Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minusta tehtiin aiheeton ls-ilmoitus

Vierailija
18.02.2012 |

Asia ahdistaa minua suunnattomasti... En saa syödyksi, oksettaa ja itkettää.

Voinko mitenkään kiirehtiä asian käsittelyä? Että saisin tämän taakseni ja pois mielestäni?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap kusetat joka ketjussa kerrot eri asioita!!?? Miksi huolestutat ihmisiä turhaa Jotka suhun uskoo. Mä en usko nauran vaa näit juttui joka päivä eri perhe ja paskaa jauhat lopeta!!

Joka päivä eri ketju?

Tämä on minun ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen ketjuni aiheesta. Lauantai-ilta lienee väärä aika murehtia keskustelupalstalla - mutta lyökää vaan lyötyä.

Ap

Vierailija
42/53 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin keskustella vanhempien kanssa ja yrittää ratkoa ongelmia ENNEN ilmoituksen tekemistä. Koskee siis esim. opettajia.

LS-ilmon voi tehdä kuka vaan joka on huolestunut lapsen tilanteesta. Viranomisilla ihan sama juttu. Mutta he joutuvat aina sanomaan oman nimensä. Tav tallaajan ei tarvitse, voi siis tehdä nimettömänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi moinen ressi aiheesta? Tiedän että perättömät ilmoitukset tuntuu pahalta mutta kun itse tietää ettei tee mitään väärin ja ajattelee että lapsen etuahan yritetään valvoa ja lapsen parasta ajatellaan niin eikö olis ihan normaalia rauhoittua ja antaa asian mennä omalla painollaan. Jos alat paniikissa soitteleen ja vaatiin nopeennusta niin kyl siinä herää epäilykset.

Vierailija
44/53 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap viimeksi kysyit mihin vien lapsen jos tapan itteni. Sitten välillä olet yh sitten taas perheelline laps määräki vaihtelee. Ihmettelet miksi kaverisi eivät asu hyvällä alueella. Olet naurettava!

Vierailija
45/53 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

velvollisuus tehdä ls-ilmoitus nähdessään sen tarpeelliseksi, niitäkin tulee aika heppoisin perustein tehtyä. Omaa persaustaanhan he siinä suojelevat, eikä heitä mielestäni voi siitä syyttääkään, koska jos jotain olisi oikeasti tapahtunut ja he eivät reagoisi, pahimmillaan siinä olisi oma työpaikka vaarassa.

He täyttävät velvollisuutensa tehdessään ilmoituksen ja tietävät, että sitten myöhemmin joku muu tutkii väitteet ja toteaa ilmoituksen olleen joko syystä tehty tai aiheeton. Tietysti tämä stressaa sitä, josta ilmoitus on tehty. Mutta jos ap vain pystyt, niin pyri suhtautumaan asiaan niin, että kaikki tahot tässä vaan hoitavat hommansa ja pian maineesi on puhdistettu ja kaikki on taas hyvin. Suuri osa "varmuuden vuoksi" tehdyistä ilmotuksista nähdään aiheettomiksi jo heti yhdellä kotikäynnillä ja juttu jää siihen. Voimia ap, sillä odottavan aika on tunnetusti pitkä! Toivottavasti juttu selviää pian.

Vierailija
46/53 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi tällä palstalla?

Ap tarkoittaa ketjun aloittajaa eli ensimmäisen viestin kirjoittajaa. Jokaisella ketjulla on siis oma ap.

Vierailija
47/53 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahden lapsen äiti Etelä-Suomessa. Asun puolisoni ja lasteni vanhemman kanssa samassa taloudessa, enkä todellakaan tiedä kuka sinä olet.

Ja 48: Odottavan aika on tuskallisen pitkä. Toivon ettei tarvitse enää kauaa odottaa.

Ap

Vierailija
48/53 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lasten ja perheiden kanssa toimivien viranomaisten on tuettava vanhempia ja huoltajia heidän kasvatustehtävässään ja pyrittävä tarjoamaan perheelle tarpeellista apua riittävän varhain sekä ohjattava lapsi ja perhe tarvittaessa lastensuojelun piiriin."

Ensin pitää tarjota apua, sitten vasta tehdään ls-ilmoitus. Eri asia tietysti, jos näkee vaikka vanhemman lyövän lasta, mutta jos lapsi juttelee jotain epämääräisiä, niin ensin pitää todellakin keskustella asiasta vanhempien kanssa.

Vierailija
49/53 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lasten ja perheiden kanssa toimivien viranomaisten on tuettava vanhempia ja huoltajia heidän kasvatustehtävässään ja pyrittävä tarjoamaan perheelle tarpeellista apua riittävän varhain sekä ohjattava lapsi ja perhe tarvittaessa lastensuojelun piiriin."

Ap

Vierailija
50/53 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitää tarjota apua, sitten vasta tehdään ls-ilmoitus. Eri asia tietysti, jos näkee vaikka vanhemman lyövän lasta, mutta jos lapsi juttelee jotain epämääräisiä, niin ensin pitää todellakin keskustella asiasta vanhempien kanssa.

Meidän ei tarvitse puhua vanhemmille. Hyvä mielestäni näin tehdä, ellei tunnu siltä, että vanhempi pystyy huijaamaan sossuja hetkellisesti.

Terveisin varhaiskasvatuksesta huolehtiva :)

Vierailija
51/53 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan jaksa uskoa, että opettaja/pk:n työntekijä (tuosta siis taisi olla kyse?) tekisi ilmoitusta ilman mitään perusteita. Tai sitten asutte sellaisella alueella, jossa on selkeästi tarvetta puuttua asioihin "parempi turhaan kuin ei ollenkaan" -mentaliteetillä. Uskon silti, että ovat tehneet sen lapsen parasta ajatellen...

Vierailija
52/53 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan koko perhe sairasteltu lähes 7 kuukautta. En anna kuumeista lasta muiden vastuulle/ tartuttamaan toisia.

Muuta täsmentävää perustetta en kyllä keksi.

Vierailija
53/53 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittää ratkoa perheen ongelmia! En ole ope, mutta asia on tuttu sillä joudun joskus ilmoja tekemään.

Jos minulla on huoli lapsesta tai lapsen kotitilanteesta, teen ilmon. Lasulla on velvollisuus selvittää minkä laajuinen ongelma on ja onko siihen syytä puuttua.

Se ei ole minun velvollisuuteni eikä minulla ole oikeutta alkaa perheen tilanteeseen puuttua!

ensin keskustella vanhempien kanssa ja yrittää ratkoa ongelmia ENNEN ilmoituksen tekemistä. Koskee siis esim. opettajia.