itku tuli kun aamulla avasin oven
tota valkosta paskaa satanut taas noin paljon
eilen koko pihan kolasin, miehellä selkä kipeä ja ajattelin että ilahdutan ja hän saa levätä... ja ihan turhaa, tilalle tullut kolme kertaa enemmän... meillä vielä iso alue mitä pidetään auki kun pitää olla autolla kulku pihan perälle :(
Kommentit (103)
selitän sulle
vaikka mä kirjoitin sen kyllä jo
mä kolaan
-kuuden auton kokoiset parkkipaikat
-jalkakäytävän
-talon plus piharakennusten edustat
-kunnon leveän autolla ajettavan kulkuväylän pihan perälle
pihaa on 1200 m2
mulla on läppävika ja astma, jotka pistää mut väsymään paljon nopeammin kuin terveen ihmisen, joten joo, multa menee toista tuntia tuohon hommaan
ja joo, nyt kun ton lisäksi on niska jumissa eilisestä hommasta ja aamulla tuli ihan yllärinä toi uusi eiliseen verrattuna kolminkertainen umpihanki, niin juu, kyyneleet nousi harmista silmiin kun autoa kaivelin sieltä hangesta lähteäkseni töihin
selvensikö tää?
ap
joo lumilinko on harkinnassa, mutta menee ens talveen
ja ei oo kyse siitä etteikö autolla pääsis hurauttamaan hangesta, vaan muista syistä pidetään piha siistinä
jaha, se on ruokatunti jo :)
ap
eli annapa kun arvaan: ette saa ketään apuun, koska viime vuonna jäi maksamatta? Tiedän aika monta kaltaistasi, jotka tekevät sopimuksen syksyllä ja sitten maksun aikaan ryhtyvät inttämään, että ei tästä sovittu mitään. Pihassa on tilat 6 romuautolle, joissa kaikissa ikkunassa "myydään" kyltti... Joten kolaa rauhassa ja itke samalla, me fiksummat lähdemme lasten kanssa pulkkamäkeen.
he hee, ei oo edes niitä romuautoja, ihan tyhjä piha tälläkin hetkellä, mieti! mutta jos mä lähden täältä työmaalta (joo, palstailen töistä, MIETI) ja haen lapsen koulusta ja sanon esimiehelle ja opelle että me ollaan nyt fiksuja ja lähdetään pulkkamäkeen ei se meidän piha taida olla niin iso että siellä traktori mahtuis edes kääntyilemään kunnolla ap
Mä oon tullut siihen johtopäätökseen, että täällä päivystää jotain avopotilaita, jotka tykkää jankuttaa ja kääntää kaikki asiat päälaelleen.
Normaaleille ihmisille melkoisen luotaantyöntävä palsta.
-Koita vaikka palkata joku lukiolainen tai amk-opiskelija lumitöihin. Vie ilm.taululle lappu tai laita sana kiertämään.
työaikana?
ei, mä palstailen työaikana
kolaukset suoritan sitten työajan jälkeen :)
joo ihan hyvä idea tuo työvoiman palkkaaminen, mutta en koe olevani ainakaan vielä ihan niin sairas että siihen täytyisi mennä, kunhan nyt vain harmistuin siitä että ulkona odotti umpihanki kun luulin että piha olisi eilisillan jäljiltä ihan siisti
ap
tosiaan viimeksi kun vilkaisin säätiedotusta niin ei vielä lukenut mitään lumentulosta, pahoittelen että en huomannut illalla katsoa ja varautua
no, eiköhän tää tästä :)
ap
pitkin päivää varoituksia ja tiedotuksia perjantain JA sunnuntain lumisateista eteläisessä Suomessa.
Älä nyt sit tuu sunnuntaina valittamaan kun lunta tulee. Oot nyt tietoinen että a) viikonloppuna saattaa sataa lunta, b) talvella saattaa sataa lunta ja c) on talvi.
tosiaan viimeksi kun vilkaisin säätiedotusta niin ei vielä lukenut mitään lumentulosta, pahoittelen että en huomannut illalla katsoa ja varautua
ap
pitkin päivää varoituksia ja tiedotuksia perjantain JA sunnuntain lumisateista eteläisessä Suomessa.
Älä nyt sit tuu sunnuntaina valittamaan kun lunta tulee. Oot nyt tietoinen että a) viikonloppuna saattaa sataa lunta, b) talvella saattaa sataa lunta ja c) on talvi.
kiitos rakkaani, nyt olen pelastunut
ap
Minusta ap on harvinaisen sitkeä, kun jaksaa tehdä lumityöt miehen sairastaessa selkäänsä vaikka itselläänkin on pari diagnoosia. Ihmeellistä jurnuttamista taas. Ottaa päähän tässä varmaan aika montaa muutakin jo tämä lumentulo. Ymmärrän ihan täysin.
ap
kiitos rakkaani, nyt olen pelastunut
ap
sua tuskin pelastaa mikään.
Tyhmä sä oot ku vasemman jalan saapas.
lykit vaan lumet sivuille.
Entä jos pitäisitte auton lähellä ajotietä ja avaisit vain kapeamman kulkutien talolle?
Lumilinko on tietty kätevä värkki.
Lumilingon, ei harmittais niin paljoa.
Ainakin minä halusin lumilingon kun asuin omakotitalossa. En sitä koskaan saanut, enpä sitten juuri kolannutkaan. Mies kolas ja kirvas ja kolas.
jonkun naapurin pihan? Tai sitten pyörittää itse yritystä jonka takia firman piha on kolattava jotta asiakkaat/työntekijät saavat autonsa parkkiin?
Joka tapauksessa, jos kerran rahkeet ei riitä sairauksien takia hommaan niin sitten sitä on keinolla millä hyvänsä helpotettava. Ostettava se lumilinko tai ostettava apua?
Voihan sitä toki itkeä ja valittaa, mutta ei se paljon auta loppupeleissä.
en mä nyt ihan näin paljoa itkenyt ja valittanut kuin tämä ketju antaa ymmärtää.....
tyhmäkään en ole :)
ja lumilinkojuttu on jo pariin otteeseen tässä käsitelty
miksei muuten sais itkeä ja valittaa? edes sen verran, että kirjoittaa ventovieraille nettiin että voi vee kun veetuttaa? mulle se ainakin antaa vaan lisää sisua, sitä mä tarvin kun noi voimat ei aina riitä
ap
ihan kuin se olisi joku kilpailu naapureiden välillä, kenellä on siisteimmin tehdyt lumityöt. Meillä on myös mies reissussa aika paljon ja nuorin lapsista on 2,5-vuotias. Ei siitä paljon parin tunnin lumitöihin mennä joka ilta. Ja miksi pitäisi... näinä lumisina talvina olen tehnyt keskimäärin 5-15 kertaalumityöt/ talvi ja hyvin on autolla päässyt pihaan ja siitä pois. Välillä tosin tarvotaan kävelykulkuväyliä nilkkaan asti lumessa ja kyllä tuo autopaikkakin on joskus vähän muhkurainen, mutta keväällä ne on sitten lopulta aina sulanut, joten miksi nähdä suunnattomasti vaivaa moisen takia?
länkytysketju. Hyvin oot ap jaksanu vastailla kaiken maailman jänkyttäjille. Ilmeisesti ei saa mikään harmittaa, jos asuu omakotitalossa.
Muutto on asiaan kuin asiaan ainoa oikea ratkaisu. Voiskohan joku valaista, että mikä olis ratkaisu silloin kun vituttaa mölyävät naapurit ja yläkerran kanta-astujanorsut, mutta vituttaa myöskin lumityöt? Siinäpä pähkinää, kun ensin pitää muuttaa maalle ja sitten kerrostaloon. Hitto vieköön, yhtä muuttoa vaan koko elämä....
Tsemppiä kolaushommiin. Mä niin haluan lumilingon ensi talveksi.
T: 2
mun nyt vaan täytyy se vaiva nähdä, olosuhteiden pakosta, tai siis oikeastaan mun miehen täytyy, mutta kun on nyt tosiaan tällä hetkellä siihen kykenemätön
ap
länkytysketju. Hyvin oot ap jaksanu vastailla kaiken maailman jänkyttäjille. Ilmeisesti ei saa mikään harmittaa, jos asuu omakotitalossa.
Muutto on asiaan kuin asiaan ainoa oikea ratkaisu. Voiskohan joku valaista, että mikä olis ratkaisu silloin kun vituttaa mölyävät naapurit ja yläkerran kanta-astujanorsut, mutta vituttaa myöskin lumityöt? Siinäpä pähkinää, kun ensin pitää muuttaa maalle ja sitten kerrostaloon. Hitto vieköön, yhtä muuttoa vaan koko elämä....
Tsemppiä kolaushommiin. Mä niin haluan lumilingon ensi talveksi.
T: 2
sun pitää selkeesti muuttaa kalaharin autiomaahan!
mä en voi sinnekään kun siellä kumminkin pölyttää ja on se saakelin astma :(
ap
Kun oot koko aamupäivän käyttänyt tällä palstalla? Ihan vähän vaikuttaa siltä, että oot saamaton vätys sekä työ- että kotipuuhissa.
Että mikä hätä sillä pihalla on? Mulla 3 pientä ja mies reissutöissä ja itse olen sairastanut välillä niin ettei ole oikein lumitöitä saattanut tehdä. Olen sitten sen verran tehnyt että autolla pääsee liikenteeseen(aura-auto tekee ison vallin kadun reunaan mistä oikeasti on hankala päästä läpi). Ja vaikka harjannu lumet kuistilta ja tehny kolan levyisen kulkuväylän ulko-ovelta kadun reunaan. Siinä se eikä edes oo kauheesti hävettäny vaikka muiden pihat ovat siistimpiä...Sinnehän se lumi sit tallautuu ajan mittaan ja keväällä sulaa.
Mekin asutaan omakotitalossa ja taas tänä vuonna on tullut pirusti lunta.
Meillä mies tekee lähes aina lumityöt, mutta noina katastrofi/laiskotusaamuina tilannetta auttaa iso katusaasturi. Nissanilla kun vetäisee aikamoisen aurauskasankin yli.
Eli ostakaa isompi auto. Sillä pääsee!
(Tietysti lumityöt odottaa sitten illalla, mutta silloin ei ole niin kiire.)