Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

itku tuli kun aamulla avasin oven

Vierailija
17.02.2012 |

tota valkosta paskaa satanut taas noin paljon

eilen koko pihan kolasin, miehellä selkä kipeä ja ajattelin että ilahdutan ja hän saa levätä... ja ihan turhaa, tilalle tullut kolme kertaa enemmän... meillä vielä iso alue mitä pidetään auki kun pitää olla autolla kulku pihan perälle :(

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se auto vielä 30 sentin lumessa menee. Iltaisin sitten vaan tampataan lumi kaikessa rauhassa.

(etsi youtubesta kummeli tamppaajat, jos et tiedä mitä se on)

Vierailija
42/103 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolataan vain kolan levyinen reitti molempien rankaiden alle. Ettei lumi paakkuunnu ja tule kittaantuneita vuoria renkaiden alle, jotka sulavat keväällä tuhottoman myöhään ja estä autotallin ovea avautumasta... Ja sitten viikonloppuna tms. tehdään huolella, kun on aikaa ja voimia. Ja joo, piha ei ole palkintopiha, mutta kelpaa meille. Aamulla EHKÄ sutaistaan vähän harjalla sivuun portailta, ehkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä ap ohitat kaikki asialliset kommentit ja viestit, keskityt ivaamaan takaisin etkä saa ainakaan kunnon keskustelua aikaiseksi. Harmi sinänsä, tässä olisi voinut syntyä kohtalotoveriketju mutta kääntyikin tämmöiseksi.

Vierailija
44/103 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs siellä nyt itketään! Eihän omakotitalossa ole yhtään sen enempää työtä kuin kerrostalossakaan, ja se vähä mikä on, on vain hauskaa hyötyliikuntaa raittiissa ilmassa. Iloisesti vaan kola käteen ja nauttimaan! Turha parkua kun on se omakotitalo saatava.

Vierailija
45/103 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisään tulee hirveästi hiekkaa ja kuraa! nyt aivan iha kun lunta!

Hanki AP traktori ja harjoittele sillä linkoamaan, jos kerta nii iso piha pitää olla!

Nii meilläkin! vaikka pihaa muutenkin mukava kolata. hyvää hyötyliikuntaa!!

Vierailija
46/103 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä ap ohitat kaikki asialliset kommentit ja viestit, keskityt ivaamaan takaisin etkä saa ainakaan kunnon keskustelua aikaiseksi. Harmi sinänsä, tässä olisi voinut syntyä kohtalotoveriketju mutta kääntyikin tämmöiseksi.

ei tässä oo mulle ollut mitään varteenotettavaa, meidän on pakko pitää nää alueet auki mitkä olen sanonut, eikä mun käsittääkseni ole pakko perustella tänne, että miksi

aurauspalvelua ei tahdota maksaa, ja nyt sitten odotellaan kevättä ja toivotaan että ens talvena miehen selkä ois paremmassa kunnossa

enkä mä tätä ketjua mihinkään käännyttänyt, tää nyt on tätä taas kun täällä aina on, yks sanoo että varvas särkee, toinen sanoo vittuako olet hankkinut varpaan, toinen huomauttaa että turha valittaa, mulla särkee koko kroppa ja kolmas ei käsitä miten jollakin edes voi olla varvas

ap

Vierailija
47/103 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, voisitte palkata jonkun opiskelijarassun kolaamaan pihat. Varmasti mielellään tekisi sen jotain 50-100 euron korvausta vastaan. Jos on varaa "kuuteen parkkipaikkaan" ja noin isoon tonttiin, on varaa pitää pihat siistinä, satoi lunta miten paljon tahansa.

Vierailija
48/103 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kyllä kirjoitin että mua harmitti pirusti se, että eilen painoin koko pihan tiptop kuntoon ja aamulla en tyhmyyksissäni tajunnut varautua napapiirinäkyyn, niin paljon harmitti että itku pärähti

ap

Mulla on sulle hyvä linkki www.fmi.fi :D Sieltä näkee aika hyviä arvauksia, että mitä tulee ja miten ja missäpäin :)

Ja tosiaan jos valituksen aihe on tuolla tasolla, niin aika huonon palstan valitsit.

Jos joku pöllii auton, se voi tapahtua vaikka olisi kuinka huolellinen jne. Mutta jos on sairas, asuu OK-talossa, omistaa ison pihan (tai ainakin sen kolattavan alueen) ja sitten vielä valittaa lumentulosta, on tilanne ihan itse järkätty. Näin ollen sellaisesta on ihan turha vinkua.

Vierailija
49/103 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vaan sama uusiksi, AJATTELE mitä kuntoilua! Kaloreita kuluu ropisemalla, voit hemmotella ittees sen jälkeen miten haluat:)

Vierailija
50/103 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoksi sä miellät tommosen kuuden auton parkkipaikan?

meillä on pirtin nurkilla molemmin puolin alue joihin tosiaan menee kuusi autoa, eikä se nyt sinänsä niin valtava alue ole, pihaa on vähän päälle 1200 m2

eli ei tässä mitään erityisiä varoja tän kokoisen pihan hankkimiseen ole tarvittu

ap

Vierailija
51/103 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tässä oo mulle ollut mitään varteenotettavaa, meidän on pakko pitää nää alueet auki mitkä olen sanonut, eikä mun käsittääkseni ole pakko perustella tänne, että miksi aurauspalvelua ei tahdota maksaa, ja nyt sitten odotellaan kevättä ja toivotaan että ens talvena miehen selkä ois paremmassa kunnossa enkä mä tätä ketjua mihinkään käännyttänyt, tää nyt on tätä taas kun täällä aina on, yks sanoo että varvas särkee, toinen sanoo vittuako olet hankkinut varpaan, toinen huomauttaa että turha valittaa, mulla särkee koko kroppa ja kolmas ei käsitä miten jollakin edes voi olla varvas ap

eli annapa kun arvaan: ette saa ketään apuun, koska viime vuonna jäi maksamatta? Tiedän aika monta kaltaistasi, jotka tekevät sopimuksen syksyllä ja sitten maksun aikaan ryhtyvät inttämään, että ei tästä sovittu mitään. Pihassa on tilat 6 romuautolle, joissa kaikissa ikkunassa "myydään" kyltti...

Joten kolaa rauhassa ja itke samalla, me fiksummat lähdemme lasten kanssa pulkkamäkeen.

Vierailija
52/103 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vaan sama uusiksi, AJATTELE mitä kuntoilua! Kaloreita kuluu ropisemalla, voit hemmotella ittees sen jälkeen miten haluat:)

näin mä jaksoin ajatella vielä eilen, mutta nyt kun niska veti jumiin eilisen homman jälkeen niin iski epätoivo...

tosiaan viimeksi kun vilkaisin säätiedotusta niin ei vielä lukenut mitään lumentulosta, pahoittelen että en huomannut illalla katsoa ja varautua

no, eiköhän tää tästä :)

ap

Vierailija
53/103 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli annapa kun arvaan: ette saa ketään apuun, koska viime vuonna jäi maksamatta? Tiedän aika monta kaltaistasi, jotka tekevät sopimuksen syksyllä ja sitten maksun aikaan ryhtyvät inttämään, että ei tästä sovittu mitään. Pihassa on tilat 6 romuautolle, joissa kaikissa ikkunassa "myydään" kyltti...

Joten kolaa rauhassa ja itke samalla, me fiksummat lähdemme lasten kanssa pulkkamäkeen.

he hee, ei oo edes niitä romuautoja, ihan tyhjä piha tälläkin hetkellä, mieti!

mutta jos mä lähden täältä työmaalta (joo, palstailen töistä, MIETI) ja haen lapsen koulusta ja sanon esimiehelle ja opelle että me ollaan nyt fiksuja ja lähdetään pulkkamäkeen

ei se meidän piha taida olla niin iso että siellä traktori mahtuis edes kääntyilemään kunnolla

ap

Vierailija
54/103 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi lumilinkoa! Sellainen pieni ei maksa kovinkaan paljoa ja helpottaa huomattavasti jokatalvista lumisotaa.

Vierailija
55/103 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään meidän pihasta, talosta ja joskus jopa lumitöistä. Mutta niitä on niin paljon, että kunto loppuu, jos räntää sataa. Jos kevyen lumen aikana tekee kunnolla työt, menee jopa 40 minuuttia, paksulla lumella puolet enemmän. Kun me oltiin viime talvena kipeitä, tehtiin autoille vain pieni läntti portin viereen ja sitten yhden kolan levyinen tie ovelle, toiselta puolelta sisäänkäynti oli muuten tukossa, paitsi vähän kaiversin tilaa, jos vaikka olisi hätätilanne sattunut ja ulos olisi ollut pakko päästä. Minä usein laulelen mielessäni lastenlaulua "maaliskuussa sulaa jää jää jää, huhtikuu jo lämmittää", eli eipä näitä hommia enää pitkään riitä ja sitten vaan harmittaa, kun on taas ihan rumannäköistä pitkän ajan, eikä pääse edes hiihtämään tai lapset mäkeen. Mutta tsemppiä! Minusta juuri tällaisella palstalla saa valittaa.

Vierailija
56/103 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lumilinkoa ollaan mietitty, mutta tänä talvena on tullut kaikenlaista muuta "pientä" rahareikää sen verran, että hankkimatta taas jäi

toi jalkakäytävä on ainakin pakko pitää auki, että koirankusettajat saavat hauvansa päästettyä sontimaan meidän etupihalle esteettä ja jalkaa katkomatta

ap

Vierailija
57/103 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvää ulkoliikuntaa, jota olen nyt viikon sisällä tehnyt neljä kertaa, menee pari tuntia joka kerta, on jalkakäytävä, kuuden auton parkkipaikka sekä leveä ajoväylä pihan perälle plus sitten kaikki portaat ja talon edukset vähän toi astma ja läppävika pistää haittaamaan, mutta kerrostaloon en muuta, senkin saatanan ilkiö ap :(

jaksa, eikä ehdi, ei kiinnosta, ei kunto kestä hoitaa ???

on niitä omakotitaloja pienemmilläkin pihoilla ; )

kuten meillä, talo on tontin reunassa, kadun varrella, aurattavaa aluetta on vaan isäänkäynnin verran, sekä autolle paikka :)

takan on aivan ihan TODELLA ISO PIHA : ))

jot ei toki talvella tartte aurata, kesällä ruohonleikkuuta kylläkin riittää, pensaidenhoitoa yms

Vierailija
58/103 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei me asuta isossa talossa eikä meillä ole iso piha, mutta meidän on työn takia pidettävä isot alueet lumesta auki

joo, nyt voi saarnata seuraavaksi ammatinvalinnasta, auraustraktoreista ja niistä kerrostaloista taas

tää meni vähän jankutukseks nyt :)

sovittasko nyt että mua nyt vaan vitutti aamulla, no big deal

ap

Vierailija
59/103 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkukohtauksen. Suomen talvessa se on kuitenkin niin yleinen ilmiö, että jotain on vialla päänupissa jos ihan itkuun pitää purskahtaa.

Ja koita nyt päättää onko se sun piha pieni vai suuri. Ens alkuun se oli niiiiiin iso että pari tuntia piti lumitöitä tehdä ja nyt se kutistuu koko ajan, ei traktorikaan enää mahdu siinä kääntymään. Ihmettelen vaan että kuinka niin pienen pihan kolaamiseen voi tuhrata kaksi tuntia.

Vierailija
60/103 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, olisiko varaa hankkia edukas lumilinko? Vaikka naapurin kanssa kimpassa? Voisi kummasti helpottaa lumitöitä noiden sairauksien kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan