Meni hermo. NYT lähtee naapurin lastenrattaat ja pulkat pihalle lumisateeseen.
Taloyhtiö jakanut ohjeistuksen siirtää kaikki tavara pois rappukäytävästä, kaikki muut siirsivätkin, paitsi tämä yksi mamma. Toinen huomautus tuli ihan lakipykälien kanssa lokakuussa, ilmoitustaululla se on vieläkin isoin punaisin kirjaimin. Ei mamma tajua. Ne rattaat ja nyt pulkatkin ovat edelleen rapussa. Mukamas piilottelee niitä portaikon alla, mutta aina välillä ne näyttävät unohtuneen varaston oven eteen, josta kuljen päivittäin pyörävarastoon. En jaksa niitä enää siirrellä nätisti, tänään mamma saa raahata vaununsa parkkipaikan ojasta ja tunkekoot ne vaikka omaan perseeseensä sitten. Minua ei kiinnosta. Miksi minun pitäisi olla kohtelias jollekin joka on noin väliinpitämätön??
Kommentit (55)
Minäkin saattaisin tehdä noin jos olisn samassa tilanteessa vaikka eihän tuokaan ihan oikein ole.
Tsemppiä ap:lle!
odotellaan tässä uskaltaako kukaan tehdä samoin. Veli meinaan lupasi puuttua tilanteeseen heti, jos joku yrittää "anastaa" vaunut tai pulkat rapusta. Hän yleensä toimii äkkipikaisesti.
Siitä vaan jos uskallatte.
odotellaan tässä uskaltaako kukaan tehdä samoin. Veli meinaan lupasi puuttua tilanteeseen heti, jos joku yrittää "anastaa" vaunut tai pulkat rapusta. Hän yleensä toimii äkkipikaisesti.
go white trash go!
Taloyhtiössä toimivalta on hallituksella,jonka pitää ryhtyä toimiin jos asukas ei usko muuten.
jospa se kamppeiden saaminen sinne varastoon on vain yksinkertaisesti niin hankalaa, jos on vauvaa ja taaperoa, joita ei voi yksin jättää kotiin siksi aikaa, että menisi niitä rattaita yms. sinne varastoon ruijaaamaan. Itse kun asuin kerrostalossa, niin sinne varastoon oli ihan mahdoton päästä lasten kanssa, mies sitten vei rattaat vasta sinne kun tuli töistä.
Mua ei sun veikka pelota :D
makkaraa krillatessa kungfuliikkeitä ihan että jos joku näkee niin tajuaa pysyä poissa meidän pihalta. Joskus hän pukee päälle judopukunsa, se on vaikuttavan näköistä tehdä niitä liikkeitä se päällä ja keltainen vyö tekee professionaalisen vaikutuksen.
jospa se kamppeiden saaminen sinne varastoon on vain yksinkertaisesti niin hankalaa, jos on vauvaa ja taaperoa, joita ei voi yksin jättää kotiin siksi aikaa, että menisi niitä rattaita yms. sinne varastoon ruijaaamaan. Itse kun asuin kerrostalossa, niin sinne varastoon oli ihan mahdoton päästä lasten kanssa, mies sitten vei rattaat vasta sinne kun tuli töistä.
Vaarannetaan käytävän turvallisuus, koska oikein toimiminen vaan on niin "hankalaa"... Jes!
katutasosta sisään tultaessa oli vaunuvarasto neljän oven ja lukuisten portaiden päässä. Rytyytä siinä sitten portaita pitkin pientä vauvaa vaunuissa kahden taaperon kanssa pulkat käsissä.
sellaiseen asumismuotoon. Miksi juuri sinulla olisi oikeus olla piittaamatta laista? Jos näin olisi, niin kaikilla olisi oikeus elää kuin pellossa.
Anarkiaa!
katutasosta sisään tultaessa oli vaunuvarasto neljän oven ja lukuisten portaiden päässä. Rytyytä siinä sitten portaita pitkin pientä vauvaa vaunuissa kahden taaperon kanssa pulkat käsissä.
Laki on laki ja säännöt ovat sääntöjä eikä niistä poiketa sen takia, että on hankalaa!!!!!!! Vai pysäköitkö invapaikallekin, koska muutoin on hankalaa mennä kauppaan? Varastatko kaupasta, koska on hankalaa jonottaa ja maksaa ostokset?
Jos on hankalaa noudattaa taloyhtiön sääntöjä niin ei auta muu, kuin muuttaa toiseen osoitteeseen! Ja voi sielä kuule muillakin olla vähän hankalaa, mutta silti noudattavat sääntöjä.
porraskäytävässä oli myös viherkasveja ruukuissa, ja aikakauslehtiä pinoissa. Niistä ei kukaan valittanut.
Asuessani kerrostalossa noudatettiin siellä sääntöjä hyvin. Varsinkin usean tuhopolton jälkeen kaikki ymmärsi paloturvallisuusmääräykset:-)
Toinen rikos ei anna kuitenkaan oikeutta toiselle laittomuudelle.
porraskäytävässä oli myös viherkasveja ruukuissa, ja aikakauslehtiä pinoissa. Niistä ei kukaan valittanut.
säännöt on sääntöjä. Jos ei kelpaa, muuta pois.
on vähän hankalaa, kun joudun kiertämään pitkän matkan autotien kautta. Mutta taidankin jatkossa oikaista jalkakäytävän kautta.
Seli seli.
Ne on kuule palomääräykset jotka käskevät pitämään käytävät vapaana rojuista. Kantaako rouva vastuun jos joku menettää henkensä sen takia että hänen vaununsa estävät vapaan poistumisen tulipalossa tai niistä muodostuvat palokaasut tukehduttavat jonkun? Sitä ei tiedä milloin joku viiripää tuikkaa ne tuleen siellä rapussa ja se on menoa sitten.
Enpä usko, että veljesikään siitä kovin pahasti tulistuisi.
muista vastaajista, olen sitä mieltä että kerrostaloasujan kerta kaikkiaan kannattaa olla mahdollisimman suvaitsevainen eikä hirveästi miettiä kaikkia mahdollisia sääntöjä jos asiasta ei ole välitöntä haittaa (esim. hirveä meteli yöllä on välitön haitta, pulkat portaiden alla eivät).
Ymmärrän kyllä, että ap:ta harmittaa jos tavarat ovat hänen tiellään.
No vaunut on sitten eri asia paloturvallisuuden takia, mutta tuo paloturvallisuusasiakin on minusta vähän niin ja näin. Toki vaunut ovat paloturvallisuusriski JOS tulipalo syttyy. Rapputulipalon todennäköisyys on kuitenkin todella pieni ja minusta haittoja pitäisi punnita myös sen valossa. Itselle ei tulisi mieleenkään naapureille valittaa rappuun jätetyistä vaunuista (itse en kyllä pidä mitään tavaroita rapussa).
Minäkin saattaisin tehdä noin jos olisn samassa tilanteessa vaikka eihän tuokaan ihan oikein ole.