Jos kaupoista loppuisi nyt ruoka, kauan pärjäisitte kotivaralla?
Kommentit (30)
Reilu vuosi vaikka ei tulis vettä eikä sähköä. No kahvi loppuis kolmen - neljän kuukauden kuluttua ilman säänöstelyä.
Aika kauan. Kaapeissa ei hirveästi ole mitään ja pakastin on pieni, mutta olen tosi pieniruokainen ja selviäisin helposti vaikka parilla sämpylällä tai makaroni+ketsuppi-annoksella päivässä.
Kolme kuukautta, koira pärjäisi vajaat 3 kuukautta koska nyt ei satu olemaan sille mitään pakastimessa.
4.5 asti.
t:kerran kuussa kauppaan
Minulla on ruokaa kaapeissa ja komeroissa ja jääkaapissa ja pakastimessa ja maakellarissa kuukausiksi. Ensin varauduin pandemian takia ja sitten maailmanpoliittisen tilanteen ja inflaation takia. Ja kesää kohti kuljetaan, joten ensimmäiset hyötykasvien taimet ovat jo itämässä ja siemenperunoita alan idättää kohtapuoliin. Toivottavasti marja- ja sienisadosta tulee tänäkin vuonna hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Aika kauan. Kaapeissa ei hirveästi ole mitään ja pakastin on pieni, mutta olen tosi pieniruokainen ja selviäisin helposti vaikka parilla sämpylällä tai makaroni+ketsuppi-annoksella päivässä.
Et varmaan paljon muuta tee kuin kudot sukkaa ja luet kirjaa😆
Syökää te tantat vaan sitä vanhaa ruokaa kaapeista.
Pärjään muutaman viikon. Vaimo ja 2 lasta ovat sen verran nirsoja, että joka päivä pitäisi olla erilaista ja tuoretta.. Rehellisesti ärsyttää se meininki, kun samaa laatikkoa voi syödä monta päivää, kun sitä sen takia tehdään, maitoa voi juoda vielä muutaman päivän ennen kuin on parasta ennen pvm. Vaimo saattaa siivota kaapin välillä ihan siksi, että se näyttää paremmalta seuraavaa ruokatilausta varten.
Vierailija kirjoitti:
Syökää te tantat vaan sitä vanhaa ruokaa kaapeista.
Juuri tällaiset ihmiset ovat sitten kucessa kun tulee se hetki.
Minä pärjäisin kaksi viikkoa pakastimen ja kuivakaapin antimilla mutta puolisoni ei koska makkara, leipä, maidot ja leikkeet loppuisi.
Lopunkin ikääni. Kahvista pitäisi luopua, mutta ainahan jotakin korviketta voi väsätä.
Kuinka monta ruokaa täydestä kaurahiutalepakkauksesta saa? Niin kauan nyt ainakin.
Vuoden sillä osaan kalastaa ja tiedän mistä saa kalaa.
Pärjättäisiin kaksistaan jotenkin toukokuun loppuun asti. Pakastin on täynnä tekemiämme ruokia ja leipomuksia. Lisäksi löytyy muun muassa pakastekalaa ja -vihanneksia sekä marjoja. Kaapista löytyy riisiä, pastaa, vehnäjauhoja, kuivahiivaa, ohraryynejä, kaurahiutaleita, linssejä ja papuja sekä kuivamaitoa. Ekana loppuisivat tietysti kananmunat, juustot ja muut voileivän päällykset, jugurtti, piimä sekä perunat ja porkkanat.
Meillä on ollut tapana pakastaa ruokaa esimerkiksi siltä varalta, että toinen on matkatöissä ja toinen sairaana kotona. Voi myös laiskottaa tai olla kiire. Syödään pois tietysti niin, etteivät pääse vanhenemaan.
Jossain vaiheessa ruokavalio kävisi yksipuoliseksi, mutta pari kuukautta menisi kuivakaappien ja pakastimien sisällöillä kevyesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan paljon muuta tee kuin kudot sukkaa ja luet kirjaa😆
En, koska inhoan käsitöitä. Luen kyllä, täytän ristikoita, teen töitä, lenkkeilen koirani kanssa, käyn uimassa, siivoan, leivon. Mä nyt vaan en syö paljon. Ja kysehän oli pärjäämisestä, ei normaalista päivittäisestä ruokavaliosta.
Viikon verran 3 henkilöä.