Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meni hermo. NYT lähtee naapurin lastenrattaat ja pulkat pihalle lumisateeseen.

Vierailija
21.02.2012 |

Taloyhtiö jakanut ohjeistuksen siirtää kaikki tavara pois rappukäytävästä, kaikki muut siirsivätkin, paitsi tämä yksi mamma. Toinen huomautus tuli ihan lakipykälien kanssa lokakuussa, ilmoitustaululla se on vieläkin isoin punaisin kirjaimin. Ei mamma tajua. Ne rattaat ja nyt pulkatkin ovat edelleen rapussa. Mukamas piilottelee niitä portaikon alla, mutta aina välillä ne näyttävät unohtuneen varaston oven eteen, josta kuljen päivittäin pyörävarastoon. En jaksa niitä enää siirrellä nätisti, tänään mamma saa raahata vaununsa parkkipaikan ojasta ja tunkekoot ne vaikka omaan perseeseensä sitten. Minua ei kiinnosta. Miksi minun pitäisi olla kohtelias jollekin joka on noin väliinpitämätön??

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on monessa paikkaa. Sittenhän voidaan jättää huomioimatta muutkin paloturvallisuuteen vaikuttavat tekijät. Eikun kaikki nyt vaan joukolla parkeeraamaan niin, ettei pelastushenkilöstö pääse pihaan ja lukitaan kaikki varauloskäynnit kouluissa ym laitoksissa, turhaa hölyn pölyä koko paloturvallisuus!

Vierailija
22/55 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ymmärrän ap:ta. Meilläkin on jätetty kesäurheiluväleinä ala-aulaan lojumaan, sille ei varmasti löydy mitään järjellistä syytä. Kaiken lisäksi aula on todella pieni, noin 1m x 2m ja siitä lähtee portaat selä ylös että alas eli kulkutilaa on muutenkin vähän. Pulkkiakin siinä on, vaikka ne voisi aivan hyvin jättää uloskin. Mä jotenkin ymmärtäisin jos hissittömässä talossa jätettäisiin rattaiden runko-osa väliaikaisesti siihen mutta noita muita tavaroita en. Monta kertaa on tehnyt mieli viedä tavarat varastoon, joka on lyhyen matkan päässä, mutta on sitten vaan jäänyt tekemättä. Minusta tuollainen tavaroiden jättäminen on vain ja ainoastaan laiskuutta, ei mitään muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen säilyttänyt vaunuja rapussa. Vaunut olisi kyllä hyvin mahtuneet omaan varastokoppiinkin, mutta käytävä varastokopeille oli tukittu muiden asukkaiden tavaroilla. Siellä oli rompetta sohvakalustosta, suksista ja polkupyöristä lähtien. Ei ollut oikein mahdollisuutta vauvan kanssa alkaa joka kerta sohvakalustoa ulos kantamaan, että olisin vaunut varastoon ja sieltä pois saanut. Onneksi oli vain tilapainen asunto se taloyhtiö.

Ap sinulla kun on energiaa niin sinähän voisit soittaa vaikka sen naapurisi ovikelloa ja tarjoutua auttamaan ja viemään vaunut ja pulkat niille varattuun paikkaan. Eikös niin? Samalla vaivallahan se kävisi kuin se että kannat ne tavarat jonnekin ojaan. Eikö totta? Nyt vain naapurin juttusille

Vierailija
24/55 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotellaan tässä uskaltaako kukaan tehdä samoin. Veli meinaan lupasi puuttua tilanteeseen heti, jos joku yrittää "anastaa" vaunut tai pulkat rapusta. Hän yleensä toimii äkkipikaisesti. Siitä vaan jos uskallatte.

joten antaa tulla vaan. Minä en sun broidias pelkää.

Vierailija
25/55 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista vastaajista, olen sitä mieltä että kerrostaloasujan kerta kaikkiaan kannattaa olla mahdollisimman suvaitsevainen eikä hirveästi miettiä kaikkia mahdollisia sääntöjä jos asiasta ei ole välitöntä haittaa (esim. hirveä meteli yöllä on välitön haitta, pulkat portaiden alla eivät).

Ymmärrän kyllä, että ap:ta harmittaa jos tavarat ovat hänen tiellään.

No vaunut on sitten eri asia paloturvallisuuden takia, mutta tuo paloturvallisuusasiakin on minusta vähän niin ja näin. Toki vaunut ovat paloturvallisuusriski JOS tulipalo syttyy. Rapputulipalon todennäköisyys on kuitenkin todella pieni ja minusta haittoja pitäisi punnita myös sen valossa. Itselle ei tulisi mieleenkään naapureille valittaa rappuun jätetyistä vaunuista (itse en kyllä pidä mitään tavaroita rapussa).

Jos asuisitte omakotitalossa niin olisitteko sielläkin noudattamatta paloturvallisuus asetuksia, koska se tulipalo on niin pieni riski?

Latoisitte esim. polttopuut autotalliin tai seinän viereen, vaikka se on laissa kiellettyä.

Olkoonsa että tulipalot on pieni riski, mutta ne ovat riski silti. Et varmasti ajattele enää noin jos teidän kerrostaloonne syttyy tulipalo siksi että joku on jättänyt vaunut rappukäytävään ja joku on tuikannut ne vaunut tuleen. Siinä vaiheessa varmaan ymmärrät että miksi ne asetukset ovat niinkuin ovat.

Vierailija
26/55 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei ihmiset muuten opi. En kyllä suosittele, toivois että ihmiset oppii vähemmästäkin. Nimimerkki tuhopolttajan seinänaapuri.

Vierailija
27/55 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei ihmiset muuten opi. En kyllä suosittele, toivois että ihmiset oppii vähemmästäkin. Nimimerkki tuhopolttajan seinänaapuri.

Vierailija
28/55 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole oikeutta heivata pois kenenkään tavaroita vaikka olisivatkin vähän tiellä. Siirrät sen verran että pääset kulkemaan, ei pitäs olla liian vaikeeta. Taloyhtiö hoitaa jos on tarvetta.

Olet kyllä äärimmäisen itsekäs.

Vierailija
29/55 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asetukset nytkin. Enkä tietenkään pinoaisi polttopuita vaaralliseen paikkaan kun eihän siitä ole mitään hyötyä verrattuna siihen, että ne pinoaisi turvalliseen paikkaan (ts. sama vaiva).

Mutta turvallisuusasioiden suhteen yhteiskunnassa tasapainotellaan turvallisuuden ja toimivuuden välillä. Ihan kaikkea ei tehdä niin, että se on varmasti turvallista, ja ihan kaikkea vaarallista ei ole kielletty (täysin) koska se olisi liian hankalaa ja epäkäytännöllistä. Jotkut asiat on ihan selvästi kiellettävä ja joidenkin asioiden kielto olisi selvästi liioittelua. Sitten on ne hankalat asiat, jotka on sillä rajalla, ja mun mielestä juuri tuo vaunut rapussa -kielto on vähän siinä rajalla. Siitä kertoo sekin, että sitä rikotaan niin yleisesti.

muista vastaajista, olen sitä mieltä että kerrostaloasujan kerta kaikkiaan kannattaa olla mahdollisimman suvaitsevainen eikä hirveästi miettiä kaikkia mahdollisia sääntöjä jos asiasta ei ole välitöntä haittaa (esim. hirveä meteli yöllä on välitön haitta, pulkat portaiden alla eivät).

No vaunut on sitten eri asia paloturvallisuuden takia, mutta tuo paloturvallisuusasiakin on minusta vähän niin ja näin. Toki vaunut ovat paloturvallisuusriski JOS tulipalo syttyy. Rapputulipalon todennäköisyys on kuitenkin todella pieni ja minusta haittoja pitäisi punnita myös sen valossa. Itselle ei tulisi mieleenkään naapureille valittaa rappuun jätetyistä vaunuista (itse en kyllä pidä mitään tavaroita rapussa).

Jos asuisitte omakotitalossa niin olisitteko sielläkin noudattamatta paloturvallisuus asetuksia, koska se tulipalo on niin pieni riski?

Latoisitte esim. polttopuut autotalliin tai seinän viereen, vaikka se on laissa kiellettyä.

Olkoonsa että tulipalot on pieni riski, mutta ne ovat riski silti. Et varmasti ajattele enää noin jos teidän kerrostaloonne syttyy tulipalo siksi että joku on jättänyt vaunut rappukäytävään ja joku on tuikannut ne vaunut tuleen. Siinä vaiheessa varmaan ymmärrät että miksi ne asetukset ovat niinkuin ovat.

Vierailija
30/55 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kyseessä ihmishenki vastaan laiskuus. Kyllä sen vaunujen kopan voi irroittaa ja viedä sisälle. Täytyy hankkia sellaiset rattaat/vaunut jotka mahtuvat asuntoon/varastoon yms. Ja pulkathan mahtuu kai jokaisen kotiin, vaikka sängynalle.

Vierailija
31/55 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyromaani, hullu tai muuten vaan tulitikkuleikistä tykkäävä, joka haluaa nähdä, miten vaunut palaa, ja uskokaa huviksenne, ei se ole mitään leikintekoa.

Vierailija
32/55 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taloyhtiö ei hoida asiaa, niin sitten yhteys vaikka paikalliseen palolaitokseen, joka hoitaa asian taloyhtiön kanssa.

Tottahan se on, että tulipalon todennäköisyys rappukäytävässä on hyvin pieni, mutta ne rattaat siellä rappukäytävässä nostavat riskin moninkertaiseksi. Pyromaniaan taipuvaisille ja idiooteille ei kovin suurta kannustinta tarvita.

Vierailija
33/55 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
34/55 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon tuhoisia paloja ulkomailla, joista olisi selvitty ilman uhreja JOS pamomääräyksiä olisi ollut/niitä olisi noudattettu, esim. yökerhopalo taannoin ym.

Samoin Suomessakin on mm. Turku useampaan otteeseen roihunnut maan tasalle. Pikkuhiljaa opittiin jättämään vähän "rakoa" rakennusten väliin =palo ei leviä niin laajalle/nopeasti jos on palokujia välissä.

En ymmärrä MIKSI on niin vaikeaa totella taloyhtiön palomääräyksiä. Jokainen valitsee ITSE paikan missä asuu, jos se on huono valinta "kahden taaperon ja yhden vauvan" perheelle --> muutto elämäntilanteeseen sopivampaan asuntoon.

Suomessa on todella vähän palokuolemia, määrä olisi paljon isompi jos jokainen kokisi oikeudekseen säilyttää rappukäytävässä vaunuja, pulkkaa, kesärenkaita, vanhaa nojatuolia, uudenltavuodelta ylijääneitä raketteja, teinin mopibensaa jne. jne. krääsää mikä ei rappukäytävään kuulu.

Vierailija
35/55 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hallitukseen ja sanoin jos joku ei tee jotain, minä heitän ne vaunut roskiin.

Sovittiin hallituksen puheenjohtajan kanssa, että laitetaan vaunuihin lappu, jossa ilmoitetaan ettei vaunuja saa säilyttää aulassa. Aulassahan tietenkin oli lappu ja lisäksi jaettiin kaikille taloyhtiössä lappu jossa luki vaunut, joita säilytetään aulassa saa kuka tahansa siirtää esim taloyhtiön roskikseen. niitten säilyttäminen aulassa on kielletty.

Heti seuraavana päivänä sitten vein vaunut mun kellarikomeroon ja en tehnyt mitään vaikka tuli lappuja missä on meidän vaunut. Samaan komeroon heitin muutkin romppeet, esim 3-polkupyörän, monta pulkkaa, sählymailoja ja luistimia.

Taatusti puheenjohtajalla oli käsitys minä se olin, mutta ei ikinä ottanut yhteyttä. Sen tiedän kun vaunujen omistaja uhkas tehdä rikosilmoitusta ja vakuutusyhtiöön ilmoitusta, sanoi tj että hänpä samantien soittaa Pohjolaan jotta tietävät että olet säilyttänyt vaunuja yleisessä tilassa, vaikka nimenomaan sinulle on erikseen monta kertaa asiasta sanottu. Akka kun meni vahingossa sanomaan vakuutukset ovat Pohjolassa.

Ota yhteyttä hallituksen puheenjohtajaan ja kysy mitä sinä voit tehdä, koska vaunujen omistaja ei noudata sääntöjä ja sinä et halua niitä aulassa nähdä ja toimi sen mukaan.

Vierailija
36/55 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkunyrkkeilevä veljeni on kahvilla ja toi ranskanleipää ja homejuustoa.

Se on se ranskalainen patonkikääpiö. Kerran se on tosiaan ollut siellä treeneissä.

Vierailija
37/55 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan siitä että ne vaunut on vähän ap:n tiellä ja hän ihan itse joutuu niitä vähän siirtämään. Tämä on hänelle sitten ihan sietämätöntä.

Ihan oikeesti, miksi te asutte kerrostalossa jos ette siedä naapureita ollenkaan? Muuttakaa maalle, siellä sitä lääniä riittää, ei tarvi ottaa ketään muuta huomioon.

Vierailija
38/55 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtuu vuosittain useita tuhopolttoja/yrityksiä, joissa rapussa säilytetyt lastenvaunut on sytytetty. Jos kaikki säilyttäisivät vaununsa laillisissa paikoissa, jäisivät nämä palot sytyttämättä. Määräysten noudattaminen on paras keino vähentää tulipaloriskiä, noudattamatta jättäminen taas mahdollistaa monta paloa. Tämä kannattaisi jokaisen kerrostalossa asuvan muistaa.

Vierailija
39/55 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä harrastan karatea,

joten antaa tulla vaan. Minä en sun broidias pelkää.

Pistetään ne ketjuilla kiini käytävän kaiteeseen. Siinähän irrottelet.

Vierailija
40/55 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan täysi idiootti. Vääntäkää siis rautalangasta minulle, että miksi joissain taloyhtiössä on aulassa kevyellä väliseinällä erotettuja avoimia tiloja nimenomaan vaunuille. Jos kerran vaunuja ei pyromaanien pelossa saa säilyttää käytävällä niin miten tuo em ratkaisu estää pyromaanien hyökkäyksen. Ja miksi omakotitalossa ei saa muka säilyttää puita autokatoksessa, jos se koko helkutin talokin on rakennettu puusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän