Pomo uhkailee lopputilillä liian sairastelun takia
...jonka hän on ihan itse aiheuttanut!! Tämä kuulostaa uskomattomalta, mutta on kyllä ihan totista totta.
Olen töissä pienessä firmassa jossa on lisäkseni vain omistaja, joka ei ole koko aikaa paikalla, mutta aika usein kuitenkin. Olen koeajalla, joka kestää vielä reilun kuukauden. Olen saanut viimeisen kuukauden aikana 4 migreenikohtausta työaikana, ja kaksi kertaa joutunut lähtemään kotiin. Kahtena kertana on riittänyt kun olen ottanut lääkkeen, ja levännyt jonkin aikaa pimeässä huoneessa. (aina se ei auta, vaan joskus kohtaus lääkkeestä huolimatta yltyy pahaksi)
Kaikkein huvittavinta on, että kohtaukset alkoivat, kun pomoni oli saanut uutta hajuvettä. Jotkut hajuvedet aiheuttavat minulle migreenikohtauksen. Tätä pomo ei kuitenkaan usko, eikä ole lopettanut hajuvetensä käyttämistä.
Nyt siis pomo uhkailee irtisanovansa minut liiallisen sairastelun vuoksi. Muttei aio luopua kammottavasta hajuvedestään.
Pitääkö tässä nyt marssia lääkäriin pyytämään lausunto siitä että hajuvesi voi oikeasti laukaista migreenin? Auttaisikohan ammattiliitto? Neuvoja? Koeaikanahan saa käsittääkseni irtisanoa työntekijän sen kummemmin selittelemättä...
Kommentit (26)
työnantaja seisoisi vaikka päällään, että pysyisit hänellä töissä.
Vaan etpä taida olla...
Just, ihan turha oli kuvitella että täältä tulisi yhtään järkevää vastausta, kun palsta on täynnä ilkeitä ääliöitä.
Haenpa estolääkityksen ja toivon että se auttaa, koitan jotenkin pärjätä pomon kanssa siihen asti kunnes hän päättää työsuhteen, ellen itse löydä toista työpaikkaa ennen sitä, muutama kiinnostava olisikin haettavana.
Hyvää illanjatkoa vaan teille, ja anteeksi että vaivasin.
Ja kiitos kaikille asiallisille vastaajille.
niin työnantajan ei tarvitse muuta kuin ilmoittaa siitä että työsuhde puretaan koeaikana.
Millään hajusteilla tai migreeneillä ei ole tässä mitään väliä. Ketään ei tässä tapauksessa irtisanota, potkita pois tai kiusata. Työsuhde vain puretaan koeaikana.
No jos hän olisi sen halunnut tehdä, hän olisi tehnyt sen jo, eikä olisi odottanut näin kauaa. Kiusaa siis hän vain tekee.
Ihmettelen vaan. Ei muuta kuin saikkuralli päälle vaan ja menoksi :)
Terveydentilassani ei ole kuitenkaan mitään vikaa, enkä edes ole mitenkään varsinaisesti hajusteyliherkkä, kun vain harvat hajut tekevät oireita. En ole sairastellut minkään muun syyn takia kertaakaan.
Tuota noin. Ymmärrän kyllä että migreeni on paha. Ja tiedän että sen voi toisinaan laukaista niin hajut, valot,stressi yms. Mutta kirjoitit alussa että olet kuukauden aikana saanut 4 migreenikohtausta ja 2 kertaa joutunut lähtemään kotiin. SE ON TODELLA PALJON työntekijältä, oli sitten koeajalla uusi, taikka vuosikymmeniä töissä ollut.
Kylmä fakta on se ettet voi kieltää toista ihmistä käyttämästä jotain haluamaansa hajustetta niin ikävältä kuin se tuntuukin.
Hyvä että olet lääkäriin menossa mutta suosittelen lisäksi uuden työpaikan katselemista, nykyinen työpiste ei taida sinulle sopia.
Koeajalla työsuhteen voi purkaa välittömästi. Toki se ei saa silloinkaan tapahtua sairauden takia. Tämä vaan voi olla vaikea todistaa.
Ihmettelen vaan. Ei muuta kuin saikkuralli päälle vaan ja menoksi :)
Joo näin siinä taitaa käydä, alan olla jo melkoisen kypsä, koska tiedän että työnantajani tekee minulle vain kiusaa.
työnantaja seisoisi vaikka päällään, että pysyisit hänellä töissä.
Vaan etpä taida olla...