Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

meillä auto meni lunastukseen äsken

Vierailija
18.02.2012 |

onneksi ei kenellekään sattunut mitään!

nyt kiinnostaa vaan kun kyseessä on aika vanha auto ja syy oli toisen osapuolen, saadaanko mistään toista autoa tilalle ja mitenhän sen lunastuskorvauksen kanssa käy?

ko auton arvo 1200e normaalisti mutta me tingittiin autoista tietämättömältä hinnasta paljon, maksoimme 500e.

ei ole aiemmin kolaroitu ja minä olin ilman miestä liikkeellä, menin tyhmä kertomaan korvausvelvolliselle paljonko olin maksanut autosta. saadaanko me nyt vain se 500e vaikka ollaan korjailtu sitä toisella 500e sen hinnan päälle??

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisiko sinulla kuitenkin parempaa tietoa välittää minulle?

Vierailija
2/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvaa teidän auton ihan sen oikean arvon mukaan, ihan vaikka olisitte saaneet sen lahjaksi. SE ratkaisee minkä arvoinen auto oli kolarihetkellä, mitkä km-lukemat siinä on. Jos haluat saada työtä sijaisautoa, niin se pitää anoa erikseen liikennevakutusyhtistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi ei kenellekään sattunut mitään!

nyt kiinnostaa vaan kun kyseessä on aika vanha auto ja syy oli toisen osapuolen, saadaanko mistään toista autoa tilalle ja mitenhän sen lunastuskorvauksen kanssa käy?

ko auton arvo 1200e normaalisti mutta me tingittiin autoista tietämättömältä hinnasta paljon, maksoimme 500e.

ei ole aiemmin kolaroitu ja minä olin ilman miestä liikkeellä, menin tyhmä kertomaan korvausvelvolliselle paljonko olin maksanut autosta. saadaanko me nyt vain se 500e vaikka ollaan korjailtu sitä toisella 500e sen hinnan päälle??

olisit saanut auton ilmaiseksi, olisiko silloin korvaus 0 Euroa?

Aivan.

Vierailija
4/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvaa teidän auton ihan sen oikean arvon mukaan, ihan vaikka olisitte saaneet sen lahjaksi. SE ratkaisee minkä arvoinen auto oli kolarihetkellä, mitkä km-lukemat siinä on. Jos haluat saada työtä sijaisautoa, niin se pitää anoa erikseen liikennevakutusyhtistä

Vierailija
5/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksun mukaan.

Vierailija
6/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisiko sinulla kuitenkin parempaa tietoa välittää minulle?

En kerta kaikkiaan voinut kuvitella, että kysyt tällaista tosissasi.

Vierailija
7/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolettaa kun ei olla mitenkään varakkaita että saadaan vain 500e jolla harvoin toimivaa ja katsastettua autoa saa, kun sellainen kuitenkin tarvitaan.

miljoonat kiitokset kaikille!

Vierailija
8/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolettaa kun ei olla mitenkään varakkaita että saadaan vain 500e jolla harvoin toimivaa ja katsastettua autoa saa, kun sellainen kuitenkin tarvitaan.

miljoonat kiitokset kaikille!

Vierailija
9/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja autoa "varalle" voitte saada, jos teidän vakuutusehdoissa niin on kirjattu, jota kyllä suuresti epäilen.

Vierailija
10/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja autoa "varalle" voitte saada, jos teidän vakuutusehdoissa niin on kirjattu, jota kyllä suuresti epäilen.

ja toinen osapuoli on ollut syyllinen, niin vastapuolen liikennevakuutuksesta saa sen sijaisauton. Ja usko nyt että auton arvo menee sen todellisen arvon mukaan!!!!!!

Vierailija
11/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en ollut syyllinen kolarissa? ei ole mitään sopimusta tuollaisista, eipä vanhoihin autoihin kannata kalliita vakuutuksia ottaa kun ovat muutenkin jo pelkkä liikennevakuutus kallis

Vierailija
12/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllisen liikennevakuutuksesta annetaan sijaisauto. Meillä oman auton korjauksen aikana saatiin Hertziltä kun töihin piti päästä.

Vierailija
13/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en ollut syyllinen kolarissa? ei ole mitään sopimusta tuollaisista, eipä vanhoihin autoihin kannata kalliita vakuutuksia ottaa kun ovat muutenkin jo pelkkä liikennevakuutus kallis

vain jos työtä varten tarvitse sitä, et siis huviajeluihin tai lasten kuskaamisiin. Ja omavastuuosuus on 6% eli sen joudut maksamaan sijaisautosta koska sen verran katotaan että omakin auto kuluisi. Jos et ota sijaisautoa, niin saatte pienen korvauksen seisontapäivistä eli nyt en ole ihan varma kun menee lunastukseen miltä ajalta,m utta normisti siis korjauspäiviltä.

Vierailija
14/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
15/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se sijaisauto on vähän siinä ja siinä, riippuu tarpeesta.

Vierailija
16/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvaus maksetaan auton arvon mukaan. Eli uskoisin, että teidän tapauksessa autosta korvataan max jokunen satanen.

Se, että autoa on korjattu tms ei vaikuta asiaan mitenkään ja korvauksena saatu summa on usein aina pienempi.

Esim ihan uudestakaan autosta joka mennyt lunastukseen ei saa enää täyttä hintaa.

Mun oma auto meni lunastukseen syksyllä ja 3000€ autosta maksettiin vajaa 2000 ja siinäkin oli joku omavastuu.

Vierailija
17/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos sen 500 saatte

se ikävä kyllä on.

Jostain taulukosta se auton arvo katsotaan ja vanhalla autolla se ei kummoinen ole.

Vaikka se olisi ollut kuinka ehjä ja hyvä, ei auta.

Vierailija
18/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näinhän se menee, eli vaikka auton arvo olisi se 1200e niin luultavasti se arvioidaan aika paljon vähemmäksi kun tuo... Lähemmäs sitä 500 euroa, jopa alle... Ikävä kyllä näin.

Vierailija
19/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se sijaisauto, jos sen onnistut itsellesi puhumqan, lähtee pois samana päivänä kun korvaus maksetaan tilille. Sitä ei saa siksi aikaa, että ehdit hankkia uuden menopelin jostain... Eli jokatapauksessa varaudu autottomaan elämään.

Saamasi korvaus riippuu autosi merkistä, iästä, kilometreistä ja korvauskäsittelijästä, ei vastaavan auton hinnasta. Syytönkin kärsii näissä tilanteissa aina rahallisesti ja arjen hakaloituessa autottomuuden vuoksi.

Niillä korjauskuiteilla voit yrittää nostaa korvaussummaa, jonkun kympin. Jos sulla oli turvaistuin mukana, korvaavat myös sen.

Vierailija
20/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

arviota ja päätöstä, mitä turhia murehtimaan etukäteen. Vakuutusyhtiöhän saa siitä vielä omansa vähän pois kun myyvät eteenpäin näille varaosakaupittelijoille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme