Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpa taas reilua (sossun tuista)...

Vierailija
16.04.2012 |

Kun olimme koko perhe työttöminä kotona, käteen jäi maksimiasumistuen + sossun toimeentulotuen ja lapsilisän jälkeen reilu tonni, kun vuokra oli maksettu. Nyt kun mies on työelämässä, käteen jää vuokran jälkeen pari sataa enemmän- vaan kuluja onkin sitten niin paljon, että olisi kannattavampaa olla vaan kotona! Esim. lapsen hoitomaksu on yli satasen, sähkölasku ja vakuutukset maksetaan itse (sossun asiakkaan ei tarvitse), apteekin reseptilääkkeisiin ei tule enää maksusitoumusta jne.

Aika sairasta, kun sitä ajattelee.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on selvästi houkuttelevan suuri tietylle osaa väestöä.

Vierailija
2/21 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähkölaskut, lääkkeet ja terveydenhuollon menot on ilmaisia. Jos perheessa on esim. suuret lääkekulut, pieni- tai jopa keskipalkkaista työtä ei kannata ottaa vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ne lasketaan mukaan menoihin päätöstä tehtäessä. Jos on valtavan isot terveydenhoitomenot, niin niihin saattaa ihan normipalkkainenkin saada toimeentulotukea, ellei hänellä ole säästöjä.

Vierailija
4/21 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sähkölasku maksetaan sossussa suoraan myös.

Vierailija
5/21 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on hyvä esimerkki, miten sossun tuet hämärtävät normaalin ajatuksenjuoksun. Työssäkäyvät kustantavat elämänsä sen mukaan, miten tienaavat OMALLA TYÖLLÄÄN. Jo sen pitäisi olla itseisarvo ja pitäisi olla ylpeä itsestään, että niin tekee sossun tukien jälkeen.

Jos haluaa enemmän rahaa, pitää kouluttautua, vaihtaa työtä paremmin palkattuun tai säästää omista menoistaan. SE on normaalia eikä sairasta.

Vierailija
6/21 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene töihin ap?

Vierailija
7/21 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on selvästi houkuttelevan suuri tietylle osaa väestöä.

Yleensä ratkaisuksi tarjotaan toimeentulotuen laskua. Sillään toki johdonmukainen ajatus. Vaan kannattaako lyötyjä enää lyödä. Jo nyt väkeä potkitaan pois työelämästä ja seuraavaksi syytetään laiskottelusta. Eiköhän kaikkein parasta olisi, että kaikki työlliset tinkisivät hiukan tulopuolestaan, että saadaan edes osa syrjäytetyistä takaisin mukaan työelämään. Valtion menot laskisivat hieman, mikä saattaisi näkyä verotuksessa, ja yhteiskunnan eriarvoistumisen luomat paineet alkaisivat tasaantua.

Vierailija
8/21 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on toimeentulotukioikeus. Ne huomioidaan menona ja siten korvataan.

Vierailija
9/21 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tilanne tulisi olla se, että molemmat vanhemmat on töissä ja elättää IHAN ITSE koko perheen..

Vierailija
10/21 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähkölaskut, lääkkeet ja terveydenhuollon menot on ilmaisia. Jos perheessa on esim. suuret lääkekulut, pieni- tai jopa keskipalkkaista työtä ei kannata ottaa vastaan.

Paitsi että lääkekuluissa on itsemaksavallakin se maksukatto, jonka jälkeen ei tarvitse loppuvuonna maksaa kuin se joku apteekin toimitusmaksu.. Eli kyllä töitä aina kannattaa tehdä.

Vierailija
11/21 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukuttaa ja paljon! Itse olen 38v. ja ekat kesätyöt mansikkapelloilla 14-vuotiaana. Ei kelpaa nykynuorille, aikuisista puhumattakaan (ja perhanan ulkomaalaiset kun tulee tänne hommat tekee...).

Ja siivous- ja muut paskahommat, ei vaan kiinnosta. Ja että pitäs muuttaa paikkakuntaa, et sais duunia, ei kiitos. Sossu, se PARAS YSTÄVÄ!

Olen itse kolemn lapsen yksinhuoltaja, hortonomi (AMK) ja aikas huonosti palkattu. Muuttanut 3 kertaa työn perässä ja HEMMETIN ylpeä siitä, etten ole muiden verorahoja käyttänyt oman tai puhumattakaan lapsieni elättämiseen (joo, lapsilisät ja elarit toki).

Ps. Oltiin vuosi kehitysyhteistyössä Bangladeshissä koko poppoo ja ehkä se syynä tähän jonkin sortin vit....seen.

Vierailija
12/21 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin eri asia elää Etiopiassa eurolla päivässä,kuin suomessa eurolla.Meillä menee asumiseen jo pelkästään kolmella ihmisellä(yksi on tuloton)10e per aikuinen.Ihan mahdotonta on suomessa elää savimajassa,paitsi ne ekoilijat,mutta sekin maksaa! Palkat saisi olla Suomessa isommat.

Vierailija
13/21 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se sossu raha ole alle 300€/henkilö ja siitä maksettava ruuat, vaatteet ja laskut?

Jokin tuossa nyt pielessä.

Vierailija
14/21 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen hoitomaksu putoaa joku vuosi pois, palkasta maksetaan eläkettä, saatte kesäloma-ja muut rahat, miehelläsi on työterveydenhuolto jne.

Ja en usko että sähkölaskunne ja reseptilääkkeet vievät 1200 euroa vuodessa. Eli jäähän sitä enemmän käteen. Vakuutus on vapaaehtoinen.

Vierailija
15/21 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on tulot 600, ja sähkölasku 140, ei se sossu siitä maksa kuin euron.

Vierailija
16/21 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle iästä riippuen satanen vähemmän, mutta siihen vielä sitten lapsilisä niin tasoissa ollaan. Jos tuon mukaan lasketaan, ap on saanut 2 x 350€ ja 1 x 320 (heitto) eli yht. 1020€ + asumistuki täytenä (80% vuokrasta?).

Vierailija
17/21 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

461.05€ ja yhteistaloudessa asuvalle 391.89€ + lasten normit. Voi hyvin jäädä tonni käteen.

Vierailija
18/21 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain joskus tuota toimeentulotukea mieheni kanssa ja silloin se oli n. 350€, tämän mukaan siis laskin ap:n tuloja.

t. ylempi

Vierailija
19/21 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa asuntolainaa, niin ei tarttis sossun asiakasta kadehtia. Kun siitä sossun perusosasta maksaa lainat pois, niin alkaa kummasti varmaan työnteko houkutella, jos sitä on saatavissa, ja työkykyä.

Vierailija
20/21 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain joskus tuota toimeentulotukea mieheni kanssa ja silloin se oli n. 350€, tämän mukaan siis laskin ap:n tuloja.

t. ylempi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi