutkimusten mukaan melkein 100 % sektiotraumoista tulee niistä sektioista jotka ovat suunnittelemattomia.
Tältä pohjalta, älkää tuomitko niitä jotka sektion haluavat.
Ja vasta synnytystapa-arviossa, ei kannata aiemmin asiasta vääntää.
Helppoa, kun sen osaa.
Mitään pelkopoleja en tällä taktiikalla joutunut läpikäymään. Pientä - ja ekassa isompaakin - suostuttelua sain lääkäriltä kuulla, mutta sain saman tien myös leikkausajan. Kenenkään ei tarvitse synnyttää alakautta, jos ei tahdo.
Diagnoosina minulla on ollut synnytyspelko, koska joku syyhän siihen oli laitettava.
Tunnen myös muita omasta tahdostaan sektion saaneita.
Ja vasta synnytystapa-arviossa, ei kannata aiemmin asiasta vääntää.
Helppoa, kun sen osaa.
Mitään pelkopoleja en tällä taktiikalla joutunut läpikäymään. Pientä - ja ekassa isompaakin - suostuttelua sain lääkäriltä kuulla, mutta sain saman tien myös leikkausajan. Kenenkään ei tarvitse synnyttää alakautta, jos ei tahdo.
Diagnoosina minulla on ollut synnytyspelko, koska joku syyhän siihen oli laitettava.
Tunnen myös muita omasta tahdostaan sektion saaneita.
ettei "osaa" hengittää synnyttyään, meille kävi niin. No lapsi saatiin joka tapauksessa pelastettua.
Minä riskien vuoksi valitsisin alatiesynnytyksen, mutta sitä mahdollisuutta minulla ei ole, eikä anneta.
Kaksi sektiota takana, seuraavatkin sektioita, kummallakin kerralla leikkaushaavan kanssa ongelmia. Toisella kertaa haavatulehdus repsahti auki ja oli tulehtunut 3 kuukautta putkeen. Miettikääpä sitä suihkuttelun ja lääkkeiden ja kivun määrää.