Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi että ärsyttää eräs vauvatuttava!!!

Vierailija
20.02.2012 |

Siis että mua ärsyttää. Meillä on sellainen "vauvaperherinki", siis meitä on joitakin tuttuja äitejä ja vauvoja ja tapana on ollut kokoontua silloin tällöin jonkun luona. Lapset ovat suunnilleen samanikäisiä ja tämä on ollut mukavaa ohjelmaa näin vanhempainvapaalle. Nyt kokoonnuttiin sitten meillä ja tapana on ollut, että jokainen tuo jotain yhteiseen kahvipöytään, ettei emännälle jää aina vastuu tarjottavista. Itse pidän leipomisesta ja tottahan nyt sitten olin leiponut vähän enemmän, kerrankin kun oli joku syy, mies on niin huono syömään makeaa niin tulee harmittavan harvoin leivottua. Mutta. Eräs äiti ei tuonut mitään ollenkaan! Eikä mitään pahoittelua asiasta. Olisin ymmärtänyt, jos olisi sanonut, että vaikka oli niin kiire ettei ehtinyt kauppaan, mutta kun ei sanonut mitään! Siis mun mielestä toi on töykeää, kun aina ollut tapa, että jokainen tuo jotain. Tämän äidin tuomiset ovat kyllä ennenkin olleet vähän mitä sattuu, siis ei todellakaan mitenkään avokätistä (voiko sanoa näin?). Muut tuovat aina jotain itsetehtyä tai kaupan, mutta tämä äiti on saattanut tuoda selkeästi kaapin jämiä mitä on löytänyt. eettä mua ärsyttää!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyörikää keskenään siellä piiri pieni pyörii -ringissänne.

Vierailija
2/31 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä ei oikeesti ollu varaa tuoda mitään eikä kehdannut sitä sanoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhältä. Ei me aleta syrjimään, kun tämä nainen on muuten mukava. Ärsyttää vaan tällainen, että kun sovitaan, niin ei voida pitää sovitusta kiinni. Ja joo, kirjoitin ton otsikon vähän huonosti.

Ap

Vierailija
4/31 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teitä on siinä ringissä 4 tai enemmän ja jokainen paitsi tuo 1 tuo jotain niin eiköhän siinä ole vähän liikaakin syötävää. Ja oletteko todella sopineet tuomisista niin että kaikki tietävät tuon tavan?

Ei tuo nyt kuulosta niin hirveän kamalalta...

Vierailija
5/31 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuormitettu jo pelkän ringkiin lähtemisen kanssa, ettei ole ehtinyt käydä kaupan kautta..?

Vierailija
6/31 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutkin olivat tuoneet jotain? Tämä yksi nainen ei. No mitä sitten, eikö siinä nyt teillä jo syömistä ollut? Onko tarkoitus, että on kivaa yhdessä, ja hyvää syötävää, vai että kaikki menee tasan...?

Ajattelisin että vauvan kanssa on aikataulut menneet jotenkin hassusti, ja tullut siksi tai jostain muusta syystä ilman tarjottavia. Ei haittaisi mitään. Enemmän haittaisi, jos joku olisi väsynyt tai stressaantunut sen takia, että pitää tuoda jotain mun kahvipöytään ja siitä pitää tehdä joku numero!

Vierailija
7/31 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä kyllä huokuu oikein läpi, ettei ap:lla ole mitään oikeita ongelmia. :)

Vierailija
8/31 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo heti ensimmäisellä kerralla. ja meitä on kuusi ja yleensä tavataan keskellä päivää, joten meillä on myös suolaista tarjottavaa aina jotain. Eli vähän ruokaisampaakin. Tapa sai alkunsa siitä, että yksi meistä kutsui meidät kaikki ja ehdotti nyyttäri-ideaa. Sen jälkeen kun ollaan jokainen vuorollamme kutsuneet toisemme kylään, on aina viestissä lukenut muistutus nyyttäreistä. En siis ole ainoa, jolla on nyyttäri-periaatteella kahvipöytä.

Vierailija
9/31 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo heti ensimmäisellä kerralla. ja meitä on kuusi ja yleensä tavataan keskellä päivää, joten meillä on myös suolaista tarjottavaa aina jotain. Eli vähän ruokaisampaakin. Tapa sai alkunsa siitä, että yksi meistä kutsui meidät kaikki ja ehdotti nyyttäri-ideaa. Sen jälkeen kun ollaan jokainen vuorollamme kutsuneet toisemme kylään, on aina viestissä lukenut muistutus nyyttäreistä. En siis ole ainoa, jolla on nyyttäri-periaatteella kahvipöytä.

Kuinka käy kun tapaatte tämän yhden kotona? Joskus syy voi olla sellainen, mitä ei voi ulospäin arvata. Ei tiedä mitä toisen puoliso tuumaa jne. Onneksi teitä on niin monta, että ei jää vain sinun harteille. Tietenkin, jos kyse olisi vain viitseliäisyydestä, niin tajuan harmituksesi. Ehkäpä sinua vähemmän keljuttaa, jos ajattelet hänellä olevan joku aivan muu syy asialle.

Vierailija
10/31 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mikä olikaan ongelma? Ei ihme, että nykyään kyläillään niin vähän. Itse tosiaan sanoit leiponeesi tavallista enemmän, silloinhan tarjottavaa oli riittävästi vaikka yksi ei tuonut mitään. Varmaan hyvä syy tähän ja aiempiinkin kertoihin, antakaan nyt vähän armoa. Ei kaiken tarvi ain aolla niin just :)

Vierailija
11/31 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, meillä oli kyllä tarpeeksi syötävää, joten ei ollut kriittistä toiko kaikki vai ei. Enemmän mua häiritsee se, ettei tämä ko. äiti voinut sanoa asiasta mitään. Oli vain kuin ei mitään. Siis jos olisi sanonut, että lapsen kanssa ollut vaikka kiukkua koko päivä tai parikin päivää, niin kyllähän minä sen ymmärrän, meillähän on samanikäiset lapset! Mutta mun mielestä on jotenkin epäkohteliasta olla sanomatta mitään, kun on porukalla sovittu nyyttäreistä. Eikä tarvitse edes anteeksipyydellä, kunhan vain toteaisi, että nyt kävi näin. Olenko mä tosiaan ainoa, joka ajattelee tämän naisen käyttäytyneen nyt epäkorrektisti!?

Ap

Vierailija
12/31 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai asiaansa (syitä esiin), siksi ei maininnut mitään. Ette varmaan ole kovin läheisiäkään? Hänellä saattoi olla sellainen syy, jota ei halunnut kertoa, ja kaikki ei halua valehdella.

Ei minulle ainakaan olisi tarvinnut tuollaista pahoitella, olisin joka tapauksessa leiponut siltä varalta ettei kaikki tuo jotain. Ei minun tarvitse tietää mikä kelläkin on syynä johonkin pikkujuttuun. Tärkeintä on, että ollaan kaikki paikalla ja on mukavaa ja vaihtelua arkeen.

Vierailija
13/31 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lähinnä ihmetyttää miksi se sua ärsyttää ja miten tulet kiinnittäneeksi asiaan niin paljon huomiota.

Toki kiva olisi jos kAikki toisivat samalla lailla, mutta jos eivät tuo, niin useampia ei asia kyllä erityisesti harmita. Viestistä huomaa, että sinulle tarjoilujen määrä ja laatu on kovin tärkeitä, ei seura niinkään.

Vierailija
14/31 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos muffinsit olisivat sattuneet palamaan uuniin, tai leivokset menneet pilalle tippuessaan lattialle. Kaikkea sattuu. Mutta ei minua haittaisi, jos joku ei toisi mitään, vaikkei selittäisi mitenkään. On varmaan joku syy, ja jos ei ole, niin ei sekään haittaa. Seura on tärkeintä, ei nipotus siitä kuka toi ja mitä ja pahoitteliko jos ei tuonut. Ehkei hän halunnut sanoa, ettei ollut rahaa/mahdollisuutta ostaa, tai että mies söi illalla koko kääretortun tai että pullat paloi uuniin. Tai että unohti!

Vierailija
15/31 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, meillä oli kyllä tarpeeksi syötävää, joten ei ollut kriittistä toiko kaikki vai ei. Enemmän mua häiritsee se, ettei tämä ko. äiti voinut sanoa asiasta mitään. Oli vain kuin ei mitään. Siis jos olisi sanonut, että lapsen kanssa ollut vaikka kiukkua koko päivä tai parikin päivää, niin kyllähän minä sen ymmärrän, meillähän on samanikäiset lapset! Mutta mun mielestä on jotenkin epäkohteliasta olla sanomatta mitään, kun on porukalla sovittu nyyttäreistä. Eikä tarvitse edes anteeksipyydellä, kunhan vain toteaisi, että nyt kävi näin. Olenko mä tosiaan ainoa, joka ajattelee tämän naisen käyttäytyneen nyt epäkorrektisti!?

Ap

Kyllä minäkin ajelen Bemarilla, mutta jouduin tänään ryöstämään lasten säästöpossun jotta sain kaupasta purkin maitoa ja perunoita. Lapsilisät tulee vasta pe.

Jospa sillä sun tuttavallas on rahat tiukilla, ei siitä tarvitse erikseen uteliaille Av mammoille avautua.

Vierailija
16/31 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen samaa mieltä aloittajan kanssa,vähän tökeröä olla edes pahoittelematta asiaa.Ajatelkaa jos ap ei olisi leiponut ylimääräistä,niin olisi ollut nolonolonoloa.

Vierailija
17/31 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä tyhjäkädellä oli omassa kodissaan.

Vierailija
18/31 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on myös oma piiri, ollaan kaikki eronneita, osa täysin yh.ta. Nähdään aina 4 vkon välein, eli edellisellä kerralla päätetään kenen luona nähdään. Yhdellä on ihan ruutuvihkokin missä näkee kenen luona ollaan milloinkin oltu.

Viikkoa ennen jokainen ilmoittautuu emännälle sähköpostitise ja sitten emäntä laittaa aikataulun ja osoitteen + mahdollisen ovikoodin ja tiedon lauantaina meitä on sitten 15. Alusta saakka on ollut selvää että on nyyttärit. Tietenkin ! Jokainen tuo jotain, mistä on kaikille suupala + pullon viiniä. Yleensä käy niin että jokainen juo oman pullonsa.

Ja ihan sama juttu. 1 mamma kävi pitkään, ei ikinä tuonut mitään, yhden kerran yks emäntä ihan kysyi mitä toit ja tämä vaan vastasi en mitään. On aina juomassa muitten viinejä ja sitten oikein yllytettiin pitämään tapaaminen hänen luona. Kun emäntä sitten ilmoitti lauantaina nähdään jne jne, vastas tämä edellinen emäntä viestillä kaikille tyyliin " Riittahan ei ikinä tuo mitään kenenkään kekkereihin, eli varmaan nyt sitten Riitta tarjoaa koko illan ". Ja niin me mentiin sinne tyhjinkäsin ja dadaa, siellä ei ollut mitään varattuna. Lautasliinat ja lautaset + viinilasit. Pakkasesta emäntä sitten kaivo karjalanpiirakoita ja kaapista keksiä ja jotain likööriä juotiin, pari vuotta sitten avattua pulloa.

Me oltiin siellä hyvin vähän aikaa, ehkä alle tunti ja sitten keskenään laitettiin sähköpostia ilman että Riitalle meni viesti missä nähdään seuraavan kerran ja ruutuvihkoihminen osas kertoa kenen luona ei olla vielä käyty ja homma taas jatkui kuin aina ennen.

Jos sinua moinen haittaa, voit aina kysyä. Jos ei haittaa, sitten kannattaa pitää mölyt mahassa.

Normaalisti mä en välittäis asiasta, mutta yhdellä kerralla Riitta joi mun koko viinipullon sanoen tuon sitten sulle uuden, ja ei se sitä tilannetta kuittaa. Eikä tuonut.

Meillä on tullut myös äiti sinne tuoden popkorneja, avattuja muumi-keksejä jne jne ja hän on sanonut suoraan meillä oli synttärit vkonloppuna ja nämä jäi syömättä, onko ok, kun hänellä on rahat vähissä jne. Ja tietenkin käy.

Mutta ei kukaan saa jatkuvasti tulla tyhjin käsin juoden ja syöden muiden eväät. Nyyttärit tarkoittaa jokainen tuo oman osuuden.

Yleensä juhlat menee vielä niin että illan aikana on kaikki tarjoilut syöty. Ja jos jotain jää, se ei ole kovin hyvää. Mutta kaikilla on vatsa täynnä, käytännössä menee niin että ihmiset syövät vatsansa täyteen ja liikaakin, kun tarjottava on niin hyvää !

Vierailija
19/31 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oootteko 23 v??Hehehhehehehehehhee.t.MAMMA 39

Vierailija
20/31 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

mutta oikeasti jos haluat elää helpompaa elämää, niin ei kannata jäädä miettimään tuollaisia asioita. Kannattaa keskittyä hyvään. Mitä jos tämä ihminen on vaikka täysin sosiaalisesti sokea. Entä sitten. Mitä auttaa, että katsotte häntä pahalla. Lapset ne kuitenkin tarvitsevat kavereita ja nyt on erinomainen tilaisuus näyttää positiivista esimerkkiä.

Esimerkiksi entinen koulukiusattu tai aikoinaan liian kiltti ja sitä myöten hyväksikäytetty voi kokea aina jokaisessa ryhmätilanteessa tulevansa jollain tapaa syrjityksi tai hyväksikäytetyksi ja tämän vuoksi pelkää huomioida muita, jos ne kuitenkin vaan haluavat hyötyä. Tässä vaan yksi esimerkki siitä, mikä voisi johtaa ihmisen niin itsekkääseen ajattelemattomaan käytökseen.

Ja maailma vaan ei ole täydellinen paikka. Aina löytyy pahan mielen syitä. Vedä raivokohtaus sitten, kun oikeasti joku uhkaa henkeä ja todella tahallisesti yrittää rikkoa tai satuttaa.

Tiedän tasan miltä tuo tunne tuntuu, mitä sinä tunnet tuosta ihmisestä, mutta nyt olen yrittänyt opetella näkemään asioita laajemmin. Aina löytyy kaikille asioille selitys ja sitten voi sitä omaa sietokykyään laajentaa, jos se ei riko omia rajoja liikaa. Ja voithan sinä jatkossa kysyä tältä äidiltä, että onko hän ymmärtänyt mitä nyyttäri tarkoittaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi