Meni hermo. NYT lähtee naapurin lastenrattaat ja pulkat pihalle lumisateeseen.
Taloyhtiö jakanut ohjeistuksen siirtää kaikki tavara pois rappukäytävästä, kaikki muut siirsivätkin, paitsi tämä yksi mamma. Toinen huomautus tuli ihan lakipykälien kanssa lokakuussa, ilmoitustaululla se on vieläkin isoin punaisin kirjaimin. Ei mamma tajua. Ne rattaat ja nyt pulkatkin ovat edelleen rapussa. Mukamas piilottelee niitä portaikon alla, mutta aina välillä ne näyttävät unohtuneen varaston oven eteen, josta kuljen päivittäin pyörävarastoon. En jaksa niitä enää siirrellä nätisti, tänään mamma saa raahata vaununsa parkkipaikan ojasta ja tunkekoot ne vaikka omaan perseeseensä sitten. Minua ei kiinnosta. Miksi minun pitäisi olla kohtelias jollekin joka on noin väliinpitämätön??
Kommentit (55)
Minäpä harrastan karatea, joten antaa tulla vaan. Minä en sun broidias pelkää.
Pistetään ne ketjuilla kiini käytävän kaiteeseen. Siinähän irrottelet.
Sitäpaitsi harrastappa kirjoitetaan harrastapa. Opettelepa ensin äidinkieltä ennenkuin tulet tänne inisemään.
Harrastappa sitten kuuseen ja jätä muiden pulkat ja vaunut rauhaan. Pistetään ne ketjuilla kiini käytävän kaiteeseen. Siinähän irrottelet.
Taloyhtiö voi ihan laillisesti rakentaa aulaan/rappujen alle vaunusäilön. Oleellista on se, että se on paloturvallinen ja lukittu. Kevytkin seinä voi olla palamatonta materiaalia. Aika pienellä vaivalla saa esim. rappujen alle määräysten mukaisen "vaunuhuoneen". Jokainen osannee sen verran samaistua tuhopolttajan mieleen kumpaan kohteeseen sellainen ennemmin iskee:
1. Rappu jossa rappusten alla (usein siis vielä piilossa katseilta jos kurkkii ulko-ovesta) asiamukainen vaunusäilö. Jos tarkastelee lähempää huomaa ettei seinä/ovi rakennelmassa syty palamaan. Huomaa myös oven olevan lukossa ja sen murtamisesta tulisi ääntä =joku luultavasti huomaisia ja tulisi katsomaan mitä rapussa tapahtuu.
2. Rapussa vaunut tai ehkä useammatkin, noin vaan tuupattu sisään. Ei mitään paloseiniä, ei lukkoja, ei mitään. Sitä sitten tuhopolttaja vaan ulko-oven raosta heittää esim. bensalla valellun rätin vaunuihin ja poistuu paikalta =iso tulipalo, ja kukaan tuskin näkee/kuulee tekijää tai tapahtumaa ennenkun vaunut jo kunnolla palamassa.
Niin mä teen. Pulkat viihtyy hyvin parvekkeella. Joskus eteisessä oli kahdet kärryt. Eihän se kivaa ole mutta aikansa kutakin. Eikä ainakaan häiritse muita kun omaa perhettä.
Keinokuitukankaat vaunuissa syttyvät iloisesti vaikka tupakanstumpista.
Sitäpaitsi harrastappa kirjoitetaan harrastapa. Opettelepa ensin äidinkieltä ennenkuin tulet tänne inisemään.
Kirjoitit äidinkieltä, kun et ollut varma tuleeko suomenkieli yhteen vai erikseen. Tiedoitus. Suomen kieli tulee erikseen!
Voit pyyhkiä äidinkielelläsi pyllyäni. Any taem any wear!
Ja sitä paitsi tulee erikseen, kuten myös ennen kuin. Parempi olla hissukseen, jos ei osaa.
niin kyllä tavaroiden pitäisi saada olla siellä ihan rauhassa. Kamalaa on, että pitää tällaisia asioita varoa sen vuoksi, että keskuudessamme on ihmisiä, jotka menevät sytyttelemään tulipaloja taloihin.
niin kyllä tavaroiden pitäisi saada olla siellä ihan rauhassa. Kamalaa on, että pitää tällaisia asioita varoa sen vuoksi, että keskuudessamme on ihmisiä, jotka menevät sytyttelemään tulipaloja taloihin.
No koska keskuudessamme on myös pyromaaneja ja ajattelemattomia teinejä ei ole reilua, että naapuri menettää lapsensa tulipalossa sen vuoksi, että joku on liian laiska raahatakseen vaununsa kotiinsa tai varastoon.
Minä kaadoin purkillise tomaattisosetta yksiin vaunuihin, joita jatkuvasti porraskäytävässä säilytettiin eikä mennyt tiedote perille muuten asiasta.
Eipä ollut enää vaunuja sen jälkeen käytävässä.
Miten jotkut yhdet vaunut vaarantavat niin paljon turvallisuutta? Onko ne räjähtäviä vaunuja?!!! Unohda AP pikkusieluinen elämäsi ja mene pimpottamaan tämän kyseisen naapurin ovea säännöt kourassa jos tämän takia yöunesi menevät. Jos viet vaunut ulos ja ne esim. tuhoutuvat sateessa olet korvausvelvollinen.
odotellaan tässä uskaltaako kukaan tehdä samoin. Veli meinaan lupasi puuttua tilanteeseen heti, jos joku yrittää "anastaa" vaunut tai pulkat rapusta. Hän yleensä toimii äkkipikaisesti.
Siitä vaan jos uskallatte.
Mitäs sun veljelle nyt kuuluu? Ei kai häntä hävettänyt, kun heitin Nastjan kanssa vaunut ja romut pihalle, niin hänen uhonsa jäi lyhyeksi, kun pari hieman kookkaampaa venäläismiestä nosti hänet seinälle? Paskathan taisi tulla housuun veljelläsi, mutta ei siitä kannata välittää.
Ymmärrän toki, että niitä vaunuja ei saisi säilyttää ihan siinä oven vieressä, koska siitä on helppo heittää se tupakantumppi sinne vaunuihin. Mutta jos joku esim. tarkistaa portaiden alapuolen tai könyää kellariin hakemaan niitä vaunuja tai muuta poltettavaa, niin ihan samalla tavalla pystyy niitä itse tuomaan tai polttamaan vaikka oman takkinsa. Siinä ei ole enää kyse siitä, että materiaalia on sopivasti ja houkuttelevasti jätetty pyromaanin ulottuville vaan siitä, että jollakulla on ollut vakaa aikomus polttaa talo.
Asuin taloyhtiössä, jossa ei ollut vaunuvarastoa. Pyörävarasto oli mutta se oli aivan tupaten täynnä pyöriä, pulkkia yms. Sinne ei mahtunut edes seisomaan. Vaunuja säilytettiin portaiden alapuolella. Sinne pääsi ulko-ovesta siten, että ensin piti laskeutua portaat kellaritasolle ja sitten kiertää portaiden taakse. Taloa tuntematon ei olisi edes tiennyt tästä säilytyspaikasta ja aika moni vaunuton ei varmaan edes tiennyt, että siellä niitä säilytettiin.
Siskoni taloyhtiössä on seinällä tauluja ja lattioilla jättimäisiä viherkasveja. Joulukuusikin siellä on ollut joka vuosi. Tosin vaunuja ei löydy, kun niille on erinomainen varasto kellarikerroksessa (ja pääsy sinne hissillä). Ovet toisaalta on aina kiinni, koodilla pääsee sisään.
asuukin samassa rappukäytävässä ja sillä on avaimet sinne verkkokellariin tai pyörä/vaunuvajaan!!!
Ei kannata niissäkään säilyttää yhtään mitään, niin vältytään pyromaaneilta.