Mitä väliä paljonko lihoo raskauden aikana?
Eli mitä väliä sillä on paljonko lihoo raskauden aikana (vielä jos lähtöpaino on olut normaali)? Neuvolassa ei mitään selitetä, valitetaan vaan kun on painoa tullut lisää :(
Kommentit (4)
Ihan liian pitkälle mennyt kilojen vahtaaminen raskausaikana. Tosiaan, jos on normaalipainoinen/hoikka lähtöpainoltaan ja ei nyt syö mielettämästi enemmän kuin yleensä, niin kaikki hyvin.
Minä syön yleensäkin aika paljon (hoikka olen). Jokaisen neljän lapsen kohdalla on tullut se 20kg, olen sitten liikkunut tai en (riippuen pahoinvoinnista). Olen jatkanut samaa rataa vauvan synnyttyä ja aina on paino palautunut alle vuodessa.
Vauvat ovat olleet suht isoja (vähän alle 4kg), mutta niin toivoinkin, koska helpompi hoitaa ja pitkä olen itsekin, joten tuntuisi että olen syönyt liian vähän jos vauvani olisi 3kg. Hoikkia lapsia heistä on kasvanut ja sokerini ovat olleet alhaalla jokaisessa raskaudessa, vaikka makeaa on mennytkin.
Rentoutukaa raskaana olevat mammat ja nauttikaa raskaudesta. Kyllä luonto hommat hoitaa.
voi olla seurauksena suuresta painonnoususta. Vauvakin voi kasvaa liian isoksi. Tulee helpommin raskausarpia, kun iho venyy vielä lisäkilojenkin verran.
Mielestäni kohtuus tässäkin: ei tietenkään tarvitse vaakaa tuijotella ja joka grammaa itkeä, mutta jos syö ihan mitä vaan ja paino nousee kymmeniä kiloja, se ei ole terveydelle hyväksi.
ei välttämättä lähde pois. Mulla tuli molempien raskauksien aikana 25 kg mutta pois lähti vain ekan jälkeen 10 ja toisen jälkeen 8 kg imetysaikana... Eli olen siitä asti ollut ylipainoinen.
Ainakin riskinä on, että saat ison vauvan. Vaikea synnyttää semmoinen iso vötkäle. Ja raskausdiabeteksen riski tietysti myös.