Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No nyt se sitten alkoi! Raskauspahoinvointi! Ja rv6 menossa..

Vierailija
21.02.2012 |

Näinköhän sitä taas seuraavat puolivuotta oksennellaan..

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hähähähääää!! Vahingoniloisena täällä nauran, enkä yhtään kaipaa sitä kammo-oksentelua!

nimim. 42 viikkoa oksensin

Vierailija
2/23 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hähähähääää!! Vahingoniloisena täällä nauran, enkä yhtään kaipaa sitä kammo-oksentelua!

nimim. 42 viikkoa oksensin

itsellä ei viime raskaus onneksi ihan noin paha ollut, tosiaan vain se puolivuotta oksentelua..näinköhän käy taas?

vinkkejä pahoinvoinnin välttämiseen?

ruokia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei välttämättä samat pahoinvoinnit ku ed.kerralla! Mulla autto vain ja ainoostaan liikunta, kunnon hikijumppa..

Vierailija
4/23 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no täytyy toivoo että nyt ei kestäisi pahoinvointi niin kauan..

Vierailija
5/23 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pahoinvoinut 2 x 6 kk myös. Oli kamalaa.

En tiedä mikä auttaa. Varmaan soittaisin akupunktioon ajan tai sille tyypille, joka tekee jotain ihme tasapainohoitoja (tampereella kai?), se kuulemma auttaa pahoinvointiin.

Joka tapauksessa tsemppiä ap, tiedän tasan tarkkaan tunteen. Mehujää on mukava asia.

Vierailija
6/23 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kesti vain kuutisen viikkoa kummassakin odotuksessa. Voileipäkeksit ja jääpalat olivat ravintoani tuon ajan. Jospa selviäisit nyt vähemmällä? Onnea odotukseen.

Vierailija
7/23 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnin-parin välein- Voileipää, hedelmä, tomaatti, suolakeksi tms.

Joskus paha olo voi loppua aikaisemminkin, mitä luu´let.

terv. 11 krt sen kokenut

Vierailija
8/23 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaki alko viikolla 6 ja sitä kestikin 3 kk. Pahoinvointiin ei mulla auttanu yhtään mikään, oli vaan kärsittävä :(

Vierailija
9/23 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytin aikoinaan Postafen-nimistä lääkettä, mutta silti oksentelin ;)

Tiheä syöminen tosiaan auttoi. Esimerkiksi kun istuin luennolla 1,5 h, mässytin koko ajan salmiakkia. Sen avulla selvisin.

Mulla helpottavia ruokia olivat voimakkaat maut, kuten esimerkiksi appelsiinit ja herkkukurkut. Siis vedin kokonaisen etikkakurkun rouskuttelemalla ...

Niin, ja lämpimät ruuat kuvottivat eniten.

Vierailija
10/23 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pelasti. Ja mulla sama, heti jos syömäväli venyi lähemmäs kahta tuntia niin yörks. Itse kärvistelin viikolle 20 asti, sitten helpotti.

Vieläkään en pysty edes ajattelemaan munapasteijoita.

Vierailija
11/23 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin tänään kaikenlaisia smoothieita kaupasta ja omenia ja greippiä. josko ne menis hyvin alas..

Vierailija
12/23 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttavat suurimmalla osalla raskauspahoinvoinnista kärsiviä. Suosittelen kokeilemaan. Niillä selvisin ihan ok toisessa raskaudessa :)

Vierailija
13/23 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttavat suurimmalla osalla raskauspahoinvoinnista kärsiviä. Suosittelen kokeilemaan. Niillä selvisin ihan ok toisessa raskaudessa :)

en ole moisesta kuullutkaan! Mikä on, miten toimii, mistä saa?

Vierailija
14/23 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä elin pahimman yrjöajan yli mandariinilla ja pikapuurolla. Tosin makasin silti vaan peiton alla ja itkin (ja tietty oksensin).

Voi että, meillä yritys päällä mutta kieltämättä kauhistuttaa kun miettii niitä oloja... :(

Tsemppiä!

Vierailija
15/23 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita pahoinvointirannekkeita saa ainakin apteekeistä ja verkosta. Noita ei ollut vielä 2007 kun odotin esikoista mutta kuopusta odottaessa 2009 ostin onnekseni sellaiset. Eli on aika uusi juttu.

Ne ovat kankaiset rannekkeet, joissa on muovinen "tappi" joka painaa ranteessa jotain akupunktiopistettä, ja tämä estää/lievittää pahoinvointia. Mulla teho oli niin suuri että jos otin rannekkeet pois illalla ennen sänkyyn menoa, rupesin melkein heti kakomaan. Otin pois ne sitten vasta makuullani sängyssä niin helpotti.

En muista tarkkoja prosentteja, mutta suurin osa pahoinvoivista saa ainakin jonkinlaista lievitystä noista rannekkeista. Ei ole kamalan kallis panostus vaikkei toimisikaan. Kannattaa ehdottomasti kokeilla!

Vierailija
16/23 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain netistä viidellä eurolla. Ja apteekissa oli samoja alle 10 e. Että ei paljoa maksa kokeilla kyllä!

Eivät tosin auttaneet mulle mitään, vaan vietin päiväni vessassa/sairaalassa 33. viikolle asti oksentaen ja oksentaen niin kauan, että se tuntui lopussa jo ihan normaalilta, että jos pääsi jaloilleen, niin kulki sanko kainalossa.

Voimia sulle, ehkäpä nyt käy hyvin ja tässä raskaudessa pahoinvointi katoaa pian? Mä en uskaltais uutta yrittää, jos sitä toivoa ei olis :D

Vierailija
17/23 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pitäis tulla lukemaan tällasia ketjuja. Pahaa tekee. Kamala kuinka nopeasti sitä unohtaa sen oksentelun, nyt vasta aloin taas sitä muistelemaan kun tätä luin. Itse oksensin vielä synnytysalissakin. Mitään sellasta ette pysty nimeämään mitä en olis koittanut, eikä silti auttanu. Laihduin raskauden aikana 10 kg (minulla tosin oli alunperin ylipainoa, joten tämä ei ollut niin huolestuttavaa), tipassa monta viikkoa (oli muuten aivan kauheaa kun sitä "ruokaa" laitettiin suoneen, heti ku ois kättä sahattu irti, liekö mun suonissa vika..). Ja tosiaan niin kuin ylemmässä kommentissa jo todettiin loppujen lopuksi oksentaminen alkoi tuntua normaalilta. Sanko oli käytännössä teipattuna mun toiseen käteen. Kaikista raivostuttavinta oli kuitenkin juuri nämä kommentit "syö parin tunnin välein vähän kerrallaan, laita yöpöydälle aamuksi keksi valmiiksi, että voit syödä sen ennen kuin nouset ylös, juo paljon"... ei sillä siis, jollekkin noista on varmasti apua, mutta kun edes vesi ei tosiaan pahimmassa vaiheessa pysynyt sisällä niin kylvä sinä nyt siinä keksejä sitte yöpöydälle kun yölläkin oksennettiin monta kertaa vaikka ei oltu edes noustu ylös.

Vierailija
18/23 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kamalimmat oksentelut toivottavasti ohi (koputetaan puuta) ja viikolla 10 mennään. Joskus viikolla 4-5 alkoi ja ihan äskettäin loppui, hyi helvetti. Yli kuukausi mentiin sängyn pohjalta vessanpöntölle ja muuta ei tehtykään.

Vierailija
19/23 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen viikolla 17 ja oksentelen edelleen joka päivä. Viikosta 15 lähtien onneksi vain aamuisin. Olen oppinut juomaan nesteitä paljon, jotta oksentaminen olisi miellyttävämpää.

Vierailija
20/23 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla molemmista (tyttö ja poika) voimakasta pahoinvointia rv 16-17 asti. Nyt jo useita vuosia aikaa noista raskauksista ja olen alkanut miettiä jos vielä kerran...

Ei auttanut tiheä syöminen,jääpalat,ym. Mansikkapillimehuja ja paahtoleipää söin nuo viikot. Paino nousi 3,5kg koko raskauden aikana, mutta minullakin oli/on ylipainoa.

Tsemppiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi